Kaartjes
Kaartjes
Ik heb van de GVB-tramlijnen kaartjes getekend en inmiddels ook geüpload.
Nu vraag ik me af hoe ik die het beste kan plaatsen. Sowieso speelt mee dat sommige plaatjes lang zijn (noord-zuidlijnen) en sommige breed (oost-westlijnen). Suggesties mijnerzijds voor de plaatsing zijn de vinden op de pagina's van lijn 1 en lijn 4.
Nu vraag ik me af hoe ik die het beste kan plaatsen. Sowieso speelt mee dat sommige plaatjes lang zijn (noord-zuidlijnen) en sommige breed (oost-westlijnen). Suggesties mijnerzijds voor de plaatsing zijn de vinden op de pagina's van lijn 1 en lijn 4.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Kaartjes
Ik vind ze onder de Infobox het mooist (maar dan wel graag in de standaardbreedte voor afbeeldingen onder de infobox, nu is ie net te smal). Bij oost-westlijnen kan dat inderdaad niet, wellicht is het dan mooier om de breedte aan te houden zoals nu (hele pagina) of de breedte van de hoofdtekst tot de infobox.
Re: Kaartjes
Je kunt bij lijnen die meer Oost-West lopen, de kaartjes ook draaien en dan met een N en een pijl aangeven waar het noorden echt ligt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Kaartjes
Ik zie dat Milco1995 bij lijn 1 de kaart heeft versmald tot 600 pixels, naar eigen zeggen om 'm aan de breedte van de pagina aan te passen. Bij mij was hij echter bij de vorige breedte van 770 px precies goed. Wat is de standaard voor de paginabreedte op de wiki?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Kaartjes
De pagina's zelf zijn 778 pixels breed.
Re: Kaartjes
Sorry voor de gigantisch harde schop, maar ik ben momenteel aan het knutselen met een kaart van het IC-net van 2013, voor op de wiki (bijvoorbeeld de pagina's 'Intercity' en 'Dienstregeling 2013').
Ik heb de kaart helemaal zelf gemaakt, maar hij bestaat wel uit allemaal stukjes van de lijnennetkaart van Berlijn. Mag dit dus op de wiki of niet?
Ik heb de kaart helemaal zelf gemaakt, maar hij bestaat wel uit allemaal stukjes van de lijnennetkaart van Berlijn. Mag dit dus op de wiki of niet?
Ik doe ook maar wat
Re: Kaartjes
Kaart ziet er niet verkeerd uit! :pos:
Re: Kaartjes
Mooie kaart. :pos:
Zet je er nog wel iets van freuenties bij voor de volledigheid (bijv dat 5 en 7 slechts 1x per uur rijden en 36 2x per uur)?
Zet je er nog wel iets van freuenties bij voor de volledigheid (bijv dat 5 en 7 slechts 1x per uur rijden en 36 2x per uur)?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Kaartjes
Uiteraard :) die komen in het lijnoverzichtje linksbovenin:
5 Groningen <60> Rotterdam Centraal
15 Enkhuizen <30> Amersfoort <30 (spits)> Deventer
En bedankt voor de complimenten.. ik ga meteen verder knutselen! En als dit gewoon op de wiki mag, dan ga ik nog wel meer kaartmateriaal in deze stijl in elkaar draaien :)
5 Groningen <60> Rotterdam Centraal
15 Enkhuizen <30> Amersfoort <30 (spits)> Deventer
En bedankt voor de complimenten.. ik ga meteen verder knutselen! En als dit gewoon op de wiki mag, dan ga ik nog wel meer kaartmateriaal in deze stijl in elkaar draaien :)
Ik doe ook maar wat
Re: Kaartjes
Je mist op dit plaatje trouwens de s140/s240 die vanaf Deventer in het pad van de s1500 verder rijdt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kaartjes
Klopt, internationaal en Fyra zet ik er niet op. Over de Berlijn-IC zat ik te twijfelen, maar als ik die erop zet, moet ik álle INT-verbindingen erop zetten. Aangezien de kaart puur over het Nederlandse IC-net gaat, heb ik besloten de 140/240 niet op in te tekenen.
Ik doe ook maar wat
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Kaartjes
Alle andere INT-verbindingen zijn toch helemaal geen IC's?
Misschien is het een idee het 1500-lijntje door te trekken tot Hengelo, tot daar is het toch een nuttige aanvulling op het binnenlandse IC-net.
Verder een mooie kaart inderdaad, maar ik vraag me wel af of het nodig is overal aan te geven of er op een station ook Sprinters stoppen, dat maakt het geheel erg druk terwijl het weinig toevoegt (want je kan bijna overal overstappen op Sprinters.)
Misschien is het een idee het 1500-lijntje door te trekken tot Hengelo, tot daar is het toch een nuttige aanvulling op het binnenlandse IC-net.
Verder een mooie kaart inderdaad, maar ik vraag me wel af of het nodig is overal aan te geven of er op een station ook Sprinters stoppen, dat maakt het geheel erg druk terwijl het weinig toevoegt (want je kan bijna overal overstappen op Sprinters.)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Kaartjes
BIJNA overal ja. Niet overal. Maar inderdaad, nu de kaart wat groter begint te worden is het inderdaad vrij druk nu. Ik denk dat ik die ook ga weghalen, en alleen overstappen op Thalys (THA), Fyra (FYR) en internationale verbindingen (INT) ga weergeven.
Ik zie nu trouwens ook dat ik door die klote-4900 een gigantisch ruimtetekort op de Flevolijn ga krijgen :')
Ik zie nu trouwens ook dat ik door die klote-4900 een gigantisch ruimtetekort op de Flevolijn ga krijgen :')
Ik doe ook maar wat
Re: Kaartjes
Ik zou ervoor willen opteren om de s140 niet in de kaart op te nemen. Het is een treinserie die maar 7 keer per dag rijdt en dat lijkt me te weinig voor een zinvol globaal overzicht en spaart wat ruimte uit.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Kaartjes
@Ardan: Almere Poort ligt voor de splitsing van de lijnen naar Weesp en Naarden-Bussum. Als je Muziekwijk daar neer zet, moet Poort daar ook (of allebei wel, of allebei niet).
Re: Kaartjes
Verhip, daar had ik nog niet eens bij stil gestaan.. ik heb ze allebei voor de aansluiting gezet, anders werd het helemáál zo'n geprop, dit is al genoeg.. Zo beter dus?
Ik doe ook maar wat
Re: Kaartjes
Misschien helpt het qua ruimte om een deel van de teksten op de Flevolijn links te zetten (bijv. Almere Centrum) of 45 graden te draaien (scheelt vooral bij "horizontale" lijnen veel ruimte).
Laatst gewijzigd door Ronald op vr 19 okt 2012, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Kaartjes
Ja, dit is beter :)
Re: Kaartjes
Vergeet je in je kaart Intercity 12600 niet?
Of sla je die gemakshalve maar over? ;) (Je kunt hem eventueel met stippellijntjes aangeven.)
Of sla je die gemakshalve maar over? ;) (Je kunt hem eventueel met stippellijntjes aangeven.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Kaartjes
Is het verantwoord om de Almeres als A.-Buiten, A.-Parkwijk etc. weer te geven?
Re: Kaartjes
Dank voor de feedback! :D Leuk dat jullie zo meedenken.
·Almere Centrum kan inderdaad naar links, geeft weer wat meer lucht.
·Tekst schuin zetten kan ik niet, bovendien helpt dat niet omdat ik dan met Hilversum en Naarden-Bussum in de knoop kom, hoewel Hilversum ook links zou kunnen staan. Bovendien vind ik het mooier als alle teksten dezelfde kant op staan.
·Namen wil ik zoveel mogelijk volledig weergeven, tenzij het écht niet anders kan.
·12600 is toch die heel lange IC van Vlissingen naar Groningen? Die ga ik er niet opzetten. Deze kaart gaat over het dagnet van ma t/m vr. Mocht ik ooit tijd en zin hebben maak ik er nog wel één voor het avondnet.
·Almere Centrum kan inderdaad naar links, geeft weer wat meer lucht.
·Tekst schuin zetten kan ik niet, bovendien helpt dat niet omdat ik dan met Hilversum en Naarden-Bussum in de knoop kom, hoewel Hilversum ook links zou kunnen staan. Bovendien vind ik het mooier als alle teksten dezelfde kant op staan.
·Namen wil ik zoveel mogelijk volledig weergeven, tenzij het écht niet anders kan.
·12600 is toch die heel lange IC van Vlissingen naar Groningen? Die ga ik er niet opzetten. Deze kaart gaat over het dagnet van ma t/m vr. Mocht ik ooit tijd en zin hebben maak ik er nog wel één voor het avondnet.
Ik doe ook maar wat
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kaartjes
Vlissingen - Leeuwarden / Groningen is ´t ja. En er rijdt ook een 12600 middenin de ochtendspits over de Hanzelijn trouwens, da´s een van de eerste treinen die vanuit Rotterdam opstart.Ardan schreef:·12600 is toch die heel lange IC van Vlissingen naar Groningen? Die ga ik er niet opzetten. Deze kaart gaat over het dagnet van ma t/m vr. Mocht ik ooit tijd en zin hebben maak ik er nog wel één voor het avondnet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 155
- Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10
Re: Kaartjes
Hoe maak je een kaart zoals die van Ardan of als deze? Misschien dat ik kan bijdragen..
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten