Wijzigingen Twente Dienstregeling 2013

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Wijzigingen Twente Dienstregeling 2013

Bericht door marvinkok »

Langzaaam worden er steeds meer plannen bekend over de wijzigingen in december in Twente. Omdat de treinen ongeveer een kwartier verschoven worden, zullen ook bussen andere tijden krijgen. Daarnaast worden er al wijzigingen doorgevoerd die Syntus heeft bedacht voor December 2013, zodat de reizigers niet tweemaal met een compleet andere dienstregeling worden opgezadeld.
Even opgesomd kom ik in ieder geval al op de volgende wijzigingen (met dank aan de wiki):

- Patroontijden verschuiven ivm aansluiting op de trein
- Lijn 7 Noord en Zuid vervallen
- Lijn 14 gaat doorrijden van Werselo via Fleringen naar Tubbergen
- Frequentieverhoging lijn 3 tussen 7 en 8 uur
- Lijn 11 en 13 rijden altijd gekoppeld, dus geen afwijkende avond/zondagroute meer
- Stadsdienst Almelo gaat van 10 naar 15 minutendienst.
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Wijzigingen Twente Dienstregeling 2013

Bericht door Citaro »

marvinkok schreef:- Stadsdienst Almelo gaat van 10 naar 15 minutendienst.
Ff gekeken op Wiki, omdat ik me verbaasde over de 10-minutendienst, maar bijna alle Almelose stadslijnen hebben nu een halfuursdienst. De 21 en 23 rijden in de spitsen een (scheve) kwartiersdienst.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Wijzigingen Twente Dienstregeling 2013

Bericht door marvinkok »

Maar meedere lijnen rijden een tegengestelde route, misschien dat het hem daarin zit... Ben niet heel bekend met het stadsnet van Almelo ;)
Heb ook nog gelezen dat de lijnen 60-61-62 definitief niet doorrijden naar het Van Heekplein in Enschede wat eerst ook in de plannen stond...
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: Wijzigingen Twente Dienstregeling 2013

Bericht door The best »

Citaro schreef:
marvinkok schreef:- Stadsdienst Almelo gaat van 10 naar 15 minutendienst.
Ff gekeken op Wiki, omdat ik me verbaasde over de 10-minutendienst, maar bijna alle Almelose stadslijnen hebben nu een halfuursdienst. De 21 en 23 rijden in de spitsen een (scheve) kwartiersdienst.
Lijn 21 en 23 rijden in een (scheve) kwartiersdienst zodat er vanaf het station elke 10 minuten een bus naar de Schelfhorst of de Windmolenbroek gaat. Wel goed dat ze dat wegbezuinigen, de 21 en 23 rijden best wel vaak redelijk leeg rond.
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Wijzigingen Twente Dienstregeling 2013

Bericht door Citaro »

The best schreef:
Citaro schreef:
marvinkok schreef:- Stadsdienst Almelo gaat van 10 naar 15 minutendienst.
Ff gekeken op Wiki, omdat ik me verbaasde over de 10-minutendienst, maar bijna alle Almelose stadslijnen hebben nu een halfuursdienst. De 21 en 23 rijden in de spitsen een (scheve) kwartiersdienst.
Lijn 21 en 23 rijden in een (scheve) kwartiersdienst zodat er vanaf het station elke 10 minuten een bus naar de Schelfhorst of de Windmolenbroek gaat. Wel goed dat ze dat wegbezuinigen, de 21 en 23 rijden best wel vaak redelijk leeg rond.
De 21 rijdt in de spits 3 keer per uur Stations NS - Windmolenbroek, de 23 doet 3 keer per uur Stations NS - Schelfhorst. Naar beide wijken rijdt in de tegenrichting lijn 22 resp. 24, echter met een dal- en spitsfrequentie van 2 keer per uur, waardoor dus geen 10-minutendienst onstaat. Vind het overigens vreemd dat beide richtingen geen gelijke frequentie hebben, maar dat terzijde. Ken de situatie ter plekke niet, maar de frequentie lijkt me ook wat hoog voor een stad als Almelo.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Wijzigingen Twente Dienstregeling 2013

Bericht door MdJ »

Dat lijn 7 verdwijnt is best logisch: zit geen hond in. Het grootst aantal reizigers die ik daarin heb gezien zou zelfs in een Mercedes Sprinter kunnen...

Lijn 3 gaat naar 8x per uur tussen 7:00-8:00? (nu 6x per uur)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Wijzigingen Twente Dienstregeling 2013

Bericht door marvinkok »

Dat denk ik ja.
Het drukste stuk van lijn 7 was vanaf de Zuid naar het station, waar de route gelijk is aan lijn 1. Daar rijd je altijd precies voor of achter, dus neem je elkaars reizigers mee. Het enige wat nu misschien wat slechter bereikbaar wordt door het opheffen is Het Roessingh en de Helmerzijde, maar zoveel reizigers heb ik daar nou ook nooit zien in of uitstappen. Alleen op het stuk Station-Zwering gaan ze hem mischien wel missen, gaf daar mooi een rit tussen 2 ritten van lijn 5 door...
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Wijzigingen Twente Dienstregeling 2013

Bericht door MdJ »

ja, in de spitsen 1x per uur (die andere rijdt er voor/achter), daarbuiten 2x per uur. :) Maar laten we eerlijk zijn: dat past ook wel in lijn 5.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Wijzigingen Twente Dienstregeling 2013

Bericht door marvinkok »

Dat zeker. Maar het was voor velen wel lekker makkelijk ;)

Vind het verder ook al opvallend dat ze 14 gaan verlengen naar Tubbergen, dat was toch een echt Syntus-plan. Maar met het schrappen van lijn 7 speel je ook al weer 3 bussen vrij, dus dat is het probleem ook niet...
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Wijzigingen Twente Dienstregeling 2013

Bericht door dennistd »

Ik vraag me trouwens af of er straks ook in twee richtingen een aansluiting op de intercity geboden wordt. Met lijn 61 heb je nu vanuit de intercity een mooi aansluiting, maar vanuit de bus moet je op dit moment zo'n 25 minuten wachten. Als straks de aankomst en vertrek van de IC kort achter elkaar liggen kun je in beide richtingen een aansluiting hebben, hoewel dat dan wel een krappe van een minuut of vier zou gaan worden.

Wel een ontzettend gemiste kans dat de bussen niet door gaan rijden naar het Van Heekplein.. Kwestie van mensen eruit laten bij het station en in tussentijd kun je volgens mij prima via het Van Heekplein weer op tijd terug zijn voor de terugrit. Je bent dan alleen geen tijd meer voor een sanitaire stop of een bak koffie.
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: Wijzigingen Twente Dienstregeling 2013

Bericht door The best »

Citaro schreef:
The best schreef:
Citaro schreef:
marvinkok schreef:- Stadsdienst Almelo gaat van 10 naar 15 minutendienst.
Ff gekeken op Wiki, omdat ik me verbaasde over de 10-minutendienst, maar bijna alle Almelose stadslijnen hebben nu een halfuursdienst. De 21 en 23 rijden in de spitsen een (scheve) kwartiersdienst.
Lijn 21 en 23 rijden in een (scheve) kwartiersdienst zodat er vanaf het station elke 10 minuten een bus naar de Schelfhorst of de Windmolenbroek gaat. Wel goed dat ze dat wegbezuinigen, de 21 en 23 rijden best wel vaak redelijk leeg rond.
De 21 rijdt in de spits 3 keer per uur Stations NS - Windmolenbroek, de 23 doet 3 keer per uur Stations NS - Schelfhorst. Naar beide wijken rijdt in de tegenrichting lijn 22 resp. 24, echter met een dal- en spitsfrequentie van 2 keer per uur, waardoor dus geen 10-minutendienst onstaat. Vind het overigens vreemd dat beide richtingen geen gelijke frequentie hebben, maar dat terzijde. Ken de situatie ter plekke niet, maar de frequentie lijkt me ook wat hoog voor een stad als Almelo.
23 rijdt gewoon vier per uur in de spits, maar het is inderdaad belachelijk veel. 2 keer per uur is zat.

Ze hadden van trouwens best lijn 23 ook op zondag mogen laten rijden, dan laat je gewoon 23 en 24 (en richting de Windmolenbroek 21 en 22) 1x per uur rijden. Dan hou je vanaf het station dezelfde frequentie, maar dan wordt het rondje in de wijk ten minste twee richtingen op bereden.
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Wijzigingen Twente Dienstregeling 2013

Bericht door NG²7²™ »

The best schreef: Ze hadden van trouwens best lijn 23 ook op zondag mogen laten rijden, dan laat je gewoon 23 en 24 (en richting de Windmolenbroek 21 en 22) 1x per uur rijden. Dan hou je vanaf het station dezelfde frequentie, maar dan wordt het rondje in de wijk ten minste twee richtingen op bereden.
Dit maakt het er voor de reizigers niet duidelijk op, 's avonds rijden ook alleen de 22 en 24. Dan zou je dus een 15/45 dienst krijgen of je moet de 21/23 op de tijd van de 22/24 laten vertrekken. Datzelfde gebeurt nu met lijn 1 in Harderwijk 's avonds laat, waardoor koppelingen met lijn 3 en aansluitingen op de trein weer compleet anders zijn dan ten opzichte van de rest van dag.
Groeten,
Nick
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: Wijzigingen Twente Dienstregeling 2013

Bericht door The best »

NG²7²™ schreef:
The best schreef: Ze hadden van trouwens best lijn 23 ook op zondag mogen laten rijden, dan laat je gewoon 23 en 24 (en richting de Windmolenbroek 21 en 22) 1x per uur rijden. Dan hou je vanaf het station dezelfde frequentie, maar dan wordt het rondje in de wijk ten minste twee richtingen op bereden.
Dit maakt het er voor de reizigers niet duidelijk op, 's avonds rijden ook alleen de 22 en 24. Dan zou je dus een 15/45 dienst krijgen of je moet de 21/23 op de tijd van de 22/24 laten vertrekken. Datzelfde gebeurt nu met lijn 1 in Harderwijk 's avonds laat, waardoor koppelingen met lijn 3 en aansluitingen op de trein weer compleet anders zijn dan ten opzichte van de rest van dag.
Je kan de lijnen gewoon 1 keer per uur laten rijden vanuit een halfuursdienstregeling vanuit het station? Dan wordt de situatie duidelijker dan hij nu is. En dan laat je de bussen gewoon aansluiten op de intercity's, dan verandert er voor de rest niet zoveel.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Wijzigingen Twente Dienstregeling 2013

Bericht door marvinkok »

dennistd schreef: Wel een ontzettend gemiste kans dat de bussen niet door gaan rijden naar het Van Heekplein.. Kwestie van mensen eruit laten bij het station en in tussentijd kun je volgens mij prima via het Van Heekplein weer op tijd terug zijn voor de terugrit. Je bent dan alleen geen tijd meer voor een sanitaire stop of een bak koffie.
Cnetraal -Van Heekplein - Centraal kost je al snel 6 minuten minstens, ondanks het nieuwe stukje busbaan heb je, zeker in de spits, nooit zoveel tijd over. Vooral omdat het bij de aansluiting met de Hengelosestraat nog wel eens lang wil duren voor je door mag. Overigens zou het met 60 en 62 volgens wel mogelijk zijn iets eerder te vertrekken uit Oldenzaal, aansluiting op de aankomende trein bied je toch al niet.. Vanuit Overdinkel wordt het wel wat krap, maar dat kan opgelost worden door een koppeling aan een lijn die wél naar het Van Heekplein rijdt... De plannen zijn/waren ook dat de 62 op Centraal aan de 20 gekoppeld werd.
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Wijzigingen Twente Dienstregeling 2013

Bericht door Citaro »

The best schreef:23 rijdt gewoon vier per uur in de spits, maar het is inderdaad belachelijk veel. 2 keer per uur is zat.
Sorry, je hebt inderdaad gelijk, door het rare, scheve patroon, leek het/dacht ik dat het 3 bussen per uur waren. Geldt dus voor zowel de 21 als de 23 en het is nog een brede spits ook. Zal wel aanleiding voor zijn om frequentie op te voeren, maar bij een plaats als Almelo verwacht je dat niet 123.

Maar goed, ben geboren en opgegroeid in A'doorn en daar heb je o.a. de wijk de Maten met een bediening van lijn 1 t/m 4 die ieder een halfuursdienst rijden en dat verwachten buitenstaanders misschien ook niet. Om maar te zwijgen over de start van de Veluwelijn tussen Apeldoorn en Zwolle met in de brede spits 8 Citaro G's per uur per richting.
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Wijzigingen Twente Dienstregeling 2013

Bericht door gkw1969 »

Nou, dan maar even het juiste antwoord van iemand die dagelijks in Almelo rondkart met de bus.

