OVer Missers in de Reisinformatie #23

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Wubbo »

De nachtelijke werkzaamheden in Gouda hebben alles te maken met de werkzaamheden op de RijnGouweLijn, er wordt een nieuwe softwareversie geladen daar.

Morgen zijn spoor 8 en 10 (en 11) weer eens buiten dienst in Gouda, waarvoor men kennelijk de s2000 en s2800 weer eens opgeheven heeft. Je zal maar van Leiden naar Utrecht willen, de normale reisroute is buiten dienst, de snelste omleidingsroute ook (via Schiphol) en de andere omleidingsroute wordt de treindienst dusdanig aangepast dat je een half uur mag overstappen. De snelste route is morgen dus via Haarlem (1 uur 7 min).
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Wubbo »

MdJ schreef:De s5800 rijdt Asdm-Amf
Volgens mij rijdt de s5800 gewoon vanaf Amsterdam C (al vertrekt ie eerder dan normaal)? De s4600 is wel opgeheven op Asd-Wp en rijdt Wp-Lls.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Suus »

Bij Diemen rijdt alles over spoor 2, wat niet helemaal goed is gegaan want er worden al de hele dag allerlei spoorwijzigingen doorgevoerd en er is altijd wel een trein met vertraging omdat het blijkbaar toch te krap is ingepland *O*

Bij Diemen Zuid kwam ik de s4900 tegen :| Ik kwam geen bericht op NS.nl tegen dat die niet naar Almere zou rijden, had wel iets duidelijker gemogen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door MdJ »

@Wubbo:
Dan hebben ze weer lopen aanpassen, lijstje van vorige week (ik meende dat ik hem dinsdag had gemaakt)
Er rijden GEEN treinen
*Hfd-Ledn
*Shl-Rtd-Bd (HSL)
Er rijden minder treinen
*Gvc-Ledn (geen t3700, wel t2600, t6300)
*Shl-Asd (geen int, t3200, t3300, wel t700 / t1600, t2600)
*Asd-Wp (geen t3900, t4500, t5800 (op Asd-Asdm), wel t700 / t1600, t4600 en t5800 (niet op Asd-Asdm(!))
*Shl-Asdz-Wp (geen t700 /t1600, t3100 , t3500, t5700, alleen t4300 en t4900)
*Flevolijn (geen t3700 en t3900, wel t4300, t4600 en t5700 (alleen Alm-Ndb(-Ut))

t140 Rijdt van/tot Amf.
t700 rijdt van/naar Asd en in het pad van de t3200 van/naar Hfd.
t900 is opgeheven
t1600 rijdt van/naar Asd en in het pad van de t3200 van/naar Hfd.
t2600 is opgeheven Shl-Ledn. Tussen Shl-Asd rijdt de 702600.
t3100 is opgeheven Asdz-Shl.
t3300 is opgeheven Ass-Hfd
t3500 is opgeheven Asdz-Shl
t3700 is opgeheven.
t3900 is opgeheven.
t4300 is opgeheven Hfd-Ledn en rijdt van/naar Lls.
t4500 is opgeheven Asd-Amf. Tussen Amfs-Amf rijdt de 704500 (materieel van de 5800)
t4600 rijdt van/naar Lls.
t4900 rijdt Shl-Wp-Ut.
t5700 rijdt Alm-Ut
t5800 is opgeheven Asdm-Asd
t9200 rijdt via Hlm (zonder stop)
t9300 rijdt via Gd (zonder stop)

Let op: werkzaamheden Hfd-Ledn en op de HSL lopen door tot 19, respectievelijk 16 oktober. Zie daarvoor:http://somda.nl/drgls/959/
Bij twijfel: gebruik beton.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Wubbo »

Dan is kennelijk de s4600 eruit gebonjourd en de s5800 doorgelegd. Het is ook niet logisch om op Asd - Asdm op te heffen: de werkzaamheden dit weekend zitten op Gaasperdammerweg Aansluiting.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Fles »

MdJ schreef:@Wubbo:
Dan hebben ze weer lopen aanpassen, lijstje van vorige week (ik meende dat ik hem dinsdag had gemaakt)
Er rijden GEEN treinen
*Hfd-Ledn
*Shl-Rtd-Bd (HSL)
Er rijden minder treinen
*Gvc-Ledn (geen t3700, wel t2600, t6300)
*Shl-Asd (geen int, t3200, t3300, wel t700 / t1600, t2600)
*Asd-Wp (geen t3900, t4500, t5800 (op Asd-Asdm), wel t700 / t1600, t4600 en t5800 (niet op Asd-Asdm(!))
*Shl-Asdz-Wp (geen t700 /t1600, t3100 , t3500, t5700, alleen t4300 en t4900)
*Flevolijn (geen t3700 en t3900, wel t4300, t4600 en t5700 (alleen Alm-Ndb(-Ut))

t140 Rijdt van/tot Amf.
t700 rijdt van/naar Asd en in het pad van de t3200 van/naar Hfd.
t900 is opgeheven
t1600 rijdt van/naar Asd en in het pad van de t3200 van/naar Hfd.
t2600 is opgeheven Shl-Ledn. Tussen Shl-Asd rijdt de 702600.
t3100 is opgeheven Asdz-Shl.
t3300 is opgeheven Ass-Hfd
t3500 is opgeheven Asdz-Shl
t3700 is opgeheven.
t3900 is opgeheven.
t4300 is opgeheven Hfd-Ledn en rijdt van/naar Lls.
t4500 is opgeheven Asd-Amf. Tussen Amfs-Amf rijdt de 704500 (materieel van de 5800)
t4600 rijdt van/naar Lls.
t4900 rijdt Shl-Wp-Ut.
t5700 rijdt Alm-Ut
t5800 is opgeheven Asdm-Asd
t9200 rijdt via Hlm (zonder stop)
t9300 rijdt via Gd (zonder stop)

Let op: werkzaamheden Hfd-Ledn en op de HSL lopen door tot 19, respectievelijk 16 oktober. Zie daarvoor:http://somda.nl/drgls/959/
Wij betalen NIET meer voor:

Enkeltjes
Retourtjes
Any ritten op saldo
75+ seniorendagen
Railrunners
Fietsvervoer
Honden
Koffie
Thee
Limonade
Vieze boekjes

*O*

Oh ja: Onze excuses voor het ongemak :W
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door TheKnitter »

Door omnummering van de s1600 naar 301600 zijn de reisinformatiesystemen in de war: De trein is in het geheel "opgeheven" op de route, maar de treinen rijden fysiek wel. Er staat ook geen Extra Trein. Ergens hebben ze iets verkeerd in de plannen gezet :lol:
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door wouter15 »

De gecombineerde intercity naar Den Haag C en Rotterdam C uit Amersfoort (vertrek .24 en .54) komt normaal gezien op hetzelfde spoor binnen. Nu op een of andere reden niet.
11:44 Den Haag Centraal spoor 11 Intercity
11:47 Rotterdam Centraal spoor 18A Gouda, R'dam Alexander Intercity
Volgens mij splitsen ze halverwege de reis gewoon van elkaar.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Daniel »

Het is alleen de s500 waarbij dit gebeurd, die gaat geheel naar Den Haag i.v.m. een lengtebeperking door het noodperron in 't Harde. De s20500 pendelt daarbij tussen Utrecht en Rotterdam en kan dit weekend niet naar spoor 9 in Utrecht (waar 'ie vrijdag nog stond) omdat dat weer in gebruik is door het tweede achtereenvolgende weekend met werkzaamheden op en boven spoor 7 en 8.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Thom91 »

Nee dit klopt gewoon, door het gebruik van het noodperron bij Hd zijn de treinen anders te kort. Hierdoor rijdt er een aparte pendel Rtd - Ut
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Morgen zijn spoor 8 en 10 (en 11) weer eens buiten dienst in Gouda, waarvoor men kennelijk de s2000 en s2800 weer eens opgeheven heeft.
Ah, dat zal wel het vanwege het plaatsen van de overkapping boven de nieuwe trappen en liften zijn, die miste nog op dat perron zag ik gisteren. Al is 't wel opvallend dat nu zowel de s2800 als de s2000 opgeheven worden, dat was bij de werkzaamheden die hier in het verleden hebben plaatsgevonden steeds of/of. Probleem zit 'm immers vooral in te korte opvolgingen en niet in inhalingen. Levert het toevallig nu problemen op doordat de omgeleide Thalys er ook nog tussendoor moet?

Maargoed, op ns.nl zijn deze werkzaamheden nog altijd uiterst geheim. Ze staan er nieteens als storing op :roll:

Net vertrok er trouwens ook een IC naar Den Haag uit Utrecht, maar waar :P ...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Ennes »

Daniel schreef:
Wubbo schreef:Morgen zijn spoor 8 en 10 (en 11) weer eens buiten dienst in Gouda, waarvoor men kennelijk de s2000 en s2800 weer eens opgeheven heeft.
Ah, dat zal wel het vanwege het plaatsen van de overkapping boven de nieuwe trappen en liften zijn, die miste nog op dat perron zag ik gisteren. Al is 't wel opvallend dat nu zowel de s2800 als de s2000 opgeheven worden, dat was bij de werkzaamheden die hier in het verleden hebben plaatsgevonden steeds of/of. Probleem zit 'm immers vooral in te korte opvolgingen en niet in inhalingen. Levert het toevallig nu problemen op doordat de omgeleide Thalys er ook nog tussendoor moet?

Maargoed, op ns.nl zijn deze werkzaamheden nog altijd uiterst geheim. Ze staan er nieteens als storing op :roll:

Net vertrok er trouwens ook een IC naar Den Haag uit Utrecht, maar waar :P ...
Afbeelding
Daar kom je achter op het moment dat de trein vertrekt/vertrokken is :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Thom91 »

Daniel schreef:
Wubbo schreef:Morgen zijn spoor 8 en 10 (en 11) weer eens buiten dienst in Gouda, waarvoor men kennelijk de s2000 en s2800 weer eens opgeheven heeft.
Ah, dat zal wel het vanwege het plaatsen van de overkapping boven de nieuwe trappen en liften zijn, die miste nog op dat perron zag ik gisteren. Al is 't wel opvallend dat nu zowel de s2800 als de s2000 opgeheven worden, dat was bij de werkzaamheden die hier in het verleden hebben plaatsgevonden steeds of/of. Probleem zit 'm immers vooral in te korte opvolgingen en niet in inhalingen. Levert het toevallig nu problemen op doordat de omgeleide Thalys er ook nog tussendoor moet?
Vorige keer reden ze om en om, dus s2800 uit Rtd en s500/s1700 uit Gvc, zodat er toch nog een kwartiersdienst ontstaat. Ik weet niet of er nu conflicten zijn met eventuele thalyssen..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Daniel »

Juist ja, dat bedoel ik. Andersom hebben ze het trouwens ook weleens gedaan.

Gisteren zat de Thalys ri. Rotterdam tussen het goederenpad en de s2800 na Gouda. Als dat al ergens mee conflicteert op Gouda met alleen spoor 3, 4, 5 beschikbaar dan is dat met de s9800 die er dan kort voor zit tot de splitsing bij Moordrecht. De andere kant op heb je nog een perronloos spoor 2 tot je beschikking wat het aantal mogelijkheden vergroot. (Ben er in de beredenering even vanuit gegaan dat ook spoor 7 buiten gebruik is)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door ThePretender »

Ik weet niet of dit een misser is maar ik vond het wel opmerkelijk. De s700 stond op Amsterdam Centraal aangegeven als de IC naar 't Harde via Schiphol, Hilversum en Amersfoort. Dat betekent dus kopmaken op Schiphol..
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door deadlock »

Daniel schreef:Op Rotterdam Centraal zag ik net een IC naar Groningen/Leeuwarden op de borden staan zonder enige melding van de verbussing vanaf 't Harde...
Zelfde in Utrecht. Groningen spoor 12a en Leeuwarden 12b. Of andersom. Op de treinen zelf stond niet zoals afgelopen zomer 't Harde maar Groningen en Leeuwarden en OBIS gaf alleen aan dat er gratis internet was en straks actuele reisinformaie.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Gekko123 »

Te Rotterdam Centraal was vanochtend de reisinfo voor t20525 weer eens op een erg laag niveau. De TBP's gaven aan Intercity naar Leeuwarden (inclusief alle normale tussenstations), AV op internet gaf aan 't Harde en de trein vond Utrecht wel een mooie eindbestemming. Wat is het nou? Uiteindelijk reed deze trein tot Utrecht.

Dat ze niet combineren in Utrecht vind ik nog tot daar aan toe, maar communiceer dat dan gewoon naar de reiziger toe. Overigens had het in werkelijkheid waarschijnlijk wel gepast, want bij de t727 (kwam binnen met los VIRM-IV) zag ik dat ie in Amersfoort combineerde met een gereed staand ander stel. Als ik het in de snelheid goed heb kunnen zien was dat een VIRM-VI.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door MdJ »

Tijdens het lopen naar de bushalte in Apeldoorn haalde de 5146 op lijn 205 Harderwijk Station mij in. Die lijn komt hier niet :lol:
Bij twijfel: gebruik beton.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door VIRM »

Wat een communicatiefestijn vandaag! *O*

- In Zaandam eerder vanavond het omroepbericht: "Dames en heren. Alle treinen rijden normaal en de dienstregeling wordt normaal uitgevoerd. Er is een fout in de treinaanwijsborden". Normale dienstregeling? ProRailtje, je weet toch dat de s3300 is ingekort tot Amsterdam Sloterdijk wegens werkzaamheden? Dit bericht hoor ik dus vaker op Zaandam, telkens als er wat wijzigingen zijn. :mrgreen:

- Opvallend dat de bussen op Leiden Centraal vanaf het 'voorplein' of 'het Stationsplein voor het station' vertrokken (eentje werd omgeroepen voor Hoofddorp, de ander voor richting Alphen). Beetje consistentie en duidelijkheid kan geen kwaad, toch?

- De s2100 van 23:28 uit Leiden richting Amsterdam Centraal stond aangegeven op spoor 5. En je raadt het al: hij ging lekker over spoor 6 naar 5a, zodat reizigers weer lekker mochten gaan lopen. En dit is lang niet de eerste keer dat dit gebeurt...

- De aansluitende s4000 van 0:01 vanuit Sloterdijk richting Uitgeest kwam tijdens vertrektijd niet opdagen. Op internet stond hij vervolgens aangegeven met +7, op de TBP stond er gewoon helemaal niks. Om 0:10 verdween hij van de TBP en van AV.
Daarna het volgende omroepbericht: "Dames en heren. Zojuist is bekend geworden dat tot onze spijt de Sprinter naar Uitgeest van 0:01 niet heeft kunnen rijden doordat de trein defect is gegaan op Amsterdam Centraal. De eerstvolgende trein naar Zaandam is de Intercity naar Enkhuizen van 0:15 van spoor 5. De eerstvolgende Sprinter naar Zaandijk... Wormerveer... en Uitgeest... is de Sprinter... Whoops!" en de microfoon werd toen gewoon neergelegd. Verder niks meer gehoord. :mrgreen:

- De s4500 van 0:15 proberen dan? Die stond aangegeven met +3 en werd even later ook omgeroepen als vertrekkende over 'een paar minuten'. Dus hij vertrok zonder verdere excuses of verklaring met +7.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Suus »

Er is iets met de s3000 aan de hand waardoor hij op alle stations boven het Noordzeekanaal staat aangegeven als Rijdt via omleiding. Al meer dan een week wordt er dus omgeroepen dat dat een fout op de treinaanwijsborden is :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door VIRM »

Bee schreef:Er is iets met de s3000 aan de hand waardoor hij op alle stations boven het Noordzeekanaal staat aangegeven als Rijdt via omleiding. Al meer dan een week wordt er dus omgeroepen dat dat een fout op de treinaanwijsborden is :')
Ah zo. Maar dan zou het handiger zijn als ze de omroep toespitsen op de specifieke serie en richting.
Als ik die omroep hoor en mijn trein richting Amsterdam is gespoorwijzigd, dan zit ik wel even raar op te kijken...
De bedoeling is goed, nu de uitvoering nog! :)
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:Er is iets met de s3000 aan de hand waardoor hij op alle stations boven het Noordzeekanaal staat aangegeven als Rijdt via omleiding. Al meer dan een week wordt er dus omgeroepen dat dat een fout op de treinaanwijsborden is :')
Heeft te maken met Olv, die wordt overgeslagen en daardoor staat er op tbp en tb7 'rijdt via een andere route'. Ik ben inmiddels maar gestopt met melden want gisteren stond het er nog steeds.
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door webguy »

Het wordt als het goed is binnenkort gefixt (ergens voor er weer een NK schaatsen in het Thialf is). Er is een nieuw programma om te plannen en die heeft uitvoer met evenementenstations die fout in de dienstregeling staan.
In Arnhem regende het gister ook "Extra Treinen" - ook een gerelateerd probleem waar dingen met de hand zijn gedaan, en dan krijg je dat.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Edwin »

Tegenwoordig vind de NS het alleen nog belangrijk om er te stoppen rond internationale kampioenschappen. Dus tijdens het komende NK verwacht ik er geen stop.
Laatst gewijzigd door webguy op di 16 okt 2012, 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quote verwijderd
Remember to check-out with your ov-chipcard.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door webguy »

Shh, dat er dan niet gestopt wordt is dan maar bijzaak - als ze dat probleem nou maar oplossen...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten