Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door iljitsch »

Ik ben goed depressief na het lezen van de laatste twee pagina's hier!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Vinny »

Nergens voor nodig. De overige treinen blijven wel gewoon rijden, en als je naar België wil neem je de bus (goedkoop) of de Thalys (snel) :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door reisthijs »

Ondertussen is nu de bijna volledige Belgische dienstregeling 2013 terug te vinden in Hafas. Bijna dus want één serie ontbreekt vooralsnog, in wat voor vorm dan ook, en dat is natuurlijk de s9200 ...
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Citaro »

Ik zie dat op dit moment in de 1000-serie zowel de rit t1043 (v. 16:08 uit Rtd) als t1052 (v. 16:10 uit Asd) wordt gereden. Als deze ritten nog steeds met V250's wordt gereden, dan zouden er dus 2 stellen V250 tegelijkertijd worden ingezet in de reizigersdienst. Dacht dat er om de 3 uur met 1 stel werd gereden. Weet iemand hier meer van?
Laatst gewijzigd door Cookie op di 09 okt 2012, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Mouseover toegepast door voor treinnummer een t te zetten (s is voor treinseries)
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door reisthijs »

Wat valt er meer van te weten dan wat je hier al concludeert? Het is logisch dat ze vaker gaan rijden als er meer stellen inzetbaar zijn.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Geert »

As we speak (17.52) kruist mijn trein een Albatros bij Delft Zuid, richting Rtd. Zou er dan ook nog een derde stel testritten maken vandaag?
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Citaro »

reisthijs schreef:Wat valt er meer van te weten dan wat je hier al concludeert? Het is logisch dat ze vaker gaan rijden als er meer stellen inzetbaar zijn.
Is inderdaad logisch. Maar aangezien ik er nog niks over vernomen had via dit forum, zocht ik ff bevestiging dat het zo zou kunnen zijn dat er dus 2 stellen worden ingezet. Maar goed, mocht iemand hier meer info over hebben, dan hou ik me van harte aanbevolen.
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Citaro »

Geert schreef:As we speak (17.52) kruist mijn trein een Albatros bij Delft Zuid, richting Rtd. Zou er dan ook nog een derde stel testritten maken vandaag?
Non de ju! Gaat de goeie kant op zo.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Thom91 »

Er schijnen naar verluidt al 3 stellen inzetbaar te zijn en vierde is er bijna..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Vinny »

Ik wil de pret niet drukken, maar er zijn er vijf nodig voor een dienst op Brussel... we zijn er dus nog niet...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door MdJ »

Sellen 4804, 4805, 4806 en 4808 hebben al in de serie 1000 gereden en zijn dus inzetbaar. De 4811 is bezig om genoeg kilometers storingvrij te rijden (oa Hanzelijn, Eindhoven-Horst en Utrecht-Arnhem)

Momenteel wordt een 2-uurdienst onderhouden, waarbij er kort gekeerd wordt gekeerd te Asd.
Bij twijfel: gebruik beton.
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Citaro »

MdJ schreef:Sellen 4804, 4805, 4806 en 4808 hebben al in de serie 1000 gereden en zijn dus inzetbaar. De 4811 is bezig om genoeg kilometers storingvrij te rijden (oa Hanzelijn, Eindhoven-Horst en Utrecht-Arnhem)

Momenteel wordt een 2-uurdienst onderhouden, waarbij er kort gekeerd wordt gekeerd te Asd.
Thx, fijne info! :pos:
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Edwin »

Op een ander forumgedeelte hier ook iemand die vandaag 2x in een V250 zat: http://ovinnederland.nl/viewtopic.php?f ... 98#p222598.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door groningen »

Hoeveel minuten worden met kort keren in Amsterdam bedoeld? Ze moeten die trein wel even schoonmaken en zeker als het niet in Brussel gebeurd.
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door RoelZ1 »

Dat is een kering van 21 minuten (Aankomst .49 en vertrek .10). Echt kort is het niet, met 'kort' bedoelen ze dat ze niet naar de Watergraafsmeer rijden.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door MdJ »

groningen schreef:Hoeveel minuten worden met kort keren in Amsterdam bedoeld? Ze moeten die trein wel even schoonmaken en zeker als het niet in Brussel gebeurd.
Het pendeltje Amsterdam-Rotterdam keert nu -tijdelijk- kort in Amsterdam Centraal.
Bij twijfel: gebruik beton.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Caspar »

Met een kering van 21 minuten kan je ruimschoots een schoonmaakploeg door de trein heen laten gaan lijkt me zo. Ook als de trein keert op een rit vanuit Brussel...
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Citaro »

Edwin schreef:Op een ander forumgedeelte hier ook iemand die vandaag 2x in een V250 zat: http://ovinnederland.nl/viewtopic.php?f ... 98#p222598.
Ik las het, maar dat kan natuurlijk ook heel goed hetzelfde stel zijn geweest, ik acht de kans zeer groot eigenlijk.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Edwin »

Citaro schreef:
Edwin schreef:Op een ander forumgedeelte hier ook iemand die vandaag 2x in een V250 zat: http://ovinnederland.nl/viewtopic.php?f ... 98#p222598.
Ik las het, maar dat kan natuurlijk ook heel goed hetzelfde stel zijn geweest, ik acht de kans zeer groot eigenlijk.
Dat kan inderdaad zo zijn ja.

Ben benieuwd wat ze vanaf 16 oktober gaan doen qua materieelinzet, wanneer de Fyra voor 4 dagen zonder toeslag is.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door mijack1985 »

Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door deadlock »

mijack1985 schreef:was dit al ter sprake gekomen??

IC Zwolle - Deventer - Arnhem - Tilburg - Roosendaal - Antwerpen :!: :roll:
Superhandig joh, Duitsers een crossplatform overstap bieden in Antwerpen in Deventer en Arnhem!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Vinny »

Ik vind het geen oplossing voor het probleem. Een trein Eindhoven-Antwerpen inleggen zou nog zinvoller kunnen zijn.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door RoelZ1 »

Waarom zou de NMBS wel mee willen werken aan een IC Zwolle - Antwerpen of Eindhoven - Antwerpen als ze dat niet willen voor Breda - Antwerpen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door Suus »

Er zijn twee grote problemen met de beoogde dienstregeling van het plan.

Ten eerste: welk opstelterrein hadden ze voor ogen ten zuiden van Antwerpen? Als je de trein vanaf lijn 12 naar -2 stuurt kan je de trein niet in Schijnpoort krijgen zonder kop te maken.
Ten tweede: Een korte kering in Zwolle? Na een rit van 4 uur. Die trein is dan volledig uitgeleefd en moet even gereinigd worden. Bovendien is er geen enkele buffer om opgelopen vertragingen te verwerken.

Er is ook een ander probleem, en dat is de vraag welke locomotieven ingezet moeten worden tussen Roosendaal en Antwerpen.
Serie 28 gaat terug naar Cargo, 13 rijdt ook alleen voor Cargo, 18 is (nog) niet in Nederland toegelaten, 11.8 wordt in december afgevoerd, HSA Traxx heeft geen toelating in België.
Klein punt waarvan ik het niet zeker weet: Is wel al het ICR-materieel in België toegelaten?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Bericht door mijack1985 »

Nog een nieuwsitem.

Fyra V250 zeer punctueel.

De Fyra V250, die sinds 29 juli tussen Amsterdam en Rotterdam pendelt, is zeer punctueel. In de periode tot 1 oktober reed 98 procent van de V250-treinen op tijd (bij de 5 minutennorm) in de reizigersdienst.

De hoge punctualiteit valt deels te verklaren door de ruime reistijden. De Fyra V250 is in de dienstregeling ingelegd met een snelheid van 160 kilometer per uur. Echter indien mogelijk rijdt de trein 250 kilometer per uur. Daardoor kan de trein eenvoudig vertraging inhalen.

De getrokken Fyra treinen zijn een stuk minder punctueel; in het eerste half jaar van 2012 was 13% van de rijdende Fyra's vertraagd en werd 9,8% van de Fyra's opgeheven.

NS Hispeed doet er alles aan om per december 2012 voldoende materieel te hebben om de Fyra Amsterdam - Brussel te kunnen starten met de V250-treinstellen. Op dit moment zijn vier treinstellen geschikt voor het reizigersvervoer. De meeste treinstellen worden momenteel ingezet voor het opleiden van personeel. Eén treinstel wordt nu dagelijks ingezet in de reizigersdienst.

Bron:Treinreiziger.nl
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten