Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door koekje »

webguy schreef:Beetje raar dat de trolleys dus wel nieuwe bekleding krijgen maar de buitenkant blauw blijft? De bekleding nu matcht juist met de kleur van de trolley. Niet dat het me uitmaakt waar ik op zit, maar "branding technisch" zou het wel zo mooi zijn.
Volgens mij wil je iets anders te zeggen? Lees je zinnen nog eens goed? :wink:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door webguy »

Het was nog vroeg, nu is het beter leesbaar.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door koekje »

Oh ik zat even in de war met het woordje 'huidig'. Ik dacht even dat je op de nieuwe bekleding doelde. Maar wees niet bang, er komt nog een wijziging aan. Meer kan ik niet zeggen at the moment.
Nylan
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 20 jul 2012, 20:18
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Nylan »

Vanmiddag zat ik in lijn 5 naar De Laar West en zag op het display dat de haltenaam ''Raamsdonkstraat'' al is veranderd in ''Woudrichemstraat''.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door BrengMe »

Nylan schreef:Vanmiddag zat ik in lijn 5 naar De Laar West en zag op het display dat de haltenaam ''Raamsdonkstraat'' al is veranderd in ''Woudrichemstraat''.
Dat geloof ik best. De meeste nieuwe haltenamen zijn al doorgevoerd. Overigens zijn er volgens mij meer nieuwe namen doorgevoerd dan die op de website staat. Ik had als vervanger van Elst, Winkelcentrum (Zo'n onlogische naam voor alleen een AH en een Gall&Gall, die daar trouwens nu niet meer zitten) Elst, Prinsenhof ingestuurd. Deze stond niet op de lijst met winnende namen, maar zag ik een paar dagen geleden terug wel op de display's en op de website van Breng.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door fogeltje »

http://www.breng.nl/reizen-met-breng/14 ... venlo/2613

Klopt dat wel helemaal? Van Ottersum naar Gennep is even duur als van Nijmegen naar Gennep (sterker nog, van Ottersum naar Ottersum of Milsbeek naar Milsbeek eveneens). Ik snap dat kaartjes die je bij de chauffeur duurder moeten zijn dan OVC tarief (voorverkoop moet gewoon goedkoper zijn als wagenverkoop in mijn ogen, anders gaat iedereen weer kaartjes kopen en kun je de rijtijd verdubbelen), maar vier euro voor een afstand die met een urinestraal te overbruggen is, is wel erg gortig. Zijn ze bij de kolommen en rijen van Milsbeek en Ottersum en de rij van Gennep (Gennep heeft vreemd genoeg geen kolom) niet gewoon vergeten wat 2en en 3en te plaatsen?
Laatst gewijzigd door fogeltje op zo 21 okt 2012, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door fogeltje »

BrengMe schreef:
Nylan schreef:Vanmiddag zat ik in lijn 5 naar De Laar West en zag op het display dat de haltenaam ''Raamsdonkstraat'' al is veranderd in ''Woudrichemstraat''.
Dat geloof ik best. De meeste nieuwe haltenamen zijn al doorgevoerd. Overigens zijn er volgens mij meer nieuwe namen doorgevoerd dan die op de website staat. Ik had als vervanger van Elst, Winkelcentrum (Zo'n onlogische naam voor alleen een AH en een Gall&Gall, die daar trouwens nu niet meer zitten) Elst, Prinsenhof ingestuurd. Deze stond niet op de lijst met winnende namen, maar zag ik een paar dagen geleden terug wel op de display's en op de website van Breng.
Misschien hebben ze bij Hermes/Breng zelf ook wat namen verzonnen los van de inzendingen.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:http://www.breng.nl/reizen-met-breng/14 ... venlo/2613

Klopt dat wel helemaal? Van Ottersum naar Gennep is even duur als van Nijmegen naar Gennep (sterker nog, van Ottersum naar Ottersum of Milsbeek naar Milsbeek eveneens).
Die hele tabel klopt toch voor geen meter.
Nijmegen-Nijmegen is 2 euro.
Ottersum-Ottersum is 4 euro ?????

Ook wordt Gennep gemist in een kolom.
De diagonale lijn van linksboven naar rechtsonder moet altijd dus 2 euro zijn.
Als de ritten nijmegen kloppen, horen er dus bij elke 2 euro in de eerste 3 boven/onder/links/rechts vakken 3 euro te staan, de rest wat overblijft 4.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door fogeltje »

Het lijkt te kloppen voor het traject Nijmegen - Plasmolen. Overigens zou het zomaar kunnen zijn dat Gennep nog eens duurder is. In de tijd van de KAN-kaartjes had Gennep ook een hoger tarief dan Plasmolen en Milsbeek, zou me kunnen voorstellen dat Gennep 5 euro moet zijn vanuit Nijmegen (KAN-kaartje vanaf Gennep was 5,50).
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door huibf »

Heb nu een onderonsje op @brengov.
Ritten in dezelfde plaats of de naastgelegen kan natuurlijk geen 4 kosten....
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door fogeltje »

En lijn 3 is nog steeds verdwenen uit de dienstregeling :') En de nieuwe dienstregeling is ook nog niet te vinden.

Ik had me laatst ook eens aan twitter gewaagd, maar dat wachtwoord ligt thuis, anders zou ik even meekleppen.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door huibf »

De tabel voor de prijzen van lijn 83 wordt aangepast. @brengov is volgensmij de enige vervoerder die actief deelneemt op Twitter.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:De tabel voor de prijzen van lijn 83 wordt aangepast. @brengov is volgensmij de enige vervoerder die actief deelneemt op Twitter.
Zo een gevoel had ik ook al. Veolia, Arriva en Hermes lijken het vooral te gebruiken om nieuws over stremmingen en dergelijke te verspreiden.
"Een touringcar is geen bus"
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door BrengMe »

fogeltje schreef:
huibf schreef:De tabel voor de prijzen van lijn 83 wordt aangepast. @brengov is volgensmij de enige vervoerder die actief deelneemt op Twitter.
Zo een gevoel had ik ook al. Veolia, Arriva en Hermes lijken het vooral te gebruiken om nieuws over stremmingen en dergelijke te verspreiden.
Hopelijk gaat hermes dat niet ook hier straks doen.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Dagren »

Met Connexxion ook wel eens kunnen tweeten. Maar goed, daar valt Breng ook onder.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Frank »

fogeltje schreef:En de nieuwe dienstregeling is ook nog niet te vinden.
Ben half ziek en ook nog eens druk bezig dus laat dat maar morgen worden :P .
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door rovin1995 »

Imidels wel de nieuwe lijnnennetkaarten op de website van breng: http://www.breng.nl/reizen-met-breng/14 ... eraan/2140
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Gekko123 »

Als ik de streek-versie bekijk viel me meteen op dat er bij de spoorlijn Elst - Tiel de stations (op Zetten-Andelst na, die is helemaal vergeten) met een Syntus-logo worden weergegeven, terwijl Arriva daar vanaf december rijdt...
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Michael 1988 »

Misschien om verwarring op de huidige situatie te voorkomen? Maar als dit de definitieve versie is, dan lijkt het mij een druk/communicatiefout.

Overigens staat Arriva er ook niet op bij de stations tussen Arnhem en Doetinchem. Wel staat Breng erop, maar geen Arriva (idem voor NS-station Elst en Arnhem voor Arriva en Nijmegen voor Veolia). Dit terwijl er in Arnhem wel twee logo's getekend staan (NS en Breng). Doetinchem staat er zelfs niet op. Deze kaart (streekversie) dient nog flink te worden aangevuld.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Frank »

De stations en vervoerders zijn nooit heel erg bijgewerkt geweest, dat is niks nieuws.

Edit: er zitten nog wel meer fouten in. Op de kaart van Arnhem lijkt iets mis te zijn gegaan met de kleuren van de buslijnen die via de zuidkant van het centrum gaan. Lijn 8 heeft als stadslijn sowieso een ongelukkig kleurtje gekregen.

De doortrekking van lijn 3 naar Huissen staat ook niet meer op de kaart vermeld, bij de vorige versie hier nog wel. Is het toch te onzeker geworden?
Laatst gewijzigd door Frank op ma 22 okt 2012, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door BrengMe »

Nog een fout: Eindpunt lijn 13 staat nog steeds Wijchen Randweg Noord. Dat is tegenwoordig Kraayenberg 83e straat.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Frank »

Maar dat staat ook niet :wink: . Allemaal niet echt fouten om wakker van te liggen trouwens.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Meltrain »

Ik vind ook de lijnvoering van de lijnen 598 en 590 totaal niet duidelijk uit de lijnennetkaart komen. Het lijkt zo net of lijn 589 het rondje altijd in beide richtingen rijdt en lijn 590 het rondje op doordeweekse dagen nog eens extra in eé'n richting berijdt. :?

N33 is ook niet de meest heldere lijn trouwens. Uit de lijnennetkaart denk ik te begrijpen dat het twee overlappende lijnen zijn: Arnhem - Bemmel-Zuid en Nijmegen - Huissen-Valom, maar hadden twee aparte lijnnummers dan niet handiger geweest? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Frank »

Inmiddels staan er weer wat meer filmpjes op de site. Daarmee kunnen er nog wat onduidelijkheden weg worden gehaald/nieuwe dingetjes worden toegevoegd:

* Lijn 1: Plein 1944 - Nijmegen CS - Malden - Molenhoek: het was al bekend dat deze buslijn 's avonds en op zondag niet naar Plein 1944 gaat rijden, maar volgens het filmpje zal dit ook in de ochtendspits niet gebeuren.
* Lijn 2: Oosterhout Dorp - Waalsprinter - Lent - Nijmegen CS - Station Dukenburg - Lindenholt West: doordat in Lent geen lus gereden meer kan worden rijdt er voortaan ook 's avonds en op zondag tweemaal per uur een bus naar Oosterhout Dorp. De aparte pendeldienst die eerder ter sprake kwam lijkt daarmee vervallen.
* Lijn 14: Arnhem - Elden - Elst West - Nijmegen CS - Brakkenstein: zoals het nu wordt gezegd gaat deze bus ook 's avonds en op zondag tweemaal per uur rijden tussen Arnhem en Nijmegen. Het lijkt echter een beetje op een verspreking, maar goed :P .
* Lijn 89: Nijmegen CS - Druten: ten opzichte van de huidige lijn 289 lijkt het erop alsof in de spits altijd tweemaal per uur gereden wordt. Nu rijdt er in de spits nog een aantal extra ritten richting het industrieterrein.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door fogeltje »

Er staat ook een lijst met wijzigingen met betrekking tot lijnvoering. Gesorteerd op nummer staan alle huidige lijnen en erachter welke lijnen er na 8 december op alle trajectdelen rijden. Handig om te kijken voor mensen om te snel of op hun lijn iets veranderd en zo ja welke lijnen er straks rijden. Dan kunnen ze in de uitgebreide lijst gericht naar de nieuwe lijnnummers zoeken om te kijken wat voor hen gaat gelden.

En Frank, je kunt nog een dag ziek blijven, de dienstregeling is nog niet beschikbaar.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten