OVer je reiservaringen in oktober 2012
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Nee, al heb ik het wel de hele September maand gedaan. Tegenwoordig hebben we daar een mooie 372 voor
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
KM46 schreef:Vandaag de eerste vertraging van 2012 opgelopen bij de spoorwegen. Tot op heden is het dit jaar nog goed gegaan bij de spoorwegen. Vandaag was het slecht 10 minuten, maar toch.
@ Thom91: Dit was geen gezeur over 5 of tien minuten vertraging, Maar het ging erover dat het mijn eerste vertraging bij de ns was dit kalenderjaar 2012. En dat vind ik toch wel een prestatie om het zo lang vol te houden zonder vertraging bij de spoorwegen.Thom91 schreef:Ik word stiekem beetje moe van het melden van iedere vertraging van 5-10 minuten..
Dan kan ik bijna dagelijks wel een relaas gaan schrijven...
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Wat er uiteindelijk gebeurde.
Met t10756 op tijd vertrokken in Leeuwarden enz. tot Zwolle. Ook daar vertrokken we op tijd als t756 (om 16:16). Bij de militaire terreinen bij 't Harde kwamen we stil te staan, al na een paar seconden volgde de omroep dat er verderop een aanrijding was geweest en dat besloten was dat we naar Zwolle zouden gaan. We werden in 't Harde op spoor 3 gezet, waarbij op spoor 2 een IC naar Groningen stond en via spoor een IC naar Leeuwarden passeerde. Vlak nadat de trein naar Groningen weg was mochten wij ook weer naar Zwolle. Inmiddels was bekend geworden dat wij verder zouden gaan naar Deventer. So far, so good. Na een korte stop in Zwolle reden we zonder stoppen naar Deventer waar we op spoor 2 werden binnengenomen. In Deventer was het een puinhoop, de s3600 naar Arnhem bleef wat langer staan om een propvolle trein naar Enschede te ontlasten. Binnen vijf minuten waren we weer weg uit Deventer en zijn we non-stop naar Amersfoort gereden, uiteindelijk kwamen we daar om 18:08 aan, waarna onze trein werd opgeheven.
Daar wilde ik een trein richting Schiphol nemen. De geplande trein naar Schiphol had echter een vertraging van 2 uur 40 minuten. Toch verscheen op de oorspronkelijke tijd van die trein een IC Berlijn in Amersfoort, deze werd echter opgeheven want ook deze bleek een vertraging van twee uur te hebben. Daarna werd door een medewerker van de NS ontraden de sprinter naar Amsterdam C te nemen omdat deze met een vertraging van 7 minuten zou vertrekken. Men zou de overstap in Weesp niet vasthouden, dus de volgende IC zou vast sneller zijn. Tja. Die volgende IC was ruim op tijd in Amersfoort, maar vertrok er met ruim 15 minuten en kwam even na Weesp achter de sprinter naar Schiphol te hangen :') Uiteindelijk kwam ik om 19:40 aan in Duivendrecht, oorspronkelijk had ik gedacht om 17:25 in Duivendrecht te zijn :(
Met t10756 op tijd vertrokken in Leeuwarden enz. tot Zwolle. Ook daar vertrokken we op tijd als t756 (om 16:16). Bij de militaire terreinen bij 't Harde kwamen we stil te staan, al na een paar seconden volgde de omroep dat er verderop een aanrijding was geweest en dat besloten was dat we naar Zwolle zouden gaan. We werden in 't Harde op spoor 3 gezet, waarbij op spoor 2 een IC naar Groningen stond en via spoor een IC naar Leeuwarden passeerde. Vlak nadat de trein naar Groningen weg was mochten wij ook weer naar Zwolle. Inmiddels was bekend geworden dat wij verder zouden gaan naar Deventer. So far, so good. Na een korte stop in Zwolle reden we zonder stoppen naar Deventer waar we op spoor 2 werden binnengenomen. In Deventer was het een puinhoop, de s3600 naar Arnhem bleef wat langer staan om een propvolle trein naar Enschede te ontlasten. Binnen vijf minuten waren we weer weg uit Deventer en zijn we non-stop naar Amersfoort gereden, uiteindelijk kwamen we daar om 18:08 aan, waarna onze trein werd opgeheven.
Daar wilde ik een trein richting Schiphol nemen. De geplande trein naar Schiphol had echter een vertraging van 2 uur 40 minuten. Toch verscheen op de oorspronkelijke tijd van die trein een IC Berlijn in Amersfoort, deze werd echter opgeheven want ook deze bleek een vertraging van twee uur te hebben. Daarna werd door een medewerker van de NS ontraden de sprinter naar Amsterdam C te nemen omdat deze met een vertraging van 7 minuten zou vertrekken. Men zou de overstap in Weesp niet vasthouden, dus de volgende IC zou vast sneller zijn. Tja. Die volgende IC was ruim op tijd in Amersfoort, maar vertrok er met ruim 15 minuten en kwam even na Weesp achter de sprinter naar Schiphol te hangen :') Uiteindelijk kwam ik om 19:40 aan in Duivendrecht, oorspronkelijk had ik gedacht om 17:25 in Duivendrecht te zijn :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: wo 10 okt 2012, 02:54
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Heb jij nog geluk gehad vriendin van me zat in die trein die de aanrijding heeft gehad en die is met + 240 op haar eindbestemming aangekomen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Kennelijk was er in Amersfoort vanmorgen iets mis met spoor 5, daar vertrok namelijk niets. De s5800 en s4500 die er normaal in de richting Schothorst halteren deden dit nu op spoor 2 met wat kleine vertragingen als enige gevolg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Onderhoudsrooster in de ochtendspits? Daarnaast, dan zou het toch niet alleen vanmorgen zo geweest zijn maar had ik het in de afgelopen periode al vaker moeten zien. (Naast dat bij een onderhoudsrooster de sporen planmatig anders zijn en het dus niet als spoorwijziging wordt omgeroepen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Ik liep laatst bij Dt stond er op het info-bord: minder treinen tussen Hoek van Holland en Rotterdam CS door gladde sporen
1 blaadje op de rails en er reden gelijk minder treinen.
1 blaadje op de rails en er reden gelijk minder treinen.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
In 5 minuten kom je ook erg ver héJeffreyMeijer schreef:Al 1,5 maand met de trein gereisd tussen Amsterdam Sloterdijk en Amsterdam Centraal en nog welgeteld 0 x controle gehad, NS dit kan beter.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Goh, zowaar een dag zonder graafmachines of ander graftuig op de weg. Het kan dus wel. Ik was dan ook lekker op tijd. Ik stond al in de universiteit op tijden dat ik vaak op CS nog op een bus sta te wachten. *bus*
"Een touringcar is geen bus"
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Vergeten dat Nederland-Andorra in de Kuip speelt. Drukte op Zwd en in de treinen... Oef. Zodoende de t5164 voor laten gaan. De s5000 stopt natuurlijk niet op Rtst ,maar vanaf Brd roept de Mcn van de t5066 ineens om dat ze daar wel extra gaan stoppen. HC loopt pissed naast mij en is geirriteerd dat ie ineens wel daar gaat stoppen, terwijl ze daar geen toestemming voor hebben: "heb ik net tegen al die mensen op het perron gezegd dat we er niet gaan stoppen!" Mcn heeft wel toestemming gekregen... HC zucht met zo'n blik van "vooruit dan maar" en gaat tegen stelletje klessen dat ie het stom vindt dat er vanuit Dordt de reizigerstreinen maar gemengd worden met voetbaltreinen (i.t.t. vanuit Rotterdam waar er aparte treinen zijn): "kom je net van werk, of zit je met je vrouw ,zit ineens je trein vol met dronken supporters!"
Tja ,hij heeft een punt ergens... Maar ik denk dat ie wel een horde fans op Brd en Rlb heel gelukkig heeft gemaakt, gezien het aantal mensen wat op Rtst de trein uit liep...
Tja ,hij heeft een punt ergens... Maar ik denk dat ie wel een horde fans op Brd en Rlb heel gelukkig heeft gemaakt, gezien het aantal mensen wat op Rtst de trein uit liep...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Daarom. Zaandam-Sloterdijk is ook zo'n stukje van 6 a 7 minuten waar de controlekans uberklein is. :)Ennes schreef:In 5 minuten kom je ook erg ver héJeffreyMeijer schreef:Al 1,5 maand met de trein gereisd tussen Amsterdam Sloterdijk en Amsterdam Centraal en nog welgeteld 0 x controle gehad, NS dit kan beter.
@Ennes: even nieuwsgierig, wat is je standplaats? :)
Beul van de blindegeleidelijn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Het scheelt ook nog wat in de herstelkosten allicht... één keer een s2200 gehad die er officieel niet zou stoppen, maar op Lombardijen overspoeld werd door supporters die kennelijk geen behoefte hadden op de volgende stoptrein te wachten. Uiteindelijk heeft die toch een stop bij het stadion gemaakt, maar je wilt niet weten hoe die DDAR er na die rit uit zag. Geen bank zat meer op z'n plek.Justin schreef:HC zucht met zo'n blik van "vooruit dan maar" en gaat tegen stelletje klessen dat ie het stom vindt dat er vanuit Dordt de reizigerstreinen maar gemengd worden met voetbaltreinen (i.t.t. vanuit Rotterdam waar er aparte treinen zijn): "kom je net van werk, of zit je met je vrouw ,zit ineens je trein vol met dronken supporters!"
Tja ,hij heeft een punt ergens... Maar ik denk dat ie wel een horde fans op Brd en Rlb heel gelukkig heeft gemaakt, gezien het aantal mensen wat op Rtst de trein uit liep...
(Wellicht zal de DDAR-bank die jaren tussen Dordrecht en Rotterdam langs het spoor heeft gelegen daar ook op zo'n manier beland zijn)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Vandaag gratis door een systeemfout bij Van Oostenrijk op de 372 in Amsterdam gekomen. Hahaha
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Vandaag nam ik een gokje en ik nam de Fyra van Rotterdam C. naar Schiphol. De trein stond gepland om 14:51 te vertrekken uit Rotterdam. Echter had deze een vertraging van +20 minuten. Geen verassing...
De echte verassing was dat deze trein niet meer over de HSL ging vanwege een defecte trein.
Want er was namelijk geen informatie of er werd geen mededeling gegeven :N
Langzamerhand verdwijnt mijn vertrouwen in Fyra... :neg:
De echte verassing was dat deze trein niet meer over de HSL ging vanwege een defecte trein.
Want er was namelijk geen informatie of er werd geen mededeling gegeven :N
Langzamerhand verdwijnt mijn vertrouwen in Fyra... :neg:
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Het was een klein beetje chaos in Zwolle.
Klein beetje maar. Heb maar vijf bussen naar Olst aan me voorbij moeten laten gaan omdat er een paar mensen te veel mee wilden rond 16 30 uur. De buschauffeur op de onderste foto was wel stom bezig door mensen op straat te laten instappen, terwijl wij erdoor moesten en een lijnbus er vanaf de tegenrichting ook langs moest.
Gelukkig reden de bussen naar Olst af en aan, dus kwam ik maar een half uurtje later dan gepland aan :)
Ik kon niet ontdekken waar men in Zwolle precies mee bezig is dat per se alles plat moest. Misschien dat er morgen iets zichtbaars te ontdekken valt. Te Olst kwam dit dieselwerktreintje voorbij tuffen, waardoor mijn trein iets te laat aankwam.
Klein beetje maar. Heb maar vijf bussen naar Olst aan me voorbij moeten laten gaan omdat er een paar mensen te veel mee wilden rond 16 30 uur. De buschauffeur op de onderste foto was wel stom bezig door mensen op straat te laten instappen, terwijl wij erdoor moesten en een lijnbus er vanaf de tegenrichting ook langs moest.
Gelukkig reden de bussen naar Olst af en aan, dus kwam ik maar een half uurtje later dan gepland aan :)
Ik kon niet ontdekken waar men in Zwolle precies mee bezig is dat per se alles plat moest. Misschien dat er morgen iets zichtbaars te ontdekken valt. Te Olst kwam dit dieselwerktreintje voorbij tuffen, waardoor mijn trein iets te laat aankwam.
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Ja waarom niet? Als er capaciteit is dan kan dat gewoon. In zaandam gebeurt het ook. Je kan het zien op de vertrekstaten, als er op sommige dagen van een ander spoor wordt vertrokken, vaak zit daar een vast aantal weken tussen, 4, 8 of 12.Daniel schreef:Onderhoudsrooster in de ochtendspits? Daarnaast, dan zou het toch niet alleen vanmorgen zo geweest zijn maar had ik het in de afgelopen periode al vaker moeten zien. (Naast dat bij een onderhoudsrooster de sporen planmatig anders zijn en het dus niet als spoorwijziging wordt omgeroepen)
Komt wel goed schatje.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Amersfoort kent geen onderhoudsrooster in de ochtendspits. Zaandam kent wel onderhoudsrooster, maar dan net na de spits.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
@Ardan: In Zwolle zal inderdaad niet veel te zien zijn dit weekend. Nieuwe sporen zijn gedurende de afgelopen week al aangesloten en dit weekend is men bezig met testen, testen, testen en nog eens testen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Aan de oostkant van het station van Zwolle gebeurde inderdaad maar weinig. Er werd echter wel gewerkt op spoor 1, 2 en 3 aan de westzijde, waar men een wissel heeft weggehaald, nieuw spoor heeft geplaatst en ook de ballast deels heeft vervangen. Wat foto's van gisteren zijn hier te zien. :)
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Is nu de wissel en sein waardoor dat ongeluk een paar jaar geleden plaatsvond weggesaneerd?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Die worden gesaneerd ja. Wat ze nu bouwen is overigens maar een slap aftreksel van het oorspronkelijke plan voor Zwolle.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Heb jij het oorspronkelijke plan? Lijkt me wel leuk om even te vergelijken ;)
Komt wel goed schatje.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
@Klaasje: Wat ze nu bouwen is toch nog tijdelijk wegens de uitloop van de werkzaamheden aldaar? (Met nog niet alle gelijktijdigheden die er uiteindelijk moeten komen)
Kom net tussen Rotterdam Alexander en Gouda trouwens een Thalys vlak achter een goederentrein tegen. Snelle omleiding
Edit: meende trouwens dat VIRM vooral boven nogal zwabberde op slecht spoor, maar de 8707 is me nu beneden toch aan het schudden tussen met name Gouda en Utrecht. Had het stel waarin ik eerder vandaag boven zat in de andere rijrichting een stuk minder last van.
Edit2: En NS denkt ook aan de conditie van z'n klanten, men had vandaag weer wat nieuws bedacht om ze aan het wandelen te krijgen: twee uitlopende 2800'en achter elkaar op spoor 4B te Amersfoort neerzetten in afwachting van een rangeerder.
Kom net tussen Rotterdam Alexander en Gouda trouwens een Thalys vlak achter een goederentrein tegen. Snelle omleiding
Edit: meende trouwens dat VIRM vooral boven nogal zwabberde op slecht spoor, maar de 8707 is me nu beneden toch aan het schudden tussen met name Gouda en Utrecht. Had het stel waarin ik eerder vandaag boven zat in de andere rijrichting een stuk minder last van.
Edit2: En NS denkt ook aan de conditie van z'n klanten, men had vandaag weer wat nieuws bedacht om ze aan het wandelen te krijgen: twee uitlopende 2800'en achter elkaar op spoor 4B te Amersfoort neerzetten in afwachting van een rangeerder.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Gister had ik de IC van 16:24 Amf-Ut. voor Ut even een leuke omroep
"Dames en heren, door het uitmuntende werk van het treinpersoneel zijn wij op tijd en veilig gearriveerd in Utrecht. Reizigers voor Rotterdam dienen over te stappen naar spoor 18-Bernard. Deze trein gaat in het geheel door naar Den Haag Centraal via de stations Gouda. De mensen noemen het station Utrecht Centraal, dus wij rijden zometeen Utrecht Centraal binnen. Reist u met de OV-chipkaart, en is dit uw eindbestemming, vergeet u dan niet te bliepen oftewel bij het paaltje "Check-uit" te doen. Inchecken moet u Check-in hebben. "
"Dames en heren, door het uitmuntende werk van het treinpersoneel zijn wij op tijd en veilig gearriveerd in Utrecht. Reizigers voor Rotterdam dienen over te stappen naar spoor 18-Bernard. Deze trein gaat in het geheel door naar Den Haag Centraal via de stations Gouda. De mensen noemen het station Utrecht Centraal, dus wij rijden zometeen Utrecht Centraal binnen. Reist u met de OV-chipkaart, en is dit uw eindbestemming, vergeet u dan niet te bliepen oftewel bij het paaltje "Check-uit" te doen. Inchecken moet u Check-in hebben. "
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten