Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Overdrijven is natuurlijk ook een vak. Van de drie bushaltes in de kern Stompwijk liggen er al twee aan een kruising met de provinciale weg, vanaf de halte in het dorp is het 300 meter lopen naar de N206.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Het beste is natuurlijk wel dat het vervoer in Stompwijk niet de verantwoordeijkheid is van de Provincie, maar, omdat het in de gemeente Leidschendam-Voorburg ligt, van het stadsgewest Haaglanden. Ik zie de Provincie wel zo'n argument gebruiken.
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Gaat het echt om maar 300 meter? Dat is slechts 3-5 minuten lopen. De gemeente zet het wel heel zwaar aan dan.Volgens het gemeentebestuur dreigen daardoor veel ouderen en jongeren totaal geIsoleerd te raken
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Het is natuurlijk wel zo dat een aanmerkelijk deel van Stompwijk bestaat uit lintbebouwing langs de Dr. van Noortstraat, die zullen dus 300 meter + de gebruikelijke afstand moeten lopen
Ik kom uit Woubrugge en daar heeft de bus zich nooit buiten de provinciale weg gewaagd. Dan was het wel meer dan 300 meter lopen.
Ik kom uit Woubrugge en daar heeft de bus zich nooit buiten de provinciale weg gewaagd. Dan was het wel meer dan 300 meter lopen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Met dit soort wegen is dat ook niet heel verwonderlijk:
https://maps.google.nl/maps?q=woubrugge ... 36,,0,3.65
https://maps.google.nl/maps?q=woubrugge ... 36,,0,3.65
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Gelukkig zijn niet alle wegen daar zo busonvriendelijk: http://goo.gl/maps/z1zyZ
Het jammerlijke van Woubrugge is dat het eigenlijke dorp maar één uitgang heeft, waardoor je geen bus door het dorp kan laten lopen (5000+ inwoners). Een buurtbus zou in theorie wel kunnen (rondje Woubrugge, dan naar Alphen NS), maar de mensen in en rond Alphen houden blijkbaar niet van de buurtbus (Buurtbus Zwammerdam rijdt vaak leeg rond).
Het jammerlijke van Woubrugge is dat het eigenlijke dorp maar één uitgang heeft, waardoor je geen bus door het dorp kan laten lopen (5000+ inwoners). Een buurtbus zou in theorie wel kunnen (rondje Woubrugge, dan naar Alphen NS), maar de mensen in en rond Alphen houden blijkbaar niet van de buurtbus (Buurtbus Zwammerdam rijdt vaak leeg rond).
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Hehe, dan geef je ook meteen een linkje naar een drempel waar de gemiddelde chauffeur een hernia van krijgt...
Rijdt daar weer een bus dan? Kennissen van mij zijn naar Alphen verhuisd omdat er geen openbaar vervoer was in dit dorp. Alleen een hopper, dat was een soort deeltaxiconcept als ik me goed herinner...(Buurtbus Zwammerdam rijdt vaak leeg rond).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Jazeker, sinds april al, maar hij rijdt dus eigenlijk altijd leeg rond. Dat kan misschien komen door het gebruikte busje, dat nog ouder is dan een NS-bus, en door zijn hogevloer (en smalle trap) ongeschikt voor zijn doelgroep: de lokale ouderen. Gelukkig gaat Arriva met lagevloers-buurtbussen rijden (Tribus Civitas), dan kunnen de rollator's ook mee de bus in.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
De RijnStreekhopper is een beldeeltaxi inderdaad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Dat Woubrugge geen 'rondje dorp' heeft is historisch gezien natuurlijk verklaarbaar.
Het is een beetje een bijzonder lintdorp omdat de bebouwing het kanaal volgt en niet de provinciale weg. Je zou kunnen zeggen dat de weg het dorp op een zo kort mogelijke manier doorsnijdt. Bovendien was het dorp pakweg 30 jaar geleden zeker de helft kleiner dan nu. En net wat Z2N zegt: een rondje Woubrugge had altijd via dezelfde weg terug gemoeten. De alternatieven 'dorp-uit' waren destijds B-wegen met een breedte- en massabeperking, daar kon geen streekbus overheen.
Dat bijvoorbeeld Hoogmade (nog kleiner dan Woubrugge) wel een bus door het dorp heeft is een restant van het verleden toen de Doespolderweg er nog niet was. Ik ben benieuwd of dat gehandhaafd blijft.
Het is een beetje een bijzonder lintdorp omdat de bebouwing het kanaal volgt en niet de provinciale weg. Je zou kunnen zeggen dat de weg het dorp op een zo kort mogelijke manier doorsnijdt. Bovendien was het dorp pakweg 30 jaar geleden zeker de helft kleiner dan nu. En net wat Z2N zegt: een rondje Woubrugge had altijd via dezelfde weg terug gemoeten. De alternatieven 'dorp-uit' waren destijds B-wegen met een breedte- en massabeperking, daar kon geen streekbus overheen.
Dat bijvoorbeeld Hoogmade (nog kleiner dan Woubrugge) wel een bus door het dorp heeft is een restant van het verleden toen de Doespolderweg er nog niet was. Ik ben benieuwd of dat gehandhaafd blijft.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Weet iemand of lijn 50 de rechtstreekse busverbinding tussen Haarlem en Leiden ongewijzigd blijft? Of wordt die opgesplitst, nu een deel van het gebied tussen Haarlem en Leiden naar Arriva gaat.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Lijn 50 blijft via Warmond en neemt daarna stukken van lijn 51 over. 51 verdwijnt.
Het is een spectrum.
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 01:31
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Het begint wel een grote anti-climax te worden als ik het zo lees. :?
Ik zal nog even mijn bevindingen hier mededelen betreffende lijn 147.
Het komt erop neer dat Arriva de huidige dienstregeling van Connexxion met dezelfde opzet heeft overgenomen en enkele ritten in de daluren (ochtend) zijn geschrapt in verband met lage bezetting. Wel zeggen ze de dienstregeling verder te gaan optimaliseren door middel van het vergaren van gegevens tijdens de ritten.
Wel jammer voor de reizigers zoals ik wiens/wier wachttijd nu lang lijkt te blijven. Straks ben ik 's ochtends 2 uur onderweg als Arriva bijvoorbeeld om het uur gaat rijden. Vooral aangezien de dienstregeling van de NS van mijn traject precies hetzelfde is gebleven.
Ik zal nog even mijn bevindingen hier mededelen betreffende lijn 147.
Het komt erop neer dat Arriva de huidige dienstregeling van Connexxion met dezelfde opzet heeft overgenomen en enkele ritten in de daluren (ochtend) zijn geschrapt in verband met lage bezetting. Wel zeggen ze de dienstregeling verder te gaan optimaliseren door middel van het vergaren van gegevens tijdens de ritten.
Wel jammer voor de reizigers zoals ik wiens/wier wachttijd nu lang lijkt te blijven. Straks ben ik 's ochtends 2 uur onderweg als Arriva bijvoorbeeld om het uur gaat rijden. Vooral aangezien de dienstregeling van de NS van mijn traject precies hetzelfde is gebleven.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Is er nu inmiddels al iets bekend over de nieuwe dienstregeling?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Grootste voordeel voor reizigers die moeten overstappen van bus op bus tijdens hun reis: kort verkeer komt terug op de bus!
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Bus uit Noordwijkerhout vanaf mei naar station Voorhout
Bus uit Noordwijkerhout vanaf mei naar station Voorhout
Geplaatst op: zondag 21 oktober 2012 14:18
Laatst bijgewerkt: zondag 21 oktober 2012 14:19
VOORHOUT - De lobby van Noordwijkerhout heeft effect gehad: met ingang van mei volgend jaar krijgt het dorp toch een directe busverbinding met station Voorhout. Buslijn 57 gaat vanaf dat moment in Voorhout een extra lus maken tot de rotonde nabij het station.
Met het realiseren van een halte bij het Voorhoutse station komt Arriva alsnog de belofte na die het bedrijf destijds bij zijn offerte deed.
Lees verder | Dossier Concessie Zuid-Holland Noord | Meer nieuws over Concessie Zuid-Holland Noord
Geplaatst op: zondag 21 oktober 2012 14:18
Laatst bijgewerkt: zondag 21 oktober 2012 14:19
VOORHOUT - De lobby van Noordwijkerhout heeft effect gehad: met ingang van mei volgend jaar krijgt het dorp toch een directe busverbinding met station Voorhout. Buslijn 57 gaat vanaf dat moment in Voorhout een extra lus maken tot de rotonde nabij het station.
Met het realiseren van een halte bij het Voorhoutse station komt Arriva alsnog de belofte na die het bedrijf destijds bij zijn offerte deed.
Lees verder | Dossier Concessie Zuid-Holland Noord | Meer nieuws over Concessie Zuid-Holland Noord
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Euh... Watte? Kort verkeer? Wat bedoel je?BR628 schreef:Grootste voordeel voor reizigers die moeten overstappen van bus op bus tijdens hun reis: kort verkeer komt terug op de bus!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Heel simpel, dat de chauffeurs rechtstreeks met elkaar kunnen communiceren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Oké dankje. Dat wist ik niet.
Weer wat geleerd
Weer wat geleerd
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Wel zijn ondertussen alle vestigingen bekend:
Alphen aan den Rijn: H.K. Onnesweg 21
Schoonhoven: Stationsplein 1
Gouda: Nieuwe Gouwe Oostzijde
Leiden: Rijsburgerweg 1
Lisse: Meer en Duin 37
Krimpen aan den IJssel: Industrieweg 13
Dat betekent dus dat Arriva alle vestigingen van Connexxion overneemt. :)
Alphen aan den Rijn: H.K. Onnesweg 21
Schoonhoven: Stationsplein 1
Gouda: Nieuwe Gouwe Oostzijde
Leiden: Rijsburgerweg 1
Lisse: Meer en Duin 37
Krimpen aan den IJssel: Industrieweg 13
Dat betekent dus dat Arriva alle vestigingen van Connexxion overneemt. :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Connexxion wou de stalling Leiden hoe dan ook kwijt; raar dat Arriva ´m dan wel overneemt.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Connexxion wilde hem waarschijnlijk vooral kwijt omdat de locatie uitermate geschikt zou zijn voor een hoge kantoortoren zoals de de laatste jaren bij Leiden opeens allemaal uit de grond zijn geschoten. Blijkbaar heeft Arriva ze ervan kunnen overtuigen dat ze het beter aan hun konden verkopen/verhuren dan aan een projectontwikkelaar.
Een alternatieve plek in Leiden zou sowieso een hele opgave zijn geweest, er is bijna nergens ruimte te vinden en als die wel te vinden was dan zou het niet op een goed aanrijdbare plaats geweest zijn.
Een alternatieve plek in Leiden zou sowieso een hele opgave zijn geweest, er is bijna nergens ruimte te vinden en als die wel te vinden was dan zou het niet op een goed aanrijdbare plaats geweest zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Waar is Leidschendam gebleven?Etienne schreef:Dat betekent dus dat Arriva alle vestigingen van Connexxion overneemt. :)
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Die zou sowieso samengevoegd worden met Leiden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Denk dat je op 3-4 minuten rijden ergens tussen al die bijna lege universiteitsgebouwen wel iets kan neerzetten hoor. Ruimte zat...Bee schreef:Een alternatieve plek in Leiden zou sowieso een hele opgave zijn geweest, er is bijna nergens ruimte te vinden en als die wel te vinden was dan zou het niet op een goed aanrijdbare plaats geweest zijn.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 144 gasten