Het Grote Blundertopic #10

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Suus »

Ik heb weer eens een bonnetje van de Ap:
Afbeelding
Ik heb lang en breed nagedacht, maar ik kan maar niet achterhalen hoe direct voor het totaal men nog op een subtotaal van 19,01 komt :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door webguy »

Er is vast ergens te vroeg afgerond...
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Karl »

Ah, nog een zegelspaarder, waarom wordt er in grote steden niet meer naar zegels gevraagd en in kleine dorpen wel? Ligt het aan de doorloopsnelheid? Aan de populariteit? Je hebt er meer rente op dan bij een spaarrekening.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Daniel »

@Bee: 17,51 + 1,50 van je zegels is die € 19,01 :wink: Kennelijk gaan die er eerst bij en gaan daarna pas je twee 35% kortingen eraf.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Karl »

Daniel schreef:@Bee: 17,51 + 1,50 van je zegels is die € 19,01 :wink: Kennelijk gaan die er eerst bij en gaan daarna pas je twee 35% kortingen eraf.
Daar heb je wel een goed punt. Maar het zou logischer zijn om eerst naar €15,nogiets te rekenen en daar dan de zegels (€1,50) bij op te stellen.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Suus »

Karl schreef:Ah, nog een zegelspaarder, waarom wordt er in grote steden niet meer naar zegels gevraagd en in kleine dorpen wel? Ligt het aan de doorloopsnelheid? Aan de populariteit? Je hebt er meer rente op dan bij een spaarrekening.
Geen idee, ik spaar ze niet zozeer voor de rente maar meer voor het feit dat ik erg weinig aan sparen toe kom en dit een zeer praktische manier is om toch wat geld opzij te kunnen leggen. Ik heb ook wel een aantal vrienden en kennissen die zegels hebben gedoneerd omdat ze ze per ongeluk gekocht hebben, daardoor haal ik ongeveer een boekje per vijf maanden :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Daniel »

@Karl: Logica en supermarkten? Van de aanbiedingen die vandaag deel uitmaakten van m'n boodschappen was de ene helft gewoon in prijs aangepast op de bon en zat er nog geeneens een actie-sticker op de verpakking ('t was dat de zelfscanner "actie artikel" aangaf) en bij de andere helft stond de normale prijs op de bon en werd de korting van het subtotaal afgetrokken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Suus »

Over het algemeen zijn de bonnen van de Albert Heijn goed te lezen, je moet het alleen even doorhebben. Daarom verbaasde deze bon mij ook, normaal gaat het altijd goed :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Geert »

Hee Bee, waarom kras je je Bonuskaartnummer door en je Airmilesnummer niet? :lol:
(En belangrijker: wie op dit forum zou iets met dat Bonuskaartnummer kunnen?)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Suus »

Het bonuskaartnummer kan je op de website van Albert Heijn gebruiken om al je aankopen terug te vinden, het Airmilesnummer is van de Stichting Aap :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Geert »

Oh, dat wist ik niet. Eens kijken of het nummer te ontcijferen is :twisted:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Suus »

Het is overigens niet compleet, maar de generieke code voor het bonuskaartnummer is hetzelfde.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Geen idee, ik spaar ze niet zozeer voor de rente maar meer voor het feit dat ik erg weinig aan sparen toe kom en dit een zeer praktische manier is om toch wat geld opzij te kunnen leggen. Ik heb ook wel een aantal vrienden en kennissen die zegels hebben gedoneerd omdat ze ze per ongeluk gekocht hebben, daardoor haal ik ongeveer een boekje per vijf maanden :)
Ik ben er ooit mee begonnen omdat ik aan het einde van m'n geld wel eens een stukje maand over had en dan nog mooi een zegelboekje kon inleveren.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Ardan »

Idem! :')
Ik doe ook maar wat
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Michael »

Ik had afgelopen woensdag weer een blunder gemaakt op het werk. Ik ging de Sundaemachine schoonmaken en er kwam opeens niks meer uit toen ik leeg liet lopen. Terwijl er nog wel gewoon sundaemix in het reservoir zat. Dus ik dacht dat het een Freezelock was. Dus ik die tapmond er voorzichtig af halen. Maar het beek geen freezelock te zijn. Gevolg: Al de Sundaemix over de grond en over mij heen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Geert »

Gisteravond kwam ik Dexter tegen in Den Haag Centraal en stonden we even te praten bij het tramplatform terwijl ik wachtte op de tram. Toen die kwam wilde ik naar de tram lopen en struikelde ik over het bankje op het perron :') Een blunder in het bijzijn van Dexter dus :mrgreen:

Eerder zagen we nog hoe een man die zijn trein wilde halen iets te hard rende en een enorme smak maakte tegen de vloer. Gelukkig stond-ie met een glimlach op en kon hij weer verder rennen voor zijn trein :)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Justin »

Tja, even slikken en weer doorgaan :D
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Ardan »

Ik ben nog nooit van de barkruk gedonderd.... tot vannacht :') En nog broodnuchter ook!
Ik doe ook maar wat
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Caspar »

Het zeeppompje in huis is leeg hier. Ik dacht gisteren, volgens mij staat er nog wel eentje in de voorraadkast.
Daar kijkende denk ik, hè badschuim? Hoe kan ik me daar in de winkel nou in vergist hebben, ik heb niet eens een bad...

Vervolgens ga ik vandaag met Dexter boodschappen doen, ik zeg tegen hem: oja de handzeep is op, misschien is het handig een flacon te kopen. Dexter loopt naar het schap, en pakt vervolgens een flacon met badschuim (dezelfde als die dus al in de kast staat hier) :lol:

Mysterie opgelost :D En Dexter ziet dus tot 2x toe een flacon badschuim voor een handzeeppompje aan 8-)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Fles »

DEX!!! :twisted:

Schele os :lol:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Dexter »

Jaaah, ik ben ook weer een dagje ouder geworden. Wordt tijd voor een brilletje. :lol:

Tijdens het vieren van onze verjaardagen, beging ik ook al een flinke blunder:

Caspar en ik zaten in de ICE naar Düsseldorf, toen er een DB-mcn naast ons aan de andere kant van het gangpad plaatsnam. De TM komt langs, begroet hem en zegt: "Heb je al een bakkie gehad van deze collega's, die zijn allebei vandaag jarig!" Ik begroet de mcn en de rit gaat verder.

Ergens onderweg in Duitsland begint er iemand te smsen en bij elke toets die wordt ingedrukt, klinkt een piepje. Het duurde en duurde maar en de smsende persoon was ook nog eens behoorlijk vingervlug, wat resulteerde in heel veel piepjes. Ik begon me er op een gegeven moment zo aan te irriteren en in de veronderstelling dat het geluid van een paar stoelrijen verderop komt, zeg ik tegen Caspar: "Man, wat is dat IRRITANT! Zet alsjeblieft dat geluid af!" En... Het geluid stopt abrupt!

Blijkt het die DB-mcn te zijn... :X Er steeg meteen een golf bloed naar mijn hoofd toen ik erachter kwam en tijdens het uitstappen in Düsseldorf, groette ik de man en wist ik niet hoe snel ik weg moest komen. :oops:
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Caspar »

Nou... het was iemand van Hispeed... :lol:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door ODRAIL »

Ardan schreef:Ik ben nog nooit van de barkruk gedonderd.... tot vannacht :') En nog broodnuchter ook!
Ja dat zeggen ze allemaal als ze van een barkruk afdonderen :wink: .
Laatst gewijzigd door ODRAIL op za 13 okt 2012, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Fles »

Dexter schreef: Ergens onderweg in Duitsland begint er iemand te smsen en bij elke toets die wordt ingedrukt, klinkt een piepje. Het duurde en duurde maar en de smsende persoon was ook nog eens behoorlijk vingervlug, wat resulteerde in heel veel piepjes. Ik begon me er op een gegeven moment zo aan te irriteren en in de veronderstelling dat het geluid van een paar stoelrijen verderop komt, zeg ik tegen Caspar: "Man, wat is dat IRRITANT! Zet alsjeblieft dat geluid af!" En... Het geluid stopt abrupt!

Blijkt het die DB-mcn te zijn... :X Er steeg meteen een golf bloed naar mijn hoofd toen ik erachter kwam en tijdens het uitstappen in Düsseldorf, groette ik de man en wist ik niet hoe snel ik weg moest komen. :oops:

Dat is ook fucking schijt irritant. Of het nou eoa schoolpleinkipje of een NS HiSpeed-dodo is :!:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Milco »

Wat ik ook erg irritant vind (en ook vies...) is als er iemand met een dikke vette puntzak friet in je coupé gaat zitten... -o-
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 gasten