OVer je reiservaringen in oktober 2012
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39196
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
En dat speelt vooral bij Maassluis West omdat de trein daar keert aan het perron vlak voor de overweg, als je dan dus doorschiet heb je een probleem. (Doorgaande treinen halteren daar net voorbij de overweg in hun rijrichting, op de bewuste overweg zal dus wel geen stop/doorschakeling zitten)
Op Maassluis kan de serie s4200 dan gewoon op spoor 2 keren en heb je geen probleem met overwegen, voor de s4100 wordt dan de overweg bij station Maassluis met door bediend.
Op Maassluis kan de serie s4200 dan gewoon op spoor 2 keren en heb je geen probleem met overwegen, voor de s4100 wordt dan de overweg bij station Maassluis met door bediend.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Dan vraag ik mij af waarom de machinist niet gewoon de opdracht krijgt om wat voorzichtiger met het remmen om te gaan..
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
De Hoekse Lijn is een gladheidsprobleemlijn. Dat schijnt voornamelijk te komen door luchtvervuiling.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Het scheelt natuurlijk ook dat in Maassluis keren een langere keertijd geeft om eventuele vertragingen door gladde sporen in te lopen (9 minuten naar 15 minuten).
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Ze rijden tegenwoordig in principe alleen met SLT daar toch? Die hebben toch magneetremmen?
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Met ingang van vandaag rijdt er ook weer wat SGM, een aantal van die treinstellen zijn voorzien van een Sanditeinstallatie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Ik vind het gewoon een rare reden om minder treinen te laten rijden. Met de tram in de stad heb je veel ergere gladde plekken. Ook metrostellen hebben daar (wel in mindere mate) last van en die hebben geen zandstrooiers of magneetremmen. Dus vandaar dat ik het vroeg.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Vanmorgen zag ik dat KWS bezig was met wat grond verplaatsen ten behoeve van de Uithoftram...
Het is een spectrum.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Vanochtend even rare taferelen op station Zaandam.
De s3300 van 09:56 en de s4000 van 10:00 waren gespoorwijzigd naar spoor 4. Op spoor 5 kwam rond 09:55 een SLT binnen uit de richting van Amsterdam, die aan stond gekondigd als de s4700 van 10:14 naar Amsterdam Centraal. Tegelijkertijd riep de omroeper om dat de dienstregeling normaal wordt uitgevoerd en dat er iets met de digitale borden was. Erg vreemd allemaal en geen idee wat er aan de hand was.
Vanmiddag riep Tuffy op Sloterdijk om dat de s4500 van 13:45 naar Enkhuizen met +10 reed. Ze zat er behoorlijk naast, want hij vertrok tegelijkertijd met mijn s3000 (dus met ongeveer +4, de AV gaf +5 aan. Ga eens leren klokkijken Tuffy!). De s4500 ging iets voor. Logica dicteert dat je de s3000 door de middelste buis van de Hemtunnel laat rijden en de s4500 door de rechterbuis. Maar voor de wissels haalde mijn s3000 de andere trein in en ging lekker door het wisseltje naar rechts. Tsja, zo veroorzaak je alleen maar meer vertraging...
De s3300 van 09:56 en de s4000 van 10:00 waren gespoorwijzigd naar spoor 4. Op spoor 5 kwam rond 09:55 een SLT binnen uit de richting van Amsterdam, die aan stond gekondigd als de s4700 van 10:14 naar Amsterdam Centraal. Tegelijkertijd riep de omroeper om dat de dienstregeling normaal wordt uitgevoerd en dat er iets met de digitale borden was. Erg vreemd allemaal en geen idee wat er aan de hand was.
Vanmiddag riep Tuffy op Sloterdijk om dat de s4500 van 13:45 naar Enkhuizen met +10 reed. Ze zat er behoorlijk naast, want hij vertrok tegelijkertijd met mijn s3000 (dus met ongeveer +4, de AV gaf +5 aan. Ga eens leren klokkijken Tuffy!). De s4500 ging iets voor. Logica dicteert dat je de s3000 door de middelste buis van de Hemtunnel laat rijden en de s4500 door de rechterbuis. Maar voor de wissels haalde mijn s3000 de andere trein in en ging lekker door het wisseltje naar rechts. Tsja, zo veroorzaak je alleen maar meer vertraging...
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Vanochtend ook wat rare dingen op het station van Woerden:
Er was een defecte trein tussen Alphen en Leiden C dus er reden minder treinen. Maar de borden gaven het volgens mij verkeerd aan want alle IC's die in Woerden stoppen werden eruit gegooit. Later bleek er wel weer wat te rijden en kwam er opeens om 7:38 een IC naar Utrecht C uit de richting van Utrecht C Ik weet niet helemaal waar dat voor nodig was maargoed. Het vervelende was wel dat de omroep volgens mij geen zin had om iets om te roepen van een storing of uitvallende treinen want de omroep riep alleen dat de sprinter richting Uitgeest van 7:32 ietsje later zou zijn.
Er was een defecte trein tussen Alphen en Leiden C dus er reden minder treinen. Maar de borden gaven het volgens mij verkeerd aan want alle IC's die in Woerden stoppen werden eruit gegooit. Later bleek er wel weer wat te rijden en kwam er opeens om 7:38 een IC naar Utrecht C uit de richting van Utrecht C Ik weet niet helemaal waar dat voor nodig was maargoed. Het vervelende was wel dat de omroep volgens mij geen zin had om iets om te roepen van een storing of uitvallende treinen want de omroep riep alleen dat de sprinter richting Uitgeest van 7:32 ietsje later zou zijn.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Een mooie zonsopkomst tijdens een busrit is trouwens een prettige reiservaring te noemen vind ik.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Vandaag gezien waarom er van het weekend geen treinverkeer was tussen Almere Centrum en Weesp/Naarden-Bussum. Almere Strand is gesloopt en op Almere Centrum is perron 3/4 een stuk langer geworden, nog niet helemaal af en is het overdekte perron 3/4 niet meer grijs maar heeft het een zwarte ondergrond.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Staan er al bordjes bij station Almere Poort? :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Ze hebben inderdaad het perron de sporen 3 en 4 verlengt en verhoogd (met asfalt). Daarnaast is inderdaad station Strand gesloopt. Verder zijn een hoop nieuwe seinen neergezet die vanaf binnenkort een beperkter aantal seinen gaan vervangen. Nu zijn deze seinen nog afgekruist. Deze seinen gaan met name de opvolging van de treinseries s4300, s4900 en de s3700 achter elkaar richting Lelystad een stuk soepeler maken. Binnenkort zijn de sporen 1 en 2 aan de beurt waarbij ook de nieuwe seinen in dienst zullen gaan.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Lijkt me vrij duidelijk wat er aan de hand was: de defecte trein blokkeerde het treinverkeer tussen Alphen en Woerden, dus de intercity uit Utrecht die normaal naar Leiden zou gaan reed niet verder dan Woerden en keerde daar weer om naar Utrecht.wouter15 schreef:Vanochtend ook wat rare dingen op het station van Woerden:
Er was een defecte trein tussen Alphen en Leiden C dus er reden minder treinen. Maar de borden gaven het volgens mij verkeerd aan want alle IC's die in Woerden stoppen werden eruit gegooit. Later bleek er wel weer wat te rijden en kwam er opeens om 7:38 een IC naar Utrecht C uit de richting van Utrecht C Ik weet niet helemaal waar dat voor nodig was maargoed.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
In een t3122 met staplaatsen en volle balkons besloot een HC dat het nodig was om kaartjes te controleren...
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Komen we langs om te controleren, is het weer niet goed... Zie hier het bewijs: Een conducteur doet het nooit goed.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Nee, maar als de trein bomvol zit en je je nauwelijks kan verplaatsen wordt er in 99% van de gevallen niet gecontroleerd. Is wel zo klantvriendelijk. Het is niet perse fout - een HC heeft er vast z'n redenen voor, maar het is wel opmerkelijk.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Met dat niet kunnen verplaatsen zal het dus wel meevallen; anders komt de HC er ook nooit door. Vaak (let op, ik zeg vaak en niet altijd) is er dan op een bepaalde plek een opstopping van reizigers die met elkaar op het balkon staan, terwijl je elders in de trein alle ruimte hebt. Als je als HC dan op zo'n drukke plek komt lopen ze allemaal te zuchten en te steunen en het volgende rijtuig is iedereen weer vrolijk en zijn ze blij dat er iemand langskomt.
Het is maar net hoe of wat, natuurlijk.
Het is maar net hoe of wat, natuurlijk.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Plus die HC moet ook aan zn dagelijkse target komen.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Eens met mikos, veel reizigers vinden 4-zits met 2 reizigers al vol, gaan vervolgens op de balkons staan en gaan lekker klagen over NS. Vervolgens denken instappende reizigers dat het vol is en blijven daar ook hangen.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Lijn 65 vanuit Nieuwegein is populair vandaag. Gelede bus en een standaard achter elkaar allebei vol. Waarschijnlijk een versterkingsrit
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Nu we het toch over conducteurs hebben. In de 25 dagen dat ik tussen Ams en Ass heb gereisd heb ik nog welgeteld 0 keer controle gehad
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Als de conducteur al op dat stukje controleert, dan heeft de conducteur zeker niet de tijd om in vijf minuten de gehele trein te controleren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Je vraagt je trouwens af wat het nut is van dienstregelingen - vorig jaar december is de s3000 twee minuten later gaan vertrekken uit Arnhem. Sinds gisteren is dat weer twee minuten eerder. Saldo? 0 minuten winst.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten