OVer je reiservaringen in oktober 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Daniel »

En dat speelt vooral bij Maassluis West omdat de trein daar keert aan het perron vlak voor de overweg, als je dan dus doorschiet heb je een probleem. (Doorgaande treinen halteren daar net voorbij de overweg in hun rijrichting, op de bewuste overweg zal dus wel geen stop/doorschakeling zitten)
Op Maassluis kan de serie s4200 dan gewoon op spoor 2 keren en heb je geen probleem met overwegen, voor de s4100 wordt dan de overweg bij station Maassluis met door bediend.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Klaasje »

Dan vraag ik mij af waarom de machinist niet gewoon de opdracht krijgt om wat voorzichtiger met het remmen om te gaan..
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Vinny »

De Hoekse Lijn is een gladheidsprobleemlijn. Dat schijnt voornamelijk te komen door luchtvervuiling.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Geert »

Het scheelt natuurlijk ook dat in Maassluis keren een langere keertijd geeft om eventuele vertragingen door gladde sporen in te lopen (9 minuten naar 15 minuten).
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Ze rijden tegenwoordig in principe alleen met SLT daar toch? Die hebben toch magneetremmen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Suus »

Met ingang van vandaag rijdt er ook weer wat SGM, een aantal van die treinstellen zijn voorzien van een Sanditeinstallatie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Ik vind het gewoon een rare reden om minder treinen te laten rijden. Met de tram in de stad heb je veel ergere gladde plekken. Ook metrostellen hebben daar (wel in mindere mate) last van en die hebben geen zandstrooiers of magneetremmen. Dus vandaar dat ik het vroeg.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Karl »

Vanmorgen zag ik dat KWS bezig was met wat grond verplaatsen ten behoeve van de Uithoftram...
Het is een spectrum.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door VIRM »

Vanochtend even rare taferelen op station Zaandam.
De s3300 van 09:56 en de s4000 van 10:00 waren gespoorwijzigd naar spoor 4. Op spoor 5 kwam rond 09:55 een SLT binnen uit de richting van Amsterdam, die aan stond gekondigd als de s4700 van 10:14 naar Amsterdam Centraal. Tegelijkertijd riep de omroeper om dat de dienstregeling normaal wordt uitgevoerd en dat er iets met de digitale borden was. Erg vreemd allemaal en geen idee wat er aan de hand was.

Vanmiddag riep Tuffy op Sloterdijk om dat de s4500 van 13:45 naar Enkhuizen met +10 reed. Ze zat er behoorlijk naast, want hij vertrok tegelijkertijd met mijn s3000 (dus met ongeveer +4, de AV gaf +5 aan. Ga eens leren klokkijken Tuffy!). De s4500 ging iets voor. Logica dicteert dat je de s3000 door de middelste buis van de Hemtunnel laat rijden en de s4500 door de rechterbuis. Maar voor de wissels haalde mijn s3000 de andere trein in en ging lekker door het wisseltje naar rechts. Tsja, zo veroorzaak je alleen maar meer vertraging...
Beul van de blindegeleidelijn
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door wouter15 »

Vanochtend ook wat rare dingen op het station van Woerden:

Er was een defecte trein tussen Alphen en Leiden C dus er reden minder treinen. Maar de borden gaven het volgens mij verkeerd aan want alle IC's die in Woerden stoppen werden eruit gegooit. Later bleek er wel weer wat te rijden en kwam er opeens om 7:38 een IC naar Utrecht C uit de richting van Utrecht C Ik weet niet helemaal waar dat voor nodig was maargoed. Het vervelende was wel dat de omroep volgens mij geen zin had om iets om te roepen van een storing of uitvallende treinen want de omroep riep alleen dat de sprinter richting Uitgeest van 7:32 ietsje later zou zijn.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Jef400 »

Een mooie zonsopkomst tijdens een busrit is trouwens een prettige reiservaring te noemen vind ik.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Edwin »

Vandaag gezien waarom er van het weekend geen treinverkeer was tussen Almere Centrum en Weesp/Naarden-Bussum. Almere Strand is gesloopt en op Almere Centrum is perron 3/4 een stuk langer geworden, nog niet helemaal af en is het overdekte perron 3/4 niet meer grijs maar heeft het een zwarte ondergrond.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Suus »

Staan er al bordjes bij station Almere Poort? :D :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Klaasje »

Ze hebben inderdaad het perron de sporen 3 en 4 verlengt en verhoogd (met asfalt). Daarnaast is inderdaad station Strand gesloopt. Verder zijn een hoop nieuwe seinen neergezet die vanaf binnenkort een beperkter aantal seinen gaan vervangen. Nu zijn deze seinen nog afgekruist. Deze seinen gaan met name de opvolging van de treinseries s4300, s4900 en de s3700 achter elkaar richting Lelystad een stuk soepeler maken. Binnenkort zijn de sporen 1 en 2 aan de beurt waarbij ook de nieuwe seinen in dienst zullen gaan.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Geert »

wouter15 schreef:Vanochtend ook wat rare dingen op het station van Woerden:

Er was een defecte trein tussen Alphen en Leiden C dus er reden minder treinen. Maar de borden gaven het volgens mij verkeerd aan want alle IC's die in Woerden stoppen werden eruit gegooit. Later bleek er wel weer wat te rijden en kwam er opeens om 7:38 een IC naar Utrecht C uit de richting van Utrecht C Ik weet niet helemaal waar dat voor nodig was maargoed.
Lijkt me vrij duidelijk wat er aan de hand was: de defecte trein blokkeerde het treinverkeer tussen Alphen en Woerden, dus de intercity uit Utrecht die normaal naar Leiden zou gaan reed niet verder dan Woerden en keerde daar weer om naar Utrecht.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door webguy »

In een t3122 met staplaatsen en volle balkons besloot een HC dat het nodig was om kaartjes te controleren...
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Mikos »

Komen we langs om te controleren, is het weer niet goed... Zie hier het bewijs: Een conducteur doet het nooit goed. :|
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door webguy »

Nee, maar als de trein bomvol zit en je je nauwelijks kan verplaatsen wordt er in 99% van de gevallen niet gecontroleerd. Is wel zo klantvriendelijk. Het is niet perse fout - een HC heeft er vast z'n redenen voor, maar het is wel opmerkelijk.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Mikos »

Met dat niet kunnen verplaatsen zal het dus wel meevallen; anders komt de HC er ook nooit door. Vaak (let op, ik zeg vaak en niet altijd) is er dan op een bepaalde plek een opstopping van reizigers die met elkaar op het balkon staan, terwijl je elders in de trein alle ruimte hebt. Als je als HC dan op zo'n drukke plek komt lopen ze allemaal te zuchten en te steunen en het volgende rijtuig is iedereen weer vrolijk en zijn ze blij dat er iemand langskomt.

Het is maar net hoe of wat, natuurlijk. :wink:
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Plus die HC moet ook aan zn dagelijkse target komen.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Reiziger Delft »

Eens met mikos, veel reizigers vinden 4-zits met 2 reizigers al vol, gaan vervolgens op de balkons staan en gaan lekker klagen over NS. Vervolgens denken instappende reizigers dat het vol is en blijven daar ook hangen.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door 010jongen »

Lijn 65 vanuit Nieuwegein is populair vandaag. Gelede bus en een standaard achter elkaar allebei vol. Waarschijnlijk een versterkingsrit
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Jef400 »

Nu we het toch over conducteurs hebben. In de 25 dagen dat ik tussen Ams en Ass heb gereisd heb ik nog welgeteld 0 keer controle gehad
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Suus »

Als de conducteur al op dat stukje controleert, dan heeft de conducteur zeker niet de tijd om in vijf minuten de gehele trein te controleren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door webguy »

Je vraagt je trouwens af wat het nut is van dienstregelingen - vorig jaar december is de s3000 twee minuten later gaan vertrekken uit Arnhem. Sinds gisteren is dat weer twee minuten eerder. Saldo? 0 minuten winst.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten