De trams gaan mee maar zullen waarschijnlijk tijdens de concessieperiode vervangen worden door nieuw materieel.mijack1985 schreef:Waar ze de enige inschrijver was :? .Ronald schreef:De laatste "winst" voor Connexxion is volgens mij het vrij zielige Gooi-concessietje...
Zouden de trams gewoon mee gaan gedurende de hele concessie. Tegen het einde van de concessie zijn ze ongeveer 40 jaar.
Dat is toch een gele mooie leeftijd dan.
Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utrecht.
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
En de laatste winst waar Connexxion niet de enige inschrijver was, was Voorne-Putten & Rozenburg.Ronald schreef:De laatste "winst" voor Connexxion is volgens mij het vrij zielige Gooi-concessietje...
Leuke typo, gezien de kleurstelling van het BRU :)mijack1985 schreef:
Dat is toch een gele mooie leeftijd dan.
Maar gefeliciteerd Qbuzz. *bus* Het is jullie van harte gegund na de twee voorgaande fiasco's in deze concessie en het feit dat Qbuzz dit jaar al twee aanbestedingen heeft verloren.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Feitelijk is de laatste winst voor Connexxion Arnhem-Nijmegen met 100%-dochterbedrijf Hermes
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Dit jaar komen ze opvallend laat met de officiële vervoersplan naar buiten. Ben benieuwd of er het een en ander veranderd is. Heb een aantal inspraakdocumenten doorgelezen. Veel verzet tegen het samenvoegen van de lijnen 3/4 en het verdwijnen van lijn 6 zuid. Vind de optimalisatie in Noordoost juist beter. Lijn 1 zal wel flink drukker worden daar
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Ah ja, SVN. BBA besteedde overigens de diensten uit. Dan zou Wijdemeren Tours nu de tweede busvervoerder in Hilversum zijn (lijn 206).Ronald schreef:Connexxion, SVN en BBA.
Let op je woorden vriend .Ronald schreef:De laatste "winst" voor Connexxion is volgens mij het vrij zielige Gooi-concessietje...
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
De rechter ziet ze al aankomen...
Echt, ik zou plat gaan als Connexxion wéér bezwaar aan gaat dienen. Aan de ene kant snap ik het wel dat ze uiteraard deze concessie(s) niet willen verliezen, maar aan de andere kant moeten ze toch ook een keer hun verlies toegeven!
Echt, ik zou plat gaan als Connexxion wéér bezwaar aan gaat dienen. Aan de ene kant snap ik het wel dat ze uiteraard deze concessie(s) niet willen verliezen, maar aan de andere kant moeten ze toch ook een keer hun verlies toegeven!
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Ik heb geen zin in om zoveel te gaan quoten, maar ik refereerde deels naar wat er bij Syntus is gebeurd met de concessie de Veluwe (al is Qbuzz natuurlijk niet te vergelijken met Syntus, maar toch werd daar te laag ingeschreven en moest er worden bijgesprongen).
Ik zei overigens al eerder "de laatste gewonnen concessie waar Connexxion nog niet reed". Connexxion verliest meer gebied dan dat het gebied erbij wint. Tuurlijk weet ik van het Gooi, Voorne-Putten-Rozenburg, NHN, Amstel-meerlanden en al die andere gebieden af waar Connexxion als winnaar uit de bus kwam, maar Connexxion heeft sinds zijn oprichting volgens mij alleen maar Zuidoost Drenthe, Zuidwest Drenthe, Kleinschalig OV Zuidwest Drenthe, Noord- en Zuidwest Friesland, Midden-Zeeland (of in ieder geval Tholen), HOV Groningen - Heerenveen - Lelystad, Stadsdienst Leeuwarden en IJsselmond. Daarvan heeft Connexxion nu nog Midden-Zeeland, Noord- en Zuidwest Friesland (incl. stadsdienst Leeuwarden), Kleinschalig OV Zuidwest Drenthe en IJsselmond naast de gebieden waar ze al reden erbij gewonnen. Ze hadden er dus sinds 1999 acht concessies/gebieden erbij gewonnen, maar zijn in de afgelopen jaren 10 kwijt geraakt en raken er nog 4 meer kwijt per december 2012 (afgezien van de BRU). Daar refereerde ik naar. Connexxion verliest meer terrein dan dat het er bij wint sinds de oprichting. Dan kijk ik overigens niet naar de dochtermaatschappij Hermes (Novio en GVU dreigen toch op te houden met bestaan dus vallen nu even buiten boord) en de zustermaatschappij Veolia Transport.
Ik zei overigens al eerder "de laatste gewonnen concessie waar Connexxion nog niet reed". Connexxion verliest meer gebied dan dat het gebied erbij wint. Tuurlijk weet ik van het Gooi, Voorne-Putten-Rozenburg, NHN, Amstel-meerlanden en al die andere gebieden af waar Connexxion als winnaar uit de bus kwam, maar Connexxion heeft sinds zijn oprichting volgens mij alleen maar Zuidoost Drenthe, Zuidwest Drenthe, Kleinschalig OV Zuidwest Drenthe, Noord- en Zuidwest Friesland, Midden-Zeeland (of in ieder geval Tholen), HOV Groningen - Heerenveen - Lelystad, Stadsdienst Leeuwarden en IJsselmond. Daarvan heeft Connexxion nu nog Midden-Zeeland, Noord- en Zuidwest Friesland (incl. stadsdienst Leeuwarden), Kleinschalig OV Zuidwest Drenthe en IJsselmond naast de gebieden waar ze al reden erbij gewonnen. Ze hadden er dus sinds 1999 acht concessies/gebieden erbij gewonnen, maar zijn in de afgelopen jaren 10 kwijt geraakt en raken er nog 4 meer kwijt per december 2012 (afgezien van de BRU). Daar refereerde ik naar. Connexxion verliest meer terrein dan dat het er bij wint sinds de oprichting. Dan kijk ik overigens niet naar de dochtermaatschappij Hermes (Novio en GVU dreigen toch op te houden met bestaan dus vallen nu even buiten boord) en de zustermaatschappij Veolia Transport.
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Qua omvang zijn de concessies van Connexxion nog aardig groot. Daarnaast handelen ze ook in boten, treindiensten en zorgverzekeringen :').
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
als je het vergelijkt met een jaar of 3 geleden, dan hebben ze toch flinke klappen opgelopen.
Ik kan me nog een item herinneren waar je vanaf Groningen naar Brugge kon reizen met alleen maar Connexxion.
Bij Connexxion Taxi Services wordt hier en daar nog een leerlingenvervoer- en regiotaxi contract gewonnen, maar het valys hebben ze verloren.
Qbuzz daarentegen timmert aardig aan de weg . Voor zover ik weet hebben ze zich sinds de oprichting op 8 concessies ingeschreven. 2 Kregen ze in de schoot geworpen(Friesland, Rotterdam), 3 verloren (Haaglanden, NZW Friesland en Rotterdam) ze en 3 wonnen ze in de competitie (Groningen, Den Haag en Utrecht).
En sommige slaan ze bewust over. Zo sloegen ze de SRAN over vanwege het risico van twee vervoerders op een spoorlijn.
Ik las trouwens op de site van Qbuzz dat de omzet van deze concessie ongeveer 1 miljard euro bedraagt. Dat is toch een lekkere appel voor de dorst.
Ik kan me nog een item herinneren waar je vanaf Groningen naar Brugge kon reizen met alleen maar Connexxion.
Bij Connexxion Taxi Services wordt hier en daar nog een leerlingenvervoer- en regiotaxi contract gewonnen, maar het valys hebben ze verloren.
Qbuzz daarentegen timmert aardig aan de weg . Voor zover ik weet hebben ze zich sinds de oprichting op 8 concessies ingeschreven. 2 Kregen ze in de schoot geworpen(Friesland, Rotterdam), 3 verloren (Haaglanden, NZW Friesland en Rotterdam) ze en 3 wonnen ze in de competitie (Groningen, Den Haag en Utrecht).
En sommige slaan ze bewust over. Zo sloegen ze de SRAN over vanwege het risico van twee vervoerders op een spoorlijn.
Ik las trouwens op de site van Qbuzz dat de omzet van deze concessie ongeveer 1 miljard euro bedraagt. Dat is toch een lekkere appel voor de dorst.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Omzet staat niet gelijk aan winst hè?mijack1985 schreef:Ik las trouwens op de site van Qbuzz dat de omzet van deze concessie ongeveer 1 miljard euro bedraagt. Dat is toch een lekkere appel voor de dorst.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Dat klopt, maar ik kan me geen andere concessie herinneren die qua omzet zo groot is, op die van SRAN na dan. Vond het toch heel wat.koekje schreef:Omzet staat niet gelijk aan winst hè?mijack1985 schreef:Ik las trouwens op de site van Qbuzz dat de omzet van deze concessie ongeveer 1 miljard euro bedraagt. Dat is toch een lekkere appel voor de dorst.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Het is allemaal wel groot, maar ze verloren veel terrein. Bij IJsselmond is nog niets duidelijk (niet dat ze daar zomaar weggan, maar dan nog), bij verschillende aanbestedingen die Connexxion heeft gewonnen waren ze de enige inschrijver. Per december 2013 zit Connexxion zelf nog maar in 1/4 of minder van Nederland qua openbaar vervoer (IJsselmond even buiten beschouwing gelaten). Niet dat het erg is, maar ze zijn gewoon flink gekrompen. Van ongeveer 60% of meer naar 30% per december 2013. Dat is een halvering aan grondgebied en lijkt mij een behoorlijke klap in het gezicht van Connexxion OV. CTS en andere dochterbedrijven even buiten beschouwing, ik heb het hier nu over het OV-deel van Connexxion zelf en niet van Hermes of Novio. Veolia Transport wordt ook buiten beschouwing gelaten, aangezien dat nog steeds een apart bedrijf is wat vreemd genoeg zich nergens meer inschrijft in Nederland (althans onder die naam).Jurre schreef:Qua omvang zijn de concessies van Connexxion nog aardig groot. Daarnaast handelen ze ook in boten, treindiensten en zorgverzekeringen :').
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Veolia heeft voor het laatst ingeschreven bij de Veluwe, ik denk dat ze echter terug gaan komen als Brabant en Zeeland in de aanbesteding gaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Veolia heeft ook bij Haaglanden stad ingeschreven, maar verloren.
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
En Veolia had ook ingeschreven op de Vechtdallijnen (i.t.t. Connexxion). Zoals bekend heeft Veolia ook daar niet gewonnen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Nou dan heb ik me daar in vergist. Ik dacht zelf dat dat Connexxion was die inschreef op Haaglanden en Vechtdallijnen, maar Veolia wint de laatste tijd ook gewoon geen terrein meer erbij, net zoals Connexxion.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
neemt niet weg dat Connexxion & Veolia samen toch nog een aanzienlijk marktaandeel hebben (heel Limburg, Zeeland, N- Holland om maar wat te noemen).
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Behalve de lijnen waar echt veel volk in zit, die in het Waterland.mijack1985 schreef:neemt niet weg dat Connexxion & Veolia samen toch nog een aanzienlijk marktaandeel hebben (heel Limburg, Zeeland, N- Holland om maar wat te noemen).
Re: Connexxion gaat weer in beroep tegen gunning BRU aan Qbu
Mjah... wat moet je hier nou nog over kwijt... Jammer dit
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Uit dat bericht:
Dat is met CXX toch ook zo, gewoon een eis?Connexxion is al meer dan 100 jaar actief in de regio. Met de komst van Qbuzz zullen bijvoorbeeld de bekende GVU-stadsbussen uit het Utrechtse straatbeeld verdwijnen.
Het is een spectrum.
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
:D wat een grap zeg, was te verwachten. ben benieuwd... weer een jaar uitstel? ze kunnen beter maar gewoon stoppen met dat aanbesteden.
Zo kunnen ze wel jaren door blijven gaan, hoop dat de rechter snel uitspraak doet.
Zo kunnen ze wel jaren door blijven gaan, hoop dat de rechter snel uitspraak doet.
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Ik had het mis, er wordt gewoon weer bezwaar aangetekend. Wat een grap. _O-
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Zoals ik dus paar weken geleden zei! Ge-wel-dig en de rechter zal ook wel weer diep zuchten, maar hopelijk Qbuzz/BRU een keertje en eindelijk gelijk geven. :)Xanland schreef:De rechter ziet ze al aankomen...
Echt, ik zou plat gaan als Connexxion wéér bezwaar aan gaat dienen. Aan de ene kant snap ik het wel dat ze uiteraard deze concessie(s) niet willen verliezen, maar aan de andere kant moeten ze toch ook een keer hun verlies toegeven!
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
En het hele circus begint weer van voren af aan...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 166 gasten