Dienstregeling 2013 #2

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door Wubbo »

Er gaat komend jaar voor ongeveer net zo veel geld als dit jaar de grond in bij railprojecten, dus reken er maar niet op. Op de Flevolijn loopt sowieso OV-SAAL nog, dus de trein naar Vlissingen zal regelmatig aangepast worden ;-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door Suus »

Zwolle en Delft zijn eind jaar ook nog niet af, men gaat in Groningen binnenkort weer eens knutselen. Altijd wel een goede reden om aan te spoor te knutselen.

Alleen in Zeeland zullen ze er weinig last van hebben, na dat groot onderhoud een paar jaar geleden dat bijna een maand duurde zijn er eigenlijk nog maar heel weinig werkzaamheden geweest :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door Justin »

Kunnen ze niet gewoon op de displays het via station vermelden... doen ze bij SLT ook, dus Vs - Gn via Lls... Maar ja, of dat past/kan is een ander verhaal.

Zie nu al leuke reisjes in het verschiet ;).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door Edwin »

Hoe vaak per uur gaat de Fyra nou rijden tussen bijv. Rotterdam en Schiphol. Want op 12-12-2012 zie ik tussen 11:00 en 12:00 3x ene Fyra, de 923, 9217 (de Brussel Fyra?) en de 925.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door Wubbo »

De treinen naar Breda blijven gewoon rijden. Daarnaast gaat de trein naar Brussel via de HSL, maar of die al elk uur rijdt is op dit moment onduidelijk. De extra pendel Amsterdam - Rotterdam komt er voorlopig niet.
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door RoelZ1 »

Overigens mooi dat ze de aansluiting van de s900 op de s3600 hebben hesteld en een aansluiting van de s900 op de s2600 hebben gecreëerd, al zou ik zelf niet zo snel gokken op een 4 minuten aansluiting vanuit de V160 Fyra.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door BR628 »

Vreemd iets in Amersfoort. Overstap 12500/500 uit Zl op de 1500 ri Hvs (2 minuten, cross platform) wordt netjes weergegeven. Maar overstap van de 1500 uit Hvs op de 12500/500 ri Zl (eveneens 2 minuten en cross platform) wordt niet weergegeven. Reisadvies voor de laatst genoemde richting komt dan dus neer op een trein eerder nemen en een langere overstap in Amersfoort. Dat lijkt mij nog een foutje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door Meltrain »

Ik ben benieuwd wat men allemaal met de s5000 heeft gedaan.
Vertrek vanaf Rlb wordt 1 minuut eerder dan nu (en dat is per afgelopen maandag al een minuut eerder geworden) en aankomst te Dtz wordt 1 minuut later. Dus de totale reistijd (in vergelijking met het grootste deel van Drgl 2012) wordt drie minuten langer. :?
De reistijd van de s5100 op dat stuk wordt 1 minuut langer, zodat er dan precies een 15/15 verdeling is.

Nu maken die paar minuten extra mij niet zo veel uit, maar ik ben benieuwd waar ze voor nodig zijn. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door RoelZ1 »

Op Gv gaat de Sprinter straks voor de Intercity uit Ledn langs naar Gvc. Nu gaat hij er achterlangs. Daardoor moet hij twee minuten eerder uit Gv weg. Ook wordt op deze manier de aansluiting Rlb - Ut altijd precies 5 minuten.
spoorstaaf
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 10 okt 2012, 02:54

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door spoorstaaf »

Wat vinden jullie de beste verbetering aan de nieuwe dienstregeling.
NintendoC
Berichten: 418
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door NintendoC »

Ik heb ze amper kunnen vinden. Dat station Kampen-Zuid zal ook veel volk gaan trekken. Elke verbinding is via het oude station Kampen sneller te bereiken (muv Lelystad, Dronten, Almere), er zitten overstappen van 20 minuten in, terwijl het oude Kamperlijntje perfect aansluit in Zwolle.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door Meltrain »

RoelZ1 schreef:Op Gv gaat de Sprinter straks voor de Intercity uit Ledn langs naar Gvc. Nu gaat hij er achterlangs. Daardoor moet hij twee minuten eerder uit Gv weg.
Oke, dan snap ik wel dat hij één of twee minuten eerder vanaf Rlb moet vertrekken, maar dan is een één minuut latere aankomst te Dtz juist helemaal niet logisch. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
uvos10
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 04 jan 2012, 16:50

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door uvos10 »

Hij is bekend
De NS dienstregeling staat nu in de reisplanner
:Y
Laatst gewijzigd door Wubbo op vr 12 okt 2012, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een smiley is wel genoeg...
Pikobo
Berichten: 153
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 23:12
Locatie: Lelystad

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door Pikobo »

NintendoC schreef:Ik heb ze amper kunnen vinden. Dat station Kampen-Zuid zal ook veel volk gaan trekken. Elke verbinding is via het oude station Kampen sneller te bereiken (muv Lelystad, Dronten, Almere), er zitten overstappen van 20 minuten in, terwijl het oude Kamperlijntje perfect aansluit in Zwolle.
Die perfecte aansluiting is in Zwolle mn op drukke uren helemaal niet zo perfect. Aansluitingen worden regelmatig gemist. De loopafstanden vanaf het/naar het kamper perron zijn vrij fors. Iets meer speling zoals nu via de hanzelijn is voor groepen reizigers (met bagage, minder snel te voet) te verkiezen boven de perfecte maar krappe aansluiting via het oude kamperlijntje. De praktijk zal uitwijzen of meer of minder dan 30% van het huidige reizigersaantal (zo was de prognose) het nieuwe station verkiezen boven het oude. Maar ook andere factoren spelen een rol: de bestaande busverbinding Urk-Emmeloord-Kampen-Zwolle wordt (zo is de verwachting) 's avonds en in de weekends gekort tot Urk-Kampen zodat reizigers moeten overstappen.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door Karl »

uvos10 schreef:Hij is bekend
De NS dienstregeling staat nu in de reisplanner
:Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y
Vorige pagina:
Milco1995 schreef:De nieuwe dienstregeling is nu al in de reisplanner te vinden :)
:X
Het is een spectrum.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door wouter15 »

Ik snap zelf aan de nieuwe dienstregeling niet helemaal waarom ze in Woerden de IC Utrecht - Leiden nu op spoor 2 hebben gezet. Zo staat spoor 2 erg vol en zijn er van de 4 perronsporen die er zijn maar 2 in gebruik. Dat lijkt me nou niet echt logisch.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door Wubbo »

Misschien gaat hij via de binnensporen rijden tussen Utrecht en Woerden?
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door wouter15 »

Ik denk zelf dat het gewoon is gedaan voor het geval dat het keerspoor bij Woerden niet klaar zou zijn dat ze dan de sprinter tussen Utrecht en Woerden op spoor 1 kunnen laten staan totdat hij weer terug moet naar Utrecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door Daniel »

Die Sprinter Utrecht - Woerden gaat überhaupt nog niet rijden voor dat keerspoor klaar is en Utrecht Leidsche Rijn geopend wordt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door Wubbo »

Die sprinter kan ook helemaal niet keren op spoor 1, dan moet ie links terug naar Utrecht en dat past niet.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door TheKnitter »

Welkom in deze intercity naar Leeuwarden. We zullen nog stoppen te Vlissingen Souburg, Middelburg, Arnemuiden, Goes, Kapelle-Biezelinge, Kruiningen-Yerseke, Krabbendijke, Rilland-Bath, Bergen op Zoom, Roosendaal, Dordrecht, Rotterdam Blaak, Rotterdam Centraal, Schiedam Centrum, Delft, Den Haag HS, Den Haag Laan v NOI, Leiden Centraal, Schiphol, Amsterdam Lelylaan, Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Centraal, Almere Centrum, Lelystad Centrum, Zwolle, Meppel, Steenwijk, Wolvega, Heerenveen, Akkrum, Grou-Jirnsum en eindstation Leeuwarden. Wij wensen u voor de komende 5 uur en 17 minuten een aangename reis.
Ik durf bijna te wedden dat geen HC dit geheel gaat omroepen :lol:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door Justin »

Tegen de tijd dat hij bij het einde van het lijstje is, is tie alweer voorbij Vlissingen Souburg :').
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door Thom91 »

@ Knitter, de s800 wordt ook volledig omgeroepen 's ochtends.. En dan vaak als afsluiter 'Ik herhaal..' :mrgreen:
Komt wel goed schatje.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door Justin »

Afbeelding

Blijft... heel apart om aan te zien natuurlijk...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Dienstregeling 2013 #2

Bericht door ODRAIL »

En dit noemen we een intercity. Die trein stopt bijna bij elke boomstam :shock: :? :wink: .

Volgens mij kunnen er makkelijk wel een paar stations worden overgeslagen (bijvoorbeeld in Zeeland, in Rotterdam en in Amsterdam).
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten