Heijmans bouwt nieuwe stationstunnel Eindhoven

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Heijmans bouwt nieuwe stationstunnel Eindhoven

Bericht door huibf »

Ik kon geen eerder Topic vinden in OV in Nederland, terwijl er toch al voldoende over is geschreven:

EINDELIJK wordt de onderdoorgang van Station Eindhoven aangepakt.
Het defintieve ontwerp kan je vinden op: http://www.ed.nl/verkeer/11830843/Heijm ... dhoven.ece

voor degene die het niet kennen zoals het er nu uitziet: De huidige onderdoorgangbreedte op het plaatje bij het artikel is het deel links het witte pad tussen de gele vlakjes en de trappen (en de NIEUW te plaatsen liften).
Dat is ongeveer 8 meter breed.
Het grijze deel 35 meter) breed, rechts dus, is het deel wat er dus extra bijkomt.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Heijmans bouwt nieuwe stationstunnel Eindhoven

Bericht door fogeltje »

Kunnen ze niet meteen een ondergronds busstation bouwen? :) Of iig een paar perrons voor bussen die die kant uit moeten? Kan je meteen het busstation proper ontlasten!
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Heijmans bouwt nieuwe stationstunnel Eindhoven

Bericht door Michael 1988 »

Werd tijd dat ze daar extra roltrappen en eindelijk liften gingen plaatsen. Als ze dat nu bij alle treinstations in Nederland zouden gaan doen, scheelt al veel voor mensen die mindervalide zijn (hoeven de valide mensen ze eindelijk niet meer te helpen de trap af te gaan), mensen met veel bagage en mensen met kinderwagens (idem bij mindervalide mensen).

Ik snap niet waarom ze dit niet veel eerder hebben gedaan. Eindhoven Airport is nu een volwaardig vliegveld en veel mensen nemen toch de trein om naar Eindhoven toe te komen.

Een ondergrondsbusstation lijk mij onwaarschijnlijk en onnodig. Waarvoor zou je zoiets moeten hebben? De bussen die van de cemtrumzijde komen hebben allemaal een halte aan de centrumzijde van het spoor (al dan niet op een aantal minuten loopafstand).
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Heijmans bouwt nieuwe stationstunnel Eindhoven

Bericht door fogeltje »

Het busstation is al jaren te klein. In de spits is het gewoon vol, want denk je waarom de mensen niet meer op perron A uitstappen maar de bus eerst een draai moet maken? Dat perron is tegenwoordig nodig om mensen in te laden. Uitbreiden van busdiensten is gewoon niet meer mogelijk. Een mogelijke oplossing zou zijn om ergens (Woensel bijvoorbeeld) een nieuw knooppunt te maken en mensen te laten overstappen, dat zou de druk kunnen verlichten maar is natuurlijk ook geen klantvriendelijke optie.
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 09 okt 2012, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, is vorige bericht
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Heijmans bouwt nieuwe stationstunnel Eindhoven

Bericht door Michael 1988 »

Dan is uitbreiden aan de centrumzijde de enige oplossing. Net zoals wat ze op station Utrecht doen. Aan de centrumzijde is nog wat ruimte (bij de fietsenstalling en/of bij het voormalige postkantoor). Als ze de lijnen die van de kant van het centrum afkomen (even uit mijn hoofd de lijnen 5, 7, 10, 12, 17, 20, 24, 170-173 en mogelijk nog een aantal) over de Vestdijk laten rijden (wat een aantal lijnen nu al doen) i.p.v. langs de mediamarkt kan dat busstation makkelijk bereikt worden, zonder dat je voor de Bijenkorf aanpassingen moet doen aan het pas vernieuwde plein daar. Veel van die lijnen rijden nu langs het gemeentehui (of stadshuis), maar kunnen makkelijk bij de Hertogstraat afslaan en zo via het Abbe Museum de Vestdijk over. Ik weet niet zeker of dat nu ook gebeurd, maar bij mijn weten toen ik daar nog studeerde (en vaak de bus nam) reed alleen lijn 5 over de Vestdijk heen in de richting van het station, terwijl andere lijnen er ook over rijden, maar dan vanaf het station. Als je van 1 rijbaan van de Vestdijk een extra busbaan maakt (al hoewel dat wel drukker zal worden daar) kunnen de bussen er makkelijker overheen zonder al te veel last hebben van het vele verkeer dat daar rijdt. Het zij van toch 11 lijnen van de 38 lijnen die er in totaal daar komen die je verplaatst naar de achterzijde van het station. Het kunnen er meer zijn, maar voor de lijnen die nu over de Grote Berg en Willemstraat (lijnen 14, 15, 16, 19, 115, 149, 150, 174, 185, 186 en 407) rijden kunnen moeilijker daar komen zonder om te rijden en/of plekken in Eindhoven over te slaan.

Dat van Woensel was niet zo'n gek idee, maar dan neem ik aan dat je Winkelcentrum Woensel bedoelt toch? Als ze daar nou een busstation maken en de lijnen 152, 153, 156 en 157 nou ook eens langs laten rijden. Hebben scholieren die nu naar de ROC's die op de Sterrenlaan zitten nog meer keuze om daar te komen en hoeven ze niet over te stappen op het station. Ik heb het al eerder gezegd en nu is er een halte op de Sterrenlaan voor de lijn 20 en 21 die net aan de andere zijde van de A50 zit (de Heuvelakker). Maar ja de meeste scholieren zijn lui en nemen liever een bus die recht voor hun school stopt en het gaat hier nu om Centraal Station Eindhoven en niet om Busstation Woensel, de lijnen van Arriva die van en naar Eindhoven rijden en de luie studenten die op ROC Eindhoven zitten locatie Sterrenlaan.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Heijmans bouwt nieuwe stationstunnel Eindhoven

Bericht door Raymond »

Over vele jaren is het inderdaad wel de bedoeling dat de 152-156-157 over WC Woensel gaan rijden, maar die zouden nog veel verder om gaan rijden. Als ik me niet vergis is de bedoeling uiteindelijk om die bussen ook nog over de Huizingalaan en Ekkersrijt te sturen, alvorens de huidige route op te pakken.

Een klein busstationnetje aan de centrumzijde is in principe wel mogelijk, maar gaat andere verkeersproblemen opleveren. De enige fatsoenlijke oplossing is de toegang bij de Vestdijktunnel plaatsen en daar heb je amper ruimte en laten de intensiteiten het gewoon niet toe om nog veel kruisende busbewegingen er bij te krijgen. Je speelt ook maar 4 plekken vrij, terwijl die straks al heel snel opgevuld gaan worden door HOV2. Met andere woorden: er is een veel grotere oplossing nodig om de huidige structurele problemen op te lossen.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Heijmans bouwt nieuwe stationstunnel Eindhoven

Bericht door Michael 1988 »

Die ruimte is er bijna niet, want aan de ene zijde zit de Kennedytoren en aan de andere zijde de Vestdijktunnel. Je kunt niet zomaar zeggen, we bouwen een ondergronds busstation, omdat er van alles nu zit waar het eigenlijk mogelijk zou kunnen zijn. o.a. de AH to Go, de Burger King, OV-fiets met Fietsenstalling, Hermeswinkel. Of ze moeten de fietsenstalling daar weghalen en daar extra perrons gaan plaatsen, maar daar is nog te weinig ruimte om fatsoenlijk met een (gelede) bus te gaan manouvreren. Of ze moeten alle winkels en andere zaken gaan verplaatsen naar de nieuwe tunnel. Dan is het wel mogelijk om een ondergronds busstation erbij te bouwen. Anders is de enige mogelijke oplossing die ik kan bedenken is gewoon een kleinere busstation aan de centrumzijde. En om de Vestdijktunnel deels te ontlasten van het vele verkeer, bij de fietstunnel (die schuin tegenover de Effenaar ligt) een extra tunnel te creëren voor auto's en andere voertuigen. Het meeste verkeer dat nu door de Vestdijktunnel rijdt, komt en gaat richting de effenaar. Maar ja om daar zeker van te zijn zullen de planologen van de gemeente Eindhoven hun best moeten doen om een goede oplossing te vinden.

Even een kleine toevoeging. Ik heb op foto's gezien dat vroeger (volgens mij in de jaren '90) al een (klein) busstation aan de centrumzijde van het station lag. Weet iemand misschien of dit klopt en hoe de situatie toen was? Ik praat hier over het deel wat nu taxistandplaatsen zijn aan de zuidzijde van het station. Er zijn nog steeds sporen te zien dat daar een busstationnetje stond (daar zou overigens ook het busstationnetje geplaatst kunnen worden en de taxi's verplaatst worden naar de noordzijde van het station). 4 extra vrije plekken is beter dan niets.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Heijmans bouwt nieuwe stationstunnel Eindhoven

Bericht door huibf »

Het station opdelen in noord en zuid lijkt me niet handig. Een paar jaar geleden is datt ook een maand of 2 gedaan ivm de renovatie van neckerspoel. Dat was geen succes.
Zeker niet tornen aan de eenrichtingverkeer van de bussen en auto's op de 'binnenring' als er geen retourbusstroken liggen.

En oplossingen heb ik niet, buiten een extra laag op neckerspoel.

Ooit, lang geleden was er eencgedachte voor een busstation bij wc woensel, waar nu de warenautotiteit en wooninc zitten.

Overigens krijgt de HOV baan aan het eind van de mg.laan 6 perrons.
4 lange op de hovbaan en 2 op de autobaan voor de lijnen 3 en 4.
Daar gaan in 2015 dus ook de Arrivalijnen rijden. Heel veel later, na hov3 via de huizingalaan.
Het wordt dus een soort van busstationnetje met 'dak' en Dynamisch bewijzering naar de perrons.

Maar dat even offtopic.
Er zijn helaas geen plannen voor neckerspoel. Dom, dom dom. Veel belangrijker dab hov2. Maar niemand wil zijn vingers branden....
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Heijmans bouwt nieuwe stationstunnel Eindhoven

Bericht door fogeltje »

Was het leven maar zo makkelijk als OpenTTD, dan pakten we gewoon het staafje dynamiet erbij en richtten de stationsomgeving zelf opnieuw in, eventueel met wat corruptiebomen :D

Ben wel benieuwd naar de tunnel. Op die foto lijkt het overigens alsof ze de hele tunnel gaan afsluiten met poortjes (wat "moet" aangezien je aan beide kanten van de tunnels toegangen naar de perrons gaat hebben). Daar ben ik niet zo kapot van, ook omdat ze al zeggen dat het een belangrijke loopverbinding moet gaan worden. Hoe zit het met de plannen voor OVC poortjes?
"Een touringcar is geen bus"
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Heijmans bouwt nieuwe stationstunnel Eindhoven

Bericht door webguy »

Zijn het niet twee niveaus? Het onderste niveau blijft bereikbaar, het niveau met toegang tot de perrons is afgesloten.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Heijmans bouwt nieuwe stationstunnel Eindhoven

Bericht door fogeltje »

webguy schreef:Zijn het niet twee niveaus? Het onderste niveau blijft bereikbaar, het niveau met toegang tot de perrons is afgesloten.
Oh dat had ik er niet uitgehaald, te haastig gelezen. Dat zou wel een oplossing vormen. Doorgaan en faciliteiten op een toegankelijke niveau, toegang tot perrons op een ander niveau.
"Een touringcar is geen bus"
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Heijmans bouwt nieuwe stationstunnel Eindhoven

Bericht door Raymond »

webguy schreef:Zijn het niet twee niveaus? Het onderste niveau blijft bereikbaar, het niveau met toegang tot de perrons is afgesloten.
Beide niveaus bieden straks toegang tot de perrons, dus ze zullen beide niveau's moeten afsluiten.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Heijmans bouwt nieuwe stationstunnel Eindhoven

Bericht door fogeltje »

Raymond schreef:
webguy schreef:Zijn het niet twee niveaus? Het onderste niveau blijft bereikbaar, het niveau met toegang tot de perrons is afgesloten.
Beide niveaus bieden straks toegang tot de perrons, dus ze zullen beide niveau's moeten afsluiten.
Als een voetgangersverbinding lijkt me dit onacceptabel.
"Een touringcar is geen bus"
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Heijmans bouwt nieuwe stationstunnel Eindhoven

Bericht door Thom91 »

Op Asa krijg je straks ook alleen gesloten poortjes.. De mensen moeten niet zo zeuren en anders lopen ze maar om..
Komt wel goed schatje.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Heijmans bouwt nieuwe stationstunnel Eindhoven

Bericht door huibf »

webguy schreef:Zijn het niet twee niveaus? Het onderste niveau blijft bereikbaar, het niveau met toegang tot de perrons is afgesloten.
Nee geen 2 niveau's... Er is een smalle doorgang... Zeg maar de huidige en een nieuwe 2de doorgang. Deze zijn wel onderling verbonden.
Het zou dus zomaar kunnen dat de huidige doorgang een vrije wordt, was een eis van de gemeente....
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Heijmans bouwt nieuwe stationstunnel Eindhoven

Bericht door fogeltje »

Thom91 schreef:Op Asa krijg je straks ook alleen gesloten poortjes.. De mensen moeten niet zo zeuren en anders lopen ze maar om..
Legitieme klachten is inderdaad gewoon gezeur, gewoon negeren, mensen lopen wel even om :') Een groot deel van de mensen die nu door de tunnel lopen hebben niks te maken met de trein.
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Heijmans bouwt nieuwe stationstunnel Eindhoven

Bericht door Michael 1988 »

Niks omlopen, gewoon alle stationstunnels in Nederland open houden voor publiek. In de tunnel van het station zit nu de Bruna, Etos, Smullers en verschillende andere winkels en zelfs de enige pinautomaten in de directe omgeving. Een andere pinautomaat in Eindhoven in de buurt van het station zit in de straat tegenover de Piazza. Vanaf het busstation minimaal 5 minuten lopen. Niet dat ik alle winkels bezoek of steeds ga pinnen, maar in Eindhoven (en ook in andere steden) zijn die winkels in het station de enige in de buurt en voor busreizigers vaak makkelijk en snel te bereiken. Bijvoorbeeld om even een broodje te gaan halen bij La Place of een tijdschrift bij de Bruna. In 's-Hertogenbosch is de passarelle zelfs een vitale verbinding voor de studenten die op de scholen in het Paleiskwartier zitten. Je bent dan welliswaar vaak in 10 minuten weer buiten, maar niet altijd. Ik heb zelfs 1x een kwartier in de Bruna gezeten omdat het gruwelijk druk was. Er stonden 6 man voor mij en moesten allemaal pinnen. Je bent niet binnen 1 minuut klaar met pinnen dus werd de rij alleen maar groter.

Even omlopen is makkelijk gezegd, maar het station is een openbaar gebied en hoort naar mijn mening dat ook zo te blijven en niet afgeloten te worden door die achterlijke poortjes. Doe dan de toegang tot de perrons sluiten met poortjes als het zo nodig moet. Ooh nee wacht. Ook een dom idee! Mensen moeten af en toe rennen om een trein te gaan halen bij vertraging of perronverplaatsing, zal een leuke opstopping worden op de trappen. Nee die palen die ze nu op veel stations gebruiken zijn dan veel beter dan die achterlijke poortjes die op sommige stations al staan. Last van overlast? Pak het dan aan door extra controles. Ik heb vaak zat de mensen van Service en Veiligheid op station 's-Hertogenbosch bij de Smullers zien staan, koffie te drinken, te praten met elkaar en weinig in de gaten houden.....

Overigens als ik een paar keer even op youtube kijk, die poortjes helpen toch al niets. Je kunt ze zo omzeilen door er tussendoor te gaan.

Overigens even ontopic. Er komen geen twee niveau's qua tunnel. Alles is gelijkvloers (volgende keer tekening even goed bekijken zou ik zeggen). Ik zie ook geen OVC-poortjes, dus waar zie je die ondingen staan?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Heijmans bouwt nieuwe stationstunnel Eindhoven

Bericht door Suus »

Stationsgebouwen, stationtunnels, loopbruggen etc. zijn allemaal geen openbaar gebied maar privéterrein. Met het bezit van een vervoersbewijs krijg je toestemming om de ruimte te betreden maar je te houden aan de voorwaarden van de eigenaar, zover die niet conflicteren met de wet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Heijmans bouwt nieuwe stationstunnel Eindhoven

Bericht door Vinny »

De grotere stations krijgen nu allemaal poortvrije passages. Ik vermoed dat die in Eindhoven ook nog wel komen ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Heijmans bouwt nieuwe stationstunnel Eindhoven

Bericht door Karl »

Wie de eigenaar is, doet niet ter zake voor de openbaarheid van een gebied. Een bos, in eigendom van Staatsbosbeheer, kan net zo goed openbaar zijn als de Dorpsstraat in Timboektoe.

Maar je hebt wel gelijk dat een openbaar terrein afgesloten kan worden door de eigenaar.
Het is een spectrum.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Heijmans bouwt nieuwe stationstunnel Eindhoven

Bericht door Michael 1988 »

Nou geweldig. Dus als ik even naar de Bruna of wat dan ook naar toe wil, moet ik dus eerst inchecken bij dat poortje, spullen kopen en dan als een gek terug voordat ik mijn geld kwijt ben. Slim idee (dus niet :S). Waar kan ik bij NS en ProRail mijn beklaag indienen?

Overigens als ik zo kijk zal dat in Eindhoven niet gebeuren. Via de Vestdijktunnel kun je nog wel in het centrum komen. Maar mij gaat het gewoon om dat ik ook af en toe wel eens iets op het station wil kopen, maar dat gewoon in de toekomst dus waarschijnlijk niet kan doen omdat "de eigenaar" geen winkels plaatst in de vrije tunnels, of in dit geval achter die poortjes.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Heijmans bouwt nieuwe stationstunnel Eindhoven

Bericht door fogeltje »

Michael 1988 schreef:Nou geweldig. Dus als ik even naar de Bruna of wat dan ook naar toe wil, moet ik dus eerst inchecken bij dat poortje, spullen kopen en dan als een gek terug voordat ik mijn geld kwijt ben. Slim idee (dus niet :S). Waar kan ik bij NS en ProRail mijn beklaag indienen?

Overigens als ik zo kijk zal dat in Eindhoven niet gebeuren. Via de Vestdijktunnel kun je nog wel in het centrum komen. Maar mij gaat het gewoon om dat ik ook af en toe wel eens iets op het station wil kopen, maar dat gewoon in de toekomst dus waarschijnlijk niet kan doen omdat "de eigenaar" geen winkels plaatst in de vrije tunnels, of in dit geval achter die poortjes.
Sterker nog, je kunt pas na 3 minuten weer uitchecken bij NS, als je snel klaar bent moet je nog even een minuut voor een gesloten poortje wachten :')
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Heijmans bouwt nieuwe stationstunnel Eindhoven

Bericht door fogeltje »

Michael 1988 schreef:Ik zie ook geen OVC-poortjes, dus waar zie je die ondingen staan?
Ik vind het er bij de ingangen allemaal verdacht uitzien. Ik zit hier niet op mijn eigen PC, foto even bewerken en op dropbox gooien gaat wat omslachtig. Het is vooral de ingang rechtsonder (de centrumzijde zover ik kan opmaken) die ik verdacht vind uitzien, alsof het de bedoeling is dat daar poortjes komen te staan (ze zijn niet ingetekend maar het "voelt" alsof ze daar zouden kunnen komen).
"Een touringcar is geen bus"
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Heijmans bouwt nieuwe stationstunnel Eindhoven

Bericht door webguy »

Overigens is die artistimpression ook weinig waard - de perrons zelf staan er niet op. Vind het overigens beetje merkwaardige constructie met twee sets trappen allebei dezelfde kant op. Ben benieuwd.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Heijmans bouwt nieuwe stationstunnel Eindhoven

Bericht door Michael 1988 »

fogeltje schreef:
Michael 1988 schreef:Nou geweldig. Dus als ik even naar de Bruna of wat dan ook naar toe wil, moet ik dus eerst inchecken bij dat poortje, spullen kopen en dan als een gek terug voordat ik mijn geld kwijt ben. Slim idee (dus niet :S). Waar kan ik bij NS en ProRail mijn beklaag indienen?

Overigens als ik zo kijk zal dat in Eindhoven niet gebeuren. Via de Vestdijktunnel kun je nog wel in het centrum komen. Maar mij gaat het gewoon om dat ik ook af en toe wel eens iets op het station wil kopen, maar dat gewoon in de toekomst dus waarschijnlijk niet kan doen omdat "de eigenaar" geen winkels plaatst in de vrije tunnels, of in dit geval achter die poortjes.
Sterker nog, je kunt pas na 3 minuten weer uitchecken bij NS, als je snel klaar bent moet je nog even een minuut voor een gesloten poortje wachten :')
Is dat zonder geld kwijt te raken?

Ik zat trouwens net aan iets te denken. Tenzij NS en/of Prorail zo dom is om dat wel te doen, zullen dadelijk alleen de WC's, AH to Go, Hermeswinkel, Multivlaai, Burger King, die Sushiwinkel (of wat daar nu ook in zit) en de Shoarma zaak in Eindhoven bij de vrije zone moeten horen. Of ze moeten net na de Burger King die poortjes gaan plaatsen, waardoor de WC's vervallen of op de plaats waar nu de Smullers zit en 1 bruna (Eindhoven heeft er 2). Bij de laatste optie blijft GWK nog vrij, de pinautomaten en nog meer'faciliteiten. Als ze bij elke ingang poortjes gaan plaatsen, zal de Hermeswinkel verplaatst moeten worden of achter een gesloten poort zitten, waardoor veel busreizigers de dupe van kunnen worden (idem als de AH to Go achter gesloten poorten zit).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten