OVer je reiservaringen in oktober 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Klaasje »

Even een langere trein bestellen gaat natuurlijk niet maar de bijsturing bellen voor een extra stop van de s3900 die anders toch voor de rode loopt bij Almere C zou toch een enigzins pijnverzachtend iets zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Suus »

0900-NUTREIN, voor al uw extra treinen :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Ennes »

Bee schreef:0900-NUTREIN, voor al uw extra treinen :mrgreen:
En anders gewoon even een trein vouwen.

Afbeelding

Het kost iets, maar dan heb je ook wat!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door ThePretender »

Afgelopen vrijdag leek Amsterdam Zaanstraat zowat opgeruimd. Enkel een DDAR en wat verderop een ICM-III te zien, voor de rest geen materiaal te bekennen!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Thom91 »

Vandaag heel veel IRM daar..
Komt wel goed schatje.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Edwin »

Ennes schreef:
Edwin schreef:En de NS/veiligheidsmensen keken alleen toe. Dat ze nou even langere treinen bestellen
Uhhhh :roll: Juist!
Ja, ze gaven alleen door dat de deuren dicht konden per porto. Meer niet, kon ook niet echt want met zo'n korte SLT en zoveel reizigers is er geen beginnen aan.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Edwin »

De Brussel IC wordt omgeleid vanaf Amsterdam CS via Haarlem en stopte pas als eerste op DH HS. In nog geen 40 minuten DH HS bereikt, met een aantal keer langzaam rijden en zelfs vlak voor Haarlem een stop op de brug. Ook nog 10 minuten te laat vertrokken maar wel precies op tijd in DH HS.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Milco »

Klaasje schreef:Even een langere trein bestellen gaat natuurlijk niet maar de bijsturing bellen voor een extra stop van de s3900 die anders toch voor de rode loopt bij Almere C zou toch een enigzins pijnverzachtend iets zijn.
Je raadt het nooit: de AV van Wp en Almm geeft enkele "extra Intercity's" aan en als ik in de reisplanner kijk, gaat het om de t3961, t3963 en t3965 die extra stoppen te Wp en Almm :D Post vaker eens zo'n bericht :lol: !
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Klaasje »

Dit is ook maar een halve oplossing maar het is meer dan niets en ze zijn er gelukkig achter dat het foute boel is. Hopelijk morgen dubbele darren in de s4300.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Wubbo »

Ik heb het idee dat materieel bij werkzaamheden gewoon niet meer gepland wordt. Vandaag maar eens een andere trein die vorige week nog 2x VIRM IV was, nu met 2x ICM III. En de treinen in de s2000 / s8800 die gisteren VIRM waren, leken vandaag ICM en andersom. Echt aangepast aan de verwachte vraag lijkt het niet in ieder geval, meer 'we rijden met wat er toevallig in de buurt is'.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Daniel »

Het wissel van de fly-over bij Blauwkapel Oost naar het hoofdspoor is kennelijk weereens niet onder controle in de afbuigende stand. Was gelukkig nog precies op tijd voor de NoordOost, want de s2800 lag er door deze wisselstoring uiteraard uit.
t1759 ging hierdoor vlak voor Overvecht van de hoge naar de lage sporen om zo over spoor 1 door Overvecht en via het kruis z'n weg naar Amersfoort te vervolgen. De t5659 was voor de gelegenheid al wat eerder opgehouden en stond nog voor Overvecht op de passerende IC te wachten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Thom91 »

Voor de 9e trip naar Amsterdam of weer terug vertraging gehad vanochtend naar Amsterdam..
Zo jammer allemaal dat ze die benelux er toch maar weer even tussendoor geduwd hebben...

Stonden net ook nog een jongen en een meisje te 'daggeren' op het station, ook weer meegemaakt..
Komt wel goed schatje.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Freek »

Best leuk zo'n vakantiedienstregeling. Maar de kern is toch dat door een verminderd aanbod aan reizigers de frequentie omlaag kan en dat desondanks alle reizigers mee kunnen. Nu is verkeer tussen Nijmegen CS en Heyendaal per bus altijd druk en kijkt niemand vreemd op als er een bus gewacht moet worden. Er bleven vandaag echter door de vakantiedienstregeling zowel in de spits als er buiten reizigers achter omdat lijn 10 slechts een 15' dienst heeft ipv een 4' dienst. Normaal in vakanties geen probleem, alleen de RU kent eigenlijk geen herfstvakantie waardoor daar het normale aanbod is. Zo kwam rond half vier al bij de halte Huygensgebouw een bomvolle lijn 10 wegrijden. Opzich niet heel bijzonder, alleen wel dat dan de drukste haltes nog moeten komen en deze mensen dus gegarandeerd niet meer meekonden. Sowieso was het aanbod van de volgende halte al meer dan een gelede bus zou kunnen verwerken.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Vinny »

Fijn. Het gebruik van woorden waar ik tegenwoordig de encyclopedie voor nodig heb. Ik word oud... :')
http://www.encyclo.nl/begrip/daggeren
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Thom91 »

Ik had al mijn twijfels dat men het woord kende maar ik dacht, ik doe het lekker toch :mrgreen:
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Suus »

Daggeren op Heerhugowaard? Die plaats is er flink op achteruit gegaan dan sinds het laatste bezoek in 2008.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Klaasje »

Vinny schreef:Fijn. Het gebruik van woorden waar ik tegenwoordig de encyclopedie voor nodig heb. Ik word oud... :')
http://www.encyclo.nl/begrip/daggeren
Same here. Geeft vast niet.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Fles »

't rondloopen van 'n boor die niet dadelijk in 't metaal bijt.
:D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Daniel »

Ging lekker vanmorgen :) Vanwege de wisselstoring bij Blauwkapel Oost wilde ik eigenlijk de reismogelijkheid per t4518 -> t4919 gebruiken met ongeveer gelijke aankomsttijd in Utrecht, maar de t4518 bleek opgeheven. Gelukkig was ik nog precies op tijd om de t1716 te kunnen nemen en daarmee dus een kwartiertje eerder in Utrecht. Tot slot zowaar nog voor de eerste keer een van de ritten met een GVU Van Hool op lijn 74 getroffen :)

Heb overigens wel vaker in die wagens gezeten, maar dan gewoon op de Utrechtse stadsdienst. Desondanks was me nooit eerder opgevallen dat er een bijzonder voorwerp in hangt, namelijk een "invalide plank" volgens de sticker die erop zit. Zit die plank zelf in een rolstoel ofzo :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Etienne »

Een seinstoring zorgde vanochtend voor wat ongemak op metrolijn E tussen Pijnacker Centrum en Rotterdam Centraal. De metro van 6.25 reed met +10, waarbij we in Nootdorp eruit gezet werden en moesten wachten op die van 6.44 die wonderwel op tijd reed.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Edwin »

Milco1995 schreef:
Klaasje schreef:Even een langere trein bestellen gaat natuurlijk niet maar de bijsturing bellen voor een extra stop van de s3900 die anders toch voor de rode loopt bij Almere C zou toch een enigzins pijnverzachtend iets zijn.
Je raadt het nooit: de AV van Wp en Almm geeft enkele "extra Intercity's" aan en als ik in de reisplanner kijk, gaat het om de t3961, t3963 en t3965 die extra stoppen te Wp en Almm :D Post vaker eens zo'n bericht :lol: !
Waar kan ik solliciteren?
Overigens doet de NS nog alsof hun neus bloedt: http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/ni ... le-treinen. Hoe komen de S&V-mensen uit Almere dna op Weesp vraag ik mij af. Zou de NS dat dan niet(!) hebben gedaan :)
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Edwin »

En nu opeens zet NS extra bussen(!) in tussen Lelystad en Weesp, geweldig bussen. Zijn die ook gratis? En ook extra lange treinen wordne ingezet, als ze nou niet waren ingekort...

Bron
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Geert »

De NS zegt geen signalen te hebben gekregen over extreme drukte.
Misschien moeten ze dan even hun Twitter lezen :')
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Ennes »

Edwin schreef:
Ennes schreef:
Edwin schreef:En de NS/veiligheidsmensen keken alleen toe. Dat ze nou even langere treinen bestellen
Uhhhh :roll: Juist!
Ja, ze gaven alleen door dat de deuren dicht konden per porto. Meer niet, kon ook niet echt want met zo'n korte SLT en zoveel reizigers is er geen beginnen aan.
Wat wil je dan dat ze á la minute ter plekke even regelen?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Suus »

De s4300, vertrek 9:15 op Diemen Zuid richting Schiphol zat echt propvol. Ik had het op dat tijdstip toch al iets rustiger verwacht.

Ik ben nu onderweg naar Eindhoven en Venlo maar ben gestrand in Boxtel door een aanrijding. Alweer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten