Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen

Bericht door Bastiaan »

@Dre: Nee goed, als je vanuit historisch opzicht bedoelt dan snap ik je punt en heb ik daar niets tegen in te brengen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen

Bericht door Meltrain »

Bastiaan schreef:Het resultaat daarvan viel toch niet zo in de smaak, dus het is uiteindelijk een mix tussen Arriva en Overijsselse OV-huisstijl geworden. Die wordt toegepast op zowel Zwolle - Emmen als Almelo - Mariënberg, in het kader van "eenheid" en "herkenbaarheid", je weet wel :wink:
En de provincie Drenthe had dus helemaal geen inspraak? :?
(Wel lekker historisch natuurlijk. :lol: )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen

Bericht door Daniel »

De eerste GTW voor de Vechtdallijnen is klaar. Gespot ten zuidwesten van Leipzig in Duitsland richting Nederland en getrokken door een GTW voor de Achterhoek.

Wordt deze serie toevallig bij Stadler Polen gebouwd trouwens. Dan is 't wel een logische plek voor ze om langs te komen immers, vanuit Zwitserland niet bepaald :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen

Bericht door Daan »

Fraai kleurtje :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen

Bericht door Suus »

Ja, gebouwd bij Stadler Polen, afwerking bij Stadler in Zwitserland en daarna worden ze naar de Drentsche Hooglanden gestuurd :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen

Bericht door Jef400 »

Ziet er wel beter uit dan die Mat'64 dingen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen

Bericht door The best »

Dat is ook niet zo heel moeilijk.
greyhound
Berichten: 94
Lid geworden op: do 11 sep 2008, 21:23

Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen

Bericht door greyhound »

Daniel schreef:De eerste GTW voor de Vechtdallijnen is klaar. Gespot ten zuidwesten van Leipzig in Duitsland richting Nederland en getrokken door een GTW voor de Achterhoek.

Wordt deze serie toevallig bij Stadler Polen gebouwd trouwens. Dan is 't wel een logische plek voor ze om langs te komen immers, vanuit Zwitserland niet bepaald :wink:
Zie ik nu goed dat deze treinen een andere raamindeling hebben dan de spurts op de mll (een smaller raam naast de deuren)
Tom
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 09 okt 2009, 21:59

Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen

Bericht door Tom »

Ja, klopt. Zie ook de tekening (pdf): http://www.stadlerrail.com/media/upload ... _DMU_E.pdf
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen

Bericht door Stéphane »

Weet er iemand waarom?
Hebben ze trouwens een toilet?
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen

Bericht door Meltrain »

Ja, ze hebben een toilet. Dat was een absolute eis bij de aanbesteding.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen

Bericht door Daniel »

Stéphane schreef:Weet er iemand waarom?
Da's duidelijk te zien op de tekeningen: deze stellen hebben vrijwel alleen maar vierzits (steeds naast een groot raam) en dan vlak voor de deuren nog een tweezit (naast het smalle raampje). Dit in tegenstelling tot de MLL-stellen die allemaal tweezits hebben en alleen een vierzits op het eind van de rij aan één kant.
Lijkt me puur iets wat uit praktijkervaringen naar voren is gekomen als optimalere indeling. Op de MLL al geregeld gezien in niet al te drukke treinen dat iedereen rechts danwel links zit zodat ze "vooruit-kijkend" reizen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 09 okt 2009, 21:59

Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen

Bericht door Tom »

Maar dat het mogelijk is om uitsluitend vierzits te plaatsen, bewijzen de treinen van Veolia. Daar zijn maar liefst 5 vierzits achter elkaar geplaatst. Het past dan ook allemaal maar net...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen

Bericht door Suus »

Vierzits? Zeszits zul je bedoelen :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 09 okt 2009, 21:59

Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen

Bericht door Tom »

Ook nog inderdaad. Zeeën van ruimte dus in die Arriva-treinen :) .
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen

Bericht door Dafdriver »

Vanochtend was men op het traject Amersfoort - Zwolle aan het rijden met de nieuwe Vechtdal treinen. Dat was een "groot succes" want in Ermelo bleven de spoorbomen wel heel lang dicht voordat de trein verscheen met alle gevolgen van dien. Dat er auto's gekeerd werden was niet zo erg maar dat er hele gezinnen tussen de spoorbomen door aan het sla-ommen waren dat kan je toch wel beschrijven als levensgevaarlijke actie's.
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen

Bericht door Stéphane »

Proefrijden dus.
Tja, als de bomen lang toeblijven waar dat niet gebruikelijk is dan gebeuren zulke dingen...
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen

Bericht door Dafdriver »

Stéphane schreef:Tja, als de bomen lang toeblijven waar dat niet gebruikelijk is dan gebeuren zulke dingen...
Tjah en dat zoiets dan ook fout kan gaan daar weten ze vandaag in Echten ( regio Hoogeveen ) alles van. 1 dode doordat haar voertuig geraakt werd door de trein en ook de hond die in de auto zat moesten ze laten inslapen.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen

Bericht door Michael 1988 »

Dit is een beetje offtopic, maar twee jaar geleden toen ik moest werken op de kermis in Wijchen moesten we elke dag over het spoor heen om vanaf het woonwagenterrein naar de kermis te komen. We reden elke dag met de vrachtwagen, met daarin de pony's (ja jongens ik werkte bij de Pony Rijden op de kermis) naar de kermis toe en staken steeds vlakbij het station over. Nou stond er een dag ineens een trein stil een eindje verder van het station in de richting van Nijmegen (of Den Bosch). Nou weet ik niet waarom, maar het was een VIRM. Die spoorbomen bleven toen ook gewoon nog omlaag staan terwijl de trein stil stond. Wij hebben daar een kwartier staan wachten (onder andere omdat wij moeilijk vooruit en/of achteruit konden omdat we bijna tegen die spoorbomen aan stonden) tot dat mijn baas een beslissing maakte om tussen de spoorbomen te gaan slalommen. Iets wat andere voertuigen voor en achter ons ook deden. Nou ik kan je zeggen, als die trein toen kwam, waren er wel meer doden gevallen dan het bovenstaande ongeluk (3 man personeel, mijn baas, 8 pony's en dan nog de mensen die in de trein zaten incl. machinist).

Maar ja, een kwartier (of langer) wachten op een trein die helemaal niet komt of gewoon een paar honderd meter verderop stil staat is wel erg lang en ik begrijp dan ook volkomen dat mensen gefrustreerd raken en toch onder of om de spoorbomen heen gaan rijden. Wij werden er ook gek en ongeduldig van.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen

Bericht door Suus »

In zo'n geval kan je beter de politie bellen evenals het storingsnummer dat bij alle spoorwegovergangen op een van de installaties geplakt zit (dat is van een SMC van ProRail), dat is nog altijd beter dan op eigen houtje het spoor oversteken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen

Bericht door Michael 1988 »

Nou probeer jij maar eens al je voorgangers tegen te houden zonder het spoor over te steken, laat staan een vrachtwagen. Wij waren toen al laat (kregen een pony niet gevangen) dus mijn baas had al zoiets van stik er maar in, ik ga nu oversteken en een ieder die er komt heeft pech gehad. Maar goed, dat weet ik dan weer voor de volgende keer. Overigens keek ik net naar de foto en het zijn best mooie smurfen ;). Vind ze er mooier uitzien dan de rode kleur van de Spurts.
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen

Bericht door Dafdriver »

Tjah en er zal zomaar vanaf de andere kant een tsjoek tsjoek komen nu nog niet weet wat er gaande is of zijn snelheid nog niet heeft kunnen aanpassen. Dan ben je toch als je in de weg rijd mooi paté geworden vrees ik.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen

Bericht door ODRAIL »

Heb de afgelopen twee weken het nieuwe materieel gezien in Arnhem, Apeldoorn en Zutphen. In deze plaatsen stonden overigens ook de stellen voor de andere nieuwe concessie's.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen

Bericht door Suus »

In Apeldoorn heb ik niets zien staan, maar ik weet wel dat er heel wat in Amersfoort staat :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen

Bericht door Fles »

Krijgen we nog iets van een Stadler line-up? Velios, D-Spurt, E-Spurt, Vechtdal, Breng, Eurobahn? Zou best lachen zijn natuurlijk :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten