Ja die nieuwe lijnnummering is definitief.Nylan schreef:Is het plan nog steeds om de nummering van de huidige trolleylijn 5 te wijzigen? > 5:Schuytgraaf-Presikhaaf 6:Laar West - Elsweide/HAN? Ik vond het namelijk niet terug in de lijst op Wiki. Het zou wel goed zijn, want die 4 verschillende eindpunten per lijn is voor veel reizigers (onbegrijpelijk als OV-freak) wél erg verwarrend.
Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Een gedeelte gaat in ieder geval dicht, wat nu de buffer is schijnt dus straks tijdelijk de halteplaatsen te worden voor de streekbussen. De trolleys gaan voor hotel haarhuis halteren.Freek schreef:Het huidige busstation blijft gewoon een busstation. Nu is nog een bouwterrein tussen de hema, het busstation, oude taxistandplaats en de busbaan voor Hotel Haarhuis. Op dit bouwterrein wordt de nieuwe stationshal en het trolleybusstation gebouwd. Vanuit deze stationshal is er dan uitzicht op de 'bunker' en wordt dan ook DRIS aangebracht. Binnenkort starten ze met de daadwerkelijke bouw van de stationshal, die dus direct aan de looproute op het busstation grens. Er zullen daarbij voor reizigers tijdelijke andere looproutes zijn (hoe, hoelang en welke is nog niet bekend, maar dat gaat eerder om een dag(en) dan weken).
Weet dus niet wat je exact bedoeld met dat het busstation binnenkort dichtgaat?
Tenzij de plannen alweer gewijzigd zijn....
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Van de week is mij door ProRail verzekerd dat er nog geen plannen zijn. Enige is dat er op het busstation soms andere looproutes zijn. Dit komt omdat er de rechtbank een uitspraak moet doen op een bezwaar van Haarhuis om alleen bussen toe te laten voor het hotel.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Sowieso lijkt het me erg onwenselijke situatie om een trolleyhalte voor Hotel Haarhuis neer te zetten. Het is naast verder lopen ook enorm link voor voetgangers als iedereen daar naartoe moet. Ben benieuwd, gelukkig weer met de trein/fiets naar Velp.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
''De Gelderlander'' over de nachtbussen per 9 december 2012:
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/a ... aatsen.ece
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/a ... aatsen.ece
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Nice. :D
Via dat artikel is gelijk een lijnennetkaart van Arnhem te bekijken: http://data.wegenerweb.nl/gelderlander/ ... Arnhem.pdf. :D Alleen een beetje opmerkelijk dat het artikel (voornamelijk) over nachtlijnen gaat en dat die nou net niet op de lijnennetkaart staan.
(Nieuwste wijziging: lijn 34 wordt vernummerd in 74.)
Via dat artikel is gelijk een lijnennetkaart van Arnhem te bekijken: http://data.wegenerweb.nl/gelderlander/ ... Arnhem.pdf. :D Alleen een beetje opmerkelijk dat het artikel (voornamelijk) over nachtlijnen gaat en dat die nou net niet op de lijnennetkaart staan.
(Nieuwste wijziging: lijn 34 wordt vernummerd in 74.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Mooi, kan de wiki ook weer bijgewerkt worden :) . Doe ik later vanmiddag wel even.
Lijn 74 klinkt trouwens niet als een logisch nummer; de 34 was wel ok.
Lijn 74 klinkt trouwens niet als een logisch nummer; de 34 was wel ok.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Ik vraag me af of lijn 4 nu ook een trolleylijn gaat worden, daar er op een groot deel van de route al bovenleiding ligt? Of heb ik dat mis? Die toekomstplannen lagen er voor lijn 4 al, heb ik op Wikipedia gelezen.
Geldt trouwens ook voor lijn 6, die bijna evenwijdig aan lijn 5 rijdt, waar dus ook al bovenleiding ligt. Ik vraag me af wat economischer is, een diesel (aardgasbus) of een trolleybus, qua kosten, onderhoud en afschrijving.
Geldt trouwens ook voor lijn 6, die bijna evenwijdig aan lijn 5 rijdt, waar dus ook al bovenleiding ligt. Ik vraag me af wat economischer is, een diesel (aardgasbus) of een trolleybus, qua kosten, onderhoud en afschrijving.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Het is de bedoeling dat lijn 3 een trolleybus wordt (richting Huissen dus). Dat heeft ook in de Gelderlander gestaan. Niet iedereen is het daarmee eens uiteraard.
Over lijn 4 heeft in één van de vorige topics wat gestaan, maar volgens mij wordt daar juist grotendeels de ongebruikte bovenleiding weggehaald (te Malburgen en Vredenburg). Er zijn ook nog hele stukken van de toekomstige lijn 4 zonder bovenleiding (door de Laar Oost met name).
---
Over de lijnennetkaart van de Gelderlander: splitsing lijn 5 is logisch en omzetting lijn 109(/57) in 10 ook. Omzetting 34 in 74 niet. Verandert er nog wat aan het lijntje dat er een nummerwijziging komt? Lijn 8 via de Nelson Mandelabrug in de ochtendspits snap ik ook nog niet helemaal. Lijn 31 gaat voorlopig nog niet naar Velp Zuid rijden en heeft in plaats daarvan de halte Brekelenkampstraat als eindpunt.
Ook is het me nog onduidelijk wat de frequenties van de lijnen 5 en 6 worden. De helft van de huidige lijn 5 gok ik. Alleen in de spits zou dat voor gekke situaties zorgen; nu rijdt er dan elke zes minuten een bus op het gezamenlijke traject. Wordt de frequentie verlaagd (richting de hogeschool heb je straks ook een redelijk alternatief in lijn 31)? Elsweide-HAN zal 's avonds neem ik aan onbediend blijven.
Over lijn 4 heeft in één van de vorige topics wat gestaan, maar volgens mij wordt daar juist grotendeels de ongebruikte bovenleiding weggehaald (te Malburgen en Vredenburg). Er zijn ook nog hele stukken van de toekomstige lijn 4 zonder bovenleiding (door de Laar Oost met name).
---
Over de lijnennetkaart van de Gelderlander: splitsing lijn 5 is logisch en omzetting lijn 109(/57) in 10 ook. Omzetting 34 in 74 niet. Verandert er nog wat aan het lijntje dat er een nummerwijziging komt? Lijn 8 via de Nelson Mandelabrug in de ochtendspits snap ik ook nog niet helemaal. Lijn 31 gaat voorlopig nog niet naar Velp Zuid rijden en heeft in plaats daarvan de halte Brekelenkampstraat als eindpunt.
Ook is het me nog onduidelijk wat de frequenties van de lijnen 5 en 6 worden. De helft van de huidige lijn 5 gok ik. Alleen in de spits zou dat voor gekke situaties zorgen; nu rijdt er dan elke zes minuten een bus op het gezamenlijke traject. Wordt de frequentie verlaagd (richting de hogeschool heb je straks ook een redelijk alternatief in lijn 31)? Elsweide-HAN zal 's avonds neem ik aan onbediend blijven.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Wijzigingen bijgewerkt. De meest recente versie is nog steeds te vinden via deze link. Overzicht krijgt waarschijnlijk een definitieve plaats op de wiki als de dienstregeling geheel online staat.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
In de week van 22 oktober komt de dienstregeling per lijn in pf online inclusief filmpjes met daarin voor nieuwe lijnen of de held route of grote wijzigingen. lijnen kaart komt dan ook op de site, maar die is hier nu al algemeen bekend.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Lijn 4 is in De Laar Oost, volgens mij, met de huidige infrastructuur ook niet geschikt voor gelede bussen (mocht het ooit een trolleylijn worden). De bewuste Limburgsingel heeft veel onoverzichtelijke bochten en er staan vaak auto's op de straat geparkeerd. Met de gewone dieselbussen moeten chauffeurs soms flink remmen als er een tegenligger aan komt.fred1954 schreef:Ik vraag me af of lijn 4 nu ook een trolleylijn gaat worden, daar er op een groot deel van de route al bovenleiding ligt? Of heb ik dat mis? Die toekomstplannen lagen er voor lijn 4 al, heb ik op Wikipedia gelezen.
Geldt trouwens ook voor lijn 6, die bijna evenwijdig aan lijn 5 rijdt, waar dus ook al bovenleiding ligt. Ik vraag me af wat economischer is, een diesel (aardgasbus) of een trolleybus, qua kosten, onderhoud en afschrijving.
Overigens zie ik heel soms wel een geledebus in de huidige 31.
Voor de nieuwe lijn 6 hoeft niks te gebeuren, die rijdt nu gewoon onder lijnnummer 5(met 4 verschillende eindpunten).
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Lijn 74 is verder trouwens wel een logische nummering, want alle scholierenlijnen en werkplaatslijnen vallen straks in de 70.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Maar lijn 34 is toch een doodgewone spitslijn? Dan kan je bus 63 ook omnummeren.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Misschien wordt de doelgroep van die lijn wel anders (of is het eigenlijk ook meer bedoelt als scholierenlijn dan als spitslijn).BrengMe schreef:Maar lijn 34 is toch een doodgewone spitslijn? Dan kan je bus 63 ook omnummeren.
"Een touringcar is geen bus"
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Is het al bekend of er weer lijnfolders komen zoals dit jaar? Of komt misschien een boekje terug? Of gaat men de papieren dienstregeling helemaal afschaffen?Freek schreef:In de week van 22 oktober komt de dienstregeling per lijn in pf online inclusief filmpjes met daarin voor nieuwe lijnen of de held route of grote wijzigingen. lijnen kaart komt dan ook op de site, maar die is hier nu al algemeen bekend.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Op de informatie-avonden werd gezegd dat er net als afgelopen december weer dunne boekjes per regio komen.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Dat wordt weer sparen tot ik ze allemaal heb *bus* (voor de "regio Nijmegen" dan).Frank schreef:Op de informatie-avonden werd gezegd dat er net als afgelopen december weer dunne boekjes per regio komen.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
De eerste Hess trolley is ook weer terug van de ombouw:
Nieuwe stoelbekleding (zelfde als MAN, buurtbus en trein)
Passagiersairco!
Electrische rolstoelplank
Nieuwe stoelbekleding (zelfde als MAN, buurtbus en trein)
Passagiersairco!
Electrische rolstoelplank
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Dat ziet er mooi uit! Krijgen de Nijmeegse stadsbussen ook de nieuwe stoelbekleding?
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Dat zou wel meer eenheid brengen in het geheel ja. We wachten het af.BrengMe schreef:Dat ziet er mooi uit! Krijgen de Nijmeegse stadsbussen ook de nieuwe stoelbekleding?
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Alleen jammer dat men zo te zien niet gelijk een dikkere laag bekleding op de stoelen heeft gedaan. :(koekje schreef:De eerste Hess trolley is ook weer terug van de ombouw:
http://puu.sh/1eJz6
Nieuwe stoelbekleding (zelfde als MAN, buurtbus en trein)
Nu is het nog steeds een plastic plank met een laagje stof....
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Het blijft een stadsbus ;-) De citaro's in Nijmegen hebben ook geen supervullig. Passagiers zitten redelijk kort in de bus.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
meen dat de citaro's geen nieuwe bekleding kregen.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Beetje raar dat de trolleys dus wel nieuwe bekleding krijgen maar de buitenkant blauw blijft. De huidige bekleding matcht juist met de buitenkant. Het maakt mij niet uit welke stof er op de stoelen zit, maar "branding technisch" zou het mooier zijn om verf en stoelen te matchen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 gasten