Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Er staan inmiddels ook wat nieuwe MAN's in Nieuwegein. Merendeel roze.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Klopt, de MAN's druppelen nu één voor één binnen.Michael schreef:Er staan inmiddels ook wat nieuwe MAN's in Nieuwegein. Merendeel roze.
En nu is het wachten tot gebruiker Trolley0144 vraagt wanneer ze van Nieuwegein naar de stallingen gaan...
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Overigens wat die halteborden betreft, waar maakt iedereen zich druk om. Het zijn proefborden, ik heb ze ook al gezien waarbij de het gedeelte dat wit is op de borden van Huibf (Foto's overigens via de twitteraccount van Breng) roze en/of blauw is. Nog weer een andere variant dus. Lekker afwachten dus en er rekening mee houden dat er een bord komt dat er wettelijk mag staan.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Maar dan zou deze toch ook niet wettig zijn?
Ik zie toch echt geen blauw...
Deze komt uit dit topic:
http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.p ... 42&start=0
Ik zie toch echt geen blauw...
Deze komt uit dit topic:
http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.p ... 42&start=0
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Dit bord wordt inderdaad niet erkent in de zin van de wegenverkeerswet. Dus je hoeft binnen de bebouwde kom een bus geen voorrang te verlenen en mag je auto er gewoon parkeren.
Laatst gewijzigd door webguy op di 09 okt 2012, 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd - je hoeft voorgaande bericht niet te quoten
Reden: Quote verwijderd - je hoeft voorgaande bericht niet te quoten
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Nou lekker dan hahahaha, die staan over heel gelderland . Volgens mij staat er zelfs een van die borden in Elst...koekje schreef:Dit bord wordt inderdaad niet erkent in de zin van de wegenverkeerswet. Dus je hoeft binnen de bebouwde kom een bus geen voorrang te verlenen en mag je auto er gewoon parkeren.levi schreef:Maar dan zou deze toch ook niet wettig zijn?
Ik zie toch echt geen blauw...
Deze komt uit dit topic:
http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.p ... 42&start=0
Ergens vind ik het dan ook wel weer raar dat hier dan geen ophef over ontstaat.
- busentrein
- Berichten: 577
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Dan zijn de haltes wel aangepast volgens mij ,
een wat oudere foto, maar nu zit je in het grensgebied: is dit blauw
een wat oudere foto, maar nu zit je in het grensgebied: is dit blauw
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 09 okt 2012, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, is vorige bericht
Reden: Quote verwijderd, is vorige bericht
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
De tweede generatie Gelderlandborden heeft inderdaad een blauwe kop. Het icoontje maakt niet uit, als het maar op een bus lijkt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Overigens. Die vertrekstaat? Is dat een cxx staatje in een NS vorm gegoten?
Is dat daar nog steeds zo.
De oude foto is dus inderdaad geen goedggekeurde halte. Maar de aangepaste versie wel.
Wat een kapitaal moeten die dingen hebben gekost. Daar had je een paar buurtbusjes voor kunnen laten rijden.
Is dat daar nog steeds zo.
De oude foto is dus inderdaad geen goedggekeurde halte. Maar de aangepaste versie wel.
Wat een kapitaal moeten die dingen hebben gekost. Daar had je een paar buurtbusjes voor kunnen laten rijden.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Dat klopt, op de Westeraam, ze worden alleen niet gebruikt... :?levi schreef: Nou lekker dan hahahaha, die staan over heel gelderland . Volgens mij staat er zelfs een van die borden in Elst...
Ergens vind ik het dan ook wel weer raar dat hier dan geen ophef over ontstaat.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Staan die niet op haltes waarvan de Provincie beheerder is? Al is die eerder foto in Ede, en daar is neem ik aan gemeente Ede de beheerder...
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
In de achterhoek zijn ze niet aangepast in ieder geval: http://goo.gl/maps/W5rM6
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Die foto's zijn al weer 2,5 jaar oud he... Van april 2009...
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Reed er een week of twee geleden nog langs. Ze zien er nog steeds hetzelfde uit.marvinkok schreef:Die foto's zijn al weer 2,5 jaar oud he... Van april 2009...
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
De link is in dit topic nog niet naar boven genomen. Frank heeft op de wiki het voorlopige lijnnetwerk met wijzigingen t.o.v. dit jaar opgenomen: Dienstregeling 2013
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Ik was gisteren voor het eerst sinds tientallen jaren weer eens in Arnhem, om zelf eens te zien hoe het reilt en zeilt met het OV in deze stad. Ik had me terdege voorbereid, ook aan de hand van dit forum. Dus ik wist dat onder de noemer BRENG de witte bussen in Arnhem rijden. Met een blauw dak. Het roze dak is voor de bussen uit Nijmegen. Wat me opviel was heel veel bussen rond het station. Breng bussen met blauw dak, bussen met roze dak, blauwe trolleybussen, Syntus bussen, groene Connexxionbussen, het duizelde wel allemaal. Ook de lijnnummering duizelde mij een beetje, er leek geen logica te zitten in de lijnnummering, maar ik kan me voorstellen dat de mensen die in de SAN wonen, daar niet bij stil staan.
Uiteraard heb het meeste het trolleynet bereden. Ik had het idee, dat de oude trolleybussen (van Hool?, Berkhof?) wel een beetje hun beste tijd gehad hebben, gezien het lawaai in de bus van de elektromotor? Of ligt dat aan mij? Wat me ook opviel is dat er op soms op een trolleylijn geen trolleybus komt, maar een gelede BRENG bus. Ik heb zelfs op een trolleylijn een groene gelede Connexxion Mercedesbus gezien als dienstwagen. Heel apart. Het kwam op mij ietwat chaotisch over, maar dat kan ook komen, door het feit dat ik niet in Arnhem woon (maar in Amsterdam) en dus dit voor het eerst zag. Misschien materieel tekort?
Wel vind ik de frequenties van het busnet zeer goed. Zeker voor bepaalde trolleylijnen is een frequentie van 7,5 minuut of zo zeer acceptabel. Ook de informatie met de schermen in de bus (net als in Amsterdam overigens) was perfekt in orde.
Verder natuurlijk de stad bekeken, niet relevant voor dit forum, maar ik vind Arnhem een nette stad, veel groen, niet zo chaotisch als Amsterdam.
Volgende reis is naar Nijmegen, om daar eens te kijken.
Wat me wel opvalt in deze concessie is het feit dat Arnhem en Nijmegen dezelfde lijnnummers hanteren. Dat vind ik heel apart. Zeker omdat het dezelfde stadsregio betreft (SAN?). In de SRA (Stadsregio Amsterdam) hebben we geen doublures in lijnnummering.
In Duitsland worden in de vervoersregio de lijnnummers verdeeld, zodat er geen doublures zijn. Een heel mooi voorbeeld
is de regio Wiesbaden/Mainz. Wiesbaden ligt ten noorden van de Rijn, Mainz over de brug ten zuiden van de Rijn. Samen zijn ze één vervoerszone (Wabe) Dus je kan met een 1-zone kaartje zowel in Wiesbaden als in Mainz reizen.
Maar wat ze ook hebben gedaan, ze hebben de lijnnummers verdeeld. De bussen in Wiesbaden hebben de nummers 1 t/m 49 en de trams en bussen in Mainz de nummers 50 t/m 99.
Zoiets zou ik ook logisch vinden voor Arnhem, Nijmegen in ieder geval voor de stadsdienst. Maar goed, wie ben ik? Het was in ieder geval een leerzame dag voor een Amsterdammer. *O*
Uiteraard heb het meeste het trolleynet bereden. Ik had het idee, dat de oude trolleybussen (van Hool?, Berkhof?) wel een beetje hun beste tijd gehad hebben, gezien het lawaai in de bus van de elektromotor? Of ligt dat aan mij? Wat me ook opviel is dat er op soms op een trolleylijn geen trolleybus komt, maar een gelede BRENG bus. Ik heb zelfs op een trolleylijn een groene gelede Connexxion Mercedesbus gezien als dienstwagen. Heel apart. Het kwam op mij ietwat chaotisch over, maar dat kan ook komen, door het feit dat ik niet in Arnhem woon (maar in Amsterdam) en dus dit voor het eerst zag. Misschien materieel tekort?
Wel vind ik de frequenties van het busnet zeer goed. Zeker voor bepaalde trolleylijnen is een frequentie van 7,5 minuut of zo zeer acceptabel. Ook de informatie met de schermen in de bus (net als in Amsterdam overigens) was perfekt in orde.
Verder natuurlijk de stad bekeken, niet relevant voor dit forum, maar ik vind Arnhem een nette stad, veel groen, niet zo chaotisch als Amsterdam.
Volgende reis is naar Nijmegen, om daar eens te kijken.
Wat me wel opvalt in deze concessie is het feit dat Arnhem en Nijmegen dezelfde lijnnummers hanteren. Dat vind ik heel apart. Zeker omdat het dezelfde stadsregio betreft (SAN?). In de SRA (Stadsregio Amsterdam) hebben we geen doublures in lijnnummering.
In Duitsland worden in de vervoersregio de lijnnummers verdeeld, zodat er geen doublures zijn. Een heel mooi voorbeeld
is de regio Wiesbaden/Mainz. Wiesbaden ligt ten noorden van de Rijn, Mainz over de brug ten zuiden van de Rijn. Samen zijn ze één vervoerszone (Wabe) Dus je kan met een 1-zone kaartje zowel in Wiesbaden als in Mainz reizen.
Maar wat ze ook hebben gedaan, ze hebben de lijnnummers verdeeld. De bussen in Wiesbaden hebben de nummers 1 t/m 49 en de trams en bussen in Mainz de nummers 50 t/m 99.
Zoiets zou ik ook logisch vinden voor Arnhem, Nijmegen in ieder geval voor de stadsdienst. Maar goed, wie ben ik? Het was in ieder geval een leerzame dag voor een Amsterdammer. *O*
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
In Arnhem zit de boel al sinds het begin van breng, met draadjes in elkaar. Vanaf december schijnt het allemaal beter te worden: zelfde type bussen( wat kleur betreft)_ en logischer lijnnumering. Dus eigenlijk zou je dan nog een keer terug moeten komen om de verschillen te zien.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Dan nog kom je roze bussen in Arnhem tegen en blauwe bussen in Nijmegen. Het is meer vanuit welk rayon ze ingezet worden. Dus in Nijmegen is de hoofdkleur roze, in Arnhem blauw. Maar je komt op de interlokale lijnen dus verschillende kleuren tegen.rovin1995 schreef:In Arnhem zit de boel al sinds het begin van breng, met draadjes in elkaar. Vanaf december schijnt het allemaal beter te worden: zelfde type bussen( wat kleur betreft)_ en logischer lijnnumering. Dus eigenlijk zou je dan nog een keer terug moeten komen om de verschillen te zien.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Ja dat klopt, maar nu is het zo dat er ook wel eens bussen op lijn 4(Arnhem) of in Apeldoorn, Doetinchem, Wolfheze of Ede opduiken. Die omlopen komen dan vaak van lijn 31,33,88 of 300 af. ( stalling Ressen ). Die koppelingen worden straks veel minder omdat je in ieder geval op lijn 31 en 300 lijn-gebonden materieel krijgt namelijk HOV bussen. Die keren dan wel op zichzelf of elkaar. Dus ja, helemaal geen roze bussen kan je in zowel Arnhem als Nijmegen niet voorkomen maar vooral in Arnhem kan je het wel beperken. Op lijn 80 naar Millingen rijd toch ook geen Blauwe breng bus? Ik persoonlijk stoor me er trouwens helemaal niet aan of de bus nou roze of blauw is, als die maar komt.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Het enige waar ik mij in Arnhem aan stoor is die afschuwelijke busbunker :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Die gaat binnenkort dicht i.v.m. de verbouwing. (het voorste gedeelte in ieder geval)Bee schreef:Het enige waar ik mij in Arnhem aan stoor is die afschuwelijke busbunker :N
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Alleen de rokers zijn al vreselijk. Verder is het verre van overzichtelijk en zijn ze vergeten dat een DRIS daar misschien wel handig is...
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Het huidige busstation is tijdelijk. Die gaat binnenkort dicht. Daarom is er ook geen DRIS opgehangen. Het nieuwe busstation wordt wel voorzien van DRIS borden.webguy schreef:Alleen de rokers zijn al vreselijk. Verder is het verre van overzichtelijk en zijn ze vergeten dat een DRIS daar misschien wel handig is...
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Het huidige busstation blijft gewoon een busstation. Nu is nog een bouwterrein tussen de hema, het busstation, oude taxistandplaats en de busbaan voor Hotel Haarhuis. Op dit bouwterrein wordt de nieuwe stationshal en het trolleybusstation gebouwd. Vanuit deze stationshal is er dan uitzicht op de 'bunker' en wordt dan ook DRIS aangebracht. Binnenkort starten ze met de daadwerkelijke bouw van de stationshal, die dus direct aan de looproute op het busstation grens. Er zullen daarbij voor reizigers tijdelijke andere looproutes zijn (hoe, hoelang en welke is nog niet bekend, maar dat gaat eerder om een dag(en) dan weken).
Weet dus niet wat je exact bedoeld met dat het busstation binnenkort dichtgaat?
Weet dus niet wat je exact bedoeld met dat het busstation binnenkort dichtgaat?
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Volgens mij staan de meeste reizigers niet echt stil bij de kleur van de bus en de logica van lijnnummers. Ze willen gewoon van A naar B en hebben maar een paar eisen: Mooie bus, schone bus, niet te warm, niet te koud en vooral zoveel mogelijk zitplaatsen die je met zo min mogelijk mensen hoeft te delen!
Daarbij zijn we een stadsregio, maar blijft het voor de meeste inwoners toch Arnhem OF Nijmegen. Dubbele lijnnummers lijkt mij geen probleem, voor het stadsvervoer dan. Daarvan verwacht men toch dat die nummering gewoon bij 1 begint en dan netjes alle cijfertjes af gaat.
Over de trolleys, ik reis elke dag met trolleylijn 5 (Laar West - Centraal Station) en heb denk ik 1x per 2 weken een dieselbus (maar ZIE we dagelijks diesels op trolleylijnen). De ''oude'' trolleys vind ik ook gedateerd maar (als reiziger) alles beter dan de ''nieuwe'' HESS.
Is het plan nog steeds om de nummering van de huidige trolleylijn 5 te wijzigen? > 5:Schuytgraaf-Presikhaaf 6:Laar West - Elsweide/HAN? Ik vond het namelijk niet terug in de lijst op Wiki. Het zou wel goed zijn, want die 4 verschillende eindpunten per lijn is voor veel reizigers (onbegrijpelijk als OV-freak) wél erg verwarrend.
Daarbij zijn we een stadsregio, maar blijft het voor de meeste inwoners toch Arnhem OF Nijmegen. Dubbele lijnnummers lijkt mij geen probleem, voor het stadsvervoer dan. Daarvan verwacht men toch dat die nummering gewoon bij 1 begint en dan netjes alle cijfertjes af gaat.
Over de trolleys, ik reis elke dag met trolleylijn 5 (Laar West - Centraal Station) en heb denk ik 1x per 2 weken een dieselbus (maar ZIE we dagelijks diesels op trolleylijnen). De ''oude'' trolleys vind ik ook gedateerd maar (als reiziger) alles beter dan de ''nieuwe'' HESS.
Is het plan nog steeds om de nummering van de huidige trolleylijn 5 te wijzigen? > 5:Schuytgraaf-Presikhaaf 6:Laar West - Elsweide/HAN? Ik vond het namelijk niet terug in de lijst op Wiki. Het zou wel goed zijn, want die 4 verschillende eindpunten per lijn is voor veel reizigers (onbegrijpelijk als OV-freak) wél erg verwarrend.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 115 gasten