OVer Missers in de Reisinformatie #24

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Daniel »

Gekko123 schreef:Vanochtend was de reisinformatie op station Delft voor de s1900 verre van kloppend.
Tja, blijft verwarrend... TBPs te Rotterdam C. op "Venlo, via Dordrecht, Breda en Tilburg" met "Rijdt niet verder dan Eindhoven" en dan op de trein gewoon "Eindhoven" en op OBIS ook "IC naar Eindhoven". Vreemd wat dat betreft dat men met de TBPs juist inconsequent is vergeleken met de rest in de eindbestemmingsvermelding.

Te Dordrecht viel me op dat de Benelux ri. Amsterdam liefst drie regels aan meldingen kent, namelijk...
"Rijdt via een andere route"
"Stopt niet in Delft"
"Stopt na Den Haag HS niet op tussengelegen stations"

... je zou zeggen, zet dan achter Delft nog ", Leiden Centraal, Schiphol en Sloterdijk" dan kan het er in twee regels op. Sowieso nog niet eerder een situatie met aangepaste tussenstations gezien waarbij ook nog gemeld wordt dat er tussendoor niet gestopt wordt.

Verder staan in de tunnel op Rotterdam Centraal alle perronverwijzers op "Kijk voor reisinformatie op de schermen aan de wanden". Aldaar blijken voor de gelegenheid wat TB7s opgehangen te zijn.

Tot slot: rond 23.30 uur stond het volume van de omroep op station Amersfoort zo zacht dat ik toen ik door de hal liep ineens iets had van verrek d'r wordt wat omgeroepen. Was dus amper meer te verstaan. Dat je 'm zachter zet vanwege de omwonenden kan ik nog wel begrijpen, maar dit was wel iets te zacht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Suus »

Van wat ik vernomen heb zijn de panelen in de tunnel van Rotterdam niet geschikt voor Infoplus, maar wordt dat wel ingeschakeld voordat de tunnel buiten dienst zou gaan. Daarom zal er nu tijdelijk een tussenoplossing gebruikt worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door webguy »

Sterker nog, Infoplus is al helemaal live in Rotterdam. De nieuwe tunnel zou volgens oude planning al open zijn, vandaar deze noodoplossing.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door fogeltje »

Ik zat vanmorgen omstreeks 9:23 in de IC in Ht naar Ut. De CTA op het perron gaf de trein van 9:53 aan en als volgende trein de trein van 9:23. Dat was een beetje verwarrend (of er reden na 9:53 ongeveer 24 uur geen treinen meer vanaf spoor 3).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Suus »

Ik merk trouwens dat er een heel rare gewoonte is om treinen die door de hoeveelheid vertraging nu NA de vertrektijd van de volgende trein komt weg te drukken naar beneden en de volgende trein alvast te tonen. Dan sta je in Amersfoort op de trein naar Schiphol met +5 te wachten maar wordt op het scherm alvast de Enkhuizer getoond want ja, die vertrekt dan "eerder" dan de Schipholer met +5. Pas vlak voor binnenkomst van de trein keert het weer om naar Schiphol eerst, Enkhuizen daarna. Je moet niet zomaar treinen laten verdwijnen, dat vinden reizigers verwarrend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Daniel »

Wordt helemaal verwarrend als de verdwijnende trein opgeheven blijkt, want ja, dat heb ik dus ook al eens gehad (waarbij men was "vergeten" het even om te roepen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door fogeltje »

Daniel schreef:Wordt helemaal verwarrend als de verdwijnende trein opgeheven blijkt, want ja, dat heb ik dus ook al eens gehad (waarbij men was "vergeten" het even om te roepen)
Vooral handig mocht je al in die trein zitten :mrgreen: Heb ooit in een trein gezeten waarin ze vergeten waren om te roepen dat hij bij het volgende station opgeheven zou worden. We zitten vrolijk met zijn allen in de trein, komt een schoonmaakploeg binnen (ik zat in het eerste rijtuig voorin). "Huh? Hier zitten nog allemaal mensen, is dit wel de goede trein?" We vonden het al raar dat we zeker al vijf minuten stil stonden terwijl we al fikse vertraging hadden.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Daniel »

Ow die kan je ook nog hebben ja, al kan het natuurlijk ook een defecte omroep geweest zijn. Heb zelf ook al eens uit moeten stappen om te kunnen horen dat de trein opgeheven was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door fogeltje »

Daniel schreef:Ow die kan je ook nog hebben ja, al kan het natuurlijk ook een defecte omroep geweest zijn. Heb zelf ook al eens uit moeten stappen om te kunnen horen dat de trein opgeheven was.
Dat zou goed mogelijk geweest kunnen zijn! Maar het was hoe dan ook een vreemd tafereel :mrgreen: We waren net op tijd om de volgende trein te halen die schijnbaar al binnenkwam op een ander perron. Zou wel heel zuur zijn geweest als we die gemist hadden, in de veronderstelling zijnde dat onze trein nog zou rijden en ook eerst zou vertrekken (dat was lang geleden, toen waren er nog geen smartphones om de vertraging van de opvolgende treinen te bekijken).
"Een touringcar is geen bus"
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8662
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Milco »

Op de sites van Connexxion, Breng en Hermes kan ik bij "Zoek dienstregeling" geen lijnnummer intypen. Althans, intypen kan wel, maar er komen geen lijnnummers "naar beneden". Heeft iemand anders dit probleem ook?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
NintendoC
Berichten: 424
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door NintendoC »

Ik heb het hier ook.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8662
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Milco »

Dan zullen ze denk ik wel bezig zijn met nieuwe dienstregelingen te plaatsen.
Meestal rond deze tijd van het jaar is de site een tijdje uit de lucht.

Bedankt, weet ik ook dat het niet aan mijn laptop ligt :P
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door wouter15 »

Ze zijn volgens mij ook bezig op de site van het GVU. Als je op een lijn klikt kom je weer op de home page van het GVU.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Freek »

Zal inderdaad met de nieuwe dienstregeling te maken hebben. Voor Breng was het namelijk de bedoeling dat deze morgen online zou staan.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door fogeltje »

Freek schreef:Zal inderdaad met de nieuwe dienstregeling te maken hebben. Voor Breng was het namelijk de bedoeling dat deze morgen online zou staan.
Hopelijk is lijn 3 van Nijmegen dan weer rechtstreeks te vinden. Want die was bij "zoek een lijn" al een tijdje niet meer te vinden (volgens mij sinds de update met de nieuwe haltenamen), wel andere lijnen 3 van Connexxion (inclusief een Brenglijn uit Arnhem). Zijn broeder, lijn 4, was wel vindbaar. Had ik vorige week via een formulier doorgegeven, maar dat zal nog niet gelezen zijn en wellicht na deze update een "moot point" zijn.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Suus »

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door wouter15 »

Weet iemand waarom er vanaf Woerden bussen rijden naar Gouda? Sommige rijden zelfs via Bodegraven naar Gouda.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Daniel »

Vanmorgen hadden de ARGOS-borden in Amersfoort het over een wisselstoring rond Woerden. Die leek geen invloed op de IC´s naar Rotterdam en Den Haag te hebben, dus dan zal het wel iets zijn waar de s8800 last van had. Dat verklaart een bus naar Bodegraven wel aardig lijkt me.
Freek schreef:Zal inderdaad met de nieuwe dienstregeling te maken hebben. Voor Breng was het namelijk de bedoeling dat deze morgen online zou staan.
Dat was het dus niet, staat nog geen nieuwe dienstregeling online
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Suus »

Ze begonnen vannacht als werkzaamheden die om 5:30 afgelopen zouden zijn, blijkbaar hebben die werkzaamheden nu een storing opgeleverd waar de s8800 en s9800 last van hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Freek »

Daniel schreef:
Freek schreef:Zal inderdaad met de nieuwe dienstregeling te maken hebben. Voor Breng was het namelijk de bedoeling dat deze morgen online zou staan.
Dat was het dus niet, staat nog geen nieuwe dienstregeling online
Ik had specifieker moeten zijn. De dienstregeling komt deze week inclusief lijnennetkaart en filmpjes van nieuwe routes online. Doelstelling is dat het vandaag online komt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Suus »

De precieze problemen bij Woerden waren als volgt:

De wissel aan de westzijde van spoor 1 en 2 was defect. Hierdoor konden de s4000, s8800 en s9800 niet in Woerden stoppen richting Gouda respectievelijk Bodegraven. Daarom reden er in een richting bussen. Dat was natuurlijk niet zo'n succes, want toen kwamen tientallen reizigers in Bodegraven terecht waar alleen maar treinen richting Utrecht reden. Daarom heeft men later een losse (!) SGM-II naar Bodegraven gestuurd om de reizigers richting Leiden op te halen en vervolgens de s8800 geknipt in Woerden. Op spoor 6 kwam de trein uit Alphen aan en ging deze weer terug, op spoor 2 kwam de trein uit Utrecht en die ging weer terug naar Utrecht.

Er was een trein van de s8800 in Woerden gestrand, deze bevatte de olympiche VIRM met grote LONDEN CENTRAAL stickers. De pendeltreinen Utrecht - Woerden reden opvallend genoeg met ICM.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21338
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Meltrain »

Zaterdagnacht ging ik vanaf Asd met de t1413 naar Rtd, welke dus omreed via Haarlem (zonder er te stoppen) i.v.m. de werkzaamheden tussen Ledn en Shl.
De extra stop te Ass stond keurig op de TBP van Asd ( :pos: ), maar om vage redenen stond er ook nog 'Stopt niet op Lelylaan'. Ehm, dat doet hij nooit. :roll: :? (En vreemd dat men dan niet zegt: 'Stopt niet op Schiphol', dát was tenminste nog echt nuttig geweest.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Reiziger Delft
Berichten: 1199
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Reiziger Delft »

Amsterdam Lelylaan is een intercity-station in de informatie-systemen en de s1400 is een intercity die er niet stopt. Daarom staat die mededeling er.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door wouter15 »

Ik weet niet hoe het kan maar vanochtend rond 7:30 stond er op de borden bij Utrecht C dat de sprinter naar Den Haag C niet stopt in Woerden. Hoe kan dat nu weer? De wissels waren toch niet zover kapot dat je niet eens Woerden in kon komen?

En dit zal wel geen foutje zijn maar toch: Waarom rijden vanaf Woerden de sprinters naar Rotterdam C/Den Haag C vanaf spoor 1 en de IC naar Utrecht C vanaf spoor 2? Ze hadden toch gewoon de IC die normaal naar Leiden C ging gewoon op spoor 1 kunnen laten staan?

En dan nog iets: Als je bij de actuele vertrektijden van station Woerden kijkt staat er al de hele dag soms geen spoor bij de IC's naar Utrecht C van .23 en .53
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Daelea »

Drie berichten hierboven heeft Bee een mooie uitleg gegeven over de situatie rond Woerden vanochtend :)
Over het ontbreken van het spoor op de AV: voor de meeste extra treinen (zoals vanochtend de 8800 Wd-Ut) is er geen spoor ingevoerd/herkend. Dit gebeurt bijna altijd in dit soort situaties, maar iemand anders op dit forum kan het vast gedetailleerder uitleggen..
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten