Wijzigingen voor 2013 regio Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door rm7 »

Daniel schreef:
Ik ben benieuwd of de nieuwe lijn 18 aanslaat
Tja, dat vraag ik me ook wel af ja. Men zegt 'm met name in te stellen voor het scholierenverkeer richting de Vondellaan, maar die zie ik over het algemeen al naar halte Bleekstraat lopen (halte Balijelaan is er sinds z'n verplaatsing na de herinrichting niet bepaald drukker op geworden). Van de Bleekstraat vandaan heb je nu al veel bussen en eigenlijk verdwijnt alleen lijn 6 er want de 6x-lijnen rijden er weliswaar niet meer langs maar stoppen deden ze er toch al niet.
Tussen de Croeselaan en de Jaarbeurszijde van het station heb je daarnaast al lijn 1 rijden, dus of ze die geledes vol gaan krijgen... Ik betwijfel het.
Geledes zijn wellicht ietwat overdreven, maar het zou wel betekenen dat vooral 's middags de druk van lijn 1 gehaald wordt. Grote kans dat lijn 18 juist richting station zuid "druk" gaat worden.
010jongen schreef:Ik denk niet dat lijn 28 aan lijn 3 wordt gekoppeld zeker met de aanstaande werkzaamheden. Voor lijn 3 kan een frequentieverhoging op de straatweg zeker geen kwaad. Lijn 28 gaat trouwens 10x per uur rijden tijdens de spitsuren zag ik net, goede zaak.
Juist die frequentieverhoging was de reden om het te overwegen. Net als de verbinding die je tussen station west en de binnenstad zou krijgen, al heeft men dat plan laten varen :?
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door 010jongen »

Lijn 1 heeft totaal geen versterking nodig, zeker naar lunetten volstaat deze lijn zelfs met standaard bussen en een kwartier dienst. Ik zie lijn 1 zo vaak tijdens de spits met 10 reizigers richting lunetten rijden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door Suus »

Misschien dat het topic beter gesplitst kan worden, de dienstregeling 2013 is andere informatie dan de winst van Qbuzz.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door rm7 »

010jongen schreef:Lijn 1 heeft totaal geen versterking nodig, zeker naar lunetten volstaat deze lijn zelfs met standaard bussen en een kwartier dienst. Ik zie lijn 1 zo vaak tijdens de spits met 10 reizigers richting lunetten rijden.
Richting Lunetten niet inderdaad, maar vanaf daar een extra buslijn naar het CS zou wel schelen, ten opzichte van de lijnen 12 en 13 bij de Bleekstraat, en het wegvallen van de lijnen 24 en 29. Richting de Jaarbeurs juich ik lijn 18 toe, op bepaalde tijdstippen is het bij de Balijelaan net iets te druk :? .
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door Dagren »

Vergeet niet dat sommige buslijnen puur voor streekvervoer en niet voor stadsvervoer bedoelt zijn.

Zo rijden er bussen tussen Almere en Amsterdam waarbij je in de richting van Amsterdam alleen in Almere mag instappen en in Amsterdam uitstappen. En in de richting van Almere alleen in Amsterdam mag instappen en in Almere uitstappen. Wellicht dat dit ook voor de lijnen geldt die jullie noemen.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door Klaasje »

Dat is al sinds 2010 niet meer het geval. Op de ritten van de 215 en 216 na.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door Dagren »

Bij 328 is lokaal vervoer binnen A'dam Zuidoost ook niet toegestaan. En bij de snelwegbus tussen Almere en Utrecht is ook geen lokaal vervoer toegestaan. Wat natuurlijk logisch is voor een snelwegbus.
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre

Bericht door Busfoto.nl »

010jongen schreef:Lijn 1 heeft totaal geen versterking nodig, zeker naar lunetten volstaat deze lijn zelfs met standaard bussen en een kwartier dienst. Ik zie lijn 1 zo vaak tijdens de spits met 10 reizigers richting lunetten rijden.
Lijn 1 gaat denk ik wel wat drukker worden na de koppeling met lijn 6 in Hoograven.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Wijzigingen voor 2013 regio Utrecht

Bericht door 010jongen »

lijn 9 (centraal station - station overvecht) rijdt in de avonduren maar 1x p.u. :neg: kunnen ze net zo goed helemaal geen bus laten rijden. voordorp en oog in al gaan er ook op achteruit in de avonduren, 2x. p.u. een bus.
Tussen kanaleneiland en de omgeving van de balijelaan rijden er binnenkort helemaal geen bussen meer, terwijl hier best wel vraag naar is, misschien lijn 2 weer zijn oude route laten rijden ? :D
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Wijzigingen voor 2013 regio Utrecht

Bericht door rm7 »

010jongen schreef:lijn 9 (centraal station - station overvecht) rijdt in de avonduren maar 1x p.u. :neg: kunnen ze net zo goed helemaal geen bus laten rijden. voordorp en oog in al gaan er ook op achteruit in de avonduren, 2x. p.u. een bus.
Tussen kanaleneiland en de omgeving van de balijelaan rijden er binnenkort helemaal geen bussen meer, terwijl hier best wel vraag naar is, misschien lijn 2 weer zijn oude route laten rijden ? :D
Lijn 9 versterkt lijn 138 op het stuk tot de halte Vulcanusdreef. De ene halte in Overvecht Zuid waar nu nog alleen lijn 8 rijdt, de Medusadreef, is over het algemeen niet zo druk. Het stuk tot Station Overvecht wordt ook bediend door lijn 1. Het zal alleen voor de scholieren van de Marnix Academie en Nimeto, die via dat station reizen, even wennen worden.

Lijn 2 de oude route laten rijden zorgt er ook gelijk voor dat Station Vaartsche Rijn goed bereikbaar is vanuit Tolsteeg. Je zou 'm zelfs via de route van lijn 6 naar Kanaleneiland kunnen laten rijden. :)
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Wijzigingen voor 2013 regio Utrecht

Bericht door wouter15 »

Ik moet zeggen dat ik niet helemaal begrijp waarom ze lijn 6 (en later) lijn 7 zo overhoop halen. Ik reis zelf namelijk vanwege stage vaak met deze lijnen en vind het best irritant dat ik vanaf school eerst lijn 7 moet nemen tot Utrecht CS (hij rijd immers niet verder) en dan moet overstappen op een andere bus. Vond de rechtstreekse verbinding tussen Kanaleneiland en Overvecht Noord wel makkkelijk.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Wijzigingen voor 2013 regio Utrecht

Bericht door 010jongen »

Dat komt door de werkzaamheden in het stationgebied, en het feit dat lijn 7 op termijn een servicelijn wordt. de frequentie naar Kanaleneiland gaat uiteindelijk omlaag naar 4x per uur.
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Wijzigingen voor 2013 regio Utrecht

Bericht door rm7 »

Ik weet niet of ze van lijn 7 op termijn een servicelijn gaan maken. De drukte in Kanaleneiland is daarvoor iets te groot. Het schijnt dat men jaren geleden bij de introductie van de sneltram al eens geprobeerd heeft om lijn 7 deels op te heffen, maar dat dat plan op weerstand stuitte.

Papendorp gaat in het weekeinde ook beter bereikbaar worden. Op papier kwamen de lijnnummers 102, 103 en 107 voor, maar wie en hoe die precies gaan rijden weet ik niet :? .
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Wijzigingen voor 2013 regio Utrecht

Bericht door 010jongen »

Jawel lijn 7 gaat minder rijden, dit staat in meerdere documenten beschreven. overigens houdt een servicelijn niet direct in dat de frequentie omlaag laat. vind het maar raar allemaal, pak het dan net zoals in rotterdam aan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten