Noodstop trein door vrachtwagen op spoor Vught

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Noodstop trein door vrachtwagen op spoor Vught

Bericht door Daniel »

Noodstop trein door vrachtwagen op spoor Vught
Geplaatst op: zaterdag 6 oktober 2012 21:56
Laatst bijgewerkt: zaterdag 6 oktober 2012 21:57


VUGHT - Een passagierstrein van de NS heeft zaterdag rond 19.00 uur een noodstop moeten maken omdat er een vrachtwagen stilstond op het spoor op de Helvoirtseweg in Vught.
De vrachtwagen, volgeladen met auto's, kon de bocht niet maken en bleef daarom klem staan op het treinspoor. De machinist wist de trein een paar meter voor de vrachtwagen te laten stoppen. Door de schrik kreeg de machinist hartklachten, waarvoor hij naar het ziekenhuis is gebracht. Verder raakte er niemand gewond.
Lees verder | Dossier Storingen in de treindienst | Meer nieuws over Storingen in de treindienst
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 09 okt 2009, 21:59

Re: Noodstop trein door vrachtwagen op spoor Vught

Bericht door Tom »

Knap werk van die machinist, hopen dat het goed met hem gaat. Ik denk dat we van geluk mogen spreken dat het om een overzichtelijk en recht traject gaat en dat het rond 19u nog niet pikkedonker is. Anders was het wellicht verkeerd afgelopen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Noodstop trein door vrachtwagen op spoor Vught

Bericht door Daniel »

Zeker ja, dit had een behoorlijke puinhoop kunnen worden. Het artikel heeft het nog over meters, maar als je op de foto ziet hoe vlak voor de vrachtwagen de trein tot stilstand gekomen is... er zit maar net iets meer dan een voetpad en fietsstrook tussen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Noodstop trein door vrachtwagen op spoor Vught

Bericht door Vinny »

Ja dit zijn zo van die oef-momenten...
Overigens waarom kon de vrachtwagen niet gewoon de A 65 nemen, of klopt de alinea over de A 2 niet volledig?
https://maps.google.nl/maps?q=51.658128 ... 1&t=h&z=15
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Noodstop trein door vrachtwagen op spoor Vught

Bericht door Daniel »

Het artikel is inmiddels bijgewerkt. De vrachtwagen kon niet via de A65 omdat het spoorviaduct wat daar overheen gaat te laag was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Noodstop trein door vrachtwagen op spoor Vught

Bericht door Fles »

Tom schreef:Knap werk van die machinist
Lekker kunstig ja, je hoeft alleen maar loeihard op de rem te gaan hangen. :?:
Tom
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 09 okt 2009, 21:59

Re: Noodstop trein door vrachtwagen op spoor Vught

Bericht door Tom »

^^
Dat begrijp ik, maar het tijdig opmerken van de situatie is natuurlijk ook belangrijk. Als het de machinist bijvoorbeeld twee seconden later was opgevallen dat het spoor werd geblokkeerd, waren trein en vrachtwagen ongetwijfeld met elkaar in botsing gekomen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Noodstop trein door vrachtwagen op spoor Vught

Bericht door fogeltje »

En nog iets op youtube staat al een filmpje hoevaak de spoorboom eraf gereden is.Maar Vught moet ondertunnelt worden als dit een goederentrein zou zijn met stoffen dan was het enorm gevaarlijk wetende wat in Boxtel gebeurt is in 1988 staat op internet dat krantje uit die tijd en foto.Dus als dit zo doorgaat kan je wachten op doden.
bert - 06-10-2012 | 22:34
Maar ik denk dat als je Bert om een eigen bijdrage voor die tunnel gaat vragen dat dan de keet ook weer te klein is.
"Een touringcar is geen bus"
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Noodstop trein door vrachtwagen op spoor Vught

Bericht door Dafdriver »

Daniel schreef:Het artikel is inmiddels bijgewerkt. De vrachtwagen kon niet via de A65 omdat het spoorviaduct wat daar overheen gaat te laag was.
De spoortunnel waar de A65 onderdor gaat heeft een hoogte beperking van 4 meter en de geladen autotransporters zitten veelal net boven de 4 meter en de A2 was dat weekend afgesloten. Netjes gezegd een combinatie van factoren wat bijna geleid heeft tot een ontzettende puinhoop. Overigens had die Oostblokker beter gewoon gas kunnen geven want liever een slagboom naar de haaien dan een trein op volle snelheid in je vrachtwagen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Noodstop trein door vrachtwagen op spoor Vught

Bericht door Vinny »

Als je hoger bent dan 4 meter moet je volgens mij ontheffing aanvragen. Dit transport had dus nooit mogen plaatsvinden :!: (immers je krijgt geen ontheffing als het niet op de infrastructuur past)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Noodstop trein door vrachtwagen op spoor Vught

Bericht door iljitsch »

Hoe hoog hangt de bovenleiding dan? Ik dacht dat dit bij trams 3.80 m was.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Noodstop trein door vrachtwagen op spoor Vught

Bericht door Fles »

Dafdriver schreef: liever een slagboom naar de haaien dan een trein op volle snelheid in je vrachtwagen.
Dat heb ik bij Db ook al eens meegemaakt idd :Y
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Noodstop trein door vrachtwagen op spoor Vught

Bericht door Dafdriver »

Vinny schreef:Als je hoger bent dan 4 meter moet je volgens mij ontheffing aanvragen. Dit transport had dus nooit mogen plaatsvinden :!: (immers je krijgt geen ontheffing als het niet op de infrastructuur past)
Boven de 4 meter is er inderdaad een ontheffing / vergunning nodig en dat zal allicht naar gecontroleerd worden tijdens controle van autotransporters en daarnaast word dan bij de controle de komplete combinatie op hoogte nagemeten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten