Op de borde... schermen op Utrecht Centraal zag ik vanmorgen anders staan: "Weesp. Rijdt niet verder dan Schiphol."; toen moest ik ook ever nadenken dat die trein normaal verder rijdt richting Leiden.VIRM schreef:Eerder vanavond een mevrouw op station Zaandam een 'Ennesje' zien doen (even een benaming ter ere van onze mede-forumgebruiker ).(...)
In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit
Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit
Het is een spectrum.
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 01:31
Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit
Die bussen van Ledn > Apn hebben nu wel een goede aansluiting op mijn bus in vergelijking met de trein (10 minuten wachten i.p.v. 25 of 55 minuten). :)
Ik hoop dat ze die schok(ken) bij de overgang bij Hazerswoude nu ook eens repareren.
Ik hoop dat ze die schok(ken) bij de overgang bij Hazerswoude nu ook eens repareren.
Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit
Die schokken worden ongeveer elke 5 jaar weggewerkt. Na gemiddeld twee weken zijn ze dan weer terug. Dat krijg je als je een spoorlijn op erwtensoep probeert te bouwen ;).
Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit
Als het goed is, hebben ze bij Etten (Etn) tussen de biels(-en) en de overweg bepaalde soort wiggen geplaatst, waardoor het op een makkelijkere manier gelijk getrokken kan worden (Aldus Movares)
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit
Je moet het spoor tussen Leiden en Woerden als een waslijn zien. Eens in de zoveel tijd trekken ze het strak, en door de vogels die erop gaat zitten zakt de lijn op alle plekken behalve de bevestigingspunten naar beneden. Die bevestigingspunten zijn de bruggetjes en spoorwegovergangen die wél gefundeerd zijn.
Er was een aantal jaar geleden een plan om de hele lijn tussen Leiden en Alphen op een gefundeerde betonnen plaat te bouwen net zoals de sneltram in Rotterdam-Alexander, maar dat plan is alweer een tijd geleden van tafel verdwenen.
De werkzaamheden deze negen dagen bestaan zover ik kan zien uit het opnieuw aanleggen van het emplacement van Alphen, er lagen al een aantal weken heel wat spullen daarvoor klaar.
Er was een aantal jaar geleden een plan om de hele lijn tussen Leiden en Alphen op een gefundeerde betonnen plaat te bouwen net zoals de sneltram in Rotterdam-Alexander, maar dat plan is alweer een tijd geleden van tafel verdwenen.
De werkzaamheden deze negen dagen bestaan zover ik kan zien uit het opnieuw aanleggen van het emplacement van Alphen, er lagen al een aantal weken heel wat spullen daarvoor klaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit
Discussie over pinautomaten afgesplitst naar een eigen topic, dan kan het in dit topic weer over de spoorwerkzaamheden van de afgelopen week gaan.
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 01:31
Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit
Bedankt voor je toelichting, Bee.
Wat ik ervan begrijp, is dat ze er nu dus niks aan hebben gedaan?
Wat ik ervan begrijp, is dat ze er nu dus niks aan hebben gedaan?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten