Kraakt en het geluid is in vergelijking met de trams en metro's totaal niet helder. Alsof de opnames/bestanden van zeer lage kwaliteit zijn. Beetje het effect dat je normaal krijgt als je speakers te hard zet en opblaast, maar daar is geen sprake van. Althans, het zou niet mogen op dit niveau.hauptbahnhof schreef:In de Citaro's is het overigens prima te verstaan.
Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
De butienomroep van de M5 klonk sowieso niet als Marc Klardie.
Overigens, wat is er mis met Marc Klardie, Hauptbahnhof? Goed, je hoort hem misschien de hele dag door, maar hij is duidelijk verstaanbaar. Wel een van de weinige (zo niet de enige) mannelijke automatische omroepers, naar mijn ervaring.
Overigens, wat is er mis met Marc Klardie, Hauptbahnhof? Goed, je hoort hem misschien de hele dag door, maar hij is duidelijk verstaanbaar. Wel een van de weinige (zo niet de enige) mannelijke automatische omroepers, naar mijn ervaring.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
@Hauptbahnhof: in het artikeltje dat je hierboven heb geplaatst, staat ook dat trams tot minimaal middernacht bij de uitgaanspleinen blijven rijden.
Maar hoe is bijvoorbeeld de nachtbusbezetting tussen de uitgaanspleinen en bijvoorbeeld Amsterdam Centraal nadat de trams niet meer rijden, vooral op vrijdag- en zaterdagnacht?
Maar hoe is bijvoorbeeld de nachtbusbezetting tussen de uitgaanspleinen en bijvoorbeeld Amsterdam Centraal nadat de trams niet meer rijden, vooral op vrijdag- en zaterdagnacht?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Liever verstaanbaar dan mompelen. Overigens vind ik hem best wel meevallen hoor. :)hauptbahnhof schreef:Ik heb nooit gezegd dat er iets mis mee is. Alleen hij artiCuleert wel heel erg. Op zich niks mis mee.VIRM schreef:De butienomroep van de M5 klonk sowieso niet als Marc Klardie.
Overigens, wat is er mis met Marc Klardie, Hauptbahnhof? Goed, je hoort hem misschien de hele dag door, maar hij is duidelijk verstaanbaar. Wel een van de weinige (zo niet de enige) mannelijke automatische omroepers, naar mijn ervaring.
Het is vooral de manier hoe die fragmenten aan mekaar worden geplakt wat voor geen meter klinkt. Verder niks mis mee. De man zelf zwaait ook altijd met een brede glimlach naar me.
Werkt hij dan ook bij het GVB? :)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Kom zeg, het GVB doet echt alles zelf, dus de omroepen ook
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Naja, gewoon nieuwsgierig wat voor functie Klardie precies heeft bij het GVB. ;)Bee schreef:Kom zeg, het GVB doet echt alles zelf, dus de omroepen ook
En wat vindt hij ervan dat hij zichzelf de hele dag door hoort?
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Je hoort inderdaad erg duidelijk het verschil in opnames.hauptbahnhof schreef:Het is vooral de manier hoe die fragmenten aan mekaar worden geplakt wat voor geen meter klinkt. Verder niks mis mee. De man zelf zwaait ook altijd met een brede glimlach naar me.
Lol grappig dat ie het zelf zegt: "Overtoom" viel mij ook altijd al op: Óóvèrtóóm. :D Kan me voorstellen dat het een klotenaam is om om te roepen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Maar het verschil in losse woorden (of enkele woorden) hoort wel bij meedere automatische halte-afroepen of andere automatische afreoepen van andere vervoerders.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Klopt maar niet in de mate als bij GVB. Heeft denk ik ook deels te maken met het feit dat hij geen professionele stemacteur is, maar hij doet het over het algemeen erg goed. Uit eigen ervaring weet ik hoe lastig het is om nieuwe opnames zo exact mogelijk te laten klinken als de voorgaande. Gezien er nu alweer ±10 jaar tussen de eerste en laatste opnames zit moet de hele zooi eigenlijk opnieuw gedaan worden. Je stem veranderd nou eenmaal door de jaren heen. Daar moet bij gezegd worden dat de audionabewerking zeer matig is uitgevoerd. De verschillen in volume per fragement zijn soms echt onacceptabel en is gewoon een kwestie van rechttrekken.VIRM schreef:Maar het verschil in losse woorden (of enkele woorden) hoort wel bij meedere automatische halte-afroepen of andere automatische afreoepen van andere vervoerders.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
@R-Flow: ken je Tuffy Vos? Die heeft zo ook van haar fragmenten...
@Hauptbahnhof: kennelijk ben je wel zo'n fan van Klardie om hem in je onderschrift te hebben. ;)
@Hauptbahnhof: kennelijk ben je wel zo'n fan van Klardie om hem in je onderschrift te hebben. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Dat is dus de verantwoordelijkheid van de audionabewerking die er met z'n pet naar gooit.hauptbahnhof schreef:Nou jah, afgezien daarvan, een paar stiltes toevoegen tussen fragmenten, i.p.v. alles direct achterplakken maakt het al een stuk beter. Afgezien van de kleine fouten als "Overstappen op 5, streekvervoer".
Tja, en dat "overstappen op VIJF, streekvervoer" hoor ik zo'n beetje iedere dag aan. Ongelofelijk dat die nog niet gecorrigeerd is. Volgens mij doet tram 5 ook "overstappen op TWEE, streekvervoer" dus is wat dat betreft wel weer consistent.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op zo 09 nov 2014, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Kan gewoon achter iedere computer met audiobewerkingssoftware. Hoeft verder geen studio aan te pas te komen. Je hoort dat er heel inconsequent is geknipt in de bestanden en zelfde geldt voor geluidsniveau.hauptbahnhof schreef:Neej, verantwoordelijk van de afdeling die afroepen regelt. Alles wordt ter plekke aan mekaar geplakt als het ware (in de voertuigen). Nabewerking moet nog in de studie gebeuren.
Laatst gewijzigd door R-Flow op vr 19 okt 2012, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Maar de afroepen van de LUL duren soms ook wel èrg lang ;)hauptbahnhof schreef:In de LUL is het bijna orgasmatisch voor mij dus.
The next station is King's Cross/St. Pancrass. Change here for the Northern, Metropolitan, Victoria, Circle and Hammersmith & City lines, and mainline suburban railways. This train terminates at Cockfosters. Alight here for the Royal National Institute of blind people.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Het is lang, maar het is zinvol. "Overstappen op streekvervoer" vind ik een zinloze vorm van informatieverschaffing. Zeg dan gewoon waar de bussen van de "concurrentie" heengaan
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Moet je eens bedenken hoeveel korter ie wordt als er de metro's gewoon een lijnnumer zouden hebben. :DGeert schreef:Maar de afroepen van de LUL duren soms ook wel èrg lang ;)
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Ik ga er even vanuit dat LUL een afkorting van iets is... ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
London Underground Limited
Op Leidseplein dan: "Overstappen op stad- en streekvervoer" - Ja natuurlijk, dan weet je het... Ze hadden 'm nog even af moeten maken met "Dit is een tram met eindbestemming in regio Amsterdam". :')Vinny schreef:Het is lang, maar het is zinvol. "Overstappen op streekvervoer" vind ik een zinloze vorm van informatieverschaffing. Zeg dan gewoon waar de bussen van de "concurrentie" heengaan
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Welnee. Als je een beetje selectief bent:
"Leidseplein. Hier kunt u overstappen op lijn 7 en lijn 10 en op het streekvervoer richting Schiphol en Amstelveen. Hier kunt u onder meer uitstappen voor de Stadsschouwburg, Nieuwe de la Mar theater en Citybioscoop. De volgende halte is: Leidseplein"
"Leidseplein. Hier kunt u overstappen op lijn 7 en lijn 10 en op het streekvervoer richting Schiphol en Amstelveen. Hier kunt u onder meer uitstappen voor de Stadsschouwburg, Nieuwe de la Mar theater en Citybioscoop. De volgende halte is: Leidseplein"
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 148 gasten