Interrail tips

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Interrail tips

Bericht door Karl »

Na een dag is het ook altijd wel fijn om wat slaap te pakken. De eerste nacht in een CNL (nouja, dat is nog tot daar aan toe), maar de tweede nacht van 1h52 tot 07h02 in een IC Dortmund - Frankfurt, dus die stopt in het Ruhrgebiet ook nog elk kwartier. Moet er niet aandenken. :X En daarbij, het is December, wat verwacht je na 17h00 nog te zien buiten?
Het is een spectrum.
spoorstaaf
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 10 okt 2012, 02:54

Re: Interrail tips

Bericht door spoorstaaf »

Agja ik wilt gewoon zoveel mogelijk reizen en ik reis eerste klas dus pak genoeg slaap mee. Maar goed jullie hebben de rest van de planningen nog niet gezien maar die zou ik ook z.s.m. hier plaatsen en dat is ook constant in de trein. ( IK wilt zoveel mogelijk km,s maken ).
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Interrail tips

Bericht door Reiziger Delft »

Er is zo veel moois te zien in Europa, zonde dat je alleen maar wil treinen. Ik zou zeggen, kies een paar mooie plekken uit waar je eventjes verblijft en je een ho(s)tel boekt, en zoek mooie treinroutes uit tussen je bestemmingen, eventueel met een kleine omweg.
spoorstaaf
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 10 okt 2012, 02:54

Re: Interrail tips

Bericht door spoorstaaf »

Ik heb al zoveel mooie plekjes gezien in europa dus nu wilt ik met de trein zoveel mogelijk mooie route's rijden. Dus als jullie nog ideeen hebben in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Frankkrijk, Belgie, Hongarij en Polen dan hoor ik het graag.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Interrail tips

Bericht door Ronald »

Dan is het sowieso niet handig om de route Luik-Luxemburg-Trier-Koblenz ná 5 uur 's middags te doen (zoals Karl ook al zei).
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Interrail tips

Bericht door Cookie »

En ik zou vanuit Zürich ook niet direct teruggaan naar Duitsland, maar gelijk meer spoorlijnen in het prachtige Zwitserland meepakken! Je bent er rond daglicht, vanuit Zürich kan je bijvoorbeeld rechtstreeks naar Brig (via de Lötschberglinie) of Chiasso (via de Gotthardbahn).
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Interrail tips

Bericht door Reiziger Delft »

Inderdaad; interrail is ook geldig op de mooie smalspoorlijnen Montreux - Zweisimmen, Interlaken - Luzern en het hele net van de Rhätische Bahn in Graubünden.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6459
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Interrail tips

Bericht door Daantje »

spoorstaaf schreef:Agja ik wilt gewoon zoveel mogelijk reizen en ik reis eerste klas dus pak genoeg slaap mee. Maar goed jullie hebben de rest van de planningen nog niet gezien maar die zou ik ook z.s.m. hier plaatsen en dat is ook constant in de trein. ( IK wilt zoveel mogelijk km,s maken ).
Wat heb je aan die kilometers als je weinig van de omgeving ziet?
spoorstaaf
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 10 okt 2012, 02:54

Re: Interrail tips

Bericht door spoorstaaf »

Zondag 23-12-2012

Frankfurt Ffm V 6:57 IC2310
Westerland Sylt A 16:21
Westerland Sylt V 17:22 NOB81729
Hamburg Altona A 20:25
Hamburg Altona V 21:12 CNL1287
Munchen Hbf A 07:05
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50855
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Interrail tips

Bericht door Suus »

En je denkt dat je het gaat volhouden net geen 10 uur in dezelfde trein te zitten? Dit is gewoon waanzin, je beseft het alleen zelf nog niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Interrail tips

Bericht door Wubbo »

Ik denk dat je die overstap van -5 minuten op Frankfurt (M) Hbf best wel eens zou kunnen missen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50855
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Interrail tips

Bericht door Suus »

Volgens mij heeft hij de tijd van Frankfurt am Main Flughafen Fernbf. opgeschreven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Interrail tips

Bericht door Fles »

Bee schreef:En je denkt dat je het gaat volhouden net geen 10 uur in dezelfde trein te zitten? Dit is gewoon waanzin, je beseft het alleen zelf nog niet.
Ik vind eigenlijk dat we hem aan zijn oorspronkelijke planning moeten houden, ook als hij na 3 dagen als een zombie een trein uit stuitert. NEE TERUG! DE TREIN IN! DOORGAAN ZUL JE!! :mrgreen:
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Interrail tips

Bericht door Karl »

Nog een tip: af en toe is het wel fijn om proviand in te slaan voor onderweg en het zou zo kunnen zijn dat treinen vertraging hebben, daar gaat je twee minuten aansluiting op een CNL...
Het is een spectrum.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten