In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit

Bericht door Justin »

De laatste twee keren van/naar Schiphol was al een deceptie voor mij - werkzaamheden, dus niet bereikbaar per trein. Dan maar met de auto :(.

En als ik zou gaan, dan zou je minimaal 2/3 uur van te voren willen inchecken, wat door 99.5% van alle ticket sales/reisagentschappen wordt aanbevolen. Kom op, beetje logisch denken - treinervaren of niet.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit

Bericht door Fles »

Ronald schreef:Ah joh, de CNL naar Duisburg rijdt vast wel, toch? :mrgreen:
Ja met die heerlijke overstap in Mannheim _O-
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit

Bericht door Ennes »

Dat er door de ov bedrijven meer aan een (veel) betere communicatie mag worden gedaan, staat natuurlijk als een paal boven water. Maar als ik dan naar afgelopen weekend kijk, in diverse treinen toch ook weer reizigers tegengekomen, die ongetwijfeld naar hele mooie muziek hebben zitten luisteren, maar die daardoor wel de omroepberichten (met omreisadvies) hebben gemist.
En dit fenomeen is geen uitzondering. Zelfs als een hele trein leeg loopt omdat een trein niet verder zal rijden, kom je altijd wel reizigers tegen die zo in hun eigen wereld zitten dat werkelijk alles om hun heen zich ontgaat.

Nogmaals Er kan zeker veel meer gedaan worden aan een betere informatie voorziening. Maar voor een deel kunnen veel reizigers ook de hand in eigen boezem steken, en dan met name de groep reizigers die aan hun smartphone lijken te zijn vastgegroeid, en vervolgens als een zombie met smartphone in de hand op het station staan of in de trein zitten.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit

Bericht door iljitsch »

Daar zit zeker wat in, maar aan de andere kant, hoe vaak wordt er niet iets omgeroepen wat je allang weet? Zelf luister ik op de stations alleen naar de omroepen als ik al weet dat er een storing is.

Overigens blijft het veel te vaak voorkomen dat in de trein omroepen niet te horen zijn door problemen met de installatie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit

Bericht door Ennes »

iljitsch schreef:Daar zit zeker wat in, maar aan de andere kant, hoe vaak wordt er niet iets omgeroepen wat je allang weet? Zelf luister ik op de stations alleen naar de omroepen als ik al weet dat er een storing is.

Overigens blijft het veel te vaak voorkomen dat in de trein omroepen niet te horen zijn door problemen met de installatie.
Dat er iets wordt omgeroepen wat je al lang weet, blijft natuurlijk een lastig criterium, want wat voor een zeer frequente reiziger, en misschien in nog wel grotere mate voor een OV liefhebber zeer logisch en duidelijk is, kan voor een ander weer heel nuttige informatie zijn.

Ik betrap mezelf er ook wel eens op dat ik niet bewust luister naar de automatische omroep, terwijl ik dat wel probeer te doen, omdat er vaak vragen komen over wat er is omgeroepen.

Wat betreft de omroepinstallaties in de treinen, ik zie hier de laatste tijd wel een heleboel verbetering. Minder defecte installaties, het volume dat beter is afgesteld, en minder gekraak en gepiep.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit

Bericht door Caspar »

Ik denk dat je als NS personeel gewoonweg niet alle omroepberichten in je op kan nemen, het worden er ook steeds meer.

Bij de A.O. (Tuffy) zijn er ook een paar extra bijgekomen. Kleine vertragingen werden voorheen enkel op vertrektijd door haar omgeroepen, nu begint Tuffy al 10 minuten van te voren een vertraging van 5 minuten om te roepen (vertrekt over 15 minuten) Daarna bij 5 minuten van te voren (vertrekt over 10 minuten) en dan nog eens op vertrektijd. Niet zelden zie ik dat de betreffende trein intussen het perron komt binnenrollen op vertrektijd, en met 1 minuutje vertraging vertrekt. Zijn genoeg voorbeelden van te bedenken waar een trein een paar minuten vertraging inloopt en er dus feitelijk 3 omroepberichten voor niets zijn geweest.

Nog wat, waarom moet in Enkhuizen worden omgeroepen dat reizigers voor Amersfoort Schothorst in Amersfoort moeten overstappen in verband met werkzaamheden?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit

Bericht door webguy »

Overigens wordt het aantal automatische omroepberichten minder binnenkort - omwonenden in o.a Den Bosch hebben geklaagd.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit

Bericht door BR628 »

Omgekeerde wereld natuurlijk weer. Wie was er eerder, het station of de klagende kut-nimby... :roll: Men mag blij zijn dat we hier niet in Duitsland wonen, want daar wordt elke binnenkomende trein omgeroepen inclusief de mogelijke overstappen. En als de trein vertrekt wordt dat vaak ook nog eens omgeroepen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit

Bericht door Daniel »

Caspar schreef:Zijn genoeg voorbeelden van te bedenken waar een trein een paar minuten vertraging inloopt en er dus feitelijk 3 omroepberichten voor niets zijn geweest.
Maar tegelijk komen er ook nogsteeds treinen voor die gewoon "verdwijnen" (oftewel: zijn opgeheven terwijl er niks is omgeroepen)
Net als dat het bij forse vertragingen soms compleet onduidelijk is welke trein als eerste gaat vertrekken, waarbij dan nadat die eerst vertrekkende vertrokken is de andere trein wordt opgeheven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit

Bericht door RoelZ1 »

BR628 schreef:Omgekeerde wereld natuurlijk weer. Wie was er eerder, het station of de klagende kut-nimby... :roll: Men mag blij zijn dat we hier niet in Duitsland wonen, want daar wordt elke binnenkomende trein omgeroepen inclusief de mogelijke overstappen. En als de trein vertrekt wordt dat vaak ook nog eens omgeroepen.
En niet te vergeten: ook de niet-stoppende treinen worden in Duitsland omgeroepen.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit

Bericht door R-Flow »

RoelZ1 schreef:En niet te vergeten: ook de niet-stoppende treinen worden in Duitsland omgeroepen.
Hoezo dat dan? :?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit

Bericht door webguy »

"Kijk uit, op spoor 5 passeert een goederentrein"
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit

Bericht door Fles »

RoelZ1 schreef:En niet te vergeten: ook de niet-stoppende treinen worden in Duitsland omgeroepen.
In België ook :pos: Maar daar doen ze ook niet moeilijk over 200 km/h op een perronspoor :X
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit

Bericht door iljitsch »

Gebeurt in NL ook wel eens een keer. Niet duidelijk wanneer wel of niet, overigens.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit

Bericht door Suus »

Met 200 kilometer per uur langs een perron? Nooit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit

Bericht door Klaasje »

Er is een reden dat op Amsterdam-Utrecht geen perrons langs de IC-sporen zijn en dat Dronten zijsporen heeft.. Juist 200 km/h. Het maximum is 160 km/h.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit

Bericht door iljitsch »

Als je net op het verkeerde moment over de perronrand aan het kijken was zijn het natuurlijk die laatste 40 km/u die je de das om doen, de eerste 160 gaan nog wel...
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit

Bericht door Klaasje »

Het is ook complete onzin. Je kan net zo makkelijk met 240 km/h langsrijden..
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit

Bericht door Cookie »

Bij de SFS Hamburg - Berlin hebben ze een andere oplossing gevonden: hekken op de perrons (in ieder geval tussen Hamburg - Hagenow Land heb ik ze zien staan), waar je achter moet gaan staan als je op de trein wacht.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit

Bericht door VIRM »

Eerder vanavond een mevrouw op station Zaandam een 'Ennesje' zien doen (even een benaming ter ere van onze mede-forumgebruiker :mrgreen:).
Ze hoorde de HC tegen een andere passagier zeggen dat deze trein (s3300 vertrek 19:26 vanuit Zaandam) niet verder dan Sloterdijk reed en dat je voor Schiphol moest overstappen. Dus deze mevrouw het vragen, geloofde het niet echt en rende met koffer en al een paar meter naar de TBP, bewerende dat er stond dat de trein rechtstreeks naar Schiphol ging (waar op stond 'Rijdt niet verder dan Sloterdijk', wat ik ook haar probeerde duidelijk te maken). Geen idee wat ze uiteindelijk deed, maar de HC probeerde het geduldig uit te leggen, ondanks dat hij weg moest.

Wellicht is het ook beter om in dit soort gevallen de eindbestemming naar bijvoorbeeld Amsterdam Sloterdijk te wijzigen en in kleine letters: Voor Schiphol: overstappen op Sloterdijk.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit

Bericht door isadora »

Wellicht is het ook beter om in dit soort gevallen de eindbestemming naar bijvoorbeeld Amsterdam Sloterdijk te wijzigen en in kleine letters: Voor Schiphol: overstappen op Sloterdijk.
Als dat technisch mogelijk is, zou ik dat maar eens als de drommel bedenken.
Niet alle passagiers vinden NS-logica de hunne, ik ook niet.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit

Bericht door Wubbo »

Natuurlijk is dat technisch mogelijk. Alleen is er ook een groep reizigers die dat niet snapt: "Ja maar ik moet altijd de trein naar Hoofddorp hebben, niet die naar Sloterdijk, hoe kom ik nu in Purmerend?"
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit

Bericht door Jef400 »

Gewoon de fietsborden volgen kom je vanzelf wel in mijn woondorp :mrgreen:
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:Natuurlijk is dat technisch mogelijk. Alleen is er ook een groep reizigers die dat niet snapt: "Ja maar ik moet altijd de trein naar Hoofddorp hebben, niet die naar Sloterdijk, hoe kom ik nu in Purmerend?"
Tsja, zo heb je altijd wel een groep mensen die iets niet snapt. Maar gewoon niks meer op de borden zetten dan? :idea:
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit

Bericht door iljitsch »

Openbaar vervoer is vaak verwarrend als je het niet kent. Zie bezoek aan een buitenlandse stad waar je nog nooit geweest bent.

Maar omdat het openbaar is lopen er altijd zat mensen rond dus de verwarde reiziger kan altijd een wat meer geroutineerde medereiziger aanklampen, of natuurlijk het personeel van de vervoerder.

Dus aub niet de informatie afstemmen op de grootste gemene deler. Dat is ook hoe we PINautomaten op kruishoogte gekregen hebben, waardoor de meerderheid het nu aan z'n rug krijgt om die twee mensen van 1.15m het leven makkelijker te maken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 gasten