Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en België

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door Ronald »

Als voor de Fyra naar Brussel reserveringsplicht gaat gelden (met een kans dat de trein "vol" is) én een last-minute-ticket voor woekerprijzen over de toonbank gaat (zie Thalys), réken dan maar dat zo'n IC-verbinding met overstap in Roosendaal een concurrent voor de HSL wordt :Y
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door Meltrain »

Ja, dan wel (en volledig terecht).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door Suus »

De NMBS gaat binnenkort beginnen met de toelating van de serie 18 in de buurlanden, maar dat kan pas als de serie 19 ingezet mag worden op de manier zoals was voorzien. Een ander probleem blijft echter dat de M6-rijtuigen te hoog zijn voor toelating in Nederland. De IC's Antwerpen - Brussel - Charleroi vormen de belangrijkste en drukste as in het Belgische net, de NMBS heeft dus groot gelijk als ze daar het dubbeldeksmaterieel inzetten.

Het koppelen van het IC-stuk Antwerpen - Essen (- Roosendaal) aan een andere lijn bied weinig soelaas, er is weinig alternatief materieel dat Nederland wel in zou mogen: bijna al het beschikbare I11 wordt al ingezet in de IC A en O en MS96 is alleen in België, Luxemburg en Frankrijk toegelaten. Dan houd je voor een IC-trein de Breaks over, maar die zet men het liefste niet in op de IC-verbindingen tenzij deze gesplitst wordt (zoals de IC M).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door WSM »

Vinny schreef:Het grote doel is reizigers weg te pesten zodat je ze nooit meer terug ziet in een vervoermiddel dat op rails rijdt. Dat weet jij toch ook? :evil:
Gelukkig dat steeds meer mensen dat doorkrijgen.
Nog even wachten dan kunnen we van de HSL een autoweg maken :evil:
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door Meltrain »

Bee schreef:De IC's Antwerpen - Brussel - Charleroi vormen de belangrijkste en drukste as in het Belgische net, de NMBS heeft dus groot gelijk als ze daar het dubbeldeksmaterieel inzetten.
Goed punt. Iets naders inzetten op die verbinding is inderdaad lastig.
Bee schreef:Dan houd je voor een IC-trein de Breaks over, maar die zet men het liefste niet in op de IC-verbindingen tenzij deze gesplitst wordt (zoals de IC M).
Dan is de oplossing om de IC N in te korten tot Antwerpen - Charleroi en de tak (Roosendaal - )Essen - Antwerpen te koppelen aan de IR g. Bijkomende voordeel is dat de IR g (naar Turnhout) en IC N (naar Charleroi) momenteel tegelijkertijd vertrekken vanaf Antwerpen-Centraal, dus de patroontijden tussen Antwerpen en Essen kunne gelijk blijven. :D Alleen op Antwerpen-Centraal moeten deze twee series van spoor wisselen, wat gelijk als voordeel heeft dat de IC's naar Charleroi altijd vanaf niveau +1 kunnen vertrekken, hetgeen weer meer duidelijkheid biedt voor de reiziger.
Dit is zo'n win-win-win situatie. *O*
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door Suus »

De treinen van lijn 15 staan boven, want op het moment dat je de IR g en IC N van plaats wisselt moeten ze tussen Antwerpen-Centraal en Antwerpen-Berchem zowel bij aankomst als vertrek kruisen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door Caspar »

Welke treinen moeten überhaupt de Fyra's tussen Nederland en Brussel gaan rijden vanaf december? Er rijdt toch nog steeds maar 1 V250 treinstel rond, en de rest is toch nog niet geschikt voor reizigersvervoer?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door Suus »

Joost mag het weten, maar NS Hispeed is net een communicerende bunker, er gaat niets uit en er komt niets binnen :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door reisthijs »

Er zijn maar twee mogelijkheden: V250 of niets.

Als er een alternatief was hadden we niet zo lang op een Fyra naar Brussel hoeven wachten.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door Caspar »

Dus dat wordt dan (in het begin) 5x per dag een trein naar Brussel? :lol:
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door Ronald »

Ach ja, de verbinding met Keulen is trouwens niet veel beter '-)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door Vinny »

Als je vanaf Roosendaal beter via Keulen naar Antwerpen kunt reizen, dan is er wel wat aan de hand ja... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door Wubbo »

De verwachting is nog steeds dat er voldoende V250's zijn voor de dienst op Brussel. Als ik goed gekeken heb moet het met 5 stellen te doen zijn, Thalys rijdt Amsterdam - Brussel ook in iets minder dan 2 uur. Fyra zal iets langzamer zijn denk ik, maar dan nog moet je het met 5 stellen af kunnen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door Caspar »

Dan maar hopen dat er nog 4 stellen in dienst komen voor die tijd...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door deadlock »

Caspar schreef:Dan maar hopen dat er nog 4 stellen in dienst komen voor die tijd...
Dat is serieus het enige waar ik me niet zoveel zorgen over maak :p
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door Klaasje »

En zelfs al zijn het er iets minder, ze kunnen altijd beginnen met een uitgedunde dienst natuurlijk.
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door RoelZ1 »

Caspar schreef:Welke treinen moeten überhaupt de Fyra's tussen Nederland en Brussel gaan rijden vanaf december? Er rijdt toch nog steeds maar 1 V250 treinstel rond, en de rest is toch nog niet geschikt voor reizigersvervoer?
Er zijn ondertussen drie stellen die worden ingezet in commerciële dienst: 4804, 4806 en 4808.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door Klaasje »

Dan is de vraag of de volgende de 4802 of 4810 wordt. :mrgreen:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door Fles »

Klaasje schreef:een uitgedunde dienst natuurlijk.
Precies. het is natuurlijk wel winter he ;)
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door Ronald »

Ik ben trouwens benieuwd wat de tarieven naar België worden. Een "last-minute"-enkeltje Rotterdam-Antwerpen met de Thalys kost €58,00 ( :!: ), tegen €12.40 met de Benelux (de laatste dan met VDU/Railplus waar je bij Thalys niks aan hebt).
Als de Fyra-tarieven vergelijkbaar zijn als die van Thalys, dan weet ik nu al zeker dat ik die treinen niet van binnen ga zien :N
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door fogeltje »

Ronald schreef:Ik ben trouwens benieuwd wat de tarieven naar België worden. Een "last-minute"-enkeltje Rotterdam-Antwerpen met de Thalys kost €58,00 ( :!: ), tegen €12.40 met de Benelux (de laatste dan met VDU/Railplus waar je bij Thalys niks aan hebt).
Als de Fyra-tarieven vergelijkbaar zijn als die van Thalys, dan weet ik nu al zeker dat ik die treinen niet van binnen ga zien :N
Wat kost een "gewoon" Thalys ticket dan? Maar dat prijsverschil is behoorlijk zeg.
"Een touringcar is geen bus"
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Plan voor intercity Zwolle-Antwerpen

Bericht door Ennes »

Plan voor intercity Zwolle-Antwerpen
ROOSENDAAL - De intercity van Zwolle naar Roosendaal zou vanaf 9 december ongeveer vijf keer per dag kunnen doorrijden naar Antwerpen.

KLIK

Bron nu.nl
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door Suus »

Het allergoedkoopste Thalys-ticket R'dam C - A'werpen C kost 29 euro enkele reis.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door Ronald »

fogeltje schreef:
Ronald schreef:Ik ben trouwens benieuwd wat de tarieven naar België worden. Een "last-minute"-enkeltje Rotterdam-Antwerpen met de Thalys kost €58,00 ( :!: ), tegen €12.40 met de Benelux (de laatste dan met VDU/Railplus waar je bij Thalys niks aan hebt).
Als de Fyra-tarieven vergelijkbaar zijn als die van Thalys, dan weet ik nu al zeker dat ik die treinen niet van binnen ga zien :N
Wat kost een "gewoon" Thalys ticket dan? Maar dat prijsverschil is behoorlijk zeg.
"Gewoon" Thalys-ticket is dus €58.00, een ticket Benelux zonder kortingen is €19.20.
@Bee: dan moet je wel 3 maanden vantevoren boeken denk ik.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door Suus »

2 maanden lukt ook nog wel zag ik net.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten