In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit

Bericht door Karl »

VIRM schreef:Eerder vanavond een mevrouw op station Zaandam een 'Ennesje' zien doen (even een benaming ter ere van onze mede-forumgebruiker :mrgreen:).(...)
Op de borde... schermen op Utrecht Centraal zag ik vanmorgen anders staan: "Weesp. Rijdt niet verder dan Schiphol."; toen moest ik ook ever nadenken dat die trein normaal verder rijdt richting Leiden.
Het is een spectrum.
Flitskikker
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 01:31

Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit

Bericht door Flitskikker »

Die bussen van Ledn > Apn hebben nu wel een goede aansluiting op mijn bus in vergelijking met de trein (10 minuten wachten i.p.v. 25 of 55 minuten). :)

Ik hoop dat ze die schok(ken) bij de overgang bij Hazerswoude nu ook eens repareren.
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit

Bericht door RoelZ1 »

Die schokken worden ongeveer elke 5 jaar weggewerkt. Na gemiddeld twee weken zijn ze dan weer terug. Dat krijg je als je een spoorlijn op erwtensoep probeert te bouwen ;).
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit

Bericht door MdJ »

Als het goed is, hebben ze bij Etten (Etn) tussen de biels(-en) en de overweg bepaalde soort wiggen geplaatst, waardoor het op een makkelijkere manier gelijk getrokken kan worden :wink: (Aldus Movares)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit

Bericht door Suus »

Je moet het spoor tussen Leiden en Woerden als een waslijn zien. Eens in de zoveel tijd trekken ze het strak, en door de vogels die erop gaat zitten zakt de lijn op alle plekken behalve de bevestigingspunten naar beneden. Die bevestigingspunten zijn de bruggetjes en spoorwegovergangen die wél gefundeerd zijn.

Er was een aantal jaar geleden een plan om de hele lijn tussen Leiden en Alphen op een gefundeerde betonnen plaat te bouwen net zoals de sneltram in Rotterdam-Alexander, maar dat plan is alweer een tijd geleden van tafel verdwenen.

De werkzaamheden deze negen dagen bestaan zover ik kan zien uit het opnieuw aanleggen van het emplacement van Alphen, er lagen al een aantal weken heel wat spullen daarvoor klaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit

Bericht door Geert »

Discussie over pinautomaten afgesplitst naar een eigen topic, dan kan het in dit topic weer over de spoorwerkzaamheden van de afgelopen week gaan.
Flitskikker
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 01:31

Re: In de herfstvakantie meer werk aan het spoor dan ooit

Bericht door Flitskikker »

Bedankt voor je toelichting, Bee.
Wat ik ervan begrijp, is dat ze er nu dus niks aan hebben gedaan?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten