Aardig onderweg: nieuwe pay-off RET

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Aardig onderweg: nieuwe pay-off RET

Bericht door mb90 »

RET.nl schreef:Aardig onderweg: nieuwe pay-off RET
Dinsdag 30 september
De RET presenteert vandaag haar nieuwe pay-off: aardig onderweg. Deze wordt vanaf oktober 2008 gebruikt in een grote publiekscampagne van de RET.

De nieuwe pay-off geeft aan waar de RET voor staat. Ook maakt het duidelijk dat de RET voor haar klanten staat op een manier die bij RET en de Rotterdamse regio past.

'Aardig onderweg’ heeft verschillende betekenissen. Als bedrijf is de RET ‘aardig onderweg’, dat wil zeggen: het gaat goed met het bedrijf. De RET heeft naast de railconcessies en de contracten voor Sociale Veiligheid en Beheer en Onderhoud ook de concessie voor het busvervoer verworven per 14 december 2008. De RET en de stadsregio investeren weer veel in het openbaar vervoer.

‘Onderweg zijn’ is daarnaast natuurlijk onze ‘corebusiness’. Wij zullen de klanten dan ook laten zien dat we als openbaarvervoerbedrijf concreet voor hen aardig onderwég zijn en op korte termijn letterlijk veel meer onderweg.

Onderweg naar een nog beter afgestemd en uitgebreid openbaar vervoer, met nieuw materieel, meer sociale veiligheid en bovendien zeer milieuvriendelijk.

Maar ook laten we onze huidige en nieuwe reizigers zien dat we ‘aárdig’ onderweg zijn. Aardig betekent dat we er zijn voor de inwoners en reizigers in de stad en regio Rotterdam. Dat we onze dienstverlening uitbreiden en dat we onze klanten nog beter informeren.

‘Aardig onderweg’ betekent tegelijk ook dat we er nog niet zijn. We zijn onderweg en er volgt nog veel meer. Daartoe zet de RET concrete stappen waarbij wij de reiziger op de eerste plaats zetten. Het gaat niet om mooie beloftes voor de toekomst, maar we zijn nu zo ver gevorderd dat de resultaten op korte termijn zichtbaar zijn.

Concrete voorbeelden van de stappen die we op korte termijn zetten zijn:
- nieuwe en de schoonste bussen (vanaf oktober 2008);
- nieuwe metro’s voor Randstadrail (november 2008) en de Calandlijn (januari 2009)
- camera’s in alle nieuwe metro’s en de bestaande metro’s van de Erasmuslijn (november 2008);
- nieuwbouw van een milieuvriendelijke tramremise en werkplaats in de Beverwaard (start november 2008);
- meer bestemmingen, veel meer ritten en betere aansluitingen (14 december 2008);
- 300 nieuwe abri’s (plaatsing loopt al, in oktober 2008 afgerond);
- alle oude trams vervangen door nieuwe (afgerond eind 2009);
- nieuwe website reizigersinformatie en reisplanning (oktober 2008);
- spaaractie (oktober 2008; zie bijgaand persbericht);
- publieksevenement Coolsingel (18 oktober 2008, zie bijgaand persbericht).

In de publiekscampagne gaat de RET het publiek de komende tijd op de hoogte houden van deze stappen en de doelstellingen van de RET. Op 18 oktober starten we deze publiekscampagne met een groots opgezet evenement op de Coolsingel.
En de bijgaande persberichten waarover in het bovenstaande artikel al iets vermeld werd:
RET.nl schreef:RET-evenement 18 oktober: “aardig onderweg”
Dinsdag 30 september
Op zaterdag 18 oktober organiseert de RET van 10.00 tot 17.00 uur een groots opgezet publieksevenement op de Coolsingel.

De concrete stappen van de RET en de nieuwe pay-off ‘Aardig onderweg’ worden dan aan het publiek gepresenteerd.

Publiekspremiere nieuwe RET-metro’s
De RET presenteert de nieuwe generatie metro’s aan het publiek. Vanaf december zullen deze metro’s rijden op Randstadrail en vanaf januari 2009 op de Calandlijn (ter vervanging van de oudste RET-metro’s)

Bezoekers kunnen de gehele dag gratis kennismakingsritten maken met nieuwe metrotoestellen van de RET. De nieuwe metro’s rijden deze dag speciaal tussen metrostation Stadhuis en metrostation Slinge (v.v.) en zijn geprogrammeerd tussen de gewone dienstregeling door. Reizigers kunnen voor de gratis ritten een speciaal kaartje verkrijgen bij een RET-stand op het Stadhuisplein. Hier is ook veel informatie over de metro’s, Randstadrail en de Hoekse Lijn te verkrijgen.


Daarnaast komt op de Coolsingel een wervingsbus van de RET waar belangstellenden terecht kunnen voor meer informatie over het actuele banenaanbod van de RET. Het gaat om een breed aanbod van banen, van chauffeurs/bestuurders tot technici, voor zowel jongeren als ouderen.

RET- NK Tramtrekken
Vanaf 15.00 uur vindt voor het stadhuis voor het eerst het RET- Nationaal Kampioenschap Tramtrekken plaats. Jarno Hams, de sterkste man van Nederland, zal de wedstrijd op dat tijdstip openen door in zijn eentje te strijden tegen een team van RET-medewerksters.

Het RET- NK Tramtrekken staat open voor teams in twee klassen: de lichtgewichten met vijftien deelnemers per team en de zwaargewichten met tien deelnemers per team. Teams kunnen zich vanaf 4 oktober aanmelden via www.tramtrekken.nl. In elke klasse kunnen acht teams deelnemen. In beiden klassen vindt een finale plaats tussen de twee sterkste teams. Alle teams trekken een Citadis tram, die zo’n 38.000 kilo weegt, over een afstand van 25 meter.

Verder zijn er optredens van de T.O.K. Rhythm & Brass band en DJ Valentijn. De presentatie van het RET - NK Tramtrekken is in handen van Suzanne Mulder (RTV-Rijnmond) en het nationale radiocommentaar is van Jack van Gelder.

De komende weken zullen bezoekers en deelnemers via verschillende kanalen worden uitgenodigd voor deze publieksdag, onder meer via abri’s en aankondigingen op bussen en trams. Burgemeester Ivo Opstelten doet vanaf 4 oktober een oproep via een filmpje op www.ret.nl, www.tramtrekken.nl en YouTube.
RET.nl schreef:“Aardig onderweg”: spaar en win-actie RET
Dinsdag 30 september
In het kader van “aardig onderweg” start de RET met een actie voor haar klanten. De actie loopt van oktober tot 1 april 2009. Per gereisde kilometer bij de RET kan de reiziger punten sparen voor cadeaus en kortingen. Daarnaast maken deelnemers elke twee weken kans op het winnen van mooie prijzen. Deelname aan de actie is volledig gratis en kan via de OV-chipkaart.

Vaste klanten van de RET krijgen begin oktober een persoonlijke uitnodiging om met de actie mee te doen. De RET wil hen als eerste de mogelijkheid geven om zich op te geven voor de spaaractie. Voor deze groep vallen ook extra prijzen te winnen. In de loop van oktober gaat de website (www.retsparen.nl) online en kort daarna verschijnt een folder over de actie.

Hoe werkt de spaaractie? Voor elke gereisde kilometer krijgt de reiziger 10 RET punten. De gespaarde punten kunnen worden ingewisseld voor onder meer RET reischeques, een jaar toegang tot de Euromast, VVV-Irischeques of een nationale bioscoopbon. De prijzen die deelnemers kunnen winnen, zijn bijvoorbeeld een reischeque ter waarde van 500 euro, een Euromast arrangement met overnachting bovenin de Euromast of SnowWorld cadeaubonnen.

Reizigers die willen meesparen kunnen zich aanmelden op www.retsparen.nl.
Vooral de onderstreepte tekst in het bericht over het RET-evenement spreekt mij wel aan. Jullie weten dus waar ik die middag te vinden ben. 8-)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Aardig onderweg: nieuwe pay-off RET

Bericht door Karl »

Ik heb alleen de eerste regels gelezen: "De RET heeft naast de railconcessies en de contracten voor Sociale Veiligheid en Beheer en Onderhoud ook de concessie voor het busvervoer verworven per 14 december 2008." En daar hebben ze veel moeite voor gedaan. Dit is toch wel de grap van de dag.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Aardig onderweg: nieuwe pay-off RET

Bericht door Vinny »

Aardig onderweg...
... We zijn er nog lang niet
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Aardig onderweg: nieuwe pay-off RET

Bericht door Geert »

Inderdaad het eerste waar ik aan dacht. "Aardig onderweg", maar kennelijk nog niet bij de eindbestemming.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Aardig onderweg: nieuwe pay-off RET

Bericht door webguy »

Hoe positief is 'aardig' nou? Aardig klinkt mij echt niet in de oren dat ze goed bezig zijn. Het is misschien wel eerlijk, maar of dat nou goed is als je moto/ voor een campagne...
lausteen
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 11:55

Re: Aardig onderweg: nieuwe pay-off RET

Bericht door lausteen »

Beter maken ze er 'Aardig lang onderweg' van ;)

Ik ga ook wel even kijken denk ik de 18e.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Aardig onderweg: nieuwe pay-off RET

Bericht door Daantje »

Wat voor trams gaan ze laten rijden in smalle straatjes als ze alle oude trams willen vervangen door nieuwe?
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Aardig onderweg: nieuwe pay-off RET

Bericht door mb90 »

De Citadis 2 zal dan gaan rijden i.p.v. de ZGT's. Of die smaller zijn dan de huidige Citadissen weet ik niet. Er blijven overigens nog een aantal ZGT's (een stuk of 15) over als back-up voor de Citadissen.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Aardig onderweg: nieuwe pay-off RET

Bericht door reisthijs »

mb90 schreef:Of die smaller zijn dan de huidige Citadissen weet ik niet.
Waarom zouden die niet gewoon even breed zijn? Lijkt me nogal vreemd om van de tramplus-standaardbreedte te gaan afwijken.

Bovendien is het verschil tussen ZGT en Citadis maar iets van 10 cm dat maakt voor de totale breedte van de staat ook niet zoveel verschil.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Aardig onderweg: nieuwe pay-off RET

Bericht door tsov »

Door een aantal straten in Rotterdam mogen geen Citadissen rijden omdat de sporen te dicht op elkaar liggen en ze elkaar dus niet kunnen passeren, dacht ik...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Aardig onderweg: nieuwe pay-off RET

Bericht door Ruben »

Ach het GVB claimt ook nog altijd vooruit te gaan, maar we weten inmiddels allemaal wel beter. :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Aardig onderweg: nieuwe pay-off RET

Bericht door Daantje »

tsov schreef:Door een aantal straten in Rotterdam mogen geen Citadissen rijden omdat de sporen te dicht op elkaar liggen en ze elkaar dus niet kunnen passeren, dacht ik...
Klopt. Daar kunnen dus geen Citadissen rijden (iig niet de huidige).
lausteen
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 11:55

Re: Aardig onderweg: nieuwe pay-off RET

Bericht door lausteen »

Uit de HOV-RN van oktober 2007:
De nieuwe Citadis 2 trams blijven grotendeels gelijk aan de Citadis 1. De breedte wordt opnieuw 2.40 meter en
alleen de kop en kont worden elk circa 20 cm. korter. Dit maakt het dan mogelijk om elkaar ook op het klassieke tramnet in de bochten te kunnen passeren. De nu zwarte achterzijwanden naast de achterruit worden bij de Citadis 2 vervangen door zijruiten. Bij het achteruit rijden heeft men dan geen last meer van de grote dode hoeken.
Bij de Citadis 1 blijven deze wanden aanwezig omdat dit technisch en economisch niet haalbaar is om te wijzigen. De
nummering van de nieuwe serie trams wordt 2101 – 2153.
Ook heb iets ooit iets gelezen dat de Citadis 2 een krappere boog kan nemen, de huidige kan max 7 graden knikken terwijl de Citadis 2 11 graden aan zou moeten kunnen, maar dat kan ik niet meer vinden.

Een ZGT is 2,31m breed, dus bij een passage tussen 2x Citadis 2 zullen de trams 9 cm dichter bij elkaar komen. Zal wel krap worden op sommige plekken.. Tot nu toe is alleen lijn 2 compleet geschikt voor de Citadis 1. Ik denk dat de 20cm korter te maken zal hebben met het uitzwaaien van het deel achter / voor de draaistellen.

Verder zal ik de ZGT's niet missen, het beginnen echt wrakken te worden zo langzamerhand :roll:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Aardig onderweg: nieuwe pay-off RET

Bericht door Meltrain »

Ik ben er de 18e helaas niet bij, omdat ik dan in Mumbai zit.
Wel vind ik dat de RET langzaamaan steeds beter begint te presteren, behalve met de punctualiteit op met name lijn 25. Gelukkig gaat deze lijn vanaf decemnber 9x per uur rijden, dus dan wordt het hopelijk ook beter.
Met de dingen die ze zelf als verbeterpunten zetten, ben ik het eens (vooral de nieuwe dienstregeling ziet er leuk uit), behalve de nieuwe abri's. Ik vind deze nogal open en koud en niet bepaald geschikt. Ze mogen er dan mooi uitzien, persoonlijk houd ik liever die oude abri's.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Aardig onderweg: nieuwe pay-off RET

Bericht door Daantje »

Die nieuwe abri's zijn waardeloos, zeker als ze er maanden over doen om er een dakplaat in te plaatsen :s
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Aardig onderweg: nieuwe pay-off RET

Bericht door Meltrain »

Ja, inderdaad. :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Aardig onderweg: nieuwe pay-off RET

Bericht door Daantje »

Klacht is al verzonden inmiddels na het noodweer van van de week en de toch al niet al te stipte trams.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Aardig onderweg: nieuwe pay-off RET

Bericht door Meltrain »

Tja, inderdaad is de punctualiteit bij de trams in de spits vaak nog ver te zoeken, al heb ik het idee dat het nu al beter gaat dan voor de zomer.
Alleen lijn 25 naar Carnisselande is nu vaak een ramp, waardoor ik in de afgelopen twee weken al twee keer te laat bij de Jumbo ben gekomen. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Aardig onderweg: nieuwe pay-off RET

Bericht door Karl »

meltrain schreef:Tja, inderdaad is de punctualiteit bij de trams in de spits vaak nog ver te zoeken, al heb ik het idee dat het nu al beter gaat dan voor de zomer.
Alleen lijn 25 naar Carnisselande is nu vaak een ramp, waardoor ik in de afgelopen twee weken al twee keer te laat bij de Jumbo ben gekomen. :(
Ik heb de laatste tijd nogal regelmatig gebruik moeten maken van lijn 21 en daar is vijf minuten vertraging ook geen uitzondering, met een tien minuten frequentie wel te verstaan. Verder is de uitvoering van de dienstregeling op de Calandlijn echt een ramp.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Aardig onderweg: nieuwe pay-off RET

Bericht door Daantje »

Van tram 8 weet ik ondertussen welke aardig op tijd rijden en welke consequent te laat zijn. Zo gaat de tram van 7.52 uur nooit voor 7.56 uur en is die van 8.02 wel aardig stipt maar irritant is het wel. Ik kan beter gaan lopen naar het station dan dat ik met de tram ga omdat ik voor de zekerheid toch altijd een tram eerder neem.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Aardig onderweg: nieuwe pay-off RET

Bericht door Geert »

Die nieuwe abri's zijn inderdaad niet echt een verbetering, de regen waait er zo onder. :? Maar worden die dingen niet gewoon door de gemeente geregeld in plaats van door de RET?
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Aardig onderweg: nieuwe pay-off RET

Bericht door Karl »

Geert schreef:Die nieuwe abri's zijn inderdaad niet echt een verbetering, de regen waait er zo onder. :? Maar worden die dingen niet gewoon door de gemeente geregeld in plaats van door de RET?
Is het hier niet zo dat de RET ze plaatst in opdracht van de gemeente? Dan zou je moeten kijken hoe het contract is opgesteld.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aardig onderweg: nieuwe pay-off RET

Bericht door Daniel »

Nee, die abri's zijn gewoon een standaard-type van CBS Outdoor (we hebben ze hier in Dordt ook staan :wink: )
Of het de RET, de gemeente Rotterdam of de Stadsregio Rotterdam is die de opdracht tot plaatsing heeft gegeven zou ik echter ook niet weten. Hier was 't de gemeente, maarja, een busbedrijf beheert doorgaans niet z'n eigen infra wat bij de tram natuurlijk een heel ander verhaal is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Aardig onderweg: nieuwe pay-off RET

Bericht door Karl »

Reiziger Ddrs schreef:Nee, die abri's zijn gewoon een standaard-type van CBS Outdoor (we hebben ze hier in Dordt ook staan :wink: )
Of het de RET, de gemeente Rotterdam of de Stadsregio Rotterdam is die de opdracht tot plaatsing heeft gegeven zou ik echter ook niet weten. Hier was 't de gemeente, maarja, een busbedrijf beheert doorgaans niet z'n eigen infra wat bij de tram natuurlijk een heel ander verhaal is.
Maar - inmiddels kan het uiteraard veranderd zijn - de traminfrastructuur wordt toch ook de RET in opdracht van de gemeente beheerd?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Aardig onderweg: nieuwe pay-off RET

Bericht door Meltrain »

Reiziger Ddrs schreef:Hier was 't de gemeente, maarja, een busbedrijf beheert doorgaans niet z'n eigen infra wat bij de tram natuurlijk een heel ander verhaal is.
Die nieuwe abri's komen bij zowel bus als tram. Ik denk dat ze van de gemeente zijn (zie Schiedam-verhaal), maar zeker weten doe ik het ook niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten