OVstudentenkaart OVer de grens

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Plaats reactie
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

OVstudentenkaart OVer de grens

Bericht door microshit »

Hoi allemaal,

Komende week is het vakantie, dus lekker de tijd om met de OV Studentenkaart op pad te gaan. Nu is het zo, dat een tijd geleden ik op het internet een lijstje vond, van buslijnen waar de Studentenkaart over de grens (naar Duitsland en België) nog geldig is. De site waar dat op stond is echter offline inmiddels, en was ook al wat verouderd.

Weet iemand, waar meer informatie te vinden is over de geldigheid van de OVS over de grens?

Tot nu toe gevonden:
Veolia Maastricht - Aaken.

Volgens fok.nl zou de Studentenkaart de hele lijn geldig moeten zijn, als een Nederlandse vervoerder de hele lijn rijdt. Klopt dat?
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVstudentenkaart OVer de grens

Bericht door Karl »

Een paar jaar geleden ben ik met SOV inderdaad van Mt naar Aken gereisd, zonder toeslagen oid. Ik heb geen idee of dat nog steeds is.

Met lijn 19 Breda - Hulst kom je door België (Antwerpen), maar daar mag je officieel niet uitstappen. Geen idee of daar moeilijk over wordt gedaan.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVstudentenkaart OVer de grens

Bericht door Suus »

Als je op lijn 19 in België wil uitstappen moet je een apart kaartje kopen.

Bij Arriva is je OV-kaart tegenwoordig tot en met Leer geldig, bij andere treinen tot de grens.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVstudentenkaart OVer de grens

Bericht door huibf »

microshit schreef:Hoi allemaal,

Komende week is het vakantie, dus lekker de tijd om met de OV Studentenkaart op pad te gaan. Nu is het zo, dat een tijd geleden ik op het internet een lijstje vond, van buslijnen waar de Studentenkaart over de grens (naar Duitsland en België) nog geldig is. De site waar dat op stond is echter offline inmiddels, en was ook al wat verouderd.

Weet iemand, waar meer informatie te vinden is over de geldigheid van de OVS over de grens?

Tot nu toe gevonden:
Veolia Maastricht - Aaken.

Volgens fok.nl zou de Studentenkaart de hele lijn geldig moeten zijn, als een Nederlandse vervoerder de hele lijn rijdt. Klopt dat?
* Lijn 19: Daar is de OV Chipkaart niet geldig als je in BELGIE wil uitstappen. Dus ook daar is de SOV Chipkaart NIET geldig. (als je niet uitstapt in belgie dan is het een binnenlandse reis)
* Lijn 44: In het duits deel mag men niet reizen met de OV Chipkaart. Men moet dus daar een kaartje kopen voor het duitse deel (er zijn in duitsland geen kortingen)
In de rit die ik maakte zette ze de appratuur uit, en ben je dus je 4 euro borg kwijt.
Het is aannemelijk dat je dan ook niet met de SOV kan reizen.
Op de ritten van ASEAG verwacht ik (weet het bijna 100 zeker) kan je gewoon t/m de grens reizen met je kaart (als zichtkaart) en als het nodig is betaal je een los kaartje tegen het tarief waar je in aanmerking voor komt (al kunnen ze dat niet 'zien'). Ze vertrouwen dus op de eerlijkheid van de reiziger.
In dld moet je een kaartje kopen. Net zoals iedereen op deze lijn !
(Let op: je koopt op grens een kaartje. Niet al in Nederland. Je betaald dan nog het 'ubergangstarief'....)
(check even http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Categ ... nde_lijnen )


Edit: de SOV is WEL geldig op de gehele lijn 44. ook bij de Duitse ASEAG. Je moet je SOV tonen. Mocht bij controle blijken dat je niet beschikt over een geldig reisproduct dan kost je dat een boete !
Bron: PDF: http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... wQ&cad=rja

De overige lijnen van Veolia Limburg naar Duitsland 20,23 en 50 kan je de Chipkaart en de SOV ook gebruiken.
spoorstaaf
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 10 okt 2012, 02:54

Re: OVstudentenkaart OVer de grens

Bericht door spoorstaaf »

Dankjewel dat die tot Leer geldig is want ik wilt graag nog een keer een bezoekje afleggen aan de mooie stad Leer inclusief 1 a 2 uurtjes foto's maken op het station en dan terug te rijden naar het tweede station van Arriva in Nederland om vanuit daar met een bus naar Delfzijl te rijden.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVstudentenkaart OVer de grens

Bericht door microshit »

Superbedankt voor de antwoorden allen!
Heb het ook maar in de Wiki opgenomen, want het zal vast niet zo zijn dat ik de enige ben die met deze vraag zit/zat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVstudentenkaart OVer de grens

Bericht door Fles »

microshit schreef: Volgens fok.nl zou de Studentenkaart de hele lijn geldig moeten zijn, als een Nederlandse vervoerder de hele lijn rijdt. Klopt dat?

Als het op Fok staat is het waar. Altijd :mrgreen:
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVstudentenkaart OVer de grens

Bericht door microshit »

Ik vertrouw echt niet meer op Fok, samen met 4chan het donkerste hoekje van het internet XD
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVstudentenkaart OVer de grens

Bericht door Freek »

Lijn 58: Nijmegen - Kleve, geldig tot de grens aan de hand van NL'se voorwaarden. Vanaf de grens volgens Duitse voorwaarden. Inchecken is voldoende. Bij een reis Nl -> DLD is de opbouw: borg (0,00, want SOV), instaptarief (0,00 want SOV), km-prijs tot grens 0,00, vanaf grens duits km-tarief (mij even ontschoten). Vanuit Duitsland is de opbouw: Borg (4,00 want geen SOV), instaptarief (2,00, want geen SOV), km-prijs tot grens het Duitse tarief vanaf de grens weer volgens NL-voorwaarden.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVstudentenkaart OVer de grens

Bericht door microshit »

Ja ik had al getwitterdmet Breng, alle lijnen zijn te berijden met een Studentenkaart, waar je binnen de NL grens gratis reist.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 100 gasten