In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit
Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit
De laatste twee keren van/naar Schiphol was al een deceptie voor mij - werkzaamheden, dus niet bereikbaar per trein. Dan maar met de auto :(.
En als ik zou gaan, dan zou je minimaal 2/3 uur van te voren willen inchecken, wat door 99.5% van alle ticket sales/reisagentschappen wordt aanbevolen. Kom op, beetje logisch denken - treinervaren of niet.
En als ik zou gaan, dan zou je minimaal 2/3 uur van te voren willen inchecken, wat door 99.5% van alle ticket sales/reisagentschappen wordt aanbevolen. Kom op, beetje logisch denken - treinervaren of niet.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit
Ja met die heerlijke overstap in Mannheim _O-Ronald schreef:Ah joh, de CNL naar Duisburg rijdt vast wel, toch?
Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit
Dat er door de ov bedrijven meer aan een (veel) betere communicatie mag worden gedaan, staat natuurlijk als een paal boven water. Maar als ik dan naar afgelopen weekend kijk, in diverse treinen toch ook weer reizigers tegengekomen, die ongetwijfeld naar hele mooie muziek hebben zitten luisteren, maar die daardoor wel de omroepberichten (met omreisadvies) hebben gemist.
En dit fenomeen is geen uitzondering. Zelfs als een hele trein leeg loopt omdat een trein niet verder zal rijden, kom je altijd wel reizigers tegen die zo in hun eigen wereld zitten dat werkelijk alles om hun heen zich ontgaat.
Nogmaals Er kan zeker veel meer gedaan worden aan een betere informatie voorziening. Maar voor een deel kunnen veel reizigers ook de hand in eigen boezem steken, en dan met name de groep reizigers die aan hun smartphone lijken te zijn vastgegroeid, en vervolgens als een zombie met smartphone in de hand op het station staan of in de trein zitten.
En dit fenomeen is geen uitzondering. Zelfs als een hele trein leeg loopt omdat een trein niet verder zal rijden, kom je altijd wel reizigers tegen die zo in hun eigen wereld zitten dat werkelijk alles om hun heen zich ontgaat.
Nogmaals Er kan zeker veel meer gedaan worden aan een betere informatie voorziening. Maar voor een deel kunnen veel reizigers ook de hand in eigen boezem steken, en dan met name de groep reizigers die aan hun smartphone lijken te zijn vastgegroeid, en vervolgens als een zombie met smartphone in de hand op het station staan of in de trein zitten.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit
Daar zit zeker wat in, maar aan de andere kant, hoe vaak wordt er niet iets omgeroepen wat je allang weet? Zelf luister ik op de stations alleen naar de omroepen als ik al weet dat er een storing is.
Overigens blijft het veel te vaak voorkomen dat in de trein omroepen niet te horen zijn door problemen met de installatie.
Overigens blijft het veel te vaak voorkomen dat in de trein omroepen niet te horen zijn door problemen met de installatie.
Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit
Dat er iets wordt omgeroepen wat je al lang weet, blijft natuurlijk een lastig criterium, want wat voor een zeer frequente reiziger, en misschien in nog wel grotere mate voor een OV liefhebber zeer logisch en duidelijk is, kan voor een ander weer heel nuttige informatie zijn.iljitsch schreef:Daar zit zeker wat in, maar aan de andere kant, hoe vaak wordt er niet iets omgeroepen wat je allang weet? Zelf luister ik op de stations alleen naar de omroepen als ik al weet dat er een storing is.
Overigens blijft het veel te vaak voorkomen dat in de trein omroepen niet te horen zijn door problemen met de installatie.
Ik betrap mezelf er ook wel eens op dat ik niet bewust luister naar de automatische omroep, terwijl ik dat wel probeer te doen, omdat er vaak vragen komen over wat er is omgeroepen.
Wat betreft de omroepinstallaties in de treinen, ik zie hier de laatste tijd wel een heleboel verbetering. Minder defecte installaties, het volume dat beter is afgesteld, en minder gekraak en gepiep.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit
Ik denk dat je als NS personeel gewoonweg niet alle omroepberichten in je op kan nemen, het worden er ook steeds meer.
Bij de A.O. (Tuffy) zijn er ook een paar extra bijgekomen. Kleine vertragingen werden voorheen enkel op vertrektijd door haar omgeroepen, nu begint Tuffy al 10 minuten van te voren een vertraging van 5 minuten om te roepen (vertrekt over 15 minuten) Daarna bij 5 minuten van te voren (vertrekt over 10 minuten) en dan nog eens op vertrektijd. Niet zelden zie ik dat de betreffende trein intussen het perron komt binnenrollen op vertrektijd, en met 1 minuutje vertraging vertrekt. Zijn genoeg voorbeelden van te bedenken waar een trein een paar minuten vertraging inloopt en er dus feitelijk 3 omroepberichten voor niets zijn geweest.
Nog wat, waarom moet in Enkhuizen worden omgeroepen dat reizigers voor Amersfoort Schothorst in Amersfoort moeten overstappen in verband met werkzaamheden?
Bij de A.O. (Tuffy) zijn er ook een paar extra bijgekomen. Kleine vertragingen werden voorheen enkel op vertrektijd door haar omgeroepen, nu begint Tuffy al 10 minuten van te voren een vertraging van 5 minuten om te roepen (vertrekt over 15 minuten) Daarna bij 5 minuten van te voren (vertrekt over 10 minuten) en dan nog eens op vertrektijd. Niet zelden zie ik dat de betreffende trein intussen het perron komt binnenrollen op vertrektijd, en met 1 minuutje vertraging vertrekt. Zijn genoeg voorbeelden van te bedenken waar een trein een paar minuten vertraging inloopt en er dus feitelijk 3 omroepberichten voor niets zijn geweest.
Nog wat, waarom moet in Enkhuizen worden omgeroepen dat reizigers voor Amersfoort Schothorst in Amersfoort moeten overstappen in verband met werkzaamheden?
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit
Overigens wordt het aantal automatische omroepberichten minder binnenkort - omwonenden in o.a Den Bosch hebben geklaagd.
Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit
Omgekeerde wereld natuurlijk weer. Wie was er eerder, het station of de klagende kut-nimby... Men mag blij zijn dat we hier niet in Duitsland wonen, want daar wordt elke binnenkomende trein omgeroepen inclusief de mogelijke overstappen. En als de trein vertrekt wordt dat vaak ook nog eens omgeroepen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit
Maar tegelijk komen er ook nogsteeds treinen voor die gewoon "verdwijnen" (oftewel: zijn opgeheven terwijl er niks is omgeroepen)Caspar schreef:Zijn genoeg voorbeelden van te bedenken waar een trein een paar minuten vertraging inloopt en er dus feitelijk 3 omroepberichten voor niets zijn geweest.
Net als dat het bij forse vertragingen soms compleet onduidelijk is welke trein als eerste gaat vertrekken, waarbij dan nadat die eerst vertrekkende vertrokken is de andere trein wordt opgeheven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit
En niet te vergeten: ook de niet-stoppende treinen worden in Duitsland omgeroepen.BR628 schreef:Omgekeerde wereld natuurlijk weer. Wie was er eerder, het station of de klagende kut-nimby... Men mag blij zijn dat we hier niet in Duitsland wonen, want daar wordt elke binnenkomende trein omgeroepen inclusief de mogelijke overstappen. En als de trein vertrekt wordt dat vaak ook nog eens omgeroepen.
Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit
Hoezo dat dan? :?RoelZ1 schreef:En niet te vergeten: ook de niet-stoppende treinen worden in Duitsland omgeroepen.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit
"Kijk uit, op spoor 5 passeert een goederentrein"
Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit
In België ook :pos: Maar daar doen ze ook niet moeilijk over 200 km/h op een perronspoor :XRoelZ1 schreef:En niet te vergeten: ook de niet-stoppende treinen worden in Duitsland omgeroepen.
Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit
Gebeurt in NL ook wel eens een keer. Niet duidelijk wanneer wel of niet, overigens.
Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit
Met 200 kilometer per uur langs een perron? Nooit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit
Er is een reden dat op Amsterdam-Utrecht geen perrons langs de IC-sporen zijn en dat Dronten zijsporen heeft.. Juist 200 km/h. Het maximum is 160 km/h.
Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit
Als je net op het verkeerde moment over de perronrand aan het kijken was zijn het natuurlijk die laatste 40 km/u die je de das om doen, de eerste 160 gaan nog wel...
Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit
Het is ook complete onzin. Je kan net zo makkelijk met 240 km/h langsrijden..
Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit
Bij de SFS Hamburg - Berlin hebben ze een andere oplossing gevonden: hekken op de perrons (in ieder geval tussen Hamburg - Hagenow Land heb ik ze zien staan), waar je achter moet gaan staan als je op de trein wacht.
Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit
Eerder vanavond een mevrouw op station Zaandam een 'Ennesje' zien doen (even een benaming ter ere van onze mede-forumgebruiker ).
Ze hoorde de HC tegen een andere passagier zeggen dat deze trein (s3300 vertrek 19:26 vanuit Zaandam) niet verder dan Sloterdijk reed en dat je voor Schiphol moest overstappen. Dus deze mevrouw het vragen, geloofde het niet echt en rende met koffer en al een paar meter naar de TBP, bewerende dat er stond dat de trein rechtstreeks naar Schiphol ging (waar op stond 'Rijdt niet verder dan Sloterdijk', wat ik ook haar probeerde duidelijk te maken). Geen idee wat ze uiteindelijk deed, maar de HC probeerde het geduldig uit te leggen, ondanks dat hij weg moest.
Wellicht is het ook beter om in dit soort gevallen de eindbestemming naar bijvoorbeeld Amsterdam Sloterdijk te wijzigen en in kleine letters: Voor Schiphol: overstappen op Sloterdijk.
Ze hoorde de HC tegen een andere passagier zeggen dat deze trein (s3300 vertrek 19:26 vanuit Zaandam) niet verder dan Sloterdijk reed en dat je voor Schiphol moest overstappen. Dus deze mevrouw het vragen, geloofde het niet echt en rende met koffer en al een paar meter naar de TBP, bewerende dat er stond dat de trein rechtstreeks naar Schiphol ging (waar op stond 'Rijdt niet verder dan Sloterdijk', wat ik ook haar probeerde duidelijk te maken). Geen idee wat ze uiteindelijk deed, maar de HC probeerde het geduldig uit te leggen, ondanks dat hij weg moest.
Wellicht is het ook beter om in dit soort gevallen de eindbestemming naar bijvoorbeeld Amsterdam Sloterdijk te wijzigen en in kleine letters: Voor Schiphol: overstappen op Sloterdijk.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit
Als dat technisch mogelijk is, zou ik dat maar eens als de drommel bedenken.Wellicht is het ook beter om in dit soort gevallen de eindbestemming naar bijvoorbeeld Amsterdam Sloterdijk te wijzigen en in kleine letters: Voor Schiphol: overstappen op Sloterdijk.
Niet alle passagiers vinden NS-logica de hunne, ik ook niet.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit
Natuurlijk is dat technisch mogelijk. Alleen is er ook een groep reizigers die dat niet snapt: "Ja maar ik moet altijd de trein naar Hoofddorp hebben, niet die naar Sloterdijk, hoe kom ik nu in Purmerend?"
Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit
Gewoon de fietsborden volgen kom je vanzelf wel in mijn woondorp
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit
Tsja, zo heb je altijd wel een groep mensen die iets niet snapt. Maar gewoon niks meer op de borden zetten dan?Wubbo schreef:Natuurlijk is dat technisch mogelijk. Alleen is er ook een groep reizigers die dat niet snapt: "Ja maar ik moet altijd de trein naar Hoofddorp hebben, niet die naar Sloterdijk, hoe kom ik nu in Purmerend?"
Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit
Openbaar vervoer is vaak verwarrend als je het niet kent. Zie bezoek aan een buitenlandse stad waar je nog nooit geweest bent.
Maar omdat het openbaar is lopen er altijd zat mensen rond dus de verwarde reiziger kan altijd een wat meer geroutineerde medereiziger aanklampen, of natuurlijk het personeel van de vervoerder.
Dus aub niet de informatie afstemmen op de grootste gemene deler. Dat is ook hoe we PINautomaten op kruishoogte gekregen hebben, waardoor de meerderheid het nu aan z'n rug krijgt om die twee mensen van 1.15m het leven makkelijker te maken.
Maar omdat het openbaar is lopen er altijd zat mensen rond dus de verwarde reiziger kan altijd een wat meer geroutineerde medereiziger aanklampen, of natuurlijk het personeel van de vervoerder.
Dus aub niet de informatie afstemmen op de grootste gemene deler. Dat is ook hoe we PINautomaten op kruishoogte gekregen hebben, waardoor de meerderheid het nu aan z'n rug krijgt om die twee mensen van 1.15m het leven makkelijker te maken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 158 gasten