Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Bericht door R-Flow »

Zijn er al foto's van die gepimpte 907? :D
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Bericht door hauptbahnhof »

.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Bericht door R-Flow »

Ik zeg: Heel veel succes met bakkies in die trams bouwen. :pos: Rondlopen zoals in Rotterdam mocht hier toch niet?
Laatst gewijzigd door R-Flow op vr 05 okt 2012, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Bericht door hauptbahnhof »

.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Bericht door R-Flow »

hauptbahnhof schreef:Dat zeggen ze juist. Gaat en hoeft niet te gebeuren.
Had me post net aangepast. Ze zijn hier toch zwaar anti het idee dat iemand los rondloopt?

En gut gut gut de SP heeft weer aandacht nodig: naast de sneltram nu ook de "ramptram"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Bericht door Suus »

Deze nieuwe stickers hebben ze inderdaad in de CAF-metro's opgeplakt
Afbeelding
De oudere man lijkt inderdaad net een dronkelap.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Bericht door Anne »

En die links heeft een aardige bierbuik :P
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Bericht door Ardan »

In het rechterplaatje zie ik 'Prioriteit aan mensen die tegen de stoel voor zich leunen'.
Ik doe ook maar wat
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Bericht door FLJ »

R-Flow schreef:Zijn er al foto's van die gepimpte 907? :D
Jazeker! Deze heb ik gistermiddag gemaakt en zijn hier te bekijken.

De deuren zijn een hele verbetering. Zien er goed uit, vooral de grotere ramen. Daarnaast werken de deuren hetzelfde als de Combino deuren. Ondertussen is de 918 als volgende wagen binnen genomen in de remise Lekstraat voor ombouw en is naar verwachting over 2 weken klaar. De 833 staat nog steeds sinds begin dit jaar in de Lekstraat voor ombouw maar daar lijkt niet zoveel mee te gebeuren.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Bericht door hauptbahnhof »

.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mojito
Berichten: 286
Lid geworden op: ma 25 okt 2010, 10:14
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Bericht door Mojito »

Ziet er goed uit die deuren! Een hele verbetering ook want dat deurmechaniek van de BN vloot (ook de oorspronkelijke deuren van de sneltrams) was toch wel krakkemikkig. Althans, zo vond ik het altijd wel klinken. Die sneltramdeuren zijn ook niet voor niets vervangen.

Toch vraag ik me af of het de investering en de moeite waard is voor de resterende levensduur van die wagens. Die 11G/12G trams zijn inmiddels al zo'n 20 jaar oud en hebben dus nog een jaar of 10 te gaan. Voor de 11G wordt dat misschien nog wel korter, met het oog op de Regiotramplannen.
足元にご注意下さい
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Bericht door Suus »

Tien jaar is een behoorlijke tijd om zo'n relatief beperkte investering af te schrijven, zeker als het veel onderhoud scheelt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Bericht door hauptbahnhof »

.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Bericht door R-Flow »

FLJ schreef:Jazeker! Deze heb ik gistermiddag gemaakt en zijn hier te bekijken.

De deuren zijn een hele verbetering. Zien er goed uit, vooral de grotere ramen. Daarnaast werken de deuren hetzelfde als de Combino deuren. Ondertussen is de 918 als volgende wagen binnen genomen in de remise Lekstraat voor ombouw en is naar verwachting over 2 weken klaar. De 833 staat nog steeds sinds begin dit jaar in de Lekstraat voor ombouw maar daar lijkt niet zoveel mee te gebeuren.
Thnx voor de foto's en het uploaden! Ziet er netjes uit, stuk mooier gedaan dan bij de sneltrams.
hauptbahnhof schreef:Hm, ook deur 1 heeft een deurknop. Niet handig want die deur mag niet altijd open...
Niet anders dan de Combino's toch?
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Bericht door hauptbahnhof »

.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mojito
Berichten: 286
Lid geworden op: ma 25 okt 2010, 10:14
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Bericht door Mojito »

Via de GVB nieuwsgroep op Yahoo kwam ik dit tegen: een kennelijk niet al te wakkere trambestuurder op lijn 5, gisteren :?. Kan me herinneren dat zoiets ook ooit met een Combino is gebeurd :lol:.
足元にご注意下さい
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Bericht door Meltrain »

Ja, dan heb je dus een klein probleem.... :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Bericht door hauptbahnhof »

.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Bericht door Meltrain »

Waarom via linkerspoor?
Kan er niet gewoon via het rechterspoor worden gereden, waarbij er op de Strawinskylaan van spoor wordt gewisseld (ik meen immers dat daar een overloopwissel ligt)?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Bericht door hauptbahnhof »

Dat kan overigens ook inderdaad.
Toen het met de combino is gebeurd hebben ze het in ieder geval linkerspoor gedaan tot stadionweg. Toen was het nog wel de ouwe route door het metrostation Zuid/WTC.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Bericht door STF »

Hoe langzaam zou zo'n 12G eigenlijk in zijn achteruit gaan? 10 km/u?
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Bericht door JWM »

hauptbahnhof schreef:Op z'n zachtst gezegd klein ja. Hij moet helemaal via het linkerspoor worden teruggereden naar de Stadionweg/Beethovenstraat. Wat dus betekent dat het tram en metroverkeer stil moet liggen.
Ik neem aan dat ze dat gewoon 's nachts doen? Hoe kan het trouwens überhaupt gebeuren dat zoiets uitrijdt op lijn 5?
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Bericht door R-Flow »

Mojito schreef:Via de GVB nieuwsgroep op Yahoo kwam ik dit tegen: een kennelijk niet al te wakkere trambestuurder op lijn 5, gisteren :?. Kan me herinneren dat zoiets ook ooit met een Combino is gebeurd :lol:.
Die zal flink hebben staan vloeken hahaha

Apart trouwens dat de displays op de zijkant en achterkant wel het lijnnummer weergeven en voor niet. Of gewoon defect display?
Laatst gewijzigd door R-Flow op zo 07 okt 2012, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Bericht door Suus »

De bestuurder ontdekt zoiets op zijn laatst bij de halte Uilenstede, want dan zitten de deuren aan de verkeerde kant :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2

Bericht door htm_tram »

Wat een prutsers... :lol:

Heeft de ccv ook niet opgelet dat een vekeerde wagen zich aanmeld als dienstwagen op lijn 5? Ook dom van de bestuurder natuurlijk :neg:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 115 gasten