Concessie IJsselmond (2005-2013)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Bericht door ICE105 »

Ach, als je maar genoeg busritten laat vervallen dan komt het met de prijs helemaal goed.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Bericht door Edwin »

Vervoersbedrijf Connexxion blijft zeker tot volgend jaar december in de regio Noordwest Overijssel rijden.

Het is de provincie Overijssel en Flevoland niet gelukt een kandidaat te vinden voor de Europese aanbesteding voor het busvervoer in de regio IJsselmond. De kandidaten die zich hadden gemeld zaten met de vraagprijs boven het beschikbare budget. De provincies gaan een nieuwe aanbesteding voorbereiden maar gunt tot die tijd het busvervoer aan Connexxion.

De nieuwe aanbesteding wordt eind van het jaar in de markt gezet. De nieuwe vervoerder zou dan in december van start kunnen gaan. Begin november maakt Connexxion de nieuwe dienstregeling bekend. Het gaat om het streekbusvervoer in het gebied Noordwest-Overijssel (Kampen, Genemuiden en Steenwijk) en Noordelijk en Oostelijk Flevoland.

Bron RTV Oost
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Bericht door Daniel »

Allicht ook interessant: ik las elders dat alle Amba's uit IJsselmond weggaan en dat dit een Volvo-bolwerk wordt. Lang zitten denken waar Connexxion dan Volvo's over heeft, enige waar ik op kan komen is dat ze daar dan de Interliner-wagens gaan inzetten die vrijkomen uit ZHN.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Bericht door Suus »

Er rijden er al aardig wat rond, er komen nog twaalf Hanzeliners bij en ZHN heeft er nog 49. Wel een dure grap, al die bussen overspuiten/stickeren voor een jaartje.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Bericht door Suus »

Er rijden er ook nog 20 bij Breng, die gaan er eind dit jaar ook uit natuurlijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Bericht door Klaasje »

Allemaal Volvo's? In Almere zijn die 57xx exemplaren gekomen omdat de 56xx exemplaren te veel brandstof opzopen. Lijkt me een duur grapje als je ze inzet op een lijn als de 159 die toch echt niet de hele tijd vol is. Als het net niet meer past in een Amba, ok, dan scheelt het een extra rit. Maar anders is het vooral een duur grapje.
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Bericht door Dafdriver »

Bee schreef:Er rijden er ook nog 20 bij Breng, die gaan er eind dit jaar ook uit natuurlijk.
Die Breng Volvo's gaan retour eigenaar ( Womy ) is de planning en in Zuid-Holland komen er juist heel veel van dit type wagens vrij.
NintendoC
Berichten: 420
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Bericht door NintendoC »

Alle amba's? Is dat niet een beetje teveel van het goede? Ik zie dadelijk al die 15 meter Volvo's door de smalle straatjes in Kampen denderen.

Was te verwachten dat Connexxion nog een jaartje doorreed.
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Bericht door flipje »

Waarschijnlijk blijven er wel Amba's, kan me niet voorstellen dat er alleen maar Volvo's zullen rijden. Maar een paar extra Volvo's voor Amba's is nooit weg :D.
Eerst maar eens de dienstregeling ben benieuwd wat daar uit gaat rollen...
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Bericht door NG²7²™ »

Dafdriver schreef:
Bee schreef:Er rijden er ook nog 20 bij Breng, die gaan er eind dit jaar ook uit natuurlijk.
Die Breng Volvo's gaan retour eigenaar ( Womy ) is de planning en in Zuid-Holland komen er juist heel veel van dit type wagens vrij.
Ook de Breng Volvo's gaan naar Ijsselmond...
Groeten,
Nick
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Bericht door Suus »

Dan heb je al 70 12-meter Volvo's bij elkaar, daar moet je die concessie toch wel mee kunnen rijden schat ik zo in.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8603
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Bericht door Milco »

Wel gaaf, allemaal Volvo 8700's!
Ik neem aan dat de huidige Volvo's 5670 - 5698 blijven?
Dan krijgt IJsselmond dus:
* 3500 - 3549 (nu Interliner) --> 50×
* 5670 - 5698 --> 29×
* 5729 - 5748 (nu bij Breng) --> 20×

Totaal dus 99 volvo's :D (Waarvan inderdaad 70× 12 meter.)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Pikobo
Berichten: 153
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 23:12
Locatie: Lelystad

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Bericht door Pikobo »

Meer details over de nieuwe dienstregeling van Connexxion vanaf december:
http://lelystad.flevopost.nl/?n_id=262460&s_id=725

Met een 'echte' stadsdienst voor Dronten!
NintendoC
Berichten: 420
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Bericht door NintendoC »

Een stadsdienst met één lijn zeker? Als je dat al een stadsdienst mag noemen dan is Zwolle een OV-metropool.
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Bericht door gkw1969 »

Oh, wat een minderwaardigheidscomplex weer: Als 1 lijn al een stadsdienst is. Ja, ook 1 lijn is een stadsdienst. en waarom zouden we in de kleinere steden geen stadsdienst kunnen hebben?

Wees blij dat ze tenminste de wijken bereikbaar maken i.p.v. dit soort dingen af te kraken.
When you're tired of London, you're tired of life
Pikobo
Berichten: 153
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 23:12
Locatie: Lelystad

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Bericht door Pikobo »

NintendoC schreef:Een stadsdienst met één lijn zeker? Als je dat al een stadsdienst mag noemen dan is Zwolle een OV-metropool.
Dat zal wel kloppen. Met 1 bus kun je aardig wat omdat de treinen in beide richtingen elkaar in Dronten kruisen (rond 16,46) en dat is gunstig om daarop een dorpslijn af te stemmen. De route blijft gissen maar omdat 330 verdwijnt en 143 alleen in de spits blijft lijkt de route in Dronten van Station naar Zuid (Manege) in ieder geval daarin te zitten. Mogelijk ook Dronten West, dan kan de bus vanaf Station Dronten de snelste route nemen naar Swifterbant.
Dat lijn 143 alleen in de spits blijft rijden betekent onder andere dat het asielzoekerscentrum bij de Roggebotsluis buiten de spitsuren onbereikbaar wordt per openbaar vervoer.
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Bericht door flipje »

Het stond mij bij dat 143 een uurdienst zou blijven rijden tussen Kampen en Dronten, in de spits zou er dan door gereden worden naar Lelystad..
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Bericht door Vinny »

gkw1969 schreef:Oh, wat een minderwaardigheidscomplex weer: Als 1 lijn al een stadsdienst is. Ja, ook 1 lijn is een stadsdienst. en waarom zouden we in de kleinere steden geen stadsdienst kunnen hebben?

Wees blij dat ze tenminste de wijken bereikbaar maken i.p.v. dit soort dingen af te kraken.
Een dorpsdienst dus :lol:

Wat is de kleinste Nederlandse woonplaats met een "stads"dienst?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
NintendoC
Berichten: 420
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Bericht door NintendoC »

flipje schreef:Het stond mij bij dat 143 een uurdienst zou blijven rijden tussen Kampen en Dronten, in de spits zou er dan door gereden worden naar Lelystad..
Dat stond ook in de aanbesteding van een paar maand geleden. Ik weet niet hoe nauw ze de term 'spitsdienst' gaan nemen. Dat kan zijn alleen overdag, maar ook in de ochtend uren en de namiddag. Ik vraag me af wat het nut is van de 143 als hij alleen in de diepe-spits rijdt, dan hebben scholieren vanuit Dronten naar Kampen er ook weinig aan. En kun je beter voor een goede aansluiting van de scholen zorgen op de stadsdienst Kampen, naar het nieuwe station Kampen-Zuid.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Bericht door Suus »

Schagen had een paar jaar geleden een stadsdienst van twee lijnen, daar wonen 18.000 mensen. Winschoten heeft nog een servicebus die een rondje door het dorp rijdt, dat zal vermoedelijk de kleinste plaats in Nederland met een stadslijn zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Bericht door Xanland »

Voor kleinste meest nutteloze stadsdienst, nu we het daar even off-topic over hebben, zal ik eerder Vaassen zeggen. Lijn 96 die half tot niet aansluit op lijn 202. _0-

Maar als ik de rest van het topic goed begrijp is er dus een onderhandse aanbesteding aan Connexxion aangezien ze nogal fouten maken, net zoals BRU, in het PvE in de zin van onmogelijke bedragen...!?
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
NintendoC
Berichten: 420
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Bericht door NintendoC »

Ik ben wel erg benieuwd wat de provincies hebben betaald voor al dit moois. Het zal wel meer dan 18 miljoen euro zijn geweest.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Bericht door Suus »

NintendoC schreef:
flipje schreef:Het stond mij bij dat 143 een uurdienst zou blijven rijden tussen Kampen en Dronten, in de spits zou er dan door gereden worden naar Lelystad..
Dat stond ook in de aanbesteding van een paar maand geleden. Ik weet niet hoe nauw ze de term 'spitsdienst' gaan nemen. Dat kan zijn alleen overdag, maar ook in de ochtend uren en de namiddag. Ik vraag me af wat het nut is van de 143 als hij alleen in de diepe-spits rijdt, dan hebben scholieren vanuit Dronten naar Kampen er ook weinig aan. En kun je beter voor een goede aansluiting van de scholen zorgen op de stadsdienst Kampen, naar het nieuwe station Kampen-Zuid.
Als je het bericht van de provincie leest zie je dat de spitstijden van lijn 143 worden toegespitst op die van de scholieren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Bericht door Klaasje »

Het zal niet gratis zijn geweest nee. Het is ook te verwachten dat bij de nieuwe aanbesteding de eisen uitgekleed zullen zijn. Hopelijk zo min mogelijk in de dienstregeling en zoveel mogelijk op andere aspecten maar dat circus zal nu weer helemaal gaan losbarsten.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Bericht door Michael 1988 »

Het zal mij niet verbazen als die stadsdienst in Dronten uiteindelijk een dienst gaat worden met ProCity-materieel. Overigens is Dronten een dorp. Dus stadsdienst is het niet echt te noemen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten