OVer je OV-Chipkaart #6

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Geert »

Je kunt bij een NS-balie gratisch en voor nietsch je saldo van de ene op de andere kaart laten zetten. Kan er eentje de kast in ;)
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door Tochjo »

Inderdaad. In Utrecht ging dat bij mij zonder problemen, al moest er wel een heel formulier voor ingevuld worden. Maar de lokettist was erg behulpzaam :)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door Vinny »

Geert schreef:Je kunt bij een NS-balie gratisch en voor nietsch je saldo van de ene op de andere kaart laten zetten. Kan er eentje de kast in ;)
Ik kan kwartetten met mijn OV chipkaarten :lol:

Altijd handig: eentje reserve voor als het nodig is. Of gewoon als ik (buitenlandse) gasten ontvang :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door Geert »

Voor gasten kun je alleen anonieme gebruiken. Ik heb er nu ook drie (oude studentenkaart, voordeelurenkaart en jaartrajectkaart), maar die mogen alleen door mij gebruikt worden (officieel)... Twee liggen dus in de kast te verstoffen.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door Ronald »

Ronald schreef:Zojuist gebeurde weer precies waar ik al bang voor was: door een omleiding van de bus raakte de chipkaartapparatuur weer eens over de zeik...
Bij het uitchecken dus achtereenvolgens "probeer nogmaals", daarna "goede reis" en bij de laatste keer werd 0.83 afgeschreven. Dat wordt dus weer €4,00 declareren :roll:
Ik hoop dat die busomleiding snel voorbij is. Nu werd er bij het uitchecken €5.83 afgeschreven in plaats van de gebruikelijke €1.69. :neg:
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door Chauf21 »

Geert schreef:Je kunt bij een NS-balie gratisch en voor nietsch je saldo van de ene op de andere kaart laten zetten. Kan er eentje de kast in ;)
Dank voor de tip!
Ik heb inmiddels vier (!) persoonlijke ov-chipkaarten met allerlei producten en saldi, maar ik word een beetje duf van al het papierwerk dat erbij komt kijken. Automatisch opladen wijzigen kent al maanden een storing, bij het online aanvragen word ik constant uitgelogd en producten en saldo overzetten kon alleen met aftrek van administratiekosten. Dan maar even bij de balie van de NS proberen (dat bedrijf levert tenslotte ook iedere keer een nieuwe chipkaart).
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door Tochjo »

Als je saldo van kaart A op kaart B wilt laten overzetten bij een loket, mag op kaart A geen automatisch opladen meer geactiveerd zijn. Dat was althans zo toen ik het in Utrecht aan het loket wilde doen; om die reden heb ik dus ook nog een kaart met saldo dat ik nog niet kan laten overzetten.

Gisteren heb ik overigens een klacht gestuurd vanwege het niet online kunnen beëindigen daarvan en het gebrek aan communicatie over de afhandelingstermijn van die storing. Niet dat ik de illusie heb dat het enig nut heeft, maar ja.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door Daantje »

Ik heb een jaartrajectabonnement van NS en krijg dus elk jaar een nieuwe kaart. Elk jaar een hoop rompslomp met automatisch opladen stopzetten op kaart A en aanvragen op kaart B. Kaart B is nu ready voor use met busabonnement er ook op geladen en automatisch opladen. Kaart A kan ik nog niet leegreizeen of het saldo om laten zetten omdat er nog steeds automatisch opladen op staat maar stopzetten met een papieren formulier (site werkt niet) duurt drie weken, pffff.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door hauptbahnhof »

Als het alleen NS-traject is, waarom niet een aparte chipkaart voor het in en uitchecken (bij overig OV)?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door Daantje »

Omdat ik dan altijd twee OV-chipkaarten bij me moet hebben en altijd het gevaar loop dat ik de een per ongeluk ook incheck en met m'n saldo in de min kom te staan. Is me al eens overkomen toen ik kaart A nog gebruikte en kaart B moest activeren en die in m'n jaszak had waarmee ik per ongeluk in de drukte in de spits mee tegen een cico stond.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door Daniel »

Allicht omdat de verwachting is dat het jaartrajectabonnement vanaf eind januari 2013 ook verchipt werkt en je dan zou moeten gaan opletten met welke je incheckt?

Ik wil zodoende eind dit jaar m'n trein en busabonnement wel op dezelfde kaart hebben, maar dat gaat nog een uitdaging worden: NS stuurt de nieuwe kaart 5 werkdagen voor ingangsdatum op, Connexxion wil twee weken voor ingangsdatum een chipkaartnummer weten om een abonnement voor een bestaande kaart klaar te zetten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door Freek »

Lekker systeem draait de OV-chipkaart.nl op. Had geen idee meer wat mijn wachtwoord was, die dus gereset. Log ik in met het nieuwe door ovchipkaart.nl gegeven wachtwoord wordt mijn account voor 2 uur geblokkeerd omdat het wachtwoord niet klopt. pff.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door Suus »

Inmiddels heb ik kaartautomaten gespot die een extra beginscherm hebben over de OV-Chipkaart met eronder twee knoppen voor papieren kaartjes en het buitenland.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door reisthijs »

Daniel schreef:Allicht omdat de verwachting is dat het jaartrajectabonnement vanaf eind januari 2013 ook verchipt werkt en je dan zou moeten gaan opletten met welke je incheckt?
Hoe kom je daar nou bij? Er is geen sprake van verchippen omdat de verwachting is dat het jaartrajectabonnement in de loop van 2013 wordt afgeschaft.

Medio 2013 wil NS een alternatief abonnement gaan invoeren als opvolger van het trajectabonnement.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door Geert »

Bee schreef:Inmiddels heb ik kaartautomaten gespot die een extra beginscherm hebben over de OV-Chipkaart met eronder twee knoppen voor papieren kaartjes en het buitenland.
Ja, in Utrecht zag ik die afgelopen donderdag. Een enkeltje met korting wordt dan geprint als 'Enkele reis gereduceerd tarief' zonder de kolom korting: 40% op het kaartje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door Daniel »

reisthijs schreef:Medio 2013 wil NS een alternatief abonnement gaan invoeren als opvolger van het trajectabonnement.
Ja, TrajectVrij is dat zoals onlangs was te lezen :wink: Dat komt in feite dus gewoon op hetzelfde neer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door Tochjo »

Tochjo schreef:Gisteren heb ik overigens een klacht gestuurd vanwege het niet online kunnen beëindigen daarvan en het gebrek aan communicatie over de afhandelingstermijn van die storing. Niet dat ik de illusie heb dat het enig nut heeft, maar ja.
En inderdaad, zonde van de tijd. Een standaard reactie waarin me op het papieren formulier gewezen wordt, terwijl ik juist uitgebreid had beschreven dat ik dat geen goed alternatief vind. Ook schrijft men er hard mee aan het werk te zijn en geen termijn te kunnen geven wanneer het opgelost is, terwijl een deel van mijn klacht juist over de onduidelijke afhandeltermijn ging en het niet geloven dat er echt zo hard aan gewerkt wordt, omdat het al zeven weken duurt.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door Tristan »

Bee schreef:Inmiddels heb ik kaartautomaten gespot die een extra beginscherm hebben over de OV-Chipkaart met eronder twee knoppen voor papieren kaartjes en het buitenland.
Met een groepje mensen in de buurt die je gaan proberen over te halen om de treinreis met je ov-chipkaart te maken.
(Hij zit al in je portemonnee, doe er ook iets bij NS mee) Afbeelding
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door Geert »

Zoek de verschillen:
Afbeelding

(onderste kaartje is een normale enkele reis met korting, de bovenste is een nieuwe variant die in de kaartautomaten die reclame maken voor de ov-chipkaart wordt verkocht.)
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door Edwin »

Edwin schreef:Ik ging laatst met de sprinter van Rotterdam Blaak naar Rotterdam Centraal en wou daar overstappen op de Fyra. Op Blaak (ik kwam van de metro) kom ik geen kaartjesautomaat meer tegen. Dus checkte ik in op Blaak en kocht ene los toeslag kaartje op Rotterdam Centraal. Aangezien ik maar een paar minuten ervoor had heb ik geen Fyra toeslag voor op m'n SOV gekocht want ik wist niet of dat dan goed ging. Heeft er iemand ervaring met het al ingecheckt zijn, dan een toeslag op je SOV plaatsen en dan met de Fyra te reizen?
De treinmanager in de Fyra bevestigde mij vrijdag dat het product gewoon herkend als je al bent ingecheckt.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door MdJ »

Geert schreef:Zoek de verschillen:
http://imgur.com/qLqKz

(onderste kaartje is een normale enkele reis met korting, de bovenste is een nieuwe variant die in de kaartautomaten die reclame maken voor de ov-chipkaart wordt verkocht.)
*Code (automaatcode?)
*"Enkele reis reductie" ipv Enkele reis + rechtsonder "40%"+linksonder "Voordeel of kindtarief"
*Datum
*Achtergrond
Bij twijfel: gebruik beton.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door Fles »

font size van die kleine letters is ook anders, als we toch gqaan zaniken
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door Ennes »

Fles schreef:font size van die kleine letters is ook anders, als we toch gqaan zaniken
En 1 kaartje is zomaar gestempeld :wink:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door Karl »

Weer een OV-chipkaartfail: in september had ik nog recht op SOV; dus dat had ik in Augustus klaar laten zetten bij een ophaalautomaat. Na een tijdje was er nog niets klaargezet, dus ik bellen naar de OV-flopkaart helpdesk en het bleek dat het chipkaartnummer in de brief die ik had gehad wel goed was. Maar in de computer bij OV-flopkaart stond het nummer niet goed geregistreerd. -o-

Die vrouw/meisje/jongedame/... aan de andere kant van de lijn vertelde dat ze het product onklaar had gemaakt en dat ik dus een nieuwe aanvraag kon doen. Dat duurde natuurlijk weer een week, maar ik zou mijn reiskosten kunnen declareren via een of ander formulier.

Naast dat dat formulier ontzettend bagger is (je moet elke trip apart declareren), heeft OV-chipkaart mijn verzoek afgewezen, omdat ik niet op tijd aangevraagd zou hebben. Maar zij nemen de tweede datum als 'aanvraagdatum', terwijl dat dus niet klopt en de eerste datum wat mij betreft leidend is. Het is toch niet mijn fout dat ZIJ het verkeerde nummer hebben gebruikt om mijn SOV-product klaar te zetten. Mijn inziens had ik dit ook duidelijk vermeld bij het declaratieformulier.

Echt geen zin om weer een brief te schrijven (tentamenweken enzo; stress; error); maar het is toch €60. Uiteindelijk heb ik van een maand SOV, maar anderhalve week gebruik kunnen maken. Ik word zo ontzettend moe hier van. Vroeger ging je gewoon naar het postkantoor. :N

Mensen nog tips? Een bijl aanschaffen voor de OV-chipkaartpaaltjes? ;-)
Het is een spectrum.
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door Reiziger Delft »

OV Loket inschakelen.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten