Dat is precies de conclusie die we in de kroeg hadden.Vinny schreef:Ik vind het geen oplossing voor het probleem. Een trein Eindhoven-Antwerpen inleggen zou nog zinvoller kunnen zijn.
Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS
Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS
Hoeveel V250's zijn er opgeheven en is dat meer of minder ten opzichte van de ICR-treinen? Dat is denk ik interessanter dan de punctualiteit, ik bedoel, als een trein 90 km/h harder kan rijden dan gepland is dat niet zo moeilijk..mijack1985 schreef:Fyra V250 zeer punctueel.
De Fyra V250, die sinds 29 juli tussen Amsterdam en Rotterdam pendelt, is zeer punctueel. In de periode tot 1 oktober reed 98 procent van de V250-treinen op tijd (bij de 5 minutennorm) in de reizigersdienst.
(...) De getrokken Fyra treinen zijn een stuk minder punctueel; in het eerste half jaar van 2012 was 13% van de rijdende Fyra's vertraagd en werd 9,8% van de Fyra's opgeheven.
Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS
Volgens mij hebben alleen de rijtuigen waarvan de deuren handgrepen hebben een toelating in België. Sterker nog, de reden dat ze nog handgrepen hebben, is omdat ze nog op de dienst naar België rijden.Bee schreef: Klein punt waarvan ik het niet zeker weet: Is wel al het ICR-materieel in België toegelaten?
Maar waarom van de 186'ers van NS HiSpeed niet toegelaten in België? Het zijn toch exact dezelfde locs als de Reeks 28? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS
Iets met beveiliging ofzo...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS
Softwareversie (SW). Versie 7 (Fyra) is nodig om op de HSL te rijden, maar niet toegestaan in België. De Benelux-traxxen rijden onder SW6.
Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS
Het schijnt wel degelijk zo te zijn dat inmiddels meerdere Belgische traxxen ook naar SW7 zijn gegaan. Dat is tenminste wat ik een tijdje terug op hgbtf begreep.
Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS
En die mogen vervolgens Lijn 3 niet meer opKlaasje schreef:Het schijnt wel degelijk zo te zijn dat inmiddels meerdere Belgische traxxen ook naar SW7 zijn gegaan. Dat is tenminste wat ik een tijdje terug op hgbtf begreep.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS
Onvoorstelbaar dat dit na een halve eeuw europese integratie niet beter geregeld is... We hebben zelfs het verschil tussen 220 en 240 volt kunnen overbruggen, maar de grens over met een trein, nee, dat blijft moeilijk.
Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS
Het is zeker ook een deeloorzaak van de late oplevering van de V250 geweest..., het is klaarblijkelijk vrijwel onmogelijk om een trein te bouwen die in Nederland kan en mag rijden, in Belgie kan en mag rijden en speciaal geschikt is voor het rijden op een hogesnelheidslijn...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS
Dan moet het wel heel erg moeilijk zijn om een Deense trein op de rails te krijgen, zo moeilijk dat men nu maar uit arremoede alsnog vier drukke spoorlijnen gaat elektrificeren zodat ze die dieseltreinen niet in hoeven te zetten :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS
Volgens mij is er in Belgie geen ander materieel dat naar Breda zou mogen rijden voorradig, en voor het recent opgeleverde materieel van de NS geldt ook dat het zich niet op het Belgische spoorwegnet mag begeven...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS
De Belgen lijken wel moedwillig bezig om al het materieel dat geschikt is voor het buitenland te verbouwen op zo'n manier dat het niet meer de grens over mag. MW41 mag niet meer de grens over naar Rodagne, MS96 met Frankrijktoelating krijgt een beveiligingsinstallatie ingebouwd waardoor bijna alle treinen Antwerpen - Lille tot Kortrijk zijn ingekort, ze doen echt hun best daar om het netwerk af te sluiten van de buitenwereld :Y
HLE18 en MS08 gaat men pas in het buitenland testen als alles in het binnenland werkt (de HLE18 met 19xx-nummers zijn nog niet voor splitsen en combineren met M6-stammen toegelaten bijvoorbeeld)...
HLE18 en MS08 gaat men pas in het buitenland testen als alles in het binnenland werkt (de HLE18 met 19xx-nummers zijn nog niet voor splitsen en combineren met M6-stammen toegelaten bijvoorbeeld)...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS
De 4811 gister zweol bij Rotterdam als Amsterdam als opleidingstrein gezien. Ook stond de 4804 tegelijkertijd op Rotterdam..
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS
Mja maar dat is natuurlijk ook wel logisch. Nadat je TBL1+ inbouwt moet je opnieuw homologeren. Daarom mogen ze niet naar Aken en Nederland rijden. En voor Luxemburg is het omdat ze daar geen adequate beveiliging hebben. Memor 2 was dat geloof ik?Bee schreef:De Belgen lijken wel moedwillig bezig om al het materieel dat geschikt is voor het buitenland te verbouwen op zo'n manier dat het niet meer de grens over mag. MW41 mag niet meer de grens over naar Rodagne, MS96 met Frankrijktoelating krijgt een beveiligingsinstallatie ingebouwd waardoor bijna alle treinen Antwerpen - Lille tot Kortrijk zijn ingekort, ze doen echt hun best daar om het netwerk af te sluiten van de buitenwereld :Y
HLE18 en MS08 gaat men pas in het buitenland testen als alles in het binnenland werkt (de HLE18 met 19xx-nummers zijn nog niet voor splitsen en combineren met M6-stammen toegelaten bijvoorbeeld)...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS
Begin dit jaar waren alle lijnen in Luxemburg overgeschakeld op ETCS, alleen Luxemburg - Kleinbettingen moest toen nog en dat zou dit jaar af zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 166 gasten