busverbinding 66 nieuwe route bijlmer arena-diemen-ijburg

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Busfan
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 22:03

busverbinding 66 nieuwe route bijlmer arena-diemen-ijburg

Bericht door Busfan »

waarom passen ze de route van gvb lijn 66 niet aan dat het voortaan ook door diemen zal komen zodat diemen ook een rechtstreekse verbinding met ijburg krijgt?

de huidige route van de 66 die loopt vanaf station bijlmer arena via het provincialeweg om vervolgens op ijburg te komen lijkt me niet efficient
hauptbahnhof
Berichten: 3921
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: busverbinding 66 nieuwe route bijlmer arena-diemen-ijbur

Bericht door hauptbahnhof »

Maar het is wel direct. Vanuit Diemen kun je makkelijk en snel naar CS en daar lijn 26 en anders stap je op Bijlmerplein over op lijn 66.
Busfan
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 22:03

Re: busverbinding 66 nieuwe route bijlmer arena-diemen-ijbur

Bericht door Busfan »

hauptbahnhof schreef:Maar het is wel direct. Vanuit Diemen kun je makkelijk en snel naar CS en daar lijn 26 en anders stap je op Bijlmerplein over op lijn 66.
Ze hebben de busverbinding wel zo laten rijden dat het met amsterdam zuidoost een snelle aansluiting met ijburg heeft maar als je de 66 ook in diemen liet rijden was het wel handiger geweest
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: busverbinding 66 nieuwe route bijlmer arena-diemen-ijbur

Bericht door R-Flow »

Hoezo handiger? Denk niet dat er veel vraag zal zijn tussen een verbinding IJburg en Diemen. Dan is een snelle verbinding (zoals hbf al zegt) tussen IJburg en Bijlmer ArenA belangrijker.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: busverbinding 66 nieuwe route bijlmer arena-diemen-ijbur

Bericht door Milco »

Je kunt natuurlijk niet verwachten dat iedere verbinding rechtstreeks wordt geboden.
Vanuit Diemen kun je altijd nog met tram 9 of met de trein naar Amsterdam Centraal om daar over te stappen op tram 26. Of je reist inderdaad via lijn 46 via Zuidoost.
En als je de route gaat verleggen via Diemen, neemt de reistijd IJburg - Bijlmer ArenA toe en heb je grote kans dat reizigers afhaken en overgaan op eigen vervoer.

Edit: wat mij misschien een optie lijkt, is om heen-en-weer via Sniep te rijden omdat daar tram 9 keert. Maar of dat ook rendabel is, weet ik niet.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: busverbinding 66 nieuwe route bijlmer arena-diemen-ijbur

Bericht door STF »

Vanaf het eindpunt van lijn 44 te Diemen-Noord kun je volgens mij via voetganger/fietsersbruggetjes naar IJburg lopen, doen ze dat maar lekker hoor.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: busverbinding 66 nieuwe route bijlmer arena-diemen-ijbur

Bericht door Suus »

Er wordt bij Overdiemen een nieuwe brug gebouwd, als die in 2014 opengaat zal lijn 66 niet meer bij de halte Maxisweg stoppen.
STF schreef:Vanaf het eindpunt van lijn 44 te Diemen-Noord kun je volgens mij via voetganger/fietsersbruggetjes naar IJburg lopen, doen ze dat maar lekker hoor.
Het eindpunt van lijn 44 ligt helemaal niet in de buurt van de Nesciobrug, de "dichtsbij" gelegen halte is Oude Waelweg, maar dan nog is het ruim anderhalve kilometer lopen/fietsen tot IJburg en die halte wordt alleen richting het Bijlmerstation bediend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Busfan
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 22:03

Re: busverbinding 66 nieuwe route bijlmer arena-diemen-ijbur

Bericht door Busfan »

STF schreef:Vanaf het eindpunt van lijn 44 te Diemen-Noord kun je volgens mij via voetganger/fietsersbruggetjes naar IJburg lopen, doen ze dat maar lekker hoor.
het eindpunt van lijn 44 ligt niet bij die grote brug in de buurt een hele behoorlijk afstand zelfs maar het meest rendabele is om de 66 ook door diemen te laten rijden dan kun je vanaf diemen rechtstreekt naar ijburg reizen.

ik heb eerder gehoord dat bus 44 uit diemen zal verdwijnen en connexxion het busvervoer rondon diemen weer zal overnemen.

ik weet niet of het klopt
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: busverbinding 66 nieuwe route bijlmer arena-diemen-ijbur

Bericht door Vinny »

Tja als je naar Blijburg wilt vanuit Diemen dan is de OV route wel een beetje een mijl op zeven. En dat terwijl er ooit een mooi plan was, namelijk het verlengen van de Zuidtanget (regionet lijn 300) naar IJburg:
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Nooit meer wat van gehoord natuurlijk... :')

Heb er serieus nog op gehoopt er zelf als student nog van te profiteren (ik woonde in die studentenflats in Diemen). Maar nee. Stel je voor dat een willekeurige OV verplaatsing binnen de stadsregio Amsterdam tussen twee suburbs minder dan anderhalf uur duurt. Dan raken de parkeerplaatsen leeg en dat moeten we niet hebben :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: busverbinding 66 nieuwe route bijlmer arena-diemen-ijbur

Bericht door Klaasje »

Met een IJmeermetro heb je een rechtstreekse verbinding IJburg-Diemen Zuid. *O*
Busfan
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 22:03

Re: busverbinding 66 nieuwe route bijlmer arena-diemen-ijbur

Bericht door Busfan »

waanneer komt er tussen Diemen-station Bijlmer weer een connexxion buslijn?

ik denk dat ik eerder ergens gelezen had dat bus 44 van het gvb overgenomen zal worden door Connexxion wat zal leiden tot minder frequente rijtijden want cxx rijdt om het half uur.

maar A'dam is aan het gvb onderhands maar hoe komt het dat lijn 170 en de 172 wel blijven rijden die ook vervoer binnen Amsterdam aandoet maar de vroegere lijn 177 die van Diemen naar weesp reed onder cxx wel snel opgeheven werd?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: busverbinding 66 nieuwe route bijlmer arena-diemen-ijbur

Bericht door Vinny »

Diemen en Duivendrecht is aan de concessie Amsterdam toegevoegd, en de stadslijnen Amstelveen zijn ondergebracht in Amstelland-Meerlanden :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: busverbinding 66 nieuwe route bijlmer arena-diemen-ijbur

Bericht door midnet »

66 stopt wel in Diemen- bij dat terreintje net over de brug (komend vanaf Bijlmer) bij Gamma/McDon etc. Waar ook al die BIzzliners en Flevo/regionet stoppen-staan altijd erg veel fietsen. Er liggen zefls tramrails vlakbij-maar enkel voor ritten van de 9 naar de werkplaats. Met en wat povere nieuwbouwwwijk vlakbij.
Die snelbus naar Noord vanaf Diemen is er toch ook uitgekieperd per 1/1/12 wegens onvold. vraag.
Busfan
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 22:03

Re: busverbinding 66 nieuwe route bijlmer arena-diemen-ijbur

Bericht door Busfan »

midnet lijn 46 rijd nog steeds maar de route is aangepast, zo rijdt hij niet meer naar noord maar naar amstelstation en terug naar Bijlmer station maar beide gevallen is het een lege bus
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: busverbinding 66 nieuwe route bijlmer arena-diemen-ijbur

Bericht door Klaasje »

Het zou mij geen gek idee lijken om lijn 9 naar de Vinkenbrug door te laten rijden. Dan heb je een goede overstap op de bussen naar Purmerend, Almere en Amsterdam Zuidoost.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: busverbinding 66 nieuwe route bijlmer arena-diemen-ijbur

Bericht door JWM »

En er is nog wel een weiland waar je een P+R kan neerkwakken :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: busverbinding 66 nieuwe route bijlmer arena-diemen-ijbur

Bericht door Suus »

Klaasje schreef:Het zou mij geen gek idee lijken om lijn 9 naar de Vinkenbrug door te laten rijden. Dan heb je een goede overstap op de bussen naar Purmerend, Almere en Amsterdam Zuidoost.
Dat was een voorstel enige tijd geleden, in combinatie met een P+R bij de bezoekersingang van het Diemerbos, zoals je je misschien nog wel kan herinneren. Heel goed bereikbaar vanaf afrit 2 van de A1. Echter een score van 0,12 op de schaal van rendabel :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: busverbinding 66 nieuwe route bijlmer arena-diemen-ijbur

Bericht door Klaasje »

Wat was de KBA van de boel laten liggen dan?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 33 gasten