Van oudsher heeft Almelo een stadsdienst die in het noorden en zuiden veelal tegen elkaar in rijdt. Een basispatroon en aanvullend patroon. In de concessie die in 2005 in is gegaan was de eis dat de Schelfhorst en Windmolenbroek iedere 10 minuten een verbinding diende te hebben met het station. In eerste instantie reden deze lijnen dan ook om en om: .00 21, .10 22, .20 21, .30 22, .40 21, .50 22 en bij Schelfhorst uiteraard 23 en 24. Hierdoor was er in de kwartiersdienst(dal en vakantie) en halfuursdienst(avond en zondag) een onlogische situatie ontstaan omdat dan spontaan de bussen een hele andere vertrektijd kregen.
Later is er het basispatroon 22-24 ingevoerd met aanvullend 21-23. Lijnen 22-24 rijden dan in een 30/30 frequentie en de 21-23 een 10/20 frequentie. In de volksmond heet dat een 10-minuten dienst vanaf het station. Deze wordt teruggedraaid en men gaat in Almelo de hele dag, tot 19.00 op alle lijnen een 30/30 frequentie inzetten waarbij de 21-23 een kwartier later rijden dan de rest. Dan moet hierop nog aangevuld worden dat ook de 22-24 weer in dezelfde knoop terecht komt als de 25-26-28 en je dus in 2 1/2 uur tijd alle lijnen 1x hebt gehad. vermoedelijke volgorde zal dan worden: 22-24-26-28-25(laatste 2 kunnen ook nog gewisseld worden).

Het voorstel om alle lijnen 1x per uur te laten rijden is al helemaal geen goed plan, dat zijn we niet gewend en werkt in mijn opinie niet. Dat hebben ze in Deventer ook en in de tijd dat ik nog in Deventer reed was het daar totaal geen succes. Het ene halfuur heb je geluk het andere pech, zoals je dat altijd hebt met uursdiensten. IC's komen ieder half uur, dus je wilt ook ieder half uur de kortste route naar je bestemming en niet dat je je voor je kop slaat omdat je net op het verkeerde half uur komt. Dat doe je 1 keer en dan ga je lopen of op de fiets en niet meer met de bus.

Het plan in Almelo is eigenlijk weer terug naar hoe het in de TET en Oostnet tijd was, en dat was voor iedereen duidelijk en toen zaten de bussen gewoon vol.

Doortrekking lijn 14 naar Weerselo was een plan van Connexxion(niet van Syntus) in 2010. De bedoeling is het ontlasten van o.a. lijn 64 Tubbergen-Almelo die nu in de kwartiersdienst zelfs nog overstroomd met passagiers.

Opheffing lijn 7 is een bezuingingsmaatregel. De vrijkomende uren komen o.a. terug in de frequentieverhoging op lijn 3 en de aanpassingen in Hengelo op 11 en 13.

Wat betreft lijn 61: deze rijdt in de spits, wanneer de meeste mensen de trein willen hebben, een kwartiersdienst. In de halfuurs- en uursdienst heeft lijn 61 nu ook al geen aansluiting op uitgaande IC's (aankomst bus .08 en .38, vertrek IC .27 en .57)
Doortrekking naar het van Heekplein zal er niet meer van komen, daarvoor is de koppeling met lijn 20 ook bedacht. Daarnaast hebben de mensen zich berust in de situatie. Ik ben sowieso van mening dat streeklijnen moeten eindigen op het station. Met de komst van de OV chipkaart is het namelijk net zo duur om even over te stappen. Daarnaast kun je ook het vervoer tussen station en centrumhalte gratis aanbieden op vertoon van het kaartje, zoals dat nu in enschede ook het geval is.
When you're tired of London, you're tired of life
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Wijzigingen Twente Dienstregeling 2013

Bericht door Citaro »

Verhelderend, thx voor de toelichting!
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: Wijzigingen Twente Dienstregeling 2013

Bericht door Delftse Chauff »

gkw1969 schreef:Nou, dan maar even het juiste antwoord van iemand die dagelijks in Almelo rondkart met de bus.

Het voorstel om alle lijnen 1x per uur te laten rijden is al helemaal geen goed plan, dat zijn we niet gewend en werkt in mijn opinie niet. Dat hebben ze in Deventer ook en in de tijd dat ik nog in Deventer reed was het daar totaal geen succes. Het ene halfuur heb je geluk het andere pech, zoals je dat altijd hebt met uursdiensten. IC's komen ieder half uur, dus je wilt ook ieder half uur de kortste route naar je bestemming en niet dat je je voor je kop slaat omdat je net op het verkeerde half uur komt. Dat doe je 1 keer en dan ga je lopen of op de fiets en niet meer met de bus.
Als je over de helft van het avondrondje woont ben je dus altijd de lul en zit je elk half uur (te) lang in de bus. Bij 1x per uur met de klok mee en 1x per uur tegen de klok in heb je dan tenminste nog 1x per uur wel de korte richting. (Toegegeven: in 1 richting rijden is wel duidelijker. Je weet waar je aan toe bent)
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Wijzigingen Twente Dienstregeling 2013

Bericht door visgraat »

Volgens mij wordt de doorkoppeling lijn 62 en 20 een jaar later doorgevoerd.

Voor lijn 62 is het straks trouwens niet zo belangrijk meer aan te sluiten op de intercity. In Oldenzaal de trein nemen is straks veel sneller naar het Westen. Reizigers tussen Oldenzaal en Enschede kunnen in de spits ook gebruik maken van lijn 60 en in Enschede ook buiten de spits van lijn 2. Eigenlijk worden alleen reizigers uit Lonneker buiten de spits benadeeld, maar dat is maar een hele kleine groep.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Wijzigingen Twente Dienstregeling 2013

Bericht door MdJ »

Lijkt mij wel: lijn 20 wordt nu door syntus gereden, lijn 62 door Connexxion. Volgend jaar rijdt syntus beide lijnen, dus makkelijker koppelen. (alhoewel: lijn 62 wordt nu ook in de spits deels door geledes gereden en die zie ik vrij vaak behoorlijk vol van Enschede Centraal vertrekken (In een amba past niet...))
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Wijzigingen Twente Dienstregeling 2013

Bericht door marvinkok »

Alleen gaat Syntus voor wat ik tot nu toe heb gelezen niet met geledes rijden... Ze hebben nog een jaar om alles uit te werken ;)
spoorstaaf
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 10 okt 2012, 02:54

Re: Wijzigingen Twente Dienstregeling 2013

Bericht door spoorstaaf »

Laten ze de 80 vanuit Aml maar weer doortrekken tot aan Hgv of Asn dat word ook een mooie dienst en voor mensen naar het hoge noorden scheeld het enorm veel reistijd, want de normale weg is via Aml - Emn of Aml - Dv - Zl - Gn. Maar dat gaat echt om bijna een uur minder reistijd. Ook zou het handig zijn als de bussen weer op de treinen aansluiten en enkele lijnen vanuit Westerhaar iedere 15 minuten in de spitslaten rijden. Want op sommige tijden zijn die bussen uitermate vol dat er bijna niemand meer in mee kan. ( Een geluk het AZC in Almelo sluit per 1 april en nee dat is geen grap ).

Vanuit Bad Bentheim sluiten de meeste bussen wel aan op de treinen en de IC uit Shl sluit ook aan op de meeste bussen behalve de GE die sluit helaas niet aan op de bussen.
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Wijzigingen Twente Dienstregeling 2013

Bericht door gkw1969 »

Tsja, aansluitingen moet je zien in het licht van prioriteiten. Een voorbeeld hiervan is lijn 66. Voor deze lijn is gekozen om de knoop in Oldenzaal te leggen t.o.v. Almelo.
Je kunt niet altijd aan beide kanten aansluitingen realiseren, dit heeft te maken met de rijtijd die nodig is de aansluitende diensten.

De 80 door naar Hoogeveen is een wens van het voltallige personeel en is onderwerp van onderzoek.
Bussen uit Westerhaar naar iedere 15 minuten is inderdaad geen overbodige luxe, maar als dat al gebeurt is het per december 2013, wanneer de nieuwe concessie ingaat.
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Wijzigingen Twente Dienstregeling 2013

Bericht door marvinkok »

Een gedeelte van de nieuwe dienstregeling staat online.
In Hengelo verschuift het basispatroon met 9 minuten, dus van :03/:33 naar :12/:42
Ook staat de doorgetrokken lijn 14 naar Tubbergen er in, maar nog wel met halte Gemeentehuis en in Tubbergen enkel de halte Almeloseweg.
In Enschede verschuift het basispatroon met 10 minuten van :40/:10 naar :50/:20. Dat betekend dat de laatste bussen 's avonds ook 10 minuten later vertrekken.
De frequentieverhoging voor lijn 3 zit hem voor zover ik kan zien vooral in het eerder opstarten van de 10-minuten dienst in de ochtend.
wwijker
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 03 feb 2010, 20:02

Re: Wijzigingen Twente Dienstregeling 2013

Bericht door wwijker »

Als ik het goed zie zijn die vreemde ritten van lijn 76 naar Neede na de ochtendspits (vertrek 8.37 en 9.07 uit Enschede)ook verdwenen. Die bussen reden bijna altijd leeg naar Neede om vervolgens buiten dienst weer terug te keren naar Enschede. Nooit begrepen wat het nut was van die ritten. (wel slim gedaan om deze ritten naar Neede nu 's ochtendsvroeg (6.07 en 6.37 vertrek uit Enschede) in de dienstregeling te stoppen. Aantal dru blijft zo gelijk, maar er wordt wel een leeg mat rit naar Neede en terug bespaard)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten