Dienstregeling 2013 #2
Re: Dienstregeling 2013 #2
Er gaat komend jaar voor ongeveer net zo veel geld als dit jaar de grond in bij railprojecten, dus reken er maar niet op. Op de Flevolijn loopt sowieso OV-SAAL nog, dus de trein naar Vlissingen zal regelmatig aangepast worden ;-)
Re: Dienstregeling 2013 #2
Zwolle en Delft zijn eind jaar ook nog niet af, men gaat in Groningen binnenkort weer eens knutselen. Altijd wel een goede reden om aan te spoor te knutselen.
Alleen in Zeeland zullen ze er weinig last van hebben, na dat groot onderhoud een paar jaar geleden dat bijna een maand duurde zijn er eigenlijk nog maar heel weinig werkzaamheden geweest :)
Alleen in Zeeland zullen ze er weinig last van hebben, na dat groot onderhoud een paar jaar geleden dat bijna een maand duurde zijn er eigenlijk nog maar heel weinig werkzaamheden geweest :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2013 #2
Kunnen ze niet gewoon op de displays het via station vermelden... doen ze bij SLT ook, dus Vs - Gn via Lls... Maar ja, of dat past/kan is een ander verhaal.
Zie nu al leuke reisjes in het verschiet ;).
Zie nu al leuke reisjes in het verschiet ;).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: Dienstregeling 2013 #2
Hoe vaak per uur gaat de Fyra nou rijden tussen bijv. Rotterdam en Schiphol. Want op 12-12-2012 zie ik tussen 11:00 en 12:00 3x ene Fyra, de 923, 9217 (de Brussel Fyra?) en de 925.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Dienstregeling 2013 #2
De treinen naar Breda blijven gewoon rijden. Daarnaast gaat de trein naar Brussel via de HSL, maar of die al elk uur rijdt is op dit moment onduidelijk. De extra pendel Amsterdam - Rotterdam komt er voorlopig niet.
Re: Dienstregeling 2013 #2
Overigens mooi dat ze de aansluiting van de s900 op de s3600 hebben hesteld en een aansluiting van de s900 op de s2600 hebben gecreëerd, al zou ik zelf niet zo snel gokken op een 4 minuten aansluiting vanuit de V160 Fyra.
Re: Dienstregeling 2013 #2
Vreemd iets in Amersfoort. Overstap 12500/500 uit Zl op de 1500 ri Hvs (2 minuten, cross platform) wordt netjes weergegeven. Maar overstap van de 1500 uit Hvs op de 12500/500 ri Zl (eveneens 2 minuten en cross platform) wordt niet weergegeven. Reisadvies voor de laatst genoemde richting komt dan dus neer op een trein eerder nemen en een langere overstap in Amersfoort. Dat lijkt mij nog een foutje.
Re: Dienstregeling 2013 #2
Ik ben benieuwd wat men allemaal met de s5000 heeft gedaan.
Vertrek vanaf Rlb wordt 1 minuut eerder dan nu (en dat is per afgelopen maandag al een minuut eerder geworden) en aankomst te Dtz wordt 1 minuut later. Dus de totale reistijd (in vergelijking met het grootste deel van Drgl 2012) wordt drie minuten langer. :?
De reistijd van de s5100 op dat stuk wordt 1 minuut langer, zodat er dan precies een 15/15 verdeling is.
Nu maken die paar minuten extra mij niet zo veel uit, maar ik ben benieuwd waar ze voor nodig zijn. :?
Vertrek vanaf Rlb wordt 1 minuut eerder dan nu (en dat is per afgelopen maandag al een minuut eerder geworden) en aankomst te Dtz wordt 1 minuut later. Dus de totale reistijd (in vergelijking met het grootste deel van Drgl 2012) wordt drie minuten langer. :?
De reistijd van de s5100 op dat stuk wordt 1 minuut langer, zodat er dan precies een 15/15 verdeling is.
Nu maken die paar minuten extra mij niet zo veel uit, maar ik ben benieuwd waar ze voor nodig zijn. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2013 #2
Op Gv gaat de Sprinter straks voor de Intercity uit Ledn langs naar Gvc. Nu gaat hij er achterlangs. Daardoor moet hij twee minuten eerder uit Gv weg. Ook wordt op deze manier de aansluiting Rlb - Ut altijd precies 5 minuten.
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: wo 10 okt 2012, 02:54
Re: Dienstregeling 2013 #2
Wat vinden jullie de beste verbetering aan de nieuwe dienstregeling.
Re: Dienstregeling 2013 #2
Ik heb ze amper kunnen vinden. Dat station Kampen-Zuid zal ook veel volk gaan trekken. Elke verbinding is via het oude station Kampen sneller te bereiken (muv Lelystad, Dronten, Almere), er zitten overstappen van 20 minuten in, terwijl het oude Kamperlijntje perfect aansluit in Zwolle.
Re: Dienstregeling 2013 #2
Oke, dan snap ik wel dat hij één of twee minuten eerder vanaf Rlb moet vertrekken, maar dan is een één minuut latere aankomst te Dtz juist helemaal niet logisch. :?RoelZ1 schreef:Op Gv gaat de Sprinter straks voor de Intercity uit Ledn langs naar Gvc. Nu gaat hij er achterlangs. Daardoor moet hij twee minuten eerder uit Gv weg.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2013 #2
Hij is bekend
De NS dienstregeling staat nu in de reisplanner
:Y
De NS dienstregeling staat nu in de reisplanner
:Y
Laatst gewijzigd door Wubbo op vr 12 okt 2012, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een smiley is wel genoeg...
Reden: Een smiley is wel genoeg...
Re: Dienstregeling 2013 #2
Die perfecte aansluiting is in Zwolle mn op drukke uren helemaal niet zo perfect. Aansluitingen worden regelmatig gemist. De loopafstanden vanaf het/naar het kamper perron zijn vrij fors. Iets meer speling zoals nu via de hanzelijn is voor groepen reizigers (met bagage, minder snel te voet) te verkiezen boven de perfecte maar krappe aansluiting via het oude kamperlijntje. De praktijk zal uitwijzen of meer of minder dan 30% van het huidige reizigersaantal (zo was de prognose) het nieuwe station verkiezen boven het oude. Maar ook andere factoren spelen een rol: de bestaande busverbinding Urk-Emmeloord-Kampen-Zwolle wordt (zo is de verwachting) 's avonds en in de weekends gekort tot Urk-Kampen zodat reizigers moeten overstappen.NintendoC schreef:Ik heb ze amper kunnen vinden. Dat station Kampen-Zuid zal ook veel volk gaan trekken. Elke verbinding is via het oude station Kampen sneller te bereiken (muv Lelystad, Dronten, Almere), er zitten overstappen van 20 minuten in, terwijl het oude Kamperlijntje perfect aansluit in Zwolle.
Re: Dienstregeling 2013 #2
Vorige pagina:uvos10 schreef:Hij is bekend
De NS dienstregeling staat nu in de reisplanner
:Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y
:XMilco1995 schreef:De nieuwe dienstregeling is nu al in de reisplanner te vinden :)
Het is een spectrum.
Re: Dienstregeling 2013 #2
Ik snap zelf aan de nieuwe dienstregeling niet helemaal waarom ze in Woerden de IC Utrecht - Leiden nu op spoor 2 hebben gezet. Zo staat spoor 2 erg vol en zijn er van de 4 perronsporen die er zijn maar 2 in gebruik. Dat lijkt me nou niet echt logisch.
Re: Dienstregeling 2013 #2
Misschien gaat hij via de binnensporen rijden tussen Utrecht en Woerden?
Re: Dienstregeling 2013 #2
Ik denk zelf dat het gewoon is gedaan voor het geval dat het keerspoor bij Woerden niet klaar zou zijn dat ze dan de sprinter tussen Utrecht en Woerden op spoor 1 kunnen laten staan totdat hij weer terug moet naar Utrecht.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2013 #2
Die Sprinter Utrecht - Woerden gaat überhaupt nog niet rijden voor dat keerspoor klaar is en Utrecht Leidsche Rijn geopend wordt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2013 #2
Die sprinter kan ook helemaal niet keren op spoor 1, dan moet ie links terug naar Utrecht en dat past niet.
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
Re: Dienstregeling 2013 #2
Ik durf bijna te wedden dat geen HC dit geheel gaat omroepenWelkom in deze intercity naar Leeuwarden. We zullen nog stoppen te Vlissingen Souburg, Middelburg, Arnemuiden, Goes, Kapelle-Biezelinge, Kruiningen-Yerseke, Krabbendijke, Rilland-Bath, Bergen op Zoom, Roosendaal, Dordrecht, Rotterdam Blaak, Rotterdam Centraal, Schiedam Centrum, Delft, Den Haag HS, Den Haag Laan v NOI, Leiden Centraal, Schiphol, Amsterdam Lelylaan, Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Centraal, Almere Centrum, Lelystad Centrum, Zwolle, Meppel, Steenwijk, Wolvega, Heerenveen, Akkrum, Grou-Jirnsum en eindstation Leeuwarden. Wij wensen u voor de komende 5 uur en 17 minuten een aangename reis.
Re: Dienstregeling 2013 #2
Tegen de tijd dat hij bij het einde van het lijstje is, is tie alweer voorbij Vlissingen Souburg :').
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: Dienstregeling 2013 #2
@ Knitter, de s800 wordt ook volledig omgeroepen 's ochtends.. En dan vaak als afsluiter 'Ik herhaal..'
Komt wel goed schatje.
Re: Dienstregeling 2013 #2
Blijft... heel apart om aan te zien natuurlijk...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: Dienstregeling 2013 #2
En dit noemen we een intercity. Die trein stopt bijna bij elke boomstam :? .
Volgens mij kunnen er makkelijk wel een paar stations worden overgeslagen (bijvoorbeeld in Zeeland, in Rotterdam en in Amsterdam).
Volgens mij kunnen er makkelijk wel een paar stations worden overgeslagen (bijvoorbeeld in Zeeland, in Rotterdam en in Amsterdam).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 163 gasten