Fahrplanwechsel DB 2013?

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Fahrplanwechsel DB 2013?

Bericht door Stéphane »

JeffreyMeijer schreef:
Stéphane schreef:Zo zijn er nog voorbeelden. London St Pancreas bijvoorbeeld.
Die ligt in het Centrum hoor. 2 metrohaltes en je staat in hartje London
Dit was bedoelt als pleidooi ten voordelen van Amsterdam Centraal :wink:
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Fahrplanwechsel DB 2013?

Bericht door R-Flow »

Vinny schreef:Klaarblijkelijk snappen veel Duitsers niet dat je op Amsterdam Südbahnhof ook gewoon een metro of tram kan pakken naar het centrum... :roll:
Nee, want die zoeken natuurlijk naar "Straßenbahn" en "U-bahn" en die hebben we niet in Amsterdam. :D
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Fahrplanwechsel DB 2013?

Bericht door Ardan »

En dat terwijl GVB nog wel dezelfde symbolen gebruikt als de Duitse xD
Afbeelding
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Fahrplanwechsel DB 2013?

Bericht door midnet »

R-Flow schreef:Nee, want die zoeken natuurlijk naar "Straßenbahn" en "U-bahn" en die hebben we niet in Amsterdam. :D
Duitsers willen het nog weleens vatten, maar al die andere engels sreuwende toeri's (dat is plat Duits voor toeristen/tuig) in die EC ex Berlin hebben zulke dingen niet door. Hun reisgids is nog niet aangepast, of hun geprinte hoteldirections aangever noemt enkel routes vanaf Centraal. Ook bij de aanbevolen overstap in Hilversum meest grote paniek en gesreuw.
Nu rijdt ik zelf nog weleens savonds Schiphol-Duivendrecht en het aantal verdwaalde touristen dat dus de verkeerd etrein heeft gepakt en er in paniek helemaal niks meer van snappen is enorm-ze denken dan meestal meteen te moeten terugkeren naar Schiphol, terwijl het zoveel makkelijker kan. terwijl het zelfs nog apart op de screens staat in Schiphol- does not stop at Amsterdam Central!
Laatst gewijzigd door Cookie op ma 10 sep 2012, 14:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote hersteld
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Fahrplanwechsel DB 2013?

Bericht door Suus »

Eh nee, dat staat er bij de meeste treinen dus niet meer, dat is het probleem. Maar toen ik daar een brief over schreef naar de NS bedankte men mij voor de melding en zeiden ze dat het opgelost zou worden als het informatiesysteem op Schiphol vervangen zou worden.

Nou, ik kan je zeggen, Schiphol is nu bijna anderhalf jaar later nog steeds, als allerlaatste station in Nederland, voorzien van CTA's en er is geen klap veranderd, behalve dat de sprinter naar Amsterdam nu van spoor 3 vertrekt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Fahrplanwechsel DB 2013?

Bericht door Ardan »

Ik heb ook al eens een paar Amerikanen gesproken die een paar dagjes Amsterdam gingen doen. Ze wilden naar Schiphol, en vandaar met een taxi naar het centrum, waar hun hotel was. Ik heb het ze dringend afgeraden, ik heb ze op Zuid laten uitstappen en ze naar de taxi begeleid. En nou is station Zuid op het perron niet de spectaculairste, maar ze waren wel onder de indruk toen we het plein opliepen! 'Wait a minute guys, I gotta get my camera!' :D Terwijl we door de hal liepen zeiden ze ook nog 'Whoa, this is quite a large station, isn't it?' Ik zei 'valt wel mee.. zit ook nog de metro bij in en de helft van de gang gaat onder de snelweg door..' (in het Engels dan ;) )
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Fahrplanwechsel DB 2013?

Bericht door Suus »

Toch een kleine uitbreiding: Er komt weer een dagelijkse nachttrein München - Milaan :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Fahrplanwechsel DB 2013?

Bericht door webguy »

Dus je kan met een overstap met de CNL weer naar Milaan?
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Fahrplanwechsel DB 2013?

Bericht door BR628 »

Als je ruim 12 uur wil wachten tussen aankomst en vertrek in München, wel ja. Anders zal je met de dagtrein (ICE) met een overstap in Köln of Frankfurt naar München moeten reizen om 's avonds de CNL naar Milaan te halen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Fahrplanwechsel DB 2013?

Bericht door Caspar »

Dan lijkt de route via Basel me wat sneller...?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5817
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Fahrplanwechsel DB 2013?

Bericht door isadora »

En via Parijs nog iets sneller?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Fahrplanwechsel DB 2013?

Bericht door Suus »

In sommige gevallen is vanuit het westen van Nederland via Parijs sneller, maar je moet in Parijs dan wel een transfer maken van Gare du Nord naar Gare de Lyon.

Verder komen sommige treinen uit Parijs in Milaan aan op Milano Porta Garibaldi, dat kan onpraktisch zijn als Milaan niet je eindbestemming is, aangezien de meeste langeafstandstreinen in Milaan van Milano Centrale vertrekken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5817
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Fahrplanwechsel DB 2013?

Bericht door isadora »

Dank voor de toelichting Bee. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
spoorstaaf
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 10 okt 2012, 02:54

Re: Fahrplanwechsel DB 2013?

Bericht door spoorstaaf »

Hoelang doet die trein erover Parijs Moskou?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5817
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Fahrplanwechsel DB 2013?

Bericht door isadora »

spoorstaaf schreef:Hoelang doet die trein erover Parijs Moskou?
Veertig tot twee-en-veertig uur zo ongeveer.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Fahrplanwechsel DB 2013?

Bericht door Jef400 »

Ik dank u voor de info. Maar 42 uur :shock: .
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5817
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Fahrplanwechsel DB 2013?

Bericht door isadora »

Nog mooier:

Paris Nord v 17:55 THA 9473
Köln Hbf a 21:15

Köln Hbf v 22:28 EN 447
Moskva a 09:37

Totaaltijd: 37h42m
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Fahrplanwechsel DB 2013?

Bericht door Suus »

De rechtstreekse trein Moskou - Parijs doet er 38:54 over. Vertrekt in Moskou om 7:37 en komt de volgende dag aan om 20:31.

Rijdt in Rusland en Wit-Rusland als trein EN 23JI, in Polen, Duitsland en Frankrijk als EN 452, andersom als 453.
Laatst gewijzigd door Suus op wo 10 okt 2012, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Fahrplanwechsel DB 2013?

Bericht door Jef400 »

Ik dank jullie hartelijk beide.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
spoorstaaf
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 10 okt 2012, 02:54

Re: Fahrplanwechsel DB 2013?

Bericht door spoorstaaf »

Kun je daarmee ook reizen met je interrail of is dat helaas dan weer niet mogelijk> En wat zijn de prijzen er van eerste klas
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Fahrplanwechsel DB 2013?

Bericht door tsov »

Interrail kan t/m het laatste station in Polen (Wit-Rusland en Rusland doen niet mee met Interrail). Wel reserveren, maar dat moet sowieso voor iedere nachttrein!
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
spoorstaaf
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 10 okt 2012, 02:54

Re: Fahrplanwechsel DB 2013?

Bericht door spoorstaaf »

En wat is dat laatste station en is er een website waar ik de tickets op kan bestellen? want ik zit er ook aan te denken om met die nachttrein mee te reizen en dan de volgende dat terug te reizen en via Polen naar Budepapest te reizen
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Fahrplanwechsel DB 2013?

Bericht door Karl »

Op Bahn.de kan je heel veel uitkrijgen. Plan eens van Moskou naar Parijs en klik dan op details of het treinnummer. Site is ook beschikbaar in het Nederlands.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Fahrplanwechsel DB 2013?

Bericht door Vinny »

Bedenk dat het regelen van visa voor Wit- en gewoon Rusland ook de nodige papierwerk oplevert ;) (moet je nog steeds iemand hebben die garant voor je staat?)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Fahrplanwechsel DB 2013?

Bericht door tsov »

Nee hoor, is niet zo heel ingewikkeld. Voor Wit-Rusland kun je in dit geval een transitvisum aanvragen (want je reist er alleen maar doorheen), dat is zo gebeurd. Voor Rusland moet je een uitnodiging hebben. Een privépersoon kan die voor je regelen (niet doen, is duur), of een hotel (wel doen). Ook als je niet in een hotel verblijft zijn er talloze websites die een hoteluitnodiging aan je versturen (bijvoorbeeld http://www.rusreis.nl)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten