VSM Terug naar Toen 2012

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

VSM Terug naar Toen 2012

Bericht door Meltrain »

Komend weekend (1 en 2 spetember) vindt weer het jaarlijkse evenement Terug naar Toen plaats bij de VSM.
Ik was benieuwd of hier nog OVinNL'ers heen gaan.
Zelf ga ik er zaterdag heen met de SSN vanuit Rotterdam.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: VSM Terug naar Toen 2012

Bericht door Fles »

Ik niet. Het is vast stervens druk :Y
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: VSM Terug naar Toen 2012

Bericht door Daan »

Heb de SSN wel zien staan in Rotterdam, gisterochtend :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: VSM Terug naar Toen 2012

Bericht door Meltrain »

Alvast een filmpje om in de stemming te komen :) :
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wx0A2MFJBKQ&feature=plcp[/youtube]

Foto's volgen later.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: VSM Terug naar Toen 2012

Bericht door Meltrain »

Zoals beloofd hier enkele foto's van het evenement.

Ik ging dus met de SSN ernaartoe vanaf Rotterdam Centraal. Op de heenweg werd de trein getrokken door zowel loc 65018 als loc 01 1075. Hier staan ze beiden op spoor 15 van Rtd. Vooral de 01 1075 is al lekker vervuilend bezig :P :
Afbeelding

Nogmaals, maar nu vanaf de zijkant:
Afbeelding

En vanaf de voorkant:
Afbeelding

De twee locs in volle actie in de Blijdorp-boog:
Afbeelding

Met de SSN gingen we via Utrecht, Arnhem en Dieren naar Loenen, alwaar we moesten uitstappen, omdat de SSN-rijtuigen werden afgerangeerd. In Loenen kwam niet veel later loc 52 3879 (welke ook nog bij de SSN heeft gereden) met een goederentrein vanuit Dieren:
Afbeelding

Omdat er echter nog wat gerangeerd werd in Loenen, kon de trein nog niet binnenkomen. Sterker nog: loc 65018 moest ook nog een stukje terug, waardoor de twee locs vlak achter elkaar stonden:
Afbeelding

Hier heb ik trouwens ook The_Knitter ontmoet en samen zijn we één overweg verder gelopen richting Dieren om daar de personentrein uit Dieren te fotograferen. Deze werd getrokken door loc 23076 met rijtuigen van het Spoorwegmuseum:
Afbeelding

Afbeelding

Loc 52 3879 stond inmiddels uit te rusten in Loenen:
Afbeelding

Vervolgens ging ik met een VSM trein naar Beekbergen. De VSM reed dit weekend namelijk op drie trajecten: Apeldoorn - Beekbergen, Beekbergen - Loenen en Loenen - Dieren, waarbij op het eindpunt (m.u.v. Dieren) steeds een andere loc de trein weer overnam. In Beekbergen heb ik even wat rondgelopen, alvorens de trein naar Apeldoorn te nemen. Voordat deze vertrok, moest dus de trein uit Apeldoorn binnenkomen. Deze wilde ik op de foto zetten en daarom ben ik een klein stukje over de Zwarte Bergweg gelopen tot de seinpaal. Hier maakte ik de volgende twee foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens ging ik dus (getrokken door loc 01 0175) naar Apeldoorn, alwaar loc 50 0073 de trein overnam om terug te rijden naar Beekbergen. Hier komt deze loc met een hoop stoom langs de trein gereden:
Afbeelding

Op deze foto is aan de tender goed te zien dat loc 50 0073 een oliegestookte loc is:
Afbeelding

Loc 50 0073 (bijna) voor de trein:
Afbeelding

Terug in Beekbergen werden bij loc 50 307 wat extra kolen ingeladen:
Afbeelding

Ook reden de twee tenderlocs (SSN 65018 en VSM 64415) een paar keer heen en weer, alsof ze een wedstrijd deden:
Afbeelding

Rond de draaischijf stonden nog enkele locs die buiten dienst waren:
Afbeelding

De SSN 01 1075 en VSM 50 307 stonden achter elkaar van het zonnetje te genieten:
Afbeelding

Vervolgens ging ik weer naar Loenen, waar ik onder meer het filmpje van de vorige post heb gemaakt.
In Loenen was er nog wel een probleem: de 01 1075 moest water nemen voor hij aan de reis naar Rotterdam begon, maar er stond te weinig druk op de leiding. Uiteindelijk lukte het wel, maar we vertrokken met ruim een uur vertraging uit Loenen en kwamen met bijna twee uur vertraging aan in Rotterdam.
Omdat de SSN dus nog niet vertrokken was uit Loenen, kwamen er nog wat andere locs langs voordat we vertrokken.
Zo ook de 50 307 die onder luid gesis en meet veel stoom voorbij kwam:
Afbeelding

Loc 52 8053 werd aan de SSN-rijtuigen gekoppeld om deze alvast van stoom te voorzien. Hier trekt deze loc de rijtuigen een stukje naar voren, alvorens ze langs het perron te zetten:
Afbeelding

Vervolgens vertrokken we terug naar Rotterdam.

Tot zover deze fotoreportage. Ik hoop dat jullie het de moeite waard vonden en dat ik een impressie heb kunnen geven van dit evenement. I vond het zelf in elk geval erg leuk.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: VSM Terug naar Toen 2012

Bericht door Daan »

Leuke foto's. Ik sta zelfs op de eerste foto :P
tjitte19
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 04 dec 2011, 23:27
Locatie: Delfgauw

Re: VSM Terug naar Toen 2012

Bericht door tjitte19 »

Meltrain schreef:Alvast een filmpje om in de stemming te komen :) :
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wx0A2MFJBKQ&feature=plcp[/youtube]

Foto's volgen later.
Film werkt niet meer :(
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: VSM Terug naar Toen 2012

Bericht door Daan »

Filmpje werkt prima, bij mij.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten