Dienstregeling 2013 #2
Re: Dienstregeling 2013 #2
Ik had even een vraagje over deze zin: "Tussen Utrecht en Den Haag en tussen Utrecht en Rotterdam rijden 2 in plaats van 4 Intercity's per uur. De treinen die normaal beginnen en eindigen in Utrecht rijden niet." Rijdt de IC Leiden - Utrecht dan wel? Want die veranderd in Utrecht altijd in de IC naar Den Haag CS
Re: Dienstregeling 2013 #2
's avonds als de IC naar Utrecht maar 2x per uur rijdt blijft de s8800 toch ook gewoon rijden? Ja, dus.
De s2000 en s8800 keren op elkaar omdat de s2000 niet op zichzelf op één spoor zou kunnen keren, voor de s8800 is het geen probleem.
De s2000 en s8800 keren op elkaar omdat de s2000 niet op zichzelf op één spoor zou kunnen keren, voor de s8800 is het geen probleem.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8713
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2013 #2
Vraagje: is/wordt Llso eigenlijk ook bereikbaar vanuit/richting Zl of moet je dan kopmaken te Lls?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Dienstregeling 2013 #2
Kopmaken op Lls of Llsoa
Re: Dienstregeling 2013 #2
De Fyra naar Brussel gaat zeer waarschijnlijk om :52 vertrekken op Asd, om :07 op Shl en om :30 op Rtd. De trein komt dan om :03 aan in Antwerpen, en om :42 in Brussel-Zuid. De tussenstops op Shl, Rtd en Atw zullen 2 minuten duren. De uiteindelijke reistijd zal dan 1:50 zijn, de reistijd tussen Antwerpen en Brussel-Zuid verbeterd echter met slechts 5 minuten
Dit alles overigens onder voorbehoud.
Dit alles overigens onder voorbehoud.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2013 #2
Dat komt doordat hij ook nog op Brussel Centraal zal stoppen en nog niet over lijn 25N rijdt. Door een technisch probleem is de V250 nog niet toegelaten op lijn 25N. De stop in Brussel Centraal is omdat de concessie eist dat een langere reistijd dan 1:46 alleen wordt toegestaan als er op Brussel Noord of Brussel Centraal gestopt wordt. Fyra naar Brussel zal dus in eerste instantie ook op Brussel Centraal stoppen.
Re: Dienstregeling 2013 #2
De trein is gewoon toegelaten op lijn 25N, maar er is geen plek in de eerste koker van de NZL omdat er komend jaar geen wijzigingen in de dienstregeling op dat traject zijn, dus rijdt hij in het pad dat de Benelux achterliet in de derde koker van de NZL. Dat betekend ook dat de Fyra komend jaar nog op een van de aggenebisperrons van Brussel-Zuid komt te staan, in plaats van op de opgepimpte TGV-perrons.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2013 #2
Gaat de s4900 in dienstregeling 2013 ook op Almere Poort stoppen?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Dienstregeling 2013 #2
Ja.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2013 #2
In 2013 stopt dat ding op zes stations in Almere, drie in het Gooi en twee in Utrecht. Deze trein slaat welgeteld drie stations over. Daarmee wordt het een "sprinter, stopt niet te ...."
Re: Dienstregeling 2013 #2
Dus dan hoeft de R-Net 322 en 153 niet meer te stoppen op Almere Poort of blijft die omweg en extra kosten wel behouden?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Dienstregeling 2013 #2
De 322 en 153 gaan op het nieuwe busstation stoppen dat tussen station Poort en de Topsporthal in zal liggen. De route wordt dus iets korter.
Re: Dienstregeling 2013 #2
Tsja, maar die situatie is al jaren zo. Okee één station in Almere minder.Klaasje schreef:In 2013 stopt dat ding op zes stations in Almere, drie in het Gooi en twee in Utrecht. Deze trein slaat welgeteld drie stations over. Daarmee wordt het een "sprinter, stopt niet te ...."
Re: Dienstregeling 2013 #2
De trein kan zonder problemen een stop maken in Hollandsche Rading: richting Almere staat de trein 3 minuten stil op Hilversum Sportpark vanwege kruisend verkeer en richting Utrecht staat de trein bijna 3 minuten stil in Hilversum. De reden dat de trein niet in Hollandsche Rading stopt moet volgens mij eerder gezocht worden in het lage aantal reizigers per dag, waarschijnlijk het laagste van alle stations op het Rondje Randstad :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2013 #2
Tja dat zou op zich niet uit moeten mogen maken. Maar de NS moet daarvoor extra geld betalen aan ProRail. In principe slijt de rails niet harder door zo"n stop.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Dienstregeling 2013 #2
Energiekosten... vier of acht bakken DDAR op gang brengen is ook niet gratis.
Re: Dienstregeling 2013 #2
Je betaalt per haltering sowieso al.Klaasje schreef:Energiekosten... vier of acht bakken DDAR op gang brengen is ook niet gratis.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Dienstregeling 2013 #2
Energiekosten worden los afgerekend. Dat gaat voor alle vervoerders in Nederland via NS.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2013 #2
Huh? De dienstregeling wordt dus niet gewijzigd omdat de dienstregeling niet gewijzigd wordt? Rare jongens die Belgen.Bee schreef:De trein is gewoon toegelaten op lijn 25N, maar er is geen plek in de eerste koker van de NZL omdat er komend jaar geen wijzigingen in de dienstregeling op dat traject zijn, dus rijdt hij in het pad dat de Benelux achterliet in de derde koker van de NZL.
Dus ten noorden van gooien ze wel het Beneluxpad eruit, zodat er alleen nog maar ruimte is voor een Fyra, terwijl er bij Brussel géén pad is voor de Fyra, maar weer wel voor een Benelux? Lekker krom geregeld...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Dienstregeling 2013 #2
Het is slechts voor één jaar, volgend jaar gaat in België de gehele dienstregeling op de schop en dan komt er ruimte in koker 1 voor de Fyra. De Fyra komt dus eigenlijk een jaar te vroeg voor de Belgen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2013 #2
:')Bee schreef:(...) De Fyra komt dus eigenlijk een jaar te vroeg voor de Belgen.
Het is een spectrum.
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 01:31
Re: Dienstregeling 2013 #2
(Hele topic = tl;dr)
Volgende de NS komt de dienstregeling deze week beschikbaar. Weet iemand welke dag?
Volgende de NS komt de dienstregeling deze week beschikbaar. Weet iemand welke dag?
Re: Dienstregeling 2013 #2
De dienstregeling is beschikbaar op 12 oktober.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 01:31
Re: Dienstregeling 2013 #2
Oké, bedankt. Ik ben benieuwd.Bee schreef:De dienstregeling is beschikbaar op 12 oktober.
Re: Dienstregeling 2013 #2
Van: https://www.ns.nl/reizigers/blind/previ ... anner.html
Op 9 december gaat de nieuwe NS-dienstregeling in. Om u alvast een kijkje te geven in wat dat straks voor uw reis betekent, is het vanaf morgen mogelijk om in de Reisplanner een reis op te vragen na 9 december.
Twee opmerkingen:
*Als u een reis opvraagt, doet u dat dan op een doordeweekse dag.
*Deze versie van de Reisplanner bevat nog niet alle uitzonderingen. Vanaf vrijdag 2 november is de definitieve versie gereed en staat dan online.
Ieder jaar wijzigt de dienstregeling maar 2013 is een bijzonder jaar. Vier grote ontwikkelingen komen samen en dragen bij aan meer en betere verbeteringen:
*De ingebruikname van de Hanzelijn
*Het rijden met de nieuwe Fyra V250 trein over de hogesnelheidslijn
*Vijf nieuwe stations
*Hogere frequenties op een aantal trajecten
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten