Chipknip

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Chipknip

Bericht door Mark »

En wij hebben gelukkig nog gewoon automaten zonder chipknip, mét muntgeld :) Of je haalt voor een paar cent een grote kop koffie bij het keukentje :D
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Chipknip

Bericht door Jurjen »

Hoewel veel Postbank automaten op stations geen chipknip oplaadpunt hebben, is er op veel stations wel een Qpark terrein in de buurt waar chipfetishisten hun chipje kunnen opwaarderen.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Chipknip

Bericht door deadlock »

De chipknip werkt niet goed omdat de consument niet weet dat er al iets beters is; pinnen. Ik heb nooit geld bij me en ik pin alles tenzij ik naar de kroeg of het buitenland ga.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Chipknip

Bericht door playertwo »

Op de hogeschool Den Bosch werkte het systeem met een schoolpas, waarmee je alles kon betalen. Niet echt handig te noemen, omdat je weer met aparte automaten moest opwaarderen. Die krengen moesten minstens 1 gulden hebben. Kwartjes of minder slikte dat ding niet, en je kon ze dan ook weer nergens omwisselen. Tja ik moest ergens mijn boetes van de bieb van betalen.
Het eten en drinken was in verhouding wel duur. De kroeg die naast de school zat was goedkoper :mrgreen: dus je kan al wel raden waar wij aten. Hoe het nu werkt weet ik niet. Op de KUB heb ik ook gezeten, daar werkte alle automaten met chipknip, waarbij er een pinautomaat en op verschillende plaatsen chipoplaatpunten op de campus aanwezig zijn. In de kantines kon je dan ook wel met munt- en briefgeld betalen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Chipknip

Bericht door Geert »

Op de UU is alles chippen (automaten/kopiëren/kantine), op iedere faculteit voor zover ik weet. Verder gebruik ik die chipknip nergens voor :P

In de winkel waar ik een paar jaar geleden werkte hadden we gemiddeld zo'n 80 pintransacties op een dag, tegenover 3 keer chippen. Dat schiet ook niet echt op dus ;)
treinbruno
Berichten: 73
Lid geworden op: za 29 mar 2008, 12:30
Locatie: Lokeren (belgie)

Re: Chipknip

Bericht door treinbruno »

als ik mijn interrail begon ging ik eerst naar amsterdam om daar 2 uur later de nachttrein te nemen,
wou ik mijn bagage in een kluisje steken,

kon ik daar als belg alleen met maestro betalen, mijn moeder had pas de vorige dag geld op mijn maestro gezet dus dat stond er nog niet op, ging ik vragen aan de toezichter wat ik kon doen, hij zij dat ik zo'n chipknip pasje moest gaan kopen aan het loket...

ik naar het loket, eerst een kwartier aanschuiven, daarna vonden ze alleen maar pasjes van 10€, maar uiteindelijk vonden ze bij een andere loketbediende pasjes van 5€...

opeens rekende ze mij 7€ aan, ik vroeg waarom:
5€ voor de waarde en 2€ voor het pasje :twisted:

nu heb ik dat kaartje nog met nog 50 cent waarde op :roll:

GIERIGE HOLLANDERS :P
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Chipknip

Bericht door STF »

Zozo ik ben een rijk-man, €8,10 als chipknip saldo. Heb zojuist de nieuwe e.dentifier ontvangen en daarmee kan je ook je chipknip saldo uitlezen, wat bij het vorige model nog niet kon. Je kunt ook aflezen wat de laatste afschrijvingen van je chipknip saldo zijn geweest.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Chipknip

Bericht door Freek »

IC3 schreef:
webguy schreef:de HAN heeft een compleet apart Service Bedrijf dat dat soort dingen allemaal regelt.
Dat weet ik niet, Radboud in ieder geval wel. :wink:
Al eens geprobeerd te chippen bij de Management wetenschappen? Voor printen en kopieren heb je weer een andere kaart nodig. En waarom kun je in de Campusshop wel pinnen en in de Refter en cultuurcafe weer niet?

Gelukkig accepteren ze overal ook nog good old cash geld.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Storing pinautomaten op NS-stations

Bericht door Ruben »

tsov schreef:Bij de UvA is het, uiteraard :roll:, per faculteit verschillend. Automaten voor versnaperingen kunnen vaak alleen met chip, soms ook met munten.
En dan komen de leuke taferelen weer boven dat het chipding om bekertjes zit te zeuren en dat muntending niet, maar dat je alleen chiptegoed hebt. En overigens heb ik me nu al 3x bekocht met een choco crème die enkel geschuimde melk uitspoot. Nee die automaten op de UvA zijn die op de VU bij lange na niet; een rood lampje bij het productknopje was kennelijk weer te moeilijk. :kotssmilie:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Chipknip

Bericht door Vinny »

Nee die automaten op de UvA zijn die op de VU bij lange na niet; een rood lampje bij het productknopje was kennelijk weer te moeilijk.
Die automaten verkochten vroeger slootwater onder het mom van koffie of thee. En het kostte ook nog eens meer dan één gulden. Gelukkig wist ik plekken waar je op de UvA (Roeterseiland) wel goedkoper en lekkerder koffie kon krijgen, bij bemensde kantines, die helaas langzaam allemaal verdwenen... In één bepaalde ruimte was zelfs een plek waar je gratis koffie kon halen als je op de juiste tijd langs kwam.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Chipknip

Bericht door mb90 »

De chipknip. Ik moet heb ergens hebben, maar ik heb hem nog nooit gebruikt. Vooral, omdat ik hem ook nooit nodig heb. Op school (Zadkine Prinsenland) gaat alles met gewoon geld en printen is gewoon gratis. Het enige waar ik de chipknip ooit voor nodig zal hebben is het betaald parkeren hier in Rotterdam.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Chipknip

Bericht door tsov »

Vinny schreef:In één bepaalde ruimte was zelfs een plek waar je gratis koffie kon halen als je op de juiste tijd langs kwam.
Ssst! Kunsthistorisch Instituut :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Chipknip

Bericht door Ruben »

Vinny schreef:Die automaten verkochten vroeger slootwater onder het mom van koffie of thee. En het kostte ook nog eens meer dan één gulden.
Nu is het 45 cent, en er niks beter op geworden. Vorig jaar hebben die krengen iets van 4 weken rust gehad omdat dat flutbedrijf (scheen een ander dan Sorbon te zijn) ze niet wilde onderhouden. Nu doet Sorbon dat wél geloof ik, maar die wil liever hun dure koffiebalie aan omzet helpen, waar ze overigens ook niet van efficiëntie hebben gehoord.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Chipknip

Bericht door Vinny »

Nu is het 45 cent, e
Gefeliciteerd. Vlak voor mijn afstuderen kostte het nog 50 ct. Overigens kocht ik nooit meer mijn koffie daar.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Chipknip

Bericht door Daniel »

Als ik dit zo lees ben ik blij dat de automaat op 't werk alles gewoon gratis verstrekt :P Hoewel dat ook niet alles is, de roerstaafjes zijn nu al een week of drie op...
Heb zelfs al 'n keertje opgevangen dat de man die het ding kwam bijvullen zich erover beklaagde dat de automaat bij ons zo snel leeg was :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Chipknip

Bericht door Geert »

tsov schreef:
Vinny schreef:In één bepaalde ruimte was zelfs een plek waar je gratis koffie kon halen als je op de juiste tijd langs kwam.
Ssst! Kunsthistorisch Instituut :wink:
Op de UU is ook zoiets, daar is de koffie bij Wiskunde gratis als je zelf een bekertje hebt :D

Koffie is hier trouwens wel wat voordeliger, 35 cent voor een gewoon kopje koffie of thee (als je het bekertje hergebruikt gaat er 10 cent vanaf). Capuccino (ik houd er niet van overigens) en warme chocolademelk is 45 cent. :)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Chipknip

Bericht door Ruben »

Cappucino vind ik dan nog het enige wat uit die machine vol ellende wel te drinken is. Denk dat die semi-neppe melk de smaak van het slootwater goed weet te maskeren oid.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Chipknip

Bericht door Karl »

Reiziger Ddrs schreef:Als ik dit zo lees ben ik blij dat de automaat op 't werk alles gewoon gratis verstrekt :P Hoewel dat ook niet alles is, de roerstaafjes zijn nu al een week of drie op...
Heb zelfs al 'n keertje opgevangen dat de man die het ding kwam bijvullen zich erover beklaagde dat de automaat bij ons zo snel leeg was :roll:
Op m'n werk heb ik ook gratis automaat-dranken, maar daar heb ik weer gekloot met andere pasjes voor printers, toegang en dergelijke.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Chipknip

Bericht door Daniel »

Tja, dan tref ik 't weer dat ik slechts m'n pasje nodig heb om in- en uit te klokken... al reageert die kaartlezer nou ook weer niet altijd even snel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Chipknip

Bericht door Vinny »

Hoewel dat ook niet alles is, de roerstaafjes zijn nu al een week of drie op...
Hahaha dat had ik laatst met de railcatering in de Beneluxtrein. Het meest lachwekkende was ook nog dat het meisje mij eerst melk in plaats van suiker probeerde te geven. En dat terwijl ik thee had besteld. :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Doc Zenith
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 12:14
Locatie: Gn

Re: Chipknip

Bericht door Doc Zenith »

Melk gaat niet in thee?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Chipknip

Bericht door Daantje »

Ow, gatver. Mijn stagebegeleidster doet dat altijd maar dat ziet er zo vies uit.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Chipknip

Bericht door Geert »

Het IS ook vies! :neg:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Chipknip

Bericht door webguy »

Real British :)
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Chipknip

Bericht door JeePee »

Mja, al is de thee in Engeland en Ierland wel 3x zo sterk. Dus is het nog enigszins nuttig. Los daarvan is melk in de thee ook niet mijn voorkeur...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten