Het grote computertopic! #9

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door webguy »

Je hebt gelijk, ik gebruik teveel dezelfde wachtwoorden, de rest staat in Keepass (lijkt op 1Password). Maar Chrome onthoudt geen wachtwoorden
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Geert »

Ah, hier ook een Keepass-gebruiker :) Maar dat is inderdaad veiliger dan in Chrome of FF opslaan, al is het maar omdat het volledig buiten de browser omgaat.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Suus »

De enige reden dat ik 1Password heb, is omdat ik het ooit in een MacUpdate Promo bundel kon kopen, 10 programma's voor 50 dollar. Niet alles is even nuttig, maar los kost het al 40 dollar dus als ik twee of meer programma's effectief gebruik heb je het er al uit :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Geert »

Tja, maar voor 1Password zijn wel voldoende gratis alternatieven lijkt me. Is toch gewoon een tooltje om per site/app een wachtwoord te laten onthouden?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door deadlock »

webguy schreef:En bedankt... Firefox loopt ook maar achter Chrome aan. En alsof IE een goeie browser is.
IE is een goede, veilige, stabiele browser die beter ondersteund wordt dan de overigen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Meltrain »

Hoi, ik moet voor een opdracht het programma InDesign hebben.
Nu heb ik dat gedownload via http://adobe-indesign.dutch.toggle.com/ en toen kwam het als .rar bestand, welke ik uitgepakt heb met WinZip. Ik verwachtte daarom dat het zou werken.
Nu heeft een TU-genoot een .indd bestand gestuurd, welke ik echter niet kan openen.

Weet iemand wat het probleem is en hoe ik dat kan verhelpen. (Ik ben maar een leek op het gebied van computers, dus wel een beetje begrijpelijke taal, a.u.b. ;) )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Fles »

contact die TU-genoot.


Overigens lijkt InDesign me niet een pakket waar totale nitwits mee aan de gang moeten gaan. Wat is er mis met een potloodje, een kladblokje en een telraam? :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Suus »

Waarom download je het niet via de website van de maker Adobe? http://www.adobe.com/cfusion/tdrc/index ... ign&loc=nl

Als je het wil kopen zou ik op Surfspot kijken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door webguy »

Je moet misschien even InDesign zelf openen en dat bestand er mee openen?
No offense, maar Indesign is echt een klote programma - als je geen eens het bestand geopend krijgt ben ik benieuwd hoe ver je komt...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Meltrain »

Bedankt allen, het is EINDELIJK gelukt. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Suus »

Tuurlijk, het ziekenhuis waar ik altijd kwam heeft bijna alle dossiers sinds 2008 jaren laten lekken. Wedden dat mijn medische dossier uit het najaar van 2008, begin 2009 er ook tussen zat :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Geert »

Een hacker kreeg toegang tot die server, het is nog niet duidelijk of er ook misbruik gemaakt is van die gegevens (het onderzoek loopt nog).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Suus »

Mja, het idee alleen al dat iemand het hele dossier plus mijn rontgenfoto's mogelijk heeft kunnen inzien is niet prettig.

Eerder ben ik al eens getroffen door een datalek van omroep Llink, die hun hele ledenadministratie ondanks hun opheffing openbaar online had laten staan :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Fles »

Bee schreef:mijn rontgenfoto's
Arm:
Afbeelding

Rug:
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Geert »

@Bee: http://www.ghz.nl/over-ghz/organisatie/ ... iekenhuis/
Op http://www.nu.nl staat dat de gegevens al vanaf 2008 op de server staan, zijn er in het verleden andere hackers op de server geweest?

Correctie: het betreft een bestand uit 2008 wat na 2010 op de server is geplaatst.
De vraag of er in het verleden andere hackers op de server zijn geweest is onderdeel van ons onderzoek. Op dit moment is er geen aanleiding om dit te denken.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door AppleMoose »

Ik kom al de hele avond mijn hotmail niet op. Gekke is dat ik met mijn ene hotmailadres mezelf wel gewoon aan kan melden en er in kom, en met mijn andere (en toevallig mijn belangrijkste :evil: ) totaal niet. Dan krijg ik telkens zo'n pagina met de tekst dat pagina niet weergeven kan worden.
Maakt ook niet uit met welke computer ik het probeer.

Meer mensen bekend met dit probleem?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door ODRAIL »

Ronaldussen schreef:Ik kom al de hele avond mijn hotmail niet op. Gekke is dat ik met mijn ene hotmailadres mezelf wel gewoon aan kan melden en er in kom, en met mijn andere (en toevallig mijn belangrijkste :evil: ) totaal niet. Dan krijg ik telkens zo'n pagina met de tekst dat pagina niet weergeven kan worden.
Maakt ook niet uit met welke computer ik het probeer.

Meer mensen bekend met dit probleem?
Hier hetzelfde probleem, maar dan in de avonduren. Overdag heb ik nergens last van.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Suus »

Daar is de draadloos netwerkstoring weer, hij is nog steeds niet opgelost :Y

Uit onderzoek bleek dat slechts 9000 verbindingen tegelijk mogelijk waren terwijl op piekmomenten 18000 verbindingen benodigd waren. Ook waren een flink aantal van de 1400 accesspoints defect of slecht geconfigureerd. Daarnaast bleek dat diverse accesspoints zonder goede registratie verplaatst waren waardoor sommige accesspoints te snel overbelast raakten.

En daarnaast heeft men ontdekt dat de communicatie extreem gefaald heeft :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door webguy »

Oh, en daar hadden we een week voor nodig...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Suus »

De storing duurt al bijna 6 weken :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door AppleMoose »

KM46 schreef:
Ronaldussen schreef:Ik kom al de hele avond mijn hotmail niet op. Gekke is dat ik met mijn ene hotmailadres mezelf wel gewoon aan kan melden en er in kom, en met mijn andere (en toevallig mijn belangrijkste :evil: ) totaal niet. Dan krijg ik telkens zo'n pagina met de tekst dat pagina niet weergeven kan worden.
Maakt ook niet uit met welke computer ik het probeer.

Meer mensen bekend met dit probleem?
Hier hetzelfde probleem, maar dan in de avonduren. Overdag heb ik nergens last van.
Ik kom nu ook overdag er niet op.
Nu maar eens kijken of ik ergens contact kan krijgen met een pipo van hotmail... :roll:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door ODRAIL »

Ronaldussen schreef:Ik kom nu ook overdag er niet op.
Nu maar eens kijken of ik ergens contact kan krijgen met een pipo van hotmail... :roll:
Misschien kun een mailtje naar microsoft sturen, want daar is hotmail tenslotte van :idea: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Suus »

Je kan hier contact opnemen met support: https://status.live.com/report?productid=liveid
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Je kan hier contact opnemen met support: https://status.live.com/report?productid=liveid
@ Ronaldussen: Dit bedoelde ik dus.

@ Bee: bedankt voor het linkje.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:Daar is de draadloos netwerkstoring weer, hij is nog steeds niet opgelost :Y

Uit onderzoek bleek dat slechts 9000 verbindingen tegelijk mogelijk waren terwijl op piekmomenten 18000 verbindingen benodigd waren. Ook waren een flink aantal van de 1400 accesspoints defect of slecht geconfigureerd. Daarnaast bleek dat diverse accesspoints zonder goede registratie verplaatst waren waardoor sommige accesspoints te snel overbelast raakten.

En daarnaast heeft men ontdekt dat de communicatie extreem gefaald heeft :mrgreen:
Afgelopen dagen was het netwerk vrij stabiel overigens op de Leeuwenburg.. ;)
Komt wel goed schatje.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten