1 minuut opvolging in Roosendaal?

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

1 minuut opvolging in Roosendaal?

Bericht door iljitsch »

Ik ga eind volgende week naar Rilland en naar Haren, maar in beide gevallen nog even op de oude manier, in het geval van Rilland betekent dat de benelux vanaf Den Haag HS en dan overstappen op de sprinter in Roosendaal. Over niet al te lange tijd kan dit dus zonder overstap als de stoptrein en de intercity in Zeeland van elk 1 x per uur trouwen en verdergaan als de halfuurlijke stopintercity.

Maar nu zie ik in de dienstregeling iets heel vreemds: blijkbaar omdat de benelux er zo vroeg mee stopt rijdt er om 23.14 u een t2182 van Roosendaal spoor 3b richting de randstad. Maar... om 23.13 u komt op spoor 3b de stoptrein uit Vlissingen aan!

Is het nu heel raar van mij om te denken dat de NS niet laat op de avond nog even een snelheidsrecord opvolging gaat breken, maar dat die sprinter uit Vlissingen gewoon als intercity verder rijdt naar Leiden dan wel Amsterdam?

Ik kan natuurlijk ook in Rilland blijven slapen en dan op zaterdag de tocht der tochten maken van Rilland naar Haren, maar blijkbaar ligt de 28e de t3600 eruit en via Rotterdam en/of schiphol reizen, wat is daar nu aan?
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: 1 minuut opvolging in Roosendaal?

Bericht door Bart »

Ja, die zijn gekoppeld, vreemd dat dat niet in de reisplanner wordt aangegeven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 1 minuut opvolging in Roosendaal?

Bericht door Suus »

Dat soort dingen komen vaker voor, maar de treinnummers zijn dan blijkbaar niet aan elkaar gekoppeld in de database. Zo gaat de t4589 in Asd over op de t3089 naar Ut, maar de reisplanner geeft het als overstap aan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: 1 minuut opvolging in Roosendaal?

Bericht door iljitsch »

Nee, de reisplanner is slim genoeg om te weten dat zelfs een afstand van 0 perrons niet in 1 minuut af te leggen is, dus die komt met een overstap van 31 minuten op de proppen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 1 minuut opvolging in Roosendaal?

Bericht door Geert »

Waarschijnlijk zijn dit soort foutjes verholpen als de nieuwe dienstregeling definitief in de planner geladen is. Zoals NS zelf al aangaf zaten er nog wat foutjes in deze versie.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: 1 minuut opvolging in Roosendaal?

Bericht door iljitsch »

Maar dit is voor volgende week. Da's toch nog de oude dienstregeling?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 1 minuut opvolging in Roosendaal?

Bericht door Geert »

Oh wacht, ik dacht dat je het over volgende dienstregeling had. Dan zal het idd wel niet goed gekoppeld zijn, dat gebeurt wel vaker. En anders hoef je in ieder geval niet ver te lopen voor je overstap ;)
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: 1 minuut opvolging in Roosendaal?

Bericht door iljitsch »

Ik snap nog wel enigszins dat dit als verschillende treinen in de dienstregeling staat, maar ze moeten toch echt de reisplanner aanpassen dat-ie dit detecteert en op z'n minst de "overstap" als een optie aanbiedt. Stel je voor dat mensen inderdaad een half uur gaan zitten wachten?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: 1 minuut opvolging in Roosendaal?

Bericht door webguy »

Meeste mensen zullen er wel achter komen vermoed ik... In het geval dat er niks wordt omgeroepen en de HC verdwijnt kan ik me voorstellen dat het lastiger wordt. De NS hanteert ook een vrij hoge norm voor het overstappen van een perron naar hetzelfde perron, soms wel minuut of 3, afhankelijk van het station. 1 minuut is dan te weinig ja.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: 1 minuut opvolging in Roosendaal?

Bericht door iljitsch »

Maar zelfs als de reizigers erachter komen is het ontbreken in de planner een groot probleem: sommige mensen zullen een reis niet maken als ze denken een half uur later thuis te zijn.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: 1 minuut opvolging in Roosendaal?

Bericht door Klaasje »

1 minuut opvolging bestaat alleen op stations als Almere Oostvaarders: met de sprinter achter een 140 km/h rijdende IC aan met een geoptimaliseerde seinverdichting. Maar zelfs dat komt niet onder de 50 seconden uit en daarom mag dat formeel ook niet in de planning gebruikt worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten