Heijmans bouwt nieuwe stationstunnel Eindhoven

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Heijmans bouwt nieuwe stationstunnel Eindhoven

Bericht door fogeltje »

Michael 1988 schreef:Is dat zonder geld kwijt te raken?
Ja. Er moet natuurlijk wel geld opstaan (vandaar dat het al belachelijk is), maar dat krijg je dan terug. Ik heb eens in Nijmegen ingecheckt met mijn verkeerde OVC, die zonder VDU. Dus moest ik even drie minuten wachten, uitchecken met OVC2 en inchecken met OVC1 :') Inmiddels was de sneltrein naar 's-Hertogenbosch natuurlijk al weg, gelukkig haalde ik wel de stoptrein.

Tot nu toe de enige keer dat ik de verkeerde kaart gebruikt heb.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Heijmans bouwt nieuwe stationstunnel Eindhoven

Bericht door Geert »

Geldt die drie-minutenregel niet alleen bij paaltjes? Een poortje checkt immers altijd in of juist uit, dus het risico op inchecken terwijl je uit wil checken (of andersom) wat men bij de paaltjes probeert te voorkomen door die drie-minutenregel is toch niet aanwezig.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Heijmans bouwt nieuwe stationstunnel Eindhoven

Bericht door Karl »

Bij paaltjes is het ook belachelijk. Zogenaamd is het om te voorkomen dat je niet in- en uitcheckt tegelijkertijd (of andersom), maar waarom je dan niet bij een ander paaltje kan uitchecken is mij echt een raadsel.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Heijmans bouwt nieuwe stationstunnel Eindhoven

Bericht door Geert »

Eens, en sowieso is drie minuten veel te lang. Welke persoon gaat er nou drie minuten lang zijn chipkaart langs een paaltje zwaaien? :') Een halve minuut was lang genoeg geweest.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Heijmans bouwt nieuwe stationstunnel Eindhoven

Bericht door Michael 1988 »

Oude mensen die niet weten hoe de OVC werkt. Ik heb vaak zat oudere mensen gezien die nog de OVC tegen de incheckautomaat aanhouden, terwijl ze allang zijn ingecheckt ;).
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Heijmans bouwt nieuwe stationstunnel Eindhoven

Bericht door fogeltje »

Michael 1988 schreef:Oude mensen die niet weten hoe de OVC werkt. Ik heb vaak zat oudere mensen gezien die nog de OVC tegen de incheckautomaat aanhouden, terwijl ze allang zijn ingecheckt ;).
Maar die staan er geen halve minuut ;) Ik heb eerlijk gezegd geen idee of die 3 minuten bij poortjes ook gehanteerd wordt. Ben ook niet gehappig om het uit te gaan proberen, mede doordat er geen poortjes bij mij in de buurt zijn :mrgreen:
"Een touringcar is geen bus"
StefanR88
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 16:08

Re: Heijmans bouwt nieuwe stationstunnel Eindhoven

Bericht door StefanR88 »

Jongens waar maken jullie druk om?. Filmpje is maar een illustratie, geen defenitieve beeld wat ze wel aangeven. Het is alweer allemaal achterhaald, NS heeft beleid weer aangepast. ik citeer de quote van Vinny
Vinny schreef:De grotere stations krijgen nu allemaal poortvrije passages. Ik vermoed dat die in Eindhoven ook nog wel komen ;)
poortjes heeft geen zin op grotere stations, en op kleinere ook niet (naar mijn mening). dat schrik je reizigers alleen maar af, wie wilt dat nou hebben?.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Heijmans bouwt nieuwe stationstunnel Eindhoven

Bericht door Suus »

Poortjes hebben heel veel zin, het houdt een deel van het gespuis tegen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
StefanR88
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 16:08

Re: Heijmans bouwt nieuwe stationstunnel Eindhoven

Bericht door StefanR88 »

Bee schreef:Poortjes hebben heel veel zin, het houdt een deel van het gespuis tegen.
daar hebben we beveiligers voor! *O* , kost ook nou niet veel geld. op kleinere stations kan ik deels begrijpen maar het gaat ook om toegangelijkheid voor ouderen, ze snappen er toch niet veel van.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Heijmans bouwt nieuwe stationstunnel Eindhoven

Bericht door Suus »

Over het algemeen is het oudere deel van de bevolking beter ingelicht dan gemiddeld. In veel gebieden zijn ze gebruikt als proefpersoon in combinatie met de gratis OV-hype.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Heijmans bouwt nieuwe stationstunnel Eindhoven

Bericht door Michael 1988 »

Bee schreef:Poortjes hebben heel veel zin, het houdt een deel van het gespuis tegen.
En wat als al dat gespuis nou ook een OVC heeft en dan met name een Studenten-OV? Nou die dingen hebben in dat geval dus geen nut. Je kunt ook zo door of over de poortjes/omheining heen gaan. Nee ik denk dat je beter beveiligers kunt gaan plaatsen dan ze weghalen na de komst van die poortjes. Die dingen helpen volgens mij voor geen meter en staan vaker in de weg en weren bepaalde mensen om nog langer gebruik te maken van de trein(stations) voor goede bedoelingen.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Heijmans bouwt nieuwe stationstunnel Eindhoven

Bericht door huibf »

StefanR88 schreef:
Bee schreef:Poortjes hebben heel veel zin, het houdt een deel van het gespuis tegen.
daar hebben we beveiligers voor! *O* , kost ook nou niet veel geld. op kleinere stations kan ik deels begrijpen maar het gaat ook om toegangelijkheid voor ouderen, ze snappen er toch niet veel van.
Juist. Als die poortjes dienen om gespuis tegen te houden is dat een idioot middel. Pak dan de bron aan of gebruik de middelen die er voor zijn. Dus zet beveiliging of politie in. Dat is toch de taak van deze 2 beroepen...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Heijmans bouwt nieuwe stationstunnel Eindhoven

Bericht door Vinny »

Die poortjes helpen de sociale veiligheid in ieder geval een stuk meer dan een paar randdebielen in apenpakjes* (a.k.a. beveiligers). Dat laten de waarderingscijfers voor de metro in Amsterdam en Rotterdam trouwens ook mooi zien. :evil:

* sarcasmemodus.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Heijmans bouwt nieuwe stationstunnel Eindhoven

Bericht door Michael 1988 »

Een metrostation is niet te vergelijken met een treinstation. De asocialen kunnen moeilijker op een metrostation komen aangezien er veel onder de grond zitten (in tegenstelling tot de treinstations). Een mooie voorbeeld is Station 's-Hertogenbosch. Mensen hoeven maar bij de ingang van de autoslaaptrein het hek over en je bent zo op het station (zover ik weet staan daar geen camera's). Zoals ik al zei, poortjes houden die mensen niet tegen, laat staan verwijderen. Met een OVC met saldo of abbo kun je alsnog het station op. Of die gasten moeten zo slim zijn om elkaar te helpen om over het hek heen te klimmen (zogeheten voetje geven). Jouw zogenaamde "randdebielen in apenpakjes" kunnen ze wel tegenhouden en verwijderen. Hoe dan ook, zoals je in mijn onderschrift leest ben ik geen fan van de OVC en die poortjes zullen de beveiligers nooit kunnen vervangen, maar we dwalen af van het onderwerp! Het gaat hier om een verbouwing van station Eindhoven en niet over de (nadelen van de) ov-chipkaart.

Ik heb trouwens nog eens zitten te denken over het probleem met het busstation. Uitbreiding is deels wel mogelijk, maar dan gaat het maar om een paar extra perrons. Als ze nu eens het groene stuk grond naast Perron M (het laatste perron tegenover de kantine en waar de bussen van de busbuffer uitrijden) ombouwen tot perron. Daar kun je 1 hooguit 2 extra perrons kwijt. Daarnaast kan er nog 1 of 2 perrons gecreëerd worden op het groene stuk tussen Perron A en het huidige uitstapperron/taxistandplaats/reserverbusbuffer. Ook daar kun je 1 of 2 perrons kwijt. Je kunt ook eventueel nog de taxistandplaatsen weghalen. Het is daar af en toe levensgevaarlijk met al die voetgangers en buspassagiers die daar moeten uitstappen en al het verkeer wat er langs rijdt. Een keer stonden er weinig taxi's en kwam er een taxi met hoge snelheid vlak langs mij gereden, maar die kreeg het wel te horen waar die in hemelsnaam mee bezig was. Dat was toen Arriva nog op die plek hun passagiers lieten instappen.

Ik had trouwens nog even gekeken op Google Maps en ik was vergeten dat er 2 fietsenstallingen zijn aan de centrumzijde. Ik had het eigenlijk over de fietsenstalling achter de D-reizenkiosk (die het meest richting de Bijenkorf ligt dus). Als de parkeerplaats er ook bij betrokken word heb je een busstation wat bijna even groot is als het huidige busstation. Het is niet ideaal met het verkeer, maar dat is het nu ook al niet met alle bussen die van het busstation afkomen en over de Vestdijktunnel moeten rijden. Maar waarschijnlijk is dat gebied net te klein om fatsoenlijk met de bussen te manoevreren en ruimte over te houden voor buspassagiers.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten