OVer Missers in de Reisinformatie #23

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Thom91 »

webguy schreef:Het wordt als het goed is binnenkort gefixt (ergens voor er weer een NK schaatsen in het Thialf is). Er is een nieuw programma om te plannen en die heeft uitvoer met evenementenstations die fout in de dienstregeling staan.
In Arnhem regende het gister ook "Extra Treinen" - ook een gerelateerd probleem waar dingen met de hand zijn gedaan, en dan krijg je dat.
Ze moeten dan ook de mobiele uitcheckpaal niet vergeten :P
Komt wel goed schatje.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Edwin »

De sprinter naar Almere Oostvaarders rijdt verder naar Almere Oostvaarders gaven de borden (de borden met vertrekkende treinen) op Amsterdam Centraal aan. Over Lelystad werd niks gezegd.
Tevens stopte de Brussel IC niet op Sloterdijk, Leiden en Delft. Waar de NS Sloterdijk zegt, zeg ik Schiphol, stop.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Wubbo »

In het weekend van 27 en 28 oktober zijn er werkzaamheden op de Flevolijn, waardoor er geen treinen maar bussen rijden tussen Almere Oostvaarders en Weesp. Deze werkzaamheden zijn wel verwerkt in de planner, maar staan niet in het lijstje met werkzaamheden op ns.nl en m.ns.nl. Trouwens sowieso opvallend dat die lijstjes verschillend zijn.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Meltrain »

In een tram van HTM-lijn 1 (in Delft) liepen de schermen net twee haltes achter, maar de omroep werkte wel normaal. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Daniel »

Is op post Utrecht toevallig Infoplus aangezet? Valt me de afgelopen dagen op dat in ieder geval de omroep over de werkzaamheden bij Schiphol uit verschillende los ingesproken fragmenten bestaat (wel heel duidelijk hoorbaar doordat er pauzes op erg vreemde momenten in zitten), wat als ik het goed uit eerdere discussie hier herinner een kenmerk van de omroep via Infoplus was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door webguy »

Nope, keep dreaming (prognose is ergens voor de zomer volgend jaar). Rotterdam nu wel helemaal.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door webguy »

Wubbo schreef:Deze werkzaamheden zijn wel verwerkt in de planner, maar staan niet in het lijstje met werkzaamheden op ns.nl en m.ns.nl.
Volgens mij worden die werkzaamheden steeds per week er op gezet. Er staan nu werkzaamheden op tot 21 oktober, die van 27 oktober moeten er dus nog worden opgezet. Als het andersom was (wel in het overzicht en niet in de reisplanner) vind ik het slechter
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Geert »

Het gekke is dat er wel allerlei andere werkzaamheden dat weekend in de lijst staan, maar degene die Wubbo noemde niet. Met alle ontbrekende werkzaamheden-meldingen van de laatste tijd zou het denk ik niemand verbazen als deze ook ontbreken...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Suus »

Het tijdperk van de CTA lijkt nu dan toch echt voorbij, ze zijn op Schiphol bezig ze te demonteren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Geert »

Vooruitgang *O*
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Edwin »

Wubbo schreef:In het weekend van 27 en 28 oktober zijn er werkzaamheden op de Flevolijn, waardoor er geen treinen maar bussen rijden tussen Almere Oostvaarders en Weesp. Deze werkzaamheden zijn wel verwerkt in de planner, maar staan niet in het lijstje met werkzaamheden op ns.nl en m.ns.nl. Trouwens sowieso opvallend dat die lijstjes verschillend zijn.
Waarschijnlijk omdat men in die regio er op dit moment toch niet vanuit gaan dat er in het weekend treinen rijden. Het is daar bijna elk weekend wel weer raak.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door webguy »

Bee schreef:Het tijdperk van de CTA lijkt nu dan toch echt voorbij, ze zijn op Schiphol bezig ze te demonteren.
Klopt, al een foto? Ik ben vooral benieuwd hoe ze het met die DVM borden hebben opgelost.
Misschien kloppen trouwens nu ook de displays op Amsterdam Zuid - die waren icm met DVM nogal wazig...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Suus »

Ik heb (nog) geen foto ervan.

DVM op Amsterdam Zuid is leuk, maar ik betwijfel of het echt gebruikt wordt. Mijn ervaring leert namelijk dat alle IC's over de buitensporen gaan en alle SP's over de binnensporen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door hauptbahnhof »

DVM? Zijn dat die displays boven de trappen die aangeven op welk perron een trein komt?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door webguy »

Ja, treinen op Schiphol en Zuid vertrekken van spoor "1-2" en last minute wordt besloten welke dat is. Dat systeem heet "Dynamisch VerkeersManagement"
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door JWM »

Bee schreef:DVM op Amsterdam Zuid is leuk, maar ik betwijfel of het echt gebruikt wordt. Mijn ervaring leert namelijk dat alle IC's over de buitensporen gaan en alle SP's over de binnensporen.
Op spoor 3/4 is geen DVM. Op 1/2 is het wel dynamisch, want de IC's komen ook vaak op spoor 2 binnen.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door hauptbahnhof »

Ok, maar hoe bedoel je dan dat de combinatie op Asdz wazig is?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door webguy »

Er klopt iets niet helemaal 100% op de borden, maar weet even niet hoe dat zat - iets met dat de trein er al op staat terwijl nog niet bekend is dat de trein op dat spoor binnenkomt ofzo.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Edwin »

webguy schreef:Er klopt iets niet helemaal 100% op de borden, maar weet even niet hoe dat zat - iets met dat de trein er al op staat terwijl nog niet bekend is dat de trein op dat spoor binnenkomt ofzo.
Klopt, ik zie wel eens dezelfde trein op TBPs op zowel spoor 1 als spoor 2 staan op Zuid.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Ardan »

In de praktijk echter is er wel een behoorlijk vaste indeling: IC's 31 en 35 vanaf spoor 2, en de NO vanaf spoor 1.
Ik doe ook maar wat
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Daelea »

Door de werkzaamheden rondom Shl rijdt de 4300 alleen Gvc - Ledn en de 704300 Hfd - Lls.

* Op de TBP's te Gvc wordt deze trein aangegeven als
Sprinter Oostvaarders rijdt niet verder dan Leiden Centraal
* Op de buitendisplays van de SLT in de 4337 stond "Almere Oostvaarders"
* Op de binnendisplays van deze SLT : SPR naar Oostvaarders stopt te Leiden C - Sassenheim - Nieuw Vennep ... etc
* De omroep vlak voor vertrek uit Gvc : "Welkom in de Sprinter naar Leiden Centraal, Schiphol, Duivendrecht en Almere Oostvaarders"
* De TBP's te Gvm:
Sprinter Oostvaarders via ... Leiden C, Sassenheim, Nieuw Vennep ...
* Bij aankomst te Ledn werd de indruk gewekt dat de trein gewoon verder zou rijden naar Almo, een paar seconden voor stilstand riep de HC snel om "Leiden Centraal, eindpunt. Vanaf de voorzijde van het station vertrekken bussen naar Schiphol, Hoofddorp en Bodegraven"

Mooie consistente reisinformatie... :neg:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Daniel »

Vanmiddag nam ik de t2861 vanaf Utrecht Centraal. Onderaan de TBP stond toen als volgende trein "17.21 Intercity Groningen / Leeuwarden"... Laat de t561 nu alleen geen gedeelte voor Leeuwarden hebben, daar rijdt immers de t12561 heen. Voor de onoplettende reiziger maakt het in ieder geval in reistijd niet uit gelukkig, die kan altijd nog in Zwolle overstappen.

In de bus die me even daarvoor naar het station vervoerde was daarnaast het TFT-scherm behoorlijk vastgelopen, dat toonde continu lijn 281 naar Houten Station via Houten Zuid met daaronder vier haltes in Houten. En dat dan ook al 3 uur, de tijd stond ook nog stil op 13.35 uur :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Edwin »

Afgelopen vrijdag bij Heemstede-Aerdenhout gaf de TBP aan als vertrektijd 14:42, de OBIS 14:41 en de reisplanner ook 14:41. Wie heeft er gelijk?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Fles »

Edwin schreef:Afgelopen vrijdag bij Heemstede-Aerdenhout gaf de TBP aan als vertrektijd 14:42, de OBIS 14:41 en de reisplanner ook 14:41. Wie heeft er gelijk?
Kom op tijd en ga het zien :lol:
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door wouter15 »

webguy schreef:
Wubbo schreef:Deze werkzaamheden zijn wel verwerkt in de planner, maar staan niet in het lijstje met werkzaamheden op ns.nl en m.ns.nl.
Volgens mij worden die werkzaamheden steeds per week er op gezet. Er staan nu werkzaamheden op tot 21 oktober, die van 27 oktober moeten er dus nog worden opgezet. Als het andersom was (wel in het overzicht en niet in de reisplanner) vind ik het slechter
De werkzaamheden staan altijd 10 dagen van te voren op ns.nl en 14 dagen van te voren op m.ns.nl
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten