[GVB] Dienstregeling 2013

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door R-Flow »

Ardan schreef:Wel vreemd dat de prefix-M dus waarschijnlijk niet zal worden gebruikt, terwijl GVB de laatste paar jaar juist alles aan het ver-M'men is.. (veremmen? veremmeren? :lol: )
Dat is toch constant het geval bij de metro? Er wordt weer eens wat nieuws verzonden, halfbakken ingevoerd, men bedenkt zich, dat weer halfbakken ingevoerd, etc.
OVAMS
Berichten: 56
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 22:52
Locatie: Amsterdam

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door OVAMS »

Ik hoop dat in de GVB-Dienstregeling van 2013

-REISINFORMATIE verbeterd wordt gaan worden, dat ze DRIS panelen gaan plaatsen dezelfde als de rode R-NET panelen en de grijze van Connxxion-Amstelland geplaatste panelen, die zou ik graag ook in Amsterdam willen zien. Actuele reisinformatie maakt HET REIZEN met het Openbaar Vervoer gewoon heel erg prettig.

Ik had erop gehoopt dat de volgende lijnen vaker zouden gaan rijden:
-Tram 5 vaker rijden in de spits elke 5 minuten
-Tram 9 vaker rijden in de spits elke 5 minuten en op zaterdag elke 6 minuten
-Bus 21 vaker rijden elke 5 minuten in de spits
-Tram 26 vaker laat rijden in de spits en op zaterdag want met een 4 a 5 minuten dienstregeling zit hij nog propvol. Je moet maar eens opletten hoeveel mensen er bij Rietlandpark, Zuiderzeeweg, Vennepluimstraat en IJburg In/Uitstappen
-Bus 32 vaker rijden in de ochtendspits elke 6 minuten en in de middagspits elke 7,5 minuut
-Bus 33 vaker rijden in de ochtendspits elke 4 minuten en in de middagspits elke 5 minuten
-Bus 48 vaker rijden in de spits elke 7/8 minuten
DIT GAAT HELAAS NIET DOOR!!!

-Bus 66 gaat wel vaker rijden maar zijn de reizigersaantallen zo hoog dan, want de volste bus 66 die tot nu toe heb gehad zaten maar 7 mensen in en dat in de spits. Maar ja het geluid van een citea door je straat is altijd wel fijn :D

De Amsterdamse Metro is een grote teleurstelling en er wordt weinig aangedaan om toch weer comfortabel te kunnen reizen. Metro 50 wordt gelukkig al aangepakt door de komst van de nieuwe M5 metro's, maar op de stoelen van Caf moet je niet ploffen anders vrees ik dat je geen bil meer over hebt om op te zitten. Sneltram 51 weet ik niet wat ik er over moet zeggen, maar ze hebben een grote fout gemaakt om sneltram aan te leggen in plaats van een metro, want het kost ze nu toch weer extra kosten voor het ombouwen van de huidige Sneltram 51. De keuze van een hoogwaardigetram snap ik niet zo goed, het draait om het Centraal Station de meeste mensen zullen toch nog steeds via Centraal Station blijven reizen en willen niet overstappen (het aantal keren dat men een overstap moet doen maakt ook het verschil tussen de reizigersaantallen), Metro 53 niks te klagen, Metro 54 mag ook met een extra stel gaan rijden of vaker, maar heeft nog geen problematische taferelen.

OV in Amsterdam is niet best, maar we hebben nog geen Uithofpraktijken in de stad. In Utrecht zijn ze wel verder met de Abri's en over de actuele reisinformatie in Utrecht weet ik niet zoveel.

Misschien in de TOEKOMST.
-Veren over overgang naar Amsterdam Noord, misschien moet de gemeente toch maar overwegen om een 2e model van de Jan Schaeferbrug vanaf Sumatrakade naar de Boorstraat te bouwen, die wel geopend kan worden en de brug alleen openstellen voor fietsers, voetgangers en bus 32, 33, 304 en 308 zo krijg je ook minder opstoppingen op de prins hendrikkade en wordt het rustiger op de veren.

-Bus 170/172 vanaf Centraal Station hun gewone huidige route tot Hobbemastraat laten rijden, daarna vanaf Van Baerlestraat tot en met Prinses Irenestraat halteren op de haltes van GVB-Tram 5 en via Station Zuid (Halte GVB-Bus 15), VU//Vrije Universiteit (Halte CXX-Bussen 176 en 310) en het VU Medisch Centrum (Halte GVB-Trams 16 en 24) om weer op de Koenenkade op hun eigen oude routes te komen naar Uithoorn en Aalsmeer//Kudelstaart. Zou wordt de drukke GVB-Tram 5 ook een beetje ontlast!!
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door hauptbahnhof »

Heel snel een reactie van mij want moet ook zo richting werk :wink: :
-Tram 5 gaat vaker rijden (zie vervoerplan), alleen moet je rekening houden dat er een grote hoeveelheid trams tussen Dam en CS rijden.
-Tram 9 hoeft ECHT NIET vaker te rijden. Door de weeks al helemaal niet.
-Tram 26 hoeft ook niet echt echt vaker te rijden. Als alles op tijd rijdt, dan past alles prima.

En niet te vergeten: vaker rijden betekent meer materieel en daar is er op dit moment al een groot tekort aan.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door tsov »

Als OVAMS het benodigde geld op de bankrekening van GVB stort willen ze vast wel een deel van die dingen gaan uitvoeren hoor :)

Overigens zitten DRISsen wel in de pijplijn, dat schijnt gekoppeld te gaan worden aan de vervanging van de abri's die eveneens op stapel staat.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
OVAMS
Berichten: 56
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 22:52
Locatie: Amsterdam

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door OVAMS »

@tsov Ahahaaha, ik zou het toch niet aan het GVB willen uitbesteden. We betalen al genoeg voor onze kaartjes en ov-abonnementen!! :Y
Goed te horen dat er wel wat gedaan wordt aan die DRIS panelen en de Abri's in Amsterdam

@hauptbahnhof je heb wel gelijk over die frequentieverhoging op tram 9, maar de 9 is nou echt zo'n tram die ik zaterdag liever niet neem met al die drukke kindertjes die van Artis komen en oma/opa, die grote groepen toeristen of van die dagjes mensen die gaan op zaterdag mooi wel met tram 9 :roll:.

Ik vind het erg jammer als ik in een van de oude jonckheere op GVB-Bus 48 zit bij de stoplichten bij NEMO, en dan staat er naast zo'n luxe R-NET Bus 301 :lol:. De luxe haltes staan op plekken waar er maar 20 mensen per dag komen om hun fijne R-NET bussie te halen. Ik zie echt meer jonckheeres, dan citea's op in mijn wijk. Maar ja ik moet het gegeven paard niet in de bek kijken, al is het GVB niet gratis :X.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door Klaasje »

Heb je een Android-telefoon? Dan kan je de ov-info beta app installeren. Daarin staan de actuele vertrektijden van het GVB.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door R-Flow »

tsov schreef:Overigens zitten DRISsen wel in de pijplijn, dat schijnt gekoppeld te gaan worden aan de vervanging van de abri's die eveneens op stapel staat.
Die nieuwe abri's zouden vanaf afgelopen juni geplaatst gaan worden, maar het blijft al maanden angstvallig stil...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door Suus »

De verbetering van de reisinformatie zal worden gefinancierd uit de winst die het GVB over het eerste halfjaar heeft gemaakt. Als iedereen dus nu veel en lang reist met het GVB zal het allemaal veel sneller gaan :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door VIRM »

R-Flow schreef:
hauptbahnhof schreef:En nu hebben we ook weer lijn 4 op Rembrandtplein dus het zou misschien minder moeten worden.
Rijdt die alweer door de Utrechtsestraat?
Yups.
Beul van de blindegeleidelijn
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door R-Flow »

Spuit 11. :wink:
Bee schreef:De verbetering van de reisinformatie zal worden gefinancierd uit de winst die het GVB over het eerste halfjaar heeft gemaakt. Als iedereen dus nu veel en lang reist met het GVB zal het allemaal veel sneller gaan :mrgreen:
Dus massaal allemaal "vergeten" uit te checken als we enige hoop willen hebben dat Amsterdam binnen afzienbare tijd de jaren '80 achter zich laat wat dynamische reisinformatie betreft. Nou ik hoor het alweer... :X
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door Vinny »

-Bus 170/172 vanaf Centraal Station hun gewone huidige route tot Hobbemastraat laten rijden, daarna vanaf Van Baerlestraat tot en met Prinses Irenestraat halteren op de haltes van GVB-Tram 5 en via Station Zuid (Halte GVB-Bus 15), VU//Vrije Universiteit (Halte CXX-Bussen 176 en 310) en het VU Medisch Centrum (Halte GVB-Trams 16 en 24) om weer op de Koenenkade op hun eigen oude routes te komen naar Uithoorn en Aalsmeer//Kudelstaart. Zou wordt de drukke GVB-Tram 5 ook een beetje ontlast!!
Niet mee eens. Bus 170/172 kun je nu ook al beter omnoemen tot Slak 170/172 en met voornoemd voorstel wordt het er niet beter op.
-Bus 21 vaker rijden elke 5 minuten in de spits
Ik zou het toejuichen, helaas bestaat er een aantal nimby's die het voor het zeggen hebben in Amsterdam dat op deze kruising geen extra bussen mogen komen:
https://maps.google.nl/maps?q=Marnixstr ... 94,,0,5.16

Dan houdt het natuurlijk wel zo'n beetje op, aangezien de stadsregio als opdrachtgever ook heeft aangegeven de rijtijden niet te kunnen garanderen op de Haarlemmerweg en de route over de Nassaukade levert twee basculebruggen op de route op. Die wil je ook niet als vervoerder op je busroute. :|
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door JWM »

De frequentie van lijn 21 is sinds september in de middagspits al opgehoogd van elke 10 naar elke 7/8 minuten.
OVAMS
Berichten: 56
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 22:52
Locatie: Amsterdam

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door OVAMS »

@Klaasje Nee, ik moet nog 2 maanden met een BlackBerry zien te doen.
@Vinny De Connexxionbussen 170/172 zijn inderdaad niet de snelste, en er zijn altijd wel 1 of meerdere kleine/hinderlijke omleiding(en) voor deze buslijnen. Maar Connexxion heeft toch ook recht op een winst, want het reist toch fijner dan de drukkere GVB-Trams.
@JWM Die frequentieverhoging naar elke 7/8 minuten stelt niet echt veel voor, net als bij bus 22 meestal rijden ze gewoon achter elkaar (bijvoorbeeld 17:02, 17:12, 17:15, 17:27, 17:31, 17:43, 17:45 en 17:53) dat herkend iedereen wel :?:

-Bus 21 Amsterdam heeft altijd van die achterlijke regeltjes, een frequentieverhoging moet toch gewoon gerealiseerd kunnen worden als er verder op in de Marnixstraat ook 90x per uur een OV-beweging gemaakt kan worden http://goo.gl/maps/P7ULb :roll:
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door Edwin »

JWM schreef:De frequentie van lijn 21 is sinds september in de middagspits al opgehoogd van elke 10 naar elke 7/8 minuten.
Maar daar merk je weinig van, heb al regelmatig in de avondspits richting Centraal eentje met -4 zien rijden en daarna een met +4, weg elke 7/8 minuten. Heb de GVB laatst maar even een lijstje gestuurd met al deze gevallen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door Vinny »

Nou veel succes. De dienstregeling van de 21 hangt er slechts voor de sier. Ik moet er steeds aan denken dat ik beter naar de 18 of de 3 kan lopen ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door Suus »

De 21 vertrekt in principe op tijd op het eindpunt in Geuzenveld, maar heeft een aantal hindernissen die de dienstregeling richting CS ernstig belemmeren:
- Haarlemmerweg
- Van Hallbrug
- Haarlemmerplein

De Bullebak zit ook in de route, maar die gaat relatief weinig open.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door fred1954 »

OVAMS schreef: @Vinny De Connexxionbussen 170/172 zijn inderdaad niet de snelste, en er zijn altijd wel 1 of meerdere kleine/hinderlijke omleiding(en) voor deze buslijnen.
Ook als er geen omleidingen zijn is op sommige plekken de doorgang voor de CXX-bussen vertragend. Met name rond de van Baerlestraat, Paulus Potterstraat, Hobbemastraat, Leidsebosje is er al jaren een probleem.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door JWM »

OVAMS schreef:@JWM Die frequentieverhoging naar elke 7/8 minuten stelt niet echt veel voor, net als bij bus 22 meestal rijden ze gewoon achter elkaar (bijvoorbeeld 17:02, 17:12, 17:15, 17:27, 17:31, 17:43, 17:45 en 17:53) dat herkend iedereen wel :?:
Maar dan is de gemiddelde wachttijd toch alsnog korter dan bij een 10-minuten dienst, dat is toch een kwaliteitsverbetering?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door Vinny »

fred1954 schreef:
OVAMS schreef: @Vinny De Connexxionbussen 170/172 zijn inderdaad niet de snelste, en er zijn altijd wel 1 of meerdere kleine/hinderlijke omleiding(en) voor deze buslijnen.
Ook als er geen omleidingen zijn is op sommige plekken de doorgang voor de CXX-bussen vertragend. Met name rond de van Baerlestraat, Paulus Potterstraat, Hobbemastraat, Leidsebosje is er al jaren een probleem.
Ooit reden de bussen naar Aalsmeer (destijds 171 en 172) via de Overtoom. Dat was een snellere route met minder hindernissen, en bovendien concurreert die verbinding minder met het GVB: vanuit Aalsmeer is het Concertgebouw vanaf de Eerste Constatijn Huijgensstraat maar 6 minuten lopen dus dat gaat perfect, terwijl reizigers Haarlemmermeerstation-Concertgebouw v.v. tram 16 konden nemen.

Maar wat gebeurt er? Er moest zonodig een vrijliggende trambaan worden aangelegd waar de bussen van Connexxion niet op passen... :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door hauptbahnhof »

Gelukkig maar... wordt anders lastig om met 50 te scheuren met die trams als er bussen tussen zitten...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door Daniel »

Want? Die bussen kunnen toch vast ook wel 50 rijden?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
OVAMS
Berichten: 56
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 22:52
Locatie: Amsterdam

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door OVAMS »

Daniel schreef:Want? Die bussen kunnen toch vast ook wel 50 rijden?
Ja zeker wel, sterker nog die bussen huppelen vaak achter de trams aan. :o

Maar het is toch ook geweldig om in een tram te zitten op een van de snelle trajecten, wanneer hij lekker aan het karren is.
Bijvoorbeeld Tramlijn:
1 Osdorp de Aker - 1e Constantijn Huygensstraat
2 Nieuw Sloten - Westlandgracht
3 Frederik Hendrikplantsoen - Muiderpoortstation
4 Station RAI - Lutmastraat
5 Amstelveen Binnenhof - Beethovenstraat, Ahahahaa :lol: het lijkt wel of die trapwagens op stijgen als ze gaan karren.
7 Lodewijk van Deysselstraat - Marco Polostraat en Elandsgracht - Flevopark
9 Diemen (Sniep) - Plantage Kerklaan
10 Azartplein - Rietlandpark en Hoogte Kadijk - Nassaukade
12 Station Sloterdijk - Admiraal de Ruijterweg
13 Geuzenveld - Admiraal de Ruijterweg
14 Lodewijk van Deysselstraat - Admiraal de Ruijterweg en Plantage Kerklaan - Flevopark
16 VU Medisch Centrum - Museumplein
17 Osdorp Dijkgraafplein - Postjesweg en J.P. Heijestraat - Westermarkt
24 VU Medisch Centrum - Beethovenstraat
25 Weteringcircuit - Victorieplein
26 IJburg - Centraal Station (bij de oostelijke viaduct - cs)
En dan nog de straten als Rozengracht, Gabriël Metsustraat dat zijn goede stukken waar trams lekker kunnen karren
GEWELDIG :D, MEER VRIJE TRAMBANEN IN AMSTERDAM DAAR WAAR MOGELIJK IS (A).

Voorbeeldjes geplukt van Youtube :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=eklv61aQ4LE Mooi voorbeeld vanaf 22:35 op tramlijn 5 naar Amstelveen
http://www.youtube.com/watch?v=lQqfDiFRmY8 En nog een filmpje op tramlijn 26 naar IJburg
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door VIRM »

Heeft iemand een duidelijk overzicht met wat er per lijn gaat gebeuren?
Beul van de blindegeleidelijn
OVAMS
Berichten: 56
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 22:52
Locatie: Amsterdam

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door OVAMS »

VIRM schreef:Heeft iemand een duidelijk overzicht met wat er per lijn gaat gebeuren?
Ja, dit is het GVB Vervoersplan 2013 :mrgreen:

-In Noord wordt het Waddenviaduct gesloopt en vervangen door een ‘bypass’ voor het Stadsdeelkantoor (lijn 33, 37 en 38)
-De wijk Elzenhagen Noord is bijna klaar. Daarom wordt half 2013 lijn 38 omgeklapt naar deze wijk.
-De routes van lijn 22 (Amsterdam Oost) en lijn 48 (Sloterdijk) worden versneld.
-In het nachtnet worden vier aanpassingen gedaan om reizigers sneller op hun bestemming te krijgen.
-De frequentie van een aantal lijnen wordt aangepast om vraag en aanbod beter op elkaar aan te laten sluiten. Zo wordt een forse toename van reizigers verwacht op de tramlijnen 2 en 5 wanneer in 2013 verschillende musea weer open gaan.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: [GVB] Dienstregeling 2013

Bericht door VIRM »

@OVAMS: ik bedoel meer een overzichtje als:
Lijn 48 gaat 5x uur rijden ipv 4x. Gewoon kort en bondig. ;) Of heb ik die over het hoofd gezien?
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten