Kaartjes

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Kaartjes

Bericht door tsov »

Ik heb van de GVB-tramlijnen kaartjes getekend en inmiddels ook geüpload.
Nu vraag ik me af hoe ik die het beste kan plaatsen. Sowieso speelt mee dat sommige plaatjes lang zijn (noord-zuidlijnen) en sommige breed (oost-westlijnen). Suggesties mijnerzijds voor de plaatsing zijn de vinden op de pagina's van lijn 1 en lijn 4.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Kaartjes

Bericht door Wubbo »

Ik vind ze onder de Infobox het mooist (maar dan wel graag in de standaardbreedte voor afbeeldingen onder de infobox, nu is ie net te smal). Bij oost-westlijnen kan dat inderdaad niet, wellicht is het dan mooier om de breedte aan te houden zoals nu (hele pagina) of de breedte van de hoofdtekst tot de infobox.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21273
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Kaartjes

Bericht door Meltrain »

Je kunt bij lijnen die meer Oost-West lopen, de kaartjes ook draaien en dan met een N en een pijl aangeven waar het noorden echt ligt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Kaartjes

Bericht door tsov »

Ik zie dat Milco1995 bij lijn 1 de kaart heeft versmald tot 600 pixels, naar eigen zeggen om 'm aan de breedte van de pagina aan te passen. Bij mij was hij echter bij de vorige breedte van 770 px precies goed. Wat is de standaard voor de paginabreedte op de wiki?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kaartjes

Bericht door Geert »

De pagina's zelf zijn 778 pixels breed.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Kaartjes

Bericht door Ardan »

Sorry voor de gigantisch harde schop, maar ik ben momenteel aan het knutselen met een kaart van het IC-net van 2013, voor op de wiki (bijvoorbeeld de pagina's 'Intercity' en 'Dienstregeling 2013').
Afbeelding
Ik heb de kaart helemaal zelf gemaakt, maar hij bestaat wel uit allemaal stukjes van de lijnennetkaart van Berlijn. Mag dit dus op de wiki of niet?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kaartjes

Bericht door Geert »

Ja hoor, geen probleem.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Kaartjes

Bericht door Thom91 »

Ziet er goed uit Ardan!
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Kaartjes

Bericht door Cookie »

Kaart ziet er niet verkeerd uit! :pos:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21273
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Kaartjes

Bericht door Meltrain »

Mooie kaart. :pos:
Zet je er nog wel iets van freuenties bij voor de volledigheid (bijv dat 5 en 7 slechts 1x per uur rijden en 36 2x per uur)?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Kaartjes

Bericht door Ardan »

Uiteraard :) die komen in het lijnoverzichtje linksbovenin:
5 Groningen <60> Rotterdam Centraal
15 Enkhuizen <30> Amersfoort <30 (spits)> Deventer

En bedankt voor de complimenten.. ik ga meteen verder knutselen! En als dit gewoon op de wiki mag, dan ga ik nog wel meer kaartmateriaal in deze stijl in elkaar draaien :)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kaartjes

Bericht door Suus »

Je mist op dit plaatje trouwens de s140/s240 die vanaf Deventer in het pad van de s1500 verder rijdt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Kaartjes

Bericht door Ardan »

Klopt, internationaal en Fyra zet ik er niet op. Over de Berlijn-IC zat ik te twijfelen, maar als ik die erop zet, moet ik álle INT-verbindingen erop zetten. Aangezien de kaart puur over het Nederlandse IC-net gaat, heb ik besloten de 140/240 niet op in te tekenen.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kaartjes

Bericht door reisthijs »

Alle andere INT-verbindingen zijn toch helemaal geen IC's? :wink:
Misschien is het een idee het 1500-lijntje door te trekken tot Hengelo, tot daar is het toch een nuttige aanvulling op het binnenlandse IC-net.

Verder een mooie kaart inderdaad, maar ik vraag me wel af of het nodig is overal aan te geven of er op een station ook Sprinters stoppen, dat maakt het geheel erg druk terwijl het weinig toevoegt (want je kan bijna overal overstappen op Sprinters.)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Kaartjes

Bericht door Ardan »

BIJNA overal ja. Niet overal. Maar inderdaad, nu de kaart wat groter begint te worden is het inderdaad vrij druk nu. Ik denk dat ik die ook ga weghalen, en alleen overstappen op Thalys (THA), Fyra (FYR) en internationale verbindingen (INT) ga weergeven.

Ik zie nu trouwens ook dat ik door die klote-4900 een gigantisch ruimtetekort op de Flevolijn ga krijgen :')
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Kaartjes

Bericht door Vinny »

Ik zou ervoor willen opteren om de s140 niet in de kaart op te nemen. Het is een treinserie die maar 7 keer per dag rijdt en dat lijkt me te weinig voor een zinvol globaal overzicht en spaart wat ruimte uit.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Kaartjes

Bericht door Wubbo »

@Ardan: Almere Poort ligt voor de splitsing van de lijnen naar Weesp en Naarden-Bussum. Als je Muziekwijk daar neer zet, moet Poort daar ook (of allebei wel, of allebei niet).
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Kaartjes

Bericht door Ardan »

Verhip, daar had ik nog niet eens bij stil gestaan.. ik heb ze allebei voor de aansluiting gezet, anders werd het helemáál zo'n geprop, dit is al genoeg.. Zo beter dus?
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Kaartjes

Bericht door Ronald »

Misschien helpt het qua ruimte om een deel van de teksten op de Flevolijn links te zetten (bijv. Almere Centrum) of 45 graden te draaien (scheelt vooral bij "horizontale" lijnen veel ruimte).
Laatst gewijzigd door Ronald op vr 19 okt 2012, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Kaartjes

Bericht door Wubbo »

Ja, dit is beter :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21273
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Kaartjes

Bericht door Meltrain »

Vergeet je in je kaart Intercity 12600 niet? :P
Of sla je die gemakshalve maar over? ;) (Je kunt hem eventueel met stippellijntjes aangeven.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Kaartjes

Bericht door Chauf21 »

Is het verantwoord om de Almeres als A.-Buiten, A.-Parkwijk etc. weer te geven?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Kaartjes

Bericht door Ardan »

Dank voor de feedback! :D Leuk dat jullie zo meedenken.
·Almere Centrum kan inderdaad naar links, geeft weer wat meer lucht.
·Tekst schuin zetten kan ik niet, bovendien helpt dat niet omdat ik dan met Hilversum en Naarden-Bussum in de knoop kom, hoewel Hilversum ook links zou kunnen staan. Bovendien vind ik het mooier als alle teksten dezelfde kant op staan.
·Namen wil ik zoveel mogelijk volledig weergeven, tenzij het écht niet anders kan.
·12600 is toch die heel lange IC van Vlissingen naar Groningen? Die ga ik er niet opzetten. Deze kaart gaat over het dagnet van ma t/m vr. Mocht ik ooit tijd en zin hebben maak ik er nog wel één voor het avondnet.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kaartjes

Bericht door Daniel »

Ardan schreef:·12600 is toch die heel lange IC van Vlissingen naar Groningen? Die ga ik er niet opzetten. Deze kaart gaat over het dagnet van ma t/m vr. Mocht ik ooit tijd en zin hebben maak ik er nog wel één voor het avondnet.
Vlissingen - Leeuwarden / Groningen is ´t ja. En er rijdt ook een 12600 middenin de ochtendspits over de Hanzelijn trouwens, da´s een van de eerste treinen die vanuit Rotterdam opstart.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: Kaartjes

Bericht door ThePretender »

Hoe maak je een kaart zoals die van Ardan of als deze? Misschien dat ik kan bijdragen..
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten