Ja ik had het uitsluitend over de deurconfiguraties van de achterste tram.hauptbahnhof schreef:Maar dit geldt dus alleen voor de tweede tram? Aangezien deur 1 bij de eerste tram nog steeds geen uitstapdeur is.
Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
@Haupbahnhof: Zuid heeft geen bestemmingsomroepen. -o-
En iemand zag mij daar al rondkijken om het aan iemand te vragen, dus dat ging prima. Maar een "Deze trein gaat naar Isolatorweg" is geen overbodige luxe.
En iemand zag mij daar al rondkijken om het aan iemand te vragen, dus dat ging prima. Maar een "Deze trein gaat naar Isolatorweg" is geen overbodige luxe.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Het viel mij onlangs op dat het omroepen van bestemmingen sporadisch werkt op bijvoorbeeld station Heemstestraat. Ook rijden er regelmatig CAFs rond met defecte koersrollen. Mee eens dat het erg irritant is dat er geen bestemmingen op de zijkanten van de metro's staan.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Naja, als je een vast traject reist maakt een halte als Heemstedestraat of Sloterdijk niet zoveel uit, aangezien de keuze bestaat uit lijn 50 of lijn 50.R-Flow schreef:Het viel mij onlangs op dat het omroepen van bestemmingen sporadisch werkt op bijvoorbeeld station Heemstestraat. Ook rijden er regelmatig CAFs rond met defecte koersrollen. Mee eens dat het erg irritant is dat er geen bestemmingen op de zijkanten van de metro's staan.
Maar op het noorderperron van station Zuid heb je dan de keuze uit lijn 50 of lijn 51.
Als hij er al staat en het eerste digitale display hebben ze een half perron verder opgehangen...
Heb de klantenservice er ook een mailtje over gestuurd, maar volgensmij kwam er weer zo'n standaardreactie op terug...
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Gaat er meer om dat het de ene keer wel gebeurd en de andere keer weer niet. Het systeem is er gewoon dus waarom het sporadische gebruik? Stand van de maan of zo?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Ik heb ook wel eens over metrostation Zuid geklaagd, maar de reactie was dat er aan het station geen investeringen meer gedaan worden totdat de verbouwing begint. Tja...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Geen investeringen/ Behalve het verleggen/verbouwen van de halte van tram 5.Bee schreef:Ik heb ook wel eens over metrostation Zuid geklaagd, maar de reactie was dat er aan het station geen investeringen meer gedaan worden totdat de verbouwing begint. Tja...
Ik vind het sowieso toch wel een mislukking. Het is een vrij druk station, maar de voorzieningen op het perron zijn ruim onder de maat.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Het ontbreken van een overkapping op Zuid heb ik iig nooit gegrepen.VIRM schreef:Ik vind het sowieso toch wel een mislukking. Het is een vrij druk station, maar de voorzieningen op het perron zijn ruim onder de maat.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Alle stations van de Amstelveenlijn zijn zonder overkapping gebouwd om zo geld te besparen. Dat was ook bij de meeste stations van de Ringlijn de bedoeling. Daar bleef wel wat geld over waarna men nog wat overkappingen heeft gebouwd, waaronder op het metroperron van Station RAI, maar daarna was de koek echt op.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Ik vind dat naast de reinsinformatie (omroep over bestemming en de verkeerd geplaatste digitale displays) ook echt verbazingwekkend. Volgensmij heeft ook ieder metrostation in Amsterdam een overkapping (of plafond in het geval van de tunnel ) behalve Zuid, terwijl het toch een redelijk druk metrostation is. Als het regent, zie je dus dat mensen of massaal bij de trap blijven staan, of in een van de paar abri's schuilen.R-Flow schreef:Het ontbreken van een overkapping op Zuid heb ik iig nooit gegrepen.VIRM schreef:Ik vind het sowieso toch wel een mislukking. Het is een vrij druk station, maar de voorzieningen op het perron zijn ruim onder de maat.
Daarnaast vind ik het ook maf dat er geen goede overstapmogelijkheid is van het ene perron naar het andere perron zonder door de OV-chippoortjes te moeten. Da's niet echt reizigersvriendelijk.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Na 1997 heeft de stad nooit meer inkomsten gehad?Bee schreef:Alle stations van de Amstelveenlijn zijn zonder overkapping gebouwd om zo geld te besparen. Dat was ook bij de meeste stations van de Ringlijn de bedoeling. Daar bleef wel wat geld over waarna men nog wat overkappingen heeft gebouwd, waaronder op het metroperron van Station RAI, maar daarna was de koek echt op.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Je hebt sowieso op ieder station op de Amstelveenlijn wel een paar abri's, toch?Bee schreef:Alle stations van de Amstelveenlijn zijn zonder overkapping gebouwd om zo geld te besparen. Dat was ook bij de meeste stations van de Ringlijn de bedoeling. Daar bleef wel wat geld over waarna men nog wat overkappingen heeft gebouwd, waaronder op het metroperron van Station RAI, maar daarna was de koek echt op.
Een kleine overkapping zou bij De Boelelaan/VU richting station Zuid wel handig zijn, gelet op de grote stroom reizigers die daar komen.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Je zal lang zoeken naar een opkapping op Spaklerweg of Overamstel, dat is er niet.
Na 1997 is er jarenlang geen geld geweest voor de metro, we mogen van geluk spreken dat de roltrappen maar relatief kort kapot zijn geweest (een jaar of twee...)
Na 1997 is er jarenlang geen geld geweest voor de metro, we mogen van geluk spreken dat de roltrappen maar relatief kort kapot zijn geweest (een jaar of twee...)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Kwestie van budgetteren. We zijn inmiddels dik 15 jaar verder.Bee schreef:Na 1997 is er jarenlang geen geld geweest voor de metro, we mogen van geluk spreken dat de roltrappen maar relatief kort kapot zijn geweest (een jaar of twee...)
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Tsja, toch een beetje sneu dat dit soort dingen ontbreken bij de metro van een hoofdstad. -o- Een dak lijkt mij geen oerbodige luxe. Als je toch al miljoenen uitgeeft voor de aanleg, kan een bedragje er bovenop voor een overkapping ook wel.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Berlijns model :D
*deuren worden ontgrendeld* 'Metro 51 naar Westwijk'..
Displays in de hal vind ik trouwens ook geen overbodige luxe. Die schermen op CS vind ik erg fijn, dan weet je of je moet rennen of ruuuustig aan naar beneden kunt. Weet iemand of dat iets is dat wordt doorgezet op andere stations?
*deuren worden ontgrendeld* 'Metro 51 naar Westwijk'..
Displays in de hal vind ik trouwens ook geen overbodige luxe. Die schermen op CS vind ik erg fijn, dan weet je of je moet rennen of ruuuustig aan naar beneden kunt. Weet iemand of dat iets is dat wordt doorgezet op andere stations?
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Schermen bij CS? Nog nooit opgevallen; maar waarschijnlijk is dat omdat ik meer bezig ben met kijken of ik de goede kant opga/door de poortjes heenkomen. :)Ardan schreef:Berlijns model :D
*deuren worden ontgrendeld* 'Metro 51 naar Westwijk'..
Displays in de hal vind ik trouwens ook geen overbodige luxe. Die schermen op CS vind ik erg fijn, dan weet je of je moet rennen of ruuuustig aan naar beneden kunt. Weet iemand of dat iets is dat wordt doorgezet op andere stations?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Het regende gister, dus zat de bus (lijn 21) echt vol en nog steeds wouden er mensen instappen. Ze moesten maar achterin instappen of 10 seconden wachten op de volgende (reed vlak achter een redelijk lege 21), maar sommige bleven maar voor op de deur kloppen. Het was gister een hoog "Ik moet en ik zal met deze bus"-gehalte.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Is dat alleen maar bij de 11G trams of ook bij de 12G trams?hauptbahnhof schreef:Van collega's die vaak op lijn 5 rijden heb ik begrepen dat deur 1 niet van buiten geopend kan worden, en tegenwoordig gaat die deur ook niet meer open als de deuren centraal wordt geopend. Alleen maar positieve berichten dus. *O*
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Tot nu toe geen 12G-trams met nieuwe deuren dus geen idee, maar ik ga ervanuit dat ze met dezelfde software worden uitgerust. Is met de dubbelkops-combino's en de enkelkops ook hetzelfde.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
In Rotterdam hebben ze dat dus (nagenoeg) overal in de metro. Inderdaad erg handig. Maar ja, Amsterdam en dynamische reizigersinformatie op de haltes/stations gaan niet zo goed samen om de een of andere reden. Net begin jaren '80 hierzo op dat gebied... Dat handjevol digitale zuilen/schermen in de stad doet weinig meer dan hun analoge voorgangers. :XArdan schreef:Displays in de hal vind ik trouwens ook geen overbodige luxe.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Ik stap altijd op het perron helemaal voorin de 50 naar Isolatorweg of achterin de 51 naar Westwijk en tot nu toe heb ik hem echt nog nooit gehoord. Kennelijk staat het volume heel erg zacht, en het omgevingslawaai (A10, metro's, treinen, etc.) helpt waarschijnlijk ook niet. Of ze hadden geen zin om het te onderhouden.hauptbahnhof schreef:Sinds wanneer heeft Zuid geen bestemmingsafroepen dan? Beide perrons hebben het altijd gehad. Alleen is het een klein speakertje redelijk aan het begin van het perron. Dus echt hard is het niet (je moet er redelijk in de buurt staan om het te horen). Alleen tegenwoordig kom ik niet meer echt vaak daar sinds ik uit Amstelveen weg ben (alleen doorreis).
Beul van de blindegeleidelijn
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 169 gasten