OVer je reiservaringen in oktober 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Cookie »

Je zou van 17-21 oktober maar naar Hemmen-Dodewaard moeten... Door werkzaamheden rijden er tussen Tl - Ah dan bussen, maar niet naar Hmn :
i.v.m. de toestand van het wegdek, rijden de bussen niet via Hemmen-Dodenwaard. Reizigers voor Hemmen-Dodenwaard moeten reizen vanaf Opheusden of Zetten-Andelst.

Zie http://www.syntus.nl/Download.aspx?File ... dcHgt6Drl4 (folder) en http://www.syntus.nl/geplande_werkzaamh ... rnhem.aspx (bijbehorende pagina)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Suus »

Hemmen ligt sowieso al dichter bij station Zetten-Andelst dan bij zijn eigen station :)

Ook een curieuze een tijdje geleden vond ik trouwens dat er een busdienst Zwolle - Nijverdal was/is voorzien die in Heino niet bij het station stopt, maar op het Marktplein in het dorp zelf. Je zou maar net naar het station gegaan zijn en ontdekken dat de bus toch in het dorp gaat...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Justin »

Pfoe, wat ben ik blij dat ik de tegenspitsrichting reis op Asb-Ut-Gdm. Ik wist dat het druk kon zijn in de s6000 / s16000 , maar damn, die dingen puilen uit :| !

Ohja, en voor de derde achtereenvolgende dag vertraging gehad op mijn heenreis. Maandag +25 op Dmnz - Shl, gisteren +30 op Asb-Ut en vandaag weer +15 op Asb-Ut. M'n nieuwe commute is zo super-fantastico :'). Ach, ik heb gelukkig flexibele werktijden.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door 010jongen »

Ben benieuwd wanneer de frequentie tussen Utrecht en houten omhoog gaat. Zat er vorige week in. DDAR mag wel weer terug komen daar, hard nodig.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Gekko123 »

Het grootste probleem op dat stuk is de slechte spreiding van de reizigers. Alle reizigers willen daar voorin (richting Utrecht) of achterin (richting Houten) zitten omdat ze dan een stuk makkelijker hun overstap kunnen halen. Die treinen stoppen immers op spoor 18/19B.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Karl »

Komt er in Utrecht nog een perronverbinding aan de zuidoostzijde bij? Ik dacht dat het idee was daar een verbinding te maken, Rabobrug? Daarmee valt eea misschien te verbeteren?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Daniel »

De Rabobrug zou er inderdaad komen ja, maar het was nog onduidelijk of die ook toegang tot de perrons gaat geven. En aanleg ervan is pas mogelijk nadat de rechttrekking van de perrons heeft plaatsgevonden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Tochjo »

Gekko123 schreef:Het grootste probleem op dat stuk is de slechte spreiding van de reizigers. Alle reizigers willen daar voorin (richting Utrecht) of achterin (richting Houten) zitten
Precies dit. Ik reis ook in de tegenspitsrichting en als ik 's ochtends zie hoe men in Houten over de trein verdeeld is, dan staat men vooraan gezellig tegen elkaar en zijn er achterin nog behoorlijk wat stoelen vrij. Niet dat ik het niet begrijp; 's middags komt mijn trein regelmatig aan op 18b achter een al gereedstaand stel, en dat is toch altijd een wandeling waarvan ik me kan voorstellen dat je er niet op zit te wachten. Zeker als je een aansluitende trein wilt halen.

Doet me denken aan een reis vorige week: door vertraging kwamen er twee sprinters uit Geldermalsen vlak na elkaar aan in Utrecht. De eerste op spoor 18b, waar al een stel gereedstond; daar zat ik in. Tijdens mijn wandeling naar de stationshal kwam de volgende sprinter binnen op spoor 19b; de reizigers die voorin in die trein zaten, waren eerder in de stationshal dan ik :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Tochjo op wo 10 okt 2012, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door deadlock »

Weet iemand waarom de 3600 geknipt is en er overgestapt moet worden in Ah?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Tochjo »

Vanwege werkzaamheden aan station Zwolle wordt er daar kort gekeerd, heb ik begrepen. Daarom rijdt het ICRm ten zuiden van Ah en het VIRM ten noorden van Ah.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door deadlock »

Achso. Dan hadden ze dat beter in Zp kunnen doen...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Suus »

In Zutphen heeft men wel een chronisch tekort aan perronruimte, elk metertje spoor wordt daar gebruikt tijdens de knooptijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Ardan »

Tochjo schreef:Vanwege werkzaamheden aan station Zwolle wordt er daar kort gekeerd, heb ik begrepen. Daarom rijdt het ICRm ten zuiden van Ah en het VIRM ten noorden van Ah.
Het omroepbericht hierover gaf wel enkele verbaasde blikken:
'Vanwege werkzaamheden in Zwolle rijden de treinen naar Roosendaal tot Arnhem.'
Mijn moeder die op bezoek was keek meteen mij aan, hoe zit dat? Ik kon ook geen duidelijk antwoord geven..
Overigens heb ik vier van de vijf treinen in de omloop Ah-Zl gezien, alleen maar ICM.
Ik doe ook maar wat
spoorstaaf
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 10 okt 2012, 02:54

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door spoorstaaf »

Gisteren een dagje met de trein weggeweest en het valt me op dat er maar weinig gecontroleerd word op lange stukken.

Bh - Hvs geen Controle
Hvs - Asd Geen controle
Asd - Rtd V250 Controle
Rtd - Asd V250 geen controle
Asd - Ekz Controle
Ekz - Hvs Controle
Hvs - Amf geen controle
AMf - Hgl geen controle.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door ODRAIL »

Ardan schreef:Overigens heb ik vier van de vijf treinen in de omloop Ah-Zl gezien, alleen maar ICM.
Vandaag zat ik twee keer in een VIRM op het stuk Arnhem - Zutphen. Misschien toeval.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door ODRAIL »

Vandaag de eerste vertraging van 2012 opgelopen bij de spoorwegen. Tot op heden is het dit jaar nog goed gegaan bij de spoorwegen. Vandaag was het slecht 10 minuten, maar toch.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Thom91 »

Ik word stiekem beetje moe van het melden van iedere vertraging van 5-10 minuten..
Dan kan ik bijna dagelijks wel een relaas gaan schrijven...
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Suus »

Ik zit in de trein naar het buitenland (Friesland) ;) en de persoon naast me heeft buitenland wel heel letterlijk opgevat want hij reist met een enkele reis Schiphol - Heerenveen gekocht bij de SJ in Zweden...

De enquetemedewerkers weten ook niet wat ze ermee aanmoeten :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door VIRM »

Gisteren de t2663 tussen Sloterdijk en Leiden genomen. Sowieso was het achterin weer een beetje vol. Maarja, een enkele DD-AR is wel een beetje karig...

Ook op de terugweg was men weer lekker reizigersvriendelijk bezig.
De t2178 stond op de perronaanwijzers ook op spoor 5b aangegeven. Dus wat doet de trein? Die komt via spoor 6 binnen en neemt vrolijk het wisseltje naar spoor 5a, met als gevolg dat de reizigers die bij de trap waren blijven staan weer lekker mochten lopen naar 5a. Niet de eerste keer dat NS/ProRail dit klantonvriendelijke kunstje uitspoken en vast ook niet de laatste keer. Wanneer wordt iemand daar eens wakker?
De aansluitende t4080 vertrok op Sloterdijk zoals normaal van spoor 3. Ik kwam daar aangesneld vanaf spoor 7, checkte de TBP en bleef maar even staan, want de trein was er nog niet. Men was wel bezig om tussen de twee voorste TBP's de tegels te vernieuwen. Pas toen iemand mij aansprak wist ik dat de SLT helemaal vooraan het perron stond, net voorbij de werkzaamheden aan het perron. Dus met deze andere reiziger langs stenen (die door de werklui haastig aan de kant werden geschoven)/over zand/langs obstakels richting de trein. Maar hoe moeilijk is het om hem gewoon achteraan het perron te laten stoppen of hem gewoon te spoorwijzigen? Of is dit ook allemaal weer te logisch nagedacht?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Suus »

Godgloeienende, er is net iemand voor de trein gesprongen in de buurt van Harderwijk. Dit werd pas bekend toen onze trein uit Zwolle was vertrokken, we gaan NU kop maken in 't Harde en direct terug naar Zwolle :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Klaasje »

Hanzeliner?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Suus »

Omdat wij de trein naar Amersfoort zijn is besloten dat deze trein als extra trein zal rijden naar Deventer. We gaan nu terug naar Zwolle en dan naar Deventer zonder over te stappen.

Edit: We zullen zelfs alsnog naar Amersfoort gaan, ondanks de vertraging van op dit moment +45 *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Daniel »

Ik was blij dat ik in Amersfoort de t1759 uit kon... door problemen met combineren vertrok die met +11 uit Utrecht, maar nog net voor de t2861 uit. Vervolgens in Amersfoort tijdens de wandeling van achteruit de trein naar de stationshal mogen aanschouwen hoe men de reizigers van 30 bakken IRM (12 van de 1759, 12 van de t759 en allicht nog een deel van de reizigers voor de 6 bakken uit de 2861) in 10 bakken IRM probeerde te proppen. Want ja, de 1759 miste dus ook nog twee bakken.

Heel dat gedoe heeft ook de t1658 nog wat vertraging opgeleverd omdat die naar spoor 1 gespoorwijzigd werd t.b.v. de aansluiting op de t558 die met het materieel van de 759 ging rijden (wat op spoor 2 stond). OBIS in de 1759 had het eerst nog over een aankomst op spoor 6, dus kennelijk is men last minute nog wat aan het omgooien geweest (we kwamen gewoon op 1 aan)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Jef400 »

Al 1,5 maand met de trein gereisd tussen Amsterdam Sloterdijk en Amsterdam Centraal en nog welgeteld 0 x controle gehad, NS dit kan beter.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Het is wel een heel kort stukje he. Reis je ook dagelijks in beide richtingen?

Ik reis ook best vaak tussen Duivendrecht en Amsterdam Centraal en tussen Duivendrecht en Amsterdam Zuid. Vanuit Duivendrecht nooit controle. Richting Duivendrecht wel 's controle.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten