Lijkt mij ook de meest voor de hand liggende optie om simpelweg tot 's nachts te wachten.JWM schreef:Ik neem aan dat ze dat gewoon 's nachts doen? Hoe kan het trouwens überhaupt gebeuren dat zoiets uitrijdt op lijn 5?
Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Het was een testrit om te kijken of een eenrichtingswagens echt niet op lijn 5 kan rijden :Xhauptbahnhof schreef:Op tram 5 moet zo snel mogelijk een conducteur komen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
GVB is om reactie gevraagd. Het bedrijf laat schriftelijk weten niet inhoudelijk te willen reageren tot het volledig rapport is afgerond en alle resultaten bekend zijn.
Laatst gewijzigd door R-Flow op zo 07 okt 2012, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Handig is het zeer zeker niet nee.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Zo, vandaag in een van de paar CAF'jes gezeten die ook op lijn 51 mogen. Dat gebeurt ook niet iedere dag. :D
Uiteraard deed de verlichting het alleen in het tunneltje bij Zuid en de halte-afroep was weer eens in slaap gevallen, maar da's bijzaak! ;)
Uiteraard deed de verlichting het alleen in het tunneltje bij Zuid en de halte-afroep was weer eens in slaap gevallen, maar da's bijzaak! ;)
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Lieve schat, weet je hoe vaak ik dan meot gaan aankloppen? :D Daarnaast zat ik volgensmij in het achterste stel, dus dan heeft op het deurtje kloppen weinig zin. ;)hauptbahnhof schreef:Waarom heb je niet op het raampje geklopt en gevraagd of de verlichting niet permanent aan mag en de halteafroep ook aan mag?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
GVB er op wijzen dat de halteafroep in de metro niet naar behoren functioneert: je houdt er direct een fulltime baan aan over jongen.VIRM schreef:Lieve schat, weet je hoe vaak ik dan meot gaan aankloppen? :D
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Inderdaad! Het is dweilen met de kraan open. Als ik iedere keer moet gaan kloppen op het raampje van de bestuurder, dan verschijnen er binnen de kortste keren op het interne bedrijfsnetwerk bronnen over een klopgeest in de metro. :DR-Flow schreef:GVB er op wijzen dat de halteafroep in de metro niet naar behoren functioneert: je houdt er direct een fulltime baan aan over jongen.VIRM schreef:Lieve schat, weet je hoe vaak ik dan meot gaan aankloppen? :D
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Alsof die verantwoordelijkheid überhaupt bij jou ligt. Compleet omgekeerde wereld! :D Maar ik moet zeggen, geruchten over een klopgeest in de metro boort misschien wel weer een nieuwe markt qua toeristen aan… Misschien moet je het toch maar doen voor de Amsterdamse economie: take one for the team!VIRM schreef:Inderdaad! Het is dweilen met de kraan open. Als ik iedere keer moet gaan kloppen op het raampje van de bestuurder, dan verschijnen er binnen de kortste keren op het interne bedrijfsnetwerk bronnen over een klopgeest in de metro. :D
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Zie je het al voor je? 'Blind Poltergeist Stalks Amsterdam Subways - Drivers Flee in Panic!' ofzo? :D Bestel je alvast even een wit laken voor me?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Voorlopig ontwerp speciaal voor jou:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Dat je er in zit of dat ze er rijden?VIRM schreef:Zo, vandaag in een van de paar CAF'jes gezeten die ook op lijn 51 mogen. Dat gebeurt ook niet iedere dag. :D
Uiteraard deed de verlichting het alleen in het tunneltje bij Zuid en de halte-afroep was weer eens in slaap gevallen, maar da's bijzaak! ;)
Dat laatste is in ieder geval bijna dagelijkse kost hoor ;)
Komt wel goed schatje.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Lijn 21 gistermiddag rond 17:15 ri. Centraal reed zowaar op tijd en was heel leeg. Normaal is het voorin altijd haringen in een ton.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Zou je op z'n minst niet stikkers op kunnen plakken en om kunnen roepen (via de automatische halte-afroep) dat er zakkenrollers actief kunnen zijn?
Het zou natuurlijk beter zijn dat mensen elkaars spullen respecteren, maar da's een beetje utopisch natuurlijk...
Het zou natuurlijk beter zijn dat mensen elkaars spullen respecteren, maar da's een beetje utopisch natuurlijk...
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Ik vind niet dat je mensen met die halteafroep moet gaan irriteren. Na dat ding 20 keer te hebben gehoord let je er ook niet eens meer op (als die mensen überhaupt wel op die afroepen letten).
Ik vind gewoon: meer controle in burger.
Ik vind gewoon: meer controle in burger.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Het helpt niet mee dat de trapwagens zeer onoverzichtelijke wagens zijn doordat het plafond van het middendeel het uitzicht door de gehele tram behoorlijk belemmerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Vroeger vroeg ik me altijd af wat waarom dat plafond in vredesnaam zo laag is in de middenbak, pas later kwam er achter dat het bomvol elektronica zit.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Drukke lijn, te kleine trams en dus zitten ze iedere dag weer volgepropt met reizigers. Ideale omstandigheden voor zakkenrollers.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Als er met name toeristen in die tram zitten zou het wel eens kunnen helpen, die zijn daar vaak wat gevoeliger voor (want het is nieuw enzo). Als mensen toch niet op afroepen letten hoef je de haltes ook niet meer om te roepen, dan let toch niemand daarop. Om over het vergeet niet uit te checken maar te zwijgen.hauptbahnhof schreef:Ik vind niet dat je mensen met die halteafroep moet gaan irriteren. Na dat ding 20 keer te hebben gehoord let je er ook niet eens meer op (als die mensen überhaupt wel op die afroepen letten).
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Nee. De halte-afroep, zolang hij hard genoeg staat en goed werkt (wat in de trams naar mijn ervaring altijd zo is), is echt een zegen! *O*hauptbahnhof schreef:Als ik moet afgaan van hoe mensen constant dingen komen vragen die net zijn afgeroepen of juist nog moeten worden afgeroepen twijfel ik soms idd aan de nut van die halteafroepen.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten