(BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

(BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Wubbo »

Verse maand!
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Ruben »

Beginnend met een defect:
Metrostel 52 ging plotseling op van Boshuizenstraat defect, de aanzet tot tractie kon ie geven, maar meer niet. Tot Uilenstede heeft het voorste stel het ding meegezeuld, was wel lekker stil in het achterste stel. :lol: Remmen gaat dan echter niet zo lekker. Naar mate het ding langzamer ging, begon ie proberen tractie te geven. Aardig schokkerig...
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Raymond »

Het begon vanmiddag al lekker: ik was net in de bus gestapt en via het radioverkeer kwam de mededeling dat een gelede bus zich in Veldhoven op lijn 402 zich had klemgereden in een bocht en dat ze dus een omleiding moesten rijden. Blijkbaar een nieuwe chauffeur die de bocht niet goed inschatte. Overigens zag ik later op het busstation dat er daardoor gelijk een ongelede bus reed en er een touringcar was ingehuurd. Ik wist niet dat Hermes zo krap zit in de gelede-reserve.

In de middagspits weer eens een hoop vertragingen in Eindhoven (en dat zonder regen) Lijn 1 van 16.25 uur naar de Achtse Barrier is met +10 aangekomen (en voor de afwisseling was dat geen Amba) en is aldaar opgeheven! Hele slag is dus vervallen. En dat terwijl hij de vertraging er nog best uit had kunnen rijden in dat slagje. Als je als leeg materieel daar heen rijdt ben je al ruim 5 minuten kwijt en door de rijtijdspeling was je dan op het station weer op tijd geweest. Daardoor was lijn 1 van 16.33 goed vol en die is met +4 vertrokken (en dat was dan wel een Amba).
Lijn 1 naar Genneper Parken van 16.25 uur is met +10 een keertje vertrokken. Buschauffeur ontbrak. Iets wat ik vandaag meer heb gezien met dergelijke vertragingen als gevolg. Verder op lijn 1 en 9 vertragingen van +5. Ging lekker dus.
lausteen
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 11:55

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door lausteen »

Een ijverige trambestuurder gister in Rotterdam; hij riep niet alleen de halte om (iets dat al bijzonder is), maar ook nog zowat alle straten die ook maar enigszins in de buurt lagen :lol: De omroep klonk dus zo:

"Oostplein; metrostation, Havenziekenhuis, Goudse Rijweg, Oostzeedijk"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Viel me vandaag op dat Albatros weer een update heeft gehad... onderaan het schermpje bij de chauffeur staat nu het lijnnummer en de bestemming i.p.v. het lijnnummer en de naam van de laatste halte.
Ook kijkt de GPS nu direct na het aanmelden van een nieuwe rit waar de bus is, zodat de bestemming (op 't Albatros-schermpje dan) niet meer naar "006 BUITENDIENST" springt tot de bus weer weet waar hij is maar gelijk naar de juiste bestemming.

Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ook Arriva aan de automatische lijnfilm gaat, lijkt me een relatief kleine stap nu. En 'tis ook vooral leuk voor rare plaatjes, want in Albatros zitten alle bestemmingen van Arriva Nederland :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Vanmorgen maakte ik een ritje van liefst vier minuten met een Eindhovense stadsbus... tja, 't was geen weer om het centrum in te lopen en de bus stopte voor de deur bij m'n bestemming :P Werden wel een stel humoristische minuten.

Eerst stapt een Engelstalige meneer in die vroeg of de bus naar de High Tech Campus ging, maar die ging alleen maar vragender kijken van het antwoord: "Yes I come there, but I go via an omway. Bus four nul zeven is faster, I'm going via the Tongelreep, the zwempool" :lol:
Daarna vroeg iemand of de bus ook langs de Kerkhoflaan in Wijlre ging. De chauffeur moest 't even opzoeken, maar terwijl hij z'n busboekje pakte schoot 'm iets te binnen: "Ik rij langs het kerkhof, daar zal het vast in de buurt zijn". Tja, tegen die logica kan ik niet op :P

In de betreffende bus hing trouwens ook een briefje "InfoXX storing gemeld", was een wel heel duidelijk aanwezige storing... op 't scherm flikkerden wat witte en blauwe strepen waar vaag tussendoor te lezen was dat er geen reisinformatie beschikbaar was.
Terug kwam er dan weer een Berkhof Premier voorrijden... herinnerde me er gelijk aan waarom ik nu zo blij was dat we in Dordrecht begin vorig jaar van die dingen af waren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daan »

Ik had vanmiddag een Dennis (nr. 5867) op lijn 52 (Groningen - De Punt) :)
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door mb90 »

De lijnstickers van QLiner 388 van Utrecht naar Dordrecht, Sterrenburg kloppen niet echt. Op bijna alle haltes gaan de stickers maar tot Ziekenhuis Dordwijk en is Sterrenburg of afgeplakt of gewoon niet erop gezet. Bij de halte Busstation Lekbrug Vianen staat er echter wel iets na Ziekenhuis Dordwijk op de sticker, maar dat klopt voor geen meter. Er staat daar geen Sterrenburg, maar Crabbehof Station NS. :shock: Waar ligt dat? :P

Ik kon er jammergenoeg geen foto van maken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Hehehe, die sticker op Vianen is nog uit 2003 dus... toen ging de Qliner vanaf Ziekenhuis Dordwijk via de Kapteynweg - Galileïlaan - Hugo van Gijnweg - Brouwersdijk - Weeskinderendijk Beneden - Laan der VN - Dokweg - Korte Parallelweg - Havenstraat - Burg. de Raadtsingel naar station Dordrecht met haltes "Crabbehof Station NS" en "Krispijn".

Halte "Krispijn" was halte Torenschool van lijn 3 (vandaar ook dat die halte als enige op dat hele stuk ook een abri heeft, die is er destijds speciaal neergezet!) en "Crabbehof Station NS" was halte Spirea omdat het nogal onpraktisch was bij de bushalte van Station Zuid te halteren en na het wegrijden gelijk twee rijbanen over te steken om linksaf te slaan.
Met de routewijziging begin 2007 hebben ze dus simpelweg Dordrecht, Centraal Station op de bestaande stickers afgeplakt i.p.v. nieuwe stickers te maken. Heeft vooral een leuk effect bij de haltes na het Ziekenhuis ri. Sterrenburg: bij halte Winkelcentrum Sterrenburg en Blaauwweg zit op 't bord een sticker waar niet op staat waar de bus heen gaat :P
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

(BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Fles »

wat mij opviel (okee, ik zat redelijk gedachtenloos uit het raam te staren) was dat er in Utrecht vanmiddag een connexxion bus rondreed met Michelin-banden voor en Bridgestones achter :lol: Echt waar :!:
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Chauf21 »

'T is maar net wanneer welk type het goedkoopst ingekocht kan worden ;)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door STF »

In Luxemburg mag het in ieder geval niet, alle banden aan het voertuig moeten van zelfde merk en type zijn. Hoe het in Nederland geregeld is, weet ik niet?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Fles »

Lijkt mij ook logisch ja, je weet nooit hoe zo'n ratjetoe zich gedraagt qua remweg in de regen bijvoorbeeld. Voor t zelfde geld trekt dan heel die bus scheef de weg op of zo :?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door reisthijs »

STF schreef:In Luxemburg mag het in ieder geval niet, alle banden aan het voertuig moeten van zelfde merk en type zijn. Hoe het in Nederland geregeld is, weet ik niet?
In Nederland geldt alleen dat banden aan dezelfde as gelijk moeten zijn. Voor andere banden dan achter mag dus wel.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Cookie »

Vanmiddag was er een chauffeurswissel op lijn 22 (Citybus Groningen): dit gebeurde bij de busremise Sontweg. Normaal gesproken wordt er direct doorgereden vanuit de Grote Markt (via Ikea) naar P3 Euroborg, maar er werd nu zeker 5 minuten langer over gedaan (de wissel vond niet bepaald snel plaats)... Achja, leuk om eens de busremise van dichtbij gezien te hebben :lol: .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag leek het wel of iedereen tegelijk de stad in wilde hier in Dordt: zowel in de stadsbussen als op de met het autoverkeer was het echt gigantisch druk.
Normaal rijden dan alle lijnen vanuit de Krispijntunnel een klein stukje om om de file voor de parkeergarages aan de Spuiboulevard te omzeilen, maar vandaag deed vreemd genoeg de ene bus dat wel en de andere weer niet. Liet wel mooi zien hoe goed het vast stond: kwam met lijn 10 uit de binnenstad die op de Spuiboulevard een paar meter achter het taxibusje van lijn 9 kwam te rijden. Die lijn 9 bleef gewoon de normale route volgen, mijn bus nam echter een alternatieve route. Die was aanzienlijk langer, maar nog kwamen we ruim voor lijn 9 bij halte Centrum aan.

Voor degenen die niet met de situatie bekend zijn maar even een kaartje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Meltrain »

-Gisteravond had ik op lijn 25 Citadis 2048. Dit stel is (bij wijze van proef?) voerzien van een rolstoelplek ter hoogte van de tweede deur. Hoewel hiervoor wel vier zitplaatsen opgeofferd moeten worden, vind ik het een goed plan, omdat de rolstoelen nu minder 'inde weg' staan en het de tram een moier overzicht geeft.
-Vandaag op het Zuidplein deden drie chauffeurs een wedstrijdje wie het hardst kon toeteren. Ik vond het wel grappig eigenlijk. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door tsov »

't Is dan wel geen OV, maar ik zag rond 15.15 de AA-81 (Koninklijke Bus) naast de Stopera staan. Best een kek wagentje, had 'm nog nooit in het echt gezien :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Geert »

Ik zag vanmorgen Connexxionbus 2252 staan op Utrecht Centraal. Rond 8.00 uur stond er "999 Geen Dienst" op het display, rond 10.00 uur stond er "127 Utrecht Centraal". Wat is dit voor bus? Hij was nogal vaag bestickerd, wit met blauw en rood :P

Vanmorgen in lijn 11 (Utrecht C. - De Uithof WKZ) riep de chauffeur na de halte Rijnsweerd-Noord om: "Volgende halte Rijnsweerd-Zuid. Als u links kijkt ziet u het gebouw van Fortwas." en links stond dus het hoofdkantoor van Fortis :P
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door reisthijs »

Geert schreef:Ik zag vanmorgen Connexxionbus 2252 staan op Utrecht Centraal. Rond 8.00 uur stond er "999 Geen Dienst" op het display, rond 10.00 uur stond er "127 Utrecht Centraal". Wat is dit voor bus? Hij was nogal vaag bestickerd, wit met blauw en rood :P
Dat klinkt als een van de ex-Oostnet-lagevloer-alliances, van deze serie dus. Wel apart dat die nu blijkbaar op een GVU-lijn terecht is gekomen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door tsov »

Er zit inderdaad één Oostnet-Alliance bij het GVU, tegenwoordig. Ik heb me laten vertellen dat-ie vooral dienst doet op de lijntjes naar Vleuten en Kockengen :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Chauf21 »

Vanochtend was het wat rommelig op het metrostation van Amsterdam Centraal. Er stond een gekoppeld stel helemaal naar achteren geparkeerd, het zuidelijke spoor werd niet gebruikt en de 51 reed maar tot Spaklerweg. Naar verluidt was er een metrostel ontspoort, maar ik kan daar (nog) niets over vinden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Vanavond rond 18.15 uur een lekkere chaos bij het station in Dordrecht. Precies naast de doorsteek in de middenberm waar de bussen vanaf het busstation oversteken naar het centrum waren een auto en motor met elkaar in botsing gekomen en stond het vol met politie en een hulpverleningswagen van de brandweer.
Alle bussen vanaf het station ri. centrum moesten rechtsaf het busstation af (waar de verkeerslichten aardig van in de war raakten). Vervolgens ging het achteraan het busstation de buffer op, daar een rondje over maken en vervolgens bij de inrit weer oversteken en terugrijden om alsnog af te slaan naar de Stationsweg.
De andere kant op ging alles over één baan, waardoor het verkeer zo af en toe middenop het kruispunt voor rood stond te wachten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Stephan »

tsov schreef:Er zit inderdaad één Oostnet-Alliance bij het GVU, tegenwoordig. Ik heb me laten vertellen dat-ie vooral dienst doet op de lijntjes naar Vleuten en Kockengen :)
En dat heb je je goed laten vertellen. Deze enige Alliance bij het GVU rijdt samen met twee Amba's (8125, 8130) in een omloop die vooral gericht is op de 127 naar Kockengen. In de spits komen daar nog de lijnen 126 en 145 bij. En de eerste op lijn 39 in een van beide richtingen (lekkere informatie he :P ) zit ook in deze omloopgroep opgenomen.

Stephan
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door tsov »

Zojuist een GVB-busje dat een vreemde inrukroute combineerde met een vreemde filmtekst. Als '222 Centraal Station' reed-ie vanaf de Floraweg via Klaprozenweg, Draaierweg en Metaalbewerkerweg naar de Garage Noord in plaats van de gebruikelijke route Floraweg - Slijperweg - Vuurwerkerweg - Metaalbewerkerweg
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten