OVer Missers in de Reisinformatie #23

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Edwin »

Alleen is dat nooit zo mooi uitgelijnd, via Den Haag HS is links uitgelijnd en Den Haag Centraal in het midden.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Fles »

Daniel schreef:Op 11A melden dat deze trein van 11A vertrekt is wellicht ook wat overbodig trouwens.
Tenzij hij normaal van 2b gaat of zo :)
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Ennes »

Daniel schreef:Nog een foto van afgelopen zondag. Kennelijk wordt de 69xxxx-serie door die dingen als Sprinter herkend ofzo...
Afbeelding

Op 11A melden dat deze trein van 11A vertrekt is wellicht ook wat overbodig trouwens.
Op het TBP scherm zelf is het inderdaad wel overbodig. Een en ander zou te maken hebben met de implementatie van info plus, omdat de informatiestroom uit info plus straks gebruikt gaat worden voor meerdere doeleinden. (zo heb ik mij laten vertellen)

Maar je moet maar zo denken, beter dubbele informatie als geen informatie :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door webguy »

Utrecht heeft nog geen Infoplus - dit is gewoon nog BEPAC info die op zo'n infoplus wordt getoond. Duurt nog paar maandjes.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Ardan »

Storing Deventer-Zwolle en werkzaamheden Apeldoorn-Amersfoort. De TBP kon er niet mee overweg en gaf als route voor de Berlijntrein die omgeleid was: 'via Amersfoort, Zwolle, Hilversum, Duivendrecht en Amsterdam Zuid' :')
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Daniel »

De 693700 staat in Leiden op de borden als Sprinter naar Hilversum die niet verder rijdt dan Weesp. Kennelijk kunnen de TBPs niet echt overweg met deze serie die rijdt als s3700 tot Weesp met extra stop aldaar, vervolgens verder als extra trein naar Naarden-Bussum en dan als s4900 naar Utrecht rijdt. Al is het ter voorkoming van verwarring ook wel weer goed dat er niet gelijk Utrecht Centraal als bestemming staat, vooral gezien de vertrektijd uit Leiden gelijk aan die van de s8800 is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Daniel »

Volgens de reisplanner zou de t243 vanaf Amersfoort rijden en via Zwolle omrijden terwijl de werkzaamheden op Amersfoort - Apeldoorn slechts tot 18.00 uur plaatsvonden. In de praktijk bleek de trein echter gewoon uit de richting Hilversum in Amersfoort aan te komen (wel compleet leeg). Op de TBPs stond hij gewoon via Apeldoorn aangekondigd en vertrek uit Amersfoort was met +35 waarmee de trein gewoon weer in z'n normale pad heeft gereden i.p.v. het een halfuur vervroegde pad i.v.m. de omleiding.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Wubbo »

Klinkt als: we programmeren uitloop van werkzaamheden maar vast in...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Daniel »

Door dat rekening houden met uitloop echter wel een gat van een uur tussen twee treinen Schiphol -> Amersfoort. Met de 693700 + s4500 kom je daar weliswaar een heel eind, maar je moet er wel eerder voor vertrekken. Tussen Amersfoort en Deventer via Apeldoorn lijkt het dan wel weer gerepareerd te zijn, maar anders had je daar ook een gat van een uur gehad: in de reisplanner stond geen vervangende trein via de normale route. Al leken de TBPs weer wel iets vervangends te kennen, want die gaven "19.38 Intercity Hengelo rijdt niet" aan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door MdJ »

opstart vanuit Dv was ook raar gepland: er reed (in volgorde) een t2862, t2864, t1764, t1666, t1768 en t1772. Zo elk kwartier een trein, zo een uur lang niets.
Bij twijfel: gebruik beton.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Marc »

Een grotere fout op de nieuwe vertrekstaten in Maastricht voor treinen richting Heerlen:
13/43 Valkenburg-Heerlen-Landgraaf-Kerkrade Centrum stoptrein, stopt niet in Meerssen
28/58 Meerssen-Valkenburg-Heerlen sneltrein, stopt ook in Houthem-St Gerlach en Schin op Geul

Volgens de vertrekstaten stoppen de laatste IC's naar Amsterdam ook in Bijlmer ArenA, klopt dit wel?
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door wouter15 »

Ik weet niet of dit helemaal normaal is maar de IC van Utrecht C naar Deventer van 16:02 en de IC van Amersfoort naar Utrecht C van 14:41 reden optijd weg uit Utrecht C en Amersfoort maar nu zie ik wel het volgende bij de actuele vertrektijden:
16:02 + 30 min. Rotterdam Centraal 8a Gouda, R'dam Alexander Intercity


en
16:19 + 30 min. Deventer 1 Apeldoorn Intercity
Heeft dit te maken met dat er minder treinen tussen Amersfoort en Utrecht C rijden vanwege politie of zal dit een andere reden hebben?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Daniel »

Je bedoelt neem ik aan die van 15.41 uur uit Amersfoort :wink: In ieder geval vond ik 't wel een aparte verstoring, slechts even een uurtje minder treinen tussen Utrecht en Amersfoort, maar het kan best dat er weereens een verdacht persoon langs het spoor liep. Dat komt met name tussen Den Dolder en Amersfoort zo af en toe voor.

In ieder geval was de boel exact een uur later weer normaal: de t2861 reed weer gewoon van Utrecht naar Amersfoort en ook de t2856 kwam gewoon vanuit Amersfoort in Utrecht binnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Wubbo »

Er was vanochtend een aanrijding tussen Bilthoven en Amersfoort, wellicht dat het daar wat mee te maken heeft. Er werd ook zo duidelijk een eindtijd genoemd op het Utrechtse Argosbord, dat gebeurt niet bij een normale verstoring.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Daniel »

Ik las inderdaad op Somda dat er extra onderzoek gedaan werd vanwege de aanrijding van eerder vandaag. Wat betreft de +30's waarmee deze discussie begon, die werd veroorzaakt doordat de genoemde twee treinen werden omgeleid via Hilversum.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door wouter15 »

Het is niet echt een misser maar toch erg vreemd: Vanochtend reden er geen treinen tussen Bodegraven en Alphen aan den Rijn. De treinen reden dus tot Bodegraven. Alleen zag ik dat de intercity van 7:36 uit Woerden gewoon doorreed naar Leiden C alleen zou hij nergens stoppen. Volgens mij helemaal.

Ik zag vanochtend ook in Woerden dat de IC naar Utrecht C van 7:53 ook ging stoppen in Breukelen. Was daar een reden voor? Want het is wel apart dat dat gebeurde.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Daniel »

wouter15 schreef:Alleen zag ik dat de intercity van 7:36 uit Woerden gewoon doorreed naar Leiden C alleen zou hij nergens stoppen.
Da's dus een van de knullige dingetjes op de TBPs, bij storingen en werkzaamheden worden vaak wel de tussenstations aangepast, maar niet de eindbestemming. Rijdt de trein zoals in dit geval vanaf Woerden tot Bodegraven, dan zijn er uiteraard geen tussenstations meer en lijkt het met een niet aangepaste eindbestemming alsof de trein juist non-stop naar Leiden rijdt.
Ik zag vanochtend ook in Woerden dat de IC naar Utrecht C van 7:53 ook ging stoppen in Breukelen.
Vermoed een bugje, d'r gaat deze dagen wel meer mis op de TBPs. Zo was rond 17.00 uur op Utrecht Centraal een omroepbericht te horen dat in tegenstelling tot wat op de treinaanwijsborden stond de intercity naar Almere Centrum niet zou stoppen op Hollandsche Rading :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door wouter15 »

Zo was de omroep ook wel erg vroeg meet een omroep bericht. de omroep begon om 16:52 al te vertellen dat de ICE van 17:02 van spoor 12 zou rijden. Doet dat ding normaal nooit al zo vroeg. Hooguit 1 a 2 minuten voor vertrek.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Daniel »

Wel reizigersvriendelijk, de eerste klasse reizigers hadden zo immers nog 10 minuten om naar het andere uiteinde van het perron te lopen want de trein reed in omgekeerde rijtuigvolgorde :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door webguy »

Ach, in Arnhem werd dat ding 3 minuten na vertrek nog een keer omgeroepen... "Vertrekt over enkele minuten van spoor 10".
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door TheKnitter »

Volgens mij rijden de metro's op lijn B en C rond Blaak/Beurs/Marconiplein wel erg dicht op elkaar. De DRIS(?)'n op Blaak gaven weer eens vrolijk aan:
C De Akkers 3
B Schiedam Centrum 3
B Schiedam Centrum 3
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Daniel »

Omroep in Amersfoort vanmorgen: "In tegenstelling tot wat op de gele vertrekstaten vermeld staat, stoppen de stoptreinen naar Barneveld Centrum en Ede-Wageningen wel op station Barneveld Noord". Gaat lekker met de reisinfo de laatste tijd...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Suus »

Heel leuk dat de bussen van Connexxion in Friesland schermpjes hebben, maar die nu alleen maar te gebruiken voor Connexxion TV...

Tuurlijk, oude filmpjes van FK's Fierljeppen, zoek de vijf verschillen tussen twee foto's, nieuwe tarieven bij Connexxion Noord-Holland enzo zijn allemaal erg leuk en interessant, maar wellicht zo af en toe een lijstje met aankomende haltes zou ik toch ook wel erg waarderen :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Vinny »

Die heten in Friesland: nieuwbouw, of industrieterrein *O*
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Ronald »

Tsja, Friesland daar zal Connexxion niet veel meer aan doen ben ik bang. Zat jij ook in zo'n afgetrapte Amba? Mijn laatste drie ritten in Friesland waren als volgt:
* Citaro met oververhitte motor
* Ambassador waarvan de achterdeuren niet meer werkten
* Ambassador met behoorlijk wat vreemde bijgeluiden...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten