OVer je reiservaringen in oktober 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Daniel »

De t2861 mocht even de wisseltjes naar de hoge sporen ri. Blauwkapel poetsen vandaag. Zover ik opmerkte zijn we vanaf 11A via de 1395B en 1335A gegaan, om vervolgens via 1223B/A en 1251B/A weer het normale spoor te bereiken. Daarmee hadden we alle normaal weinig gebruikte exemplaren wel zo'n beetje gehad geloof ik.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door MdJ »

Bee schreef:Maargoed, het stationsplein is er ook niet berekend op twee passerende touringcars, twee buurtbusjes gaat net :')
Met de werkzaamheden Ht-Btl reden de bussen naar de zuidzijde...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Cookie »

Discussie over Europese toegankelijkheidsnormen hierheen afgesplitst.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Dexter »

Vanmiddag kwam er in Ddr een s1900 binnen vanuit het zuiden, waarbij versterking van een Service & Veiligheid-team was gevraagd omdat iemand zich opgesloten zou hebben in de wc. Samen met het treinpersoneel zijn we polshoogte gaan nemen en toen eindelijk na veel trekken en duwen de deur openging, kwamen er 3 mevrouwen met een klein jongetje uit. Alle drie geen kaartje en ze reageerden niet als er tegen hen werd gesproken. Een ervan hield zelfs haar iPod-doppen in. (Overigens spraken ze weldegelijk Nederlands, want ze praatten onderling wel met elkaar) :roll:

Je vraagt je af wat er dan later ooit van zo'n kind terecht zal komen, gezien het fraaie voorbeeld wat hij heeft... :N
Vallend blad maakt rails glad.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Klaasje »

Die zijn vast overgedragen aan de politie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Dexter »

S&V stelde nog voor dat ze een kaartje vanaf Ddr naar hun uiteindelijke eindbestemming konden kopen bij de kaartautomaat en dat was héél schappelijk, als je bedenkt dat het alternatief 3x 35 euro boete is. Wat de uiteindelijke uitkomst is, hebben Gertjan en ik niet meer meegekregen, want we moesten allebei weer rijden.

Dit is al de derde keer in twee weken tijd dat ik een incident als dit meemaak. Vorige week is de hc van mijn trein in Rtd bespuugd door een groepje mevrouwen met 3 kleine kindjes en twee weken geleden stond een mevrouw met haar kinderwagen (met het kindje erin) tegen de enkels van mijn hc aan te rossen, omdat die haar staande wilde houden vanwege het niet in het bezit zijn van een geldig vervoerbewijs.

Voor de goede orde: Het doet er niet toe dat het mevrouwen waren, dat was vast toeval. Maar wat ik wél heel erg vind, is dat er in alle drie de gevallen hele kleine kinderen bij betrokken waren, die getuige waren van het slaan, spugen en schelden (de halve medische encyclopedie aan ziekten kwam langs) door hun moeders. Je kunt dus al op je vingers uittellen wat voor toekomst zo'n kindje heeft en wat er later van terecht zal komen met zo'n fraai voorbeeld als moeder. :N
Vallend blad maakt rails glad.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door midnet »

sprintertje naar S'hol, wo 17, erg vol vanaf Zuid, omdat IC niet rijdt. Met EK-voor mij 1e keer zo'n supergrote AB380 naar Dubai-lang wachten, brandschoon en enorm groot vliegveld, met volop ruststoelen, met een wat kleinere B777 weer eens naar de megacity Bangkok=BKK vervolg, waar met de airportraillink en share-taxi naar bekpek-wijk, alwaar ik nu zit. Behoorlijk druk voor de tijd van het jaar, opvallend veel Spanjolen-wat crisis? Vorig jaar om deze tijd leek de stad onder water te lopen en ben ik snel verder gereisd, zal nu wel niet nodig zijn.
Ik zal me verder beperkt houden in Thais nieuws, eerst de taal maar weer eens ophalen.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Thom91 »

@Dex, het is wel weer allemaal in de buurt van Rotterdam.. pauperdorp
Komt wel goed schatje.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Edwin »

De t923 en t927 vervallen maar om 12:08 (Rotterdam CS) is een extra (?) Fyra, de t1027, die in de reisplanner betiteld wordt als "alternatief reisadvies". Een V250?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Citaro »

Edwin schreef:De t923 en t927 vervallen maar om 12:08 (Rotterdam CS) is een extra (?) Fyra, de t1027, die in de reisplanner betiteld wordt als "alternatief reisadvies". Een V250?
Yep, dat zou een V250 moeten zijn.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Raymond »

Dexter schreef:S&V stelde nog voor dat ze een kaartje vanaf Ddr naar hun uiteindelijke eindbestemming konden kopen bij de kaartautomaat en dat was héél schappelijk, als je bedenkt dat het alternatief 3x 35 euro boete is.
Sterker nog, de boete voor zwartrijden is tegenwoordig 85 euro.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Suus »

Dames en heren, dankzij de fantastische inzet van het treinpersoneel bereiken we op tijd volgens het spoorboekje en de dienstregeling station Amersfoort. Hier kunt u overstappen voor Schiphol en Amsterdam maar zij niet op ons want ze hebben wel vertraging. Heeft u een sjekkie-in gedaan vergeet dan ook niet een sjekkie-uit te doen. We naderen het station en ze noemen het hier Amersfoort.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Dexter »

Filerijden tussen Gv en Zlw vandaag, dankzij een vertraagde s2100 waar ik met mijn s1900 achteraan mocht hobbelen. De vertraging liep nog op door het wachten voor het inrijsein van Ddr, waarna ik de wielen onder mijn ICMmen vandaan heb gereden om nog voor de s13600 uit te mogen in Bd. Helaas mocht dat niet en zag ik de s13600 net voor mijn neus vertrekken in Bd, waarna de vertraging alleen nog maar verder opliep. Uiteindelijk met +12 aangekomen in Ehv. :|

Overigens was in Bd een reep overkapping in het midden boven spoor 4 en 5 verwijderd en aan weerszijden boven de sporen 3 en 6 stond er nog wel een deel. Dan sta je raar te kijken als je dat nog niet eerder hebt gezien. :shock:

En in Gvc kwam ik vanavond met de pendel- s2600 voor het eerst binnen op spoor 9, dat een variabele lengte heeft:

Overdag wordt de hele perronlengte benut en s'avonds laat wordt het spoor ingekort vanwege de werkzaamheden aan de stationshal, want die is dan afgesloten. Dat gebeurt met behulp van een extra dwergsein, dat overdags geel knipper toont en s'avonds stoptonend is. s'Avonds laat wordt er een loopbrug uitgeschoven, zodat de reizigers buiten de hal om de andere perrons kunnen bereiken. Dit is al een tijdje zo, maar ik was nog niet in die situatie op spoor 9 aangekomen.

Dan ziet het er zo uit:

Afbeelding

Toen ik op spoor 9 kwam binnenrijden, zag ik een groepje bouwvakkers op de loopbrug snel een paar poortjes sluiten en de overstekende reizigers moesten wachten. Ze hielden mijn trein nauwkeurig in de gaten en pas toen ik voor het dwergseintje was gestopt en sluitseinen had gemaakt, openden ze de poortjes en konden de reizigers weer oversteken. Toen ik uitstapte en langs hen heen liep, kon ik het niet laten en zei ik: "Jullie hebben ook lekker veel vertrouwen in mijn rijstijl!" :lol: (De foto is gemaakt nadat ik tot stilstand was gekomen en de poortjes weer geopend waren.)
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Geert »

's Avonds als er gewerkt wordt ben ik ook altijd sneller bij mijn fiets vanwege die loopbrug over spoor 9. Scheelt een hele omweg via de stationshal :Y
Flitskikker
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 01:31

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Flitskikker »

Hier nog even een dump van mijn ervaringen met mijn totaal kansloze dienstregeling op dinsdag 9 oktober:

Heenweg: Bus 147 van 15:07 was enkele minuten te vroeg, maar door in de weg fietsende kinderen was er toch enig oponthoud. Ik loop het perron op en de trein naar Leiden (15:23) begint net weg te rijden...
Terugweg: Ik had tot laat les en kon mooi de laatste Sprinter op Leiden (19:38) pakken. Deze kwam maar niet, waarna er opeens werd omgeroepen dat hij niet meer rijdt. Toen gedwongen de IC van 19:53 moeten pakken. 20:06 aangekomen op Alphen, bus (20:02) al weg, volgende bus om 21:02. Gelukkig kon ik me laten ophalen, want ik had geen zin om 56 minuten te wachten.
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Etienne »

Het zou me niet verbazen als reizigers voor de t1727 deze vanochtend gemist hadden. Deze stond namelijk helemaal vooraan op spoor 3, erachter stonden nog 7 bakken ICM geparkeerd :|
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Fles »

Dexter schreef:Toen ik op spoor 9 kwam binnenrijden, zag ik een groepje bouwvakkers op de loopbrug snel een paar poortjes sluiten en de overstekende reizigers moesten wachten. Ze hielden mijn trein nauwkeurig in de gaten en pas toen ik voor het dwergseintje was gestopt en sluitseinen had gemaakt, openden ze de poortjes en konden de reizigers weer oversteken. Toen ik uitstapte en langs hen heen liep, kon ik het niet laten en zei ik: "Jullie hebben ook lekker veel vertrouwen in mijn rijstijl!" :lol:
Ze zijn bekend met een bepaald topic op deze website denk ik :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Suus »

Dexter schreef:Overigens was in Bd een reep overkapping in het midden boven spoor 4 en 5 verwijderd en aan weerszijden boven de sporen 3 en 6 stond er nog wel een deel. Dan sta je raar te kijken als je dat nog niet eerder hebt gezien. :shock:
Ik zag het van de week ook inderdaad en toen vroeg ik mij af of dat de vorige keer (anderhalve week eerder) ook zo was, maar het blijkt vorig weekend gestart te zijn. Ik ben wel benieuwd of er in de tussentijd als de rest wordt weggehaald nog wat nieuwe droge wachtvoorzieningen komen daar want anders kan het wel eens een hele vochtige boel worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Jef400 »

Hoe laat had je de s1900 Dexter?

Vandaag nergens gecontroleerd op de rit Amsterdam-Haarlem-Leiden-Rotterdam-Dordrecht-Breda-Tilburg-Den Bosch-Oss-Nijmegen-Arnhem-Zutphen-Deventer-Apeldoorn-Amersfoort-Hilversum-Amsterdam
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Xanland »

Vrijdag was voor mij een aparte dag met veel reiservaringen..., begon k*t - maar eindigde mooi!

In de vroege ochtend eerst begonnen met de 201 richting Zwolle, maar daar liep het al spaak. Ondanks dat ik met volle snelheid en zichtbaar in de spiegel naar de bus rende en op de voordeur klopte vroeg ik mij af of de chauffeur mij zag, maar kennelijk niet want hij reed weg. Eigen schuld deels, hij reed minder dan 3 minuten vantevoren weg en ik was er ook niet echt op tijd. Toen maar een kwartiertje fietsen naar de 202 om alsnog bij de Katerdijk te komen en even naar stage te lopen. Op tijd was ik toch wel.
De terugrit was naar mijn inziens ook priceless. Ik was wederom weer te laat en 202 was op tijd. Of de chauffeur nou expres "doorschoot" bij de halte weet ik niet, maar ben wel even gaan rennen. Toch altijd een wat grotere kans dat chauffeurs dan moeite willen doen, gelukkig moest er ook toch nog iemand anders instappen. Onderweg veel vertraging gehad tot +12, maar vreemd genoeg met +5 op de Wenum, Wieselseweg aangekomen. Bij het uitstappen nog de chauffeur dubbel bedankt en erachter gekomen dat hij expres doorschoot, want hij vond het een kleine moeite. :P

In de avond wederom terug naar Zwolle voor wat gezellig drinken. Toen maar even naar de bushalte gelopen en met de 17 naar het busstation in Apeldoorn in een streekoptare. Uiteraard ingechecked, ingestapt en even in Duitse luxe nog de Sp!ts maar even gelezen. Op Deventer overstappen (lees: rennen want we waren vertraagd) en in een ICR verder. Kwam vier minuten later dan de trein uit Wezep aan waar nog twee meiden waar ik mee ging in zaten. Die stonden al met iemand te wachten en van daaruit naar Eekwal/Centrum om te gaan drinken.
Op de terugweg was het een beetje haasten. De twee meiden moesten hun laatste trein om 11 voor 12 halen en anders hadden zij een probleem. Was wel even flink doorlopen en trein was gelukkig iets te laat. Uiteindelijk nog even gewacht tot ze waren ingestapt, vond ik wel zo netjes. Toen over de traverse naar mijn eigen bus gerend, maar die bleek toch 3 minuten later te vertrekken. xD Geen ramp, want half uur later ging nog de laatste bus. Dat ritje was eerste helft muziek luisteren en daarna even flink op de rem voor twee donkere en vrij onzichtbare heren die bij een onverlichte halte stonden. Daarna nog gezellig gepraat met chauffeur die ik inmiddels ook wel vaker op dat tijdstip had gezien. Bij Vaassen uit maar pa gebeld of hij mij bij busstation kon ophalen. Alleen moesten die netgenoemde heren bij de Markt in Apeldoorn eruit, maar - aangezien het een Citaro was met zelfbediening - duurde dat even. Vervolgens vol gas naar busstation en chauffeur ff leuk/flink groot licht knipperen naar mijn pa aangezien we eraan kwamen om vervolgens in 3 stappen in de auto te zitten. :) Humor heeft ie in ieder geval wel en de dag was druk!

Deze reiservaring is geplaatst onder het mom van: Een goede dag met genoeg goed reizen en dat ik, ondanks het dagelijkse reizen, niet veel plaats.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Justin »

HCAGisteren en vandaag een mcn die een station per ongeluk oversloeg:

Gisteren reed trein t6063 in volle vaart voorbij Htnc, alhoewel de trein niet eens gek vol zat.
Zojuist reed trein t4080 voorbij Ac. Bij ietwat harde remming bij Ashd kwamen vier reizigers naar de voorzijde van de trein die totaal verward en verbijsterd waren. Ook de mensen op Abcoude zelf keken nogal beteuterd (voor zover ik uit het raam keek). Hoe het is afgelopen weet ik niet, omdat ik op Ashd mijn bus moest halen...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Daniel »

Het idee was leuk, blauwe bekleding in het Arriva-kleurige deel van de hybrides in Dordrecht en groene in het groene deel. Maar je kon er natuurlijk op wachten dat dit ging gebeuren...
Afbeelding

Op zich nog wel apart want het is niet simpel een kussentje verwisselen. De zitplaatsen die blauwe bekleding horen te hebben zijn allemaal van die anderhalfzitsbankjes en dit is een compleet andere maat.
Overigens had de bewuste bus de laatste twee rijen zitplaatsen linksachter met alleen blauwe zittingen als op de foto, maar de drie plekken rechtsachterin naast de motor waren zelfs in hun geheel blauw gestoffeerd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Marc »

Gisteren moest ik in Weert vanuit de t865 overstappen op de snelbus naar Sittard. Het leek wel of heel Zuid-Limburg op pad was geweest, want opeens zag het zwart van de mensen. Er stonden vier bussen klaar, die binnen no-time vol zaten. Gelukkig kwamen aansluitend nog twee bussen aanrijden voor de reizigers. Maarliefst zes volle bussen richting Sittard...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door fogeltje »

Vanochtend om 9 uur kwam een enkel virmpje 4 baks in Ehv aanzetten richting Ut. In Ht mocht men ook in de eerste klas zitten (terwijl ons dek nog zeker vier zitplaatsen had). In Ut botsten we op een tweede rijstel, maar toen moest ik al uitstappen. Nu een middag vermaak met modeltreinen. Niet helemaal mijn ding maar ook zat verkopers van boeken. Heb al menig bus-, tram-, of treinboek gespot dat ik heb. Ook oude spoorboekjes.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door fogeltje »

En ik ben weer terug. Was op de modeltreinbeurs in Utrecht geweest met zusje en haar vriendje (blijkbaar een "treinaficionado" uit Duitsland). Heenweg verliep vlekkeloos. Gebruik gemaakt van een NS-dagkaart van Kruidvat. Op de terugweg was ik alleen, zuslief en vriend hadden een trein eerder. Mijn bus naar huis liet op zich wachten, kwam uiteindelijk met +11 op het station in Eindhoven aankakken. Blijkbaar had de chauffeur in de stalling problemen met het opstarten van Infoxx gehad zover ik uit het gesprek tussen hem en de CVL kon opmaken. Met +10 was ik thuis. Wel heb minder betaald dan gebruikelijk omdat door het Infoxx gemeuk de beginhalte op halte Hermes-remise stond ingesteld ipv Station (standaard als chauffeurs Infoxx nog niet aan de praat hebben als ze de beginhalte oprijden). Dat vind ik een mooie compensatie. Als de vorige bus de helft van die vertraging had gehad, dan had ik die nog gehaald :P

De schade van de beurs valt ook mee. Ik ben dus totaal geen modeltreinmens. Maar ik had me voorgenomen dat ALS ik een spotgoedkope DB 218 loc met een of twee goedkope Silberlinge rijtuigen (liefst een "normale" en eentje met bagageruimte) zag dat ik zou kopen, gewoon voor display op mijn computer of in de kast. Maar meer dan 25 euro wilde ik niet uitgeven (dat was een deel van het geld dat ik donderdag in Essen op SPIEL 2012 wel in het budget had zitten maar niet uitgegeven heb). Ik ging er dus vanuit met lege handen naar huis te gaan, want die treintjes zijn allemaal best duur! En ik wilde niet alleen een loc, maar dan wel een loc met minimaal één rijtuig, dat is anders zo zielig voor dat beest.

Toch had ik geluk. In een bak met "reparatielocs" lag een DB 218 in de oude kleuren van de regiotreinen (soort creme/wit met blauw eronder) voor 5 euro. Zag er aardig uit...dat hij niet rijdt is niet boeiend, is toch voor display :mrgreen: Ze hadden in een andere bak een Silberling rijtuig 1/2e klasse liggen voor 9 euro, dus voor 14 euro had ik geheel onverwachts toch nog een leuk souvenirtje :mrgreen: En even later vond ik zelfs nog een Silberling 2e klasse met bagageruimte voor een tientje :mrgreen: Om het "budget" van 25 euro dan maar helemaal op te maken heb ik er nog vier stukken rails van 25 cent per stuk gekocht om eronder te doen zodat de trein ook mooi op de rails staat.

En nu komt een first world problem. Doordat ik nog een tweede rijtuig gekocht heb, is het geheel te lang voor de bovenkant van mijn pc-behuizing geworden, dus ik moet een nieuwe plek vinden :mrgreen: Ik kreeg nog wel een schrik toen ik mijn tas net buiten de jaarbeurs liet vallen :shock: Gelukkig is er niks kapot gegaan! Hij viel ook niet hard en de rails lagen onderop.

Foto van de nieuwste bewoner van mijn kamer (let vooral niet op de rotzooi in de achtergrond).
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten