oude foto's Wierden

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
gkw1969
Berichten: 1756
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

oude foto's Wierden

Bericht door gkw1969 »

Ik kan het niet weer vinden of ik het hier al wel eens gevraagd heb maar ik ben op zoek naar foto's van, met name, seinhuizen in Wierden(Ov) in de periode 1953-1968.
Mijn vader werkte in die periode als seinwachter in Wierden.

Na de invoering van de automatische bediening kreeg mijn vader de keus tussen de NS te verlaten of te verhuizen naar Rotterdam voor de kaartverkoop. De keuze die mijn vader destijds heeft gemaakt is uiteindelijk van groot belang geweest voor mijn leven met als resultaat dat ik nu buschauffeur ben in Almelo.
Mijn vader heeft dus gekozen om de NS te verlaten en is toen lijndienstchauffeur bij de OAD geworden met standplaats Rijssen.

Eigenlijk zou ik dus mijn vraag 2-ledig moeten stellen:
Foto's en informatie uit de periode 1953-1968 over de seinhuizen in Wierden en
Foto's en informatie over Jan Klinge, lijndienstchauffeur bij de OAD van 1968-1988.

Ik hoop dat hier mensen zijn die mij kunnen helpen.

Groetjes
Gerard Klinge
gkw1969
When you're tired of London, you're tired of life
spoorstaaf
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 10 okt 2012, 02:54

Re: oude foto's Wierden

Bericht door spoorstaaf »

Na deze foto's ben ik ook wel benieuwd want ik zag laatst foto's van de brug bij Deventer en dat had ik ook nooit geweten.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: oude foto's Wierden

Bericht door Dagren »

Aan foto's kan ik je niet helpen. Wel aan een stamboom, maar die had je wellicht al. ;)

http://www.genealogieonline.nl/stamboom_klinge/I152.php#
gkw1969
Berichten: 1756
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: oude foto's Wierden

Bericht door gkw1969 »

Fijn... je wordt bedankt. Nu weet heel OV hobby Nederland hoe mijn familie er uit ziet :P

Hoewel ik er om moet lachen wil ik je toch vriendelijk verzoeken de link te verwijderen.

En ja, deze kende ik al aangezien mijn zus hem in elkaar heeft gezet.

Groetjes
Gerard
When you're tired of London, you're tired of life
spoorstaaf
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 10 okt 2012, 02:54

Re: oude foto's Wierden

Bericht door spoorstaaf »

Ik heb hem gelezen maar nee ken er niemand van tis ookalweer tijdje geleden dat ik uit Wierden vertrokken ben ( Ben er geboren en gewoont tot me 7e )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